Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

For det fjerde jo jeg gikk inn for ett target, alle andre ble isolerte ut, og det føltes egentlig veldig bra for jeg kunne se i side synet mitt at alle buddisene som fløy rundt på festen at "oioioi se hvem som er i gang der borte liksom" Og alle fikk vitne "flash-game".

 

Men er det da feil når jentene som legger til meg og vil "finne" på ting med meg gjør det slik?

Dont think so, just pleasure, but you may get the excitement of turning em down ;)

 

Angående det med target så misforstod du hva jeg mente. Les posten min igjen. Jeg tviler ikke på at du var flink med hun.

 

Angående det andre så er det slik at vi menn er forventet å jakte på damene, ikke omvendt. Det er jo i bunn og grunn det god sjekking handler om - å snu på rollene. Derfor er det kult om HUN legger til DEG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det fjerde jo jeg gikk inn for ett target, alle andre ble isolerte ut, og det føltes egentlig veldig bra for jeg kunne se i side synet mitt at alle buddisene som fløy rundt på festen at "oioioi se hvem som er i gang der borte liksom" Og alle fikk vitne "flash-game".

 

Men er det da feil når jentene som legger til meg og vil "finne" på ting med meg gjør det slik?

Dont think so, just pleasure, but you may get the excitement of turning em down ;)

 

Angående det med target så misforstod du hva jeg mente. Les posten min igjen. Jeg tviler ikke på at du var flink med hun.

 

Angående det andre så er det slik at vi menn er forventet å jakte på damene, ikke omvendt. Det er jo i bunn og grunn det god sjekking handler om - å snu på rollene. Derfor er det kult om HUN legger til DEG.

Haha, men jeg prøvde ikke å skjekke henne opp som du skjønner?

Vi satt der chilla og alle hadde en good time, det er nok du som har missforstått litt, for jeg fikk nr. hennes og akkurat det er vel win? Men nå blir det ikke noe av så jeg sier, case closed og man kan sikkert la den ligge nå.

Lenke til kommentar

Litt uti festen 3 timer, kommer det 2 inviterte jenter, jeg setter meg ned på høyre side til en av de (akkurat da ga jeg litt faen i target bare snakka, begge så greie ut)

...

Så sier jeg, vel da kan du jo få nr. mitt så kan vi jo finne på noe en dag?

Og begge exchanger nr, sier hade, smiler og går.

 

Det er jo du som setter deg ned? Du som gir henne nummeret ditt? Hun kunne jo ikke takket nei til nummeret, og sånn jeg ser det så "sjekket" du henne opp. Er så mye frem og tilbake med deg Plizket eller så er det bare jeg som misforstår alt. Tross alt er jeg ingen sjekkeguru.

 

Forøvrig enig med fyren som mener sjekketerminologien er noe latterlig tøv. Høres jo meganerdete og løkt ut å si target om en søt/pen/snill/whatever jente. Just my two cents.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Forøvrig enig med fyren som mener sjekketerminologien er noe latterlig tøv. Høres jo meganerdete og løkt ut å si target om en søt/pen/snill/whatever jente. Just my two cents.

 

Ser du Plizket? Han her skjønte hva jeg mente. Trodde et øyeblikk det var jeg som hadde blitt gæærn.

Lenke til kommentar

Dette med å forstå sosiale medier og bruken av dem i forhold til å "sjekke opp" jenter er sykt viktig. Jeg tror, som tidligere nevnt (husker ikke hvem som skrev), at det at du skrev på veggen kan ha vært en sterk faktor til at det "gikk som det gikk". Det blir fort needy slik som facebook har utviklet seg, det å spørre om man skal "henge" til en person av motsatt kjønn på veggen til noen man nettopp har blitt kjent med viser "dessverre" for mye interesse. Akkurat den kalibrerte du litt feil imo. Alt personlig dere imellom bør holdes i private former, enten via chat, SMS eller innboks.

 

I tillegg var det for lite eskalering og fysisk kontakt inn i bildet til at hun så deg som en potensiell partner i sengen, da er det vanskelig å komme seg noe videre med mindre hun hadde vært ekstremt tiltrukket av deg, det virker det ikke som utifra faktum.

 

Angående "sjekketerminologien" så forsvarer jeg ikke bruken, men for å skille mellom mennesker i et scenario der det er mange involverte ser jeg ikke at det er noe galt å skrive "target" dersom man ikke gir henne et navn i teksten. Nå sier jeg ikke at det var mange involerte her, men vi behøver ikke gå over stokk og stein bare fordi man kaller henne "target" istedetfor "Pia", "Diggen" eller "Søta!!!<33<3<3<".

Lenke til kommentar

Litt uti festen 3 timer, kommer det 2 inviterte jenter, jeg setter meg ned på høyre side til en av de (akkurat da ga jeg litt faen i target bare snakka, begge så greie ut)

...

Så sier jeg, vel da kan du jo få nr. mitt så kan vi jo finne på noe en dag?

Og begge exchanger nr, sier hade, smiler og går.

 

Det er jo du som setter deg ned? Du som gir henne nummeret ditt? Hun kunne jo ikke takket nei til nummeret, og sånn jeg ser det så "sjekket" du henne opp. Er så mye frem og tilbake med deg Plizket eller så er det bare jeg som misforstår alt. Tross alt er jeg ingen sjekkeguru.

 

Forøvrig enig med fyren som mener sjekketerminologien er noe latterlig tøv. Høres jo meganerdete og løkt ut å si target om en søt/pen/snill/whatever jente. Just my two cents.

Det at jeg setter meg ned eller at jenta setter seg ned har ingenting å si.

På nyttårsaften satt ei jente seg ned til meg, det ble en kjempekveld da begge fekk snakket ut litt, noen ganger bytter man på, thats just the way it is!

 

Man skulle tro at du har en bok der det står, man skal kun gjøre etter følgende linjer "Man venter på at jenta kommer til deg og så håper du at hun liker deg slik at hun gir deg nr. sitt" Geez, sånn er det ikke alltid. Men jeg sier hvorfor er det så viktig hvem som gjør hva?

Det varierer. Og det er ikke mye fram å tilbake med meg, er bare du som surrer. Jeg skrev det som det var.

 

Men så sa jeg at dere kunne legge denne diskusjonen DØD, jeg trenger ikke vite at man ikke poster på veggen til ei jente 3 ganger, når jeg vet hva som fungerer for meg. Men ja alle er forskjellige, og det er tydeligvis helt åpenbart.

Lenke til kommentar

Jeg tror at Plizket er av typen som er bedre til å uttrykke seg muntlig enn skriftlig.

Kan godt være at jeg er flinkere til å spise cheeseburgern enn å lage den, men når det kommer en hau svette mennesker som tror de vet alt om meg og hvordan ting skal gjøres, da er begeret fult.

 

Ja enkelte har rett i noe, men det betyr ikke at jeg har gjort feil fordi jeg gjør ting annerledes. Det er med facebook er noe forbanna tull, skulle tro de hadde en fasitbok på ossen ting skal gjøres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men da får dere prøve å styre dere tilbake til topic, så det ikke blir "alle mot Plizket" her :) Jeg skal være markør for Luftkrigsskolen i morgen, kanskje jeg kan sjekke opp noen hotte militærjenter der ! Wish me good luck! :tease:

Du vet dessverre altfor lite om jenter i militæret. Kom tilbake i morgen, de er ikke som jentene i "Army Babes and Boobs #4", for å si det sånn. Googler du opp "Ottar-kvinner" så finner du det du vil se i morgen.

 

Kos deg.

Da har du vært uheldig. Er selv i førstegangstjenesten nå, og det er flere fine jenter her! Og ja, jeg fant ei hot hot lagleder i går ! Hun var strøken..

Lenke til kommentar

Jeg tror at Plizket er av typen som er bedre til å uttrykke seg muntlig enn skriftlig.

Kan godt være at jeg er flinkere til å spise cheeseburgern enn å lage den, men når det kommer en hau svette mennesker som tror de vet alt om meg og hvordan ting skal gjøres, da er begeret fult.

 

Ja enkelte har rett i noe, men det betyr ikke at jeg har gjort feil fordi jeg gjør ting annerledes. Det er med facebook er noe forbanna tull, skulle tro de hadde en fasitbok på ossen ting skal gjøres.

Hvis du blir irritert hver gang noen svarer deg.. hvorfor gidder du å skrive i denne tråden da? Jeg er totalt enig med resten av gjengen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror at Plizket er av typen som er bedre til å uttrykke seg muntlig enn skriftlig.

Kan godt være at jeg er flinkere til å spise cheeseburgern enn å lage den, men når det kommer en hau svette mennesker som tror de vet alt om meg og hvordan ting skal gjøres, da er begeret fult.

 

Ja enkelte har rett i noe, men det betyr ikke at jeg har gjort feil fordi jeg gjør ting annerledes. Det er med facebook er noe forbanna tull, skulle tro de hadde en fasitbok på ossen ting skal gjøres.

Hvis du blir irritert hver gang noen svarer deg.. hvorfor gidder du å skrive i denne tråden da? Jeg er totalt enig med resten av gjengen.

Jeg har aldri sakt jeg blir irritert, nå må du lære deg å følge med her/lese! Jeg sa begeret var fult "ett uttrykk", om at det er nok. Jeg søkte tips for å bli bedre, det har jeg fått, men man trenger ikke 3 bekreftelser om Facebook og hvordan det fungerer.

 

For siste gang, dere/du trenger ikke ta saken videre, jeg har allerede lagt den død, jeg går videre det gjorde jeg allerede før jeg skrev "helgens hendelse". Og dere klager på at jeg svarer på mye her inne i tråden så er dere ikke bedre selv. Jøss well done.

 

Anyways om noen fortsatt er interesserte så la jeg te venninna hennes på facebook, hu som satt ved siden av henne, men ikke fikk pratet så mye med meg grunnet plassering :p

Og hun godtok friend request med en gang så og si. Er noen int. med tips selvom jeg klarer meg selv.. Bring it on.

 

Sende brev og invitere ut, er ikke noe jeg ville gjort, Jeg har i det siste bare "likt" ett bilde av vedkommende så har "problemet løst seg selv" Hun spør om hva som skjer og lurer på om vi skal finne på noe. Noe sier meg at jeg har en bedre sjans på henne siden hun nå vet at jeg har gitt opp hu andre? (Men jeg liker at ting ikke er for åpenlyst med gutt som går ut med jente. Jeg liker best å se på det som å være venner og er det noe der tar man det vidre.)

Lenke til kommentar

Jeg søkte tips for å bli bedre, det har jeg fått, men man trenger ikke 3 bekreftelser om Facebook og hvordan det fungerer.

 

Jo, det synes jeg. Når flere mener det samme, så er det mer sannsynlig at det du gjorde var litt uheldig.

 

Jeg mener også at det var feil å skrive det på veggen, i tilfelle du lurte :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg søkte tips for å bli bedre, det har jeg fått, men man trenger ikke 3 bekreftelser om Facebook og hvordan det fungerer.

Søke autoritet gir deg lavere sosial verdi enn autoriteten. I tillegg er det mange elendige autoriteter der ute som har veldig lite smart å si :p.

Lenke til kommentar

Her er mitt tips for russetiden: Ha det gøy. Og det virker som et jallatips, og det er det forsåvidt, men det er litt mer involvert enn bare det. Fra og med natt til første mai går russejenter (og gutter) inn i en rar modus, litt som når de drar på første aleneferie til syden. De er innstilt på at dette kommer til å være det artigste, mest fartsfylte eventyret de noengang har opplevd. Det er derfor enkelte har det veldig gøy, mens andre tenker "Joda, men litt overvurdert kanskje?". Folk er innstilt på å ha det gøy 24/7 og være med på alt det morsomme, og da kan det være lurt å endre hvordan man oppsøker og behandler jenter. Du vil være han som får ting til å skje, han som alltid er tilstede når det artige skjer og han som jenter vil være rundt. Det er dette som kommer til å tiltrekke jentene og beholde oppmerksomheten deres - folk har en tendens til å få ADHD så snart det er russetid og man drikker hele tiden, og man finner som oftest ikke kjæreste i russetiden. Hvis det bare er litt kroppskontakt du er ute etter så gjelder det å slå seg litt løs og "be the party".

 

En fin bieffekt av denne innstillingen er at selv om det ikke blir noe på deg så kommer du til å kose deg mye mer enn hvis du er skeptisk til hele konseptet, noe jeg har sett flere være. Bruk russetiden til å utvide vennekretsen, være sosial, snakke med så mange som mulig og bruke de sosiale antennene for det de er verdt. Og selvfølgelig, ikke bli dumfull for ofte. Det er ikke gøyere enn å bare være brisenfull - noe man lett glemmer når man har drukket 9 halvlitere og vurderer 4 til. Det er ingenting mer bortkastet enn å drikke seg stupid kl 23 og bli sendt hjem i taxi/sovne i en seng, mens de andre kommer til klokken 4, er i den perfekte flyte-rusen og drar hjem til hun søte for å spille klespoker og ha syvkant. Be there when it happens.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg søkte tips for å bli bedre, det har jeg fått, men man trenger ikke 3 bekreftelser om Facebook og hvordan det fungerer.

 

Jo, det synes jeg. Når flere mener det samme, så er det mer sannsynlig at det du gjorde var litt uheldig.

 

Jeg mener også at det var feil å skrive det på veggen, i tilfelle du lurte :p

Joa greit nok, men nå mente jeg slik jeg gjør det generelt, og det har ikke vært feil.

Lenke til kommentar

Wow. Dypt innlegg, Dorian. Jeg har forøvrig ikke laget noen spesifikke planer om å "nedlegge" noen dyr(:ph34r: (er dette lov å si??)), men ha det fett, som du sier.

Kjæreste har jeg forøvrig ingen tanker om å finne nå. Hvertfall ikke disse to ukene. Tiden blir uansett artig, går jeg ut i fra. Virker sånn etter første dag. Kanskje vi sees der ute, gutter/menn/TheBarnacle/chicks/whoever :)

Endret av feggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...