Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Sendte en mail til ei jente, dum som jeg var, og møtte på henne igjen i dag. Fikk bare sagt hei siden jeg snakka i telefonen. Og nå sitter jeg og grubler over hva som ligger i hennes hei :nei:

 

Der og da fikk jeg følelsen av at hun hilsa på meg som om jeg var en unge, eller hadde downs, evt "dakar liten som ikke vet bedre enn at han sender mail hvor han fremstiller seg selv som en chode uten sosiale antenner".

 

Hun var altfor blid og hyggelig da hun sa "heeeeei :D", og jeg får ikke helt "snudd" det til å bli noe positivt. Jeg sitter her og analyserer som en kjerring. Antagelig best å glemme hele prosjektet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte en mail til ei jente, dum som jeg var, og møtte på henne igjen i dag. Fikk bare sagt hei siden jeg snakka i telefonen. Og nå sitter jeg og grubler over hva som ligger i hennes hei :nei:

 

Der og da fikk jeg følelsen av at hun hilsa på meg som om jeg var en unge, eller hadde downs, evt "dakar liten som ikke vet bedre enn at han sender mail hvor han fremstiller seg selv som en chode uten sosiale antenner".

 

Hun var altfor blid og hyggelig da hun sa "heeeeei :D", og jeg får ikke helt "snudd" det til å bli noe positivt. Jeg sitter her og analyserer som en kjerring. Antagelig best å glemme hele prosjektet :p

 

Hvorfor skulle hun ikke være blid og hyggelig når hun møter en fet fyr som deg? Kanskje hun akkurat hadde funnet igjen noe hun hadde mistet? At hun hadde vunnet i lotto? At hun hadde truffet en venn hun ikke hadde sett på år og dag en liten time før hun møtte deg?

 

Bottom line - Du vet sjelden intensjonene til folk rundt deg, hvilke tanker som surrer i hodet deres eller hva de mener å kommunisere, og i hvertfall ikke når samtalen begrenser seg til noe sånt som

 

"Heeeeeei :D"

"Hallais. Du, er i telefonen. Snakkes senere, ok?"

 

*poff* borte.

 

Alt som står igjen da er din tolkning av hva som skjer, og den kan påvirkes. Så med mindre hun flekker tenner til deg, unngår deg bare du kommer innenfor en radius av ti meter eller hiver tallerkner etter deg er alt good stuff ;)

Endret av Raven_Heart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble kontaktet av en jente jeg egentlig er svært interessert i. Hun studerer i en annen kant av landet, men hun kom hjem i dag og sendte meg en mld om vi skulle finne på noe. Vi har bare møttes to ganger, den ene gangen på fylla hvor vi rotet og påfølgende dag 2-date med litt roting, men ikke noe mer (av årsaker som at hun skulle reise klokken 0500 tilbake til studiestedet dagen etterpå så vi var aldri hos noen av oss).

 

Uansett, fikk melding nå om vi skulle finne på noe. Jeg tok ansvar og foreslo piknik og litt diverse med eksakte tidspunkter samt at vi skulle ut på kvelden på fredag. Hun sa at hun var med, og jeg sa at jeg skulle kontakte henne på onsdagen for å "finalize" planene.

 

Question; jeg skjønner at hun er interessert, vi har som sagt bare møttes to ganger og det har åpenbart ikke vært snakk om noe "venneopplegg", så bør jeg ringe eller sende SMS for å vise intent? Greia er at hun bor ca. 20 min utenfor Oslo, så hun kommer sannsynligvis til å kjøre inn (evt. ta toget), men siden hun skal være med ut så ligger det litt i kortene at hun skal sove over hos meg. Bør jeg avklare dette på forhånd eller bare "ta det som det kommer"? Tenker mest overfor henne så hun slipper å være bekymret for hvor hun skal sove osv. Phone or SMS? Siste meldingen var: "Sounds good! Vi snakkes nærmere fredagen;)", jeg besvarte at jeg skulle gi lyd fra meg på onsdagen.

 

Jeg prøver å ikke være overanalytisk fordi jeg vet det føkker opp hodet mitt, spesielt siden at dette er i utgangspunktet en perfekt jente for meg, og jeg vet at jeg klarer meg bra rundt henne og alt sånn, men jeg vil bare prøve å gjøre dette "rett" for å minimere "egenskyld" dersom noe går galt :p

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å følge "Tha PUA-shit" syns jeg du skal gi faen i evt meldinger osv. Vis at du har et liv ved siden av og at du ikke trenger å legge deg flat for henne for å fitte. Så når selve daten kommer kjører du på som bare faen med eskalering og SSP ;)

 

Selvfølgelig svarer du på meldingene hun sender deg for å vise at du lever, men sånne "Halla, hva skjer?<3<3<3" meldinger er for fjortisser.

Lenke til kommentar

Hæh? Jeg driter i "PUA-shit", jeg er ikke i dette for å få meg fitte. Dersom jeg ønsket det så hadde jeg tatt opp telefonen så har jeg flere alternativer. Jeg er ute etter å finne en bra jente, dette er en kvalitetsjente og jeg lurer på om jeg bryter komfortsonen hennes dersom jeg ringer eller om det vil være positivt i form av å vise "intent". Anbefaler deg å ikke svare dersom du skal være kvasi-ironisk og/eller være ute etter lette plusspoeng.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ble kontaktet av en jente jeg egentlig er svært interessert i. Hun studerer i en annen kant av landet, men hun kom hjem i dag og sendte meg en mld om vi skulle finne på noe. Vi har bare møttes to ganger, den ene gangen på fylla hvor vi rotet og påfølgende dag 2-date med litt roting, men ikke noe mer (av årsaker som at hun skulle reise klokken 0500 tilbake til studiestedet dagen etterpå så vi var aldri hos noen av oss).

 

Uansett, fikk melding nå om vi skulle finne på noe. Jeg tok ansvar og foreslo piknik og litt diverse med eksakte tidspunkter samt at vi skulle ut på kvelden på fredag. Hun sa at hun var med, og jeg sa at jeg skulle kontakte henne på onsdagen for å "finalize" planene.

 

Question; jeg skjønner at hun er interessert, vi har som sagt bare møttes to ganger og det har åpenbart ikke vært snakk om noe "venneopplegg", så bør jeg ringe eller sende SMS for å vise intent? Greia er at hun bor ca. 20 min utenfor Oslo, så hun kommer sannsynligvis til å kjøre inn (evt. ta toget), men siden hun skal være med ut så ligger det litt i kortene at hun skal sove over hos meg. Bør jeg avklare dette på forhånd eller bare "ta det som det kommer"? Tenker mest overfor henne så hun slipper å være bekymret for hvor hun skal sove osv. Phone or SMS? Siste meldingen var: "Sounds good! Vi snakkes nærmere fredagen;)", jeg besvarte at jeg skulle gi lyd fra meg på onsdagen.

 

Jeg prøver å ikke være overanalytisk fordi jeg vet det føkker opp hodet mitt, spesielt siden at dette er i utgangspunktet en perfekt jente for meg, og jeg vet at jeg klarer meg bra rundt henne og alt sånn, men jeg vil bare prøve å gjøre dette "rett" for å minimere "egenskyld" dersom noe går galt :p

 

Skal det drikkes? Isåfall er det vel rimelig bankers. Eventuelt kan du jo hinte til å finne på noe hjemme hos deg etter piknikken?

Lenke til kommentar

Hvis du sender en melding om at hun kan ligge over ligger det litt i kortene hva du pønsker på selv om du ikke gjør det. Hvis hun er superkeen på deg er det ikke problem, men hvis hun vil ta det chill så kan det hende at hun får litt kalde føtter. Nå skal det jo taes med at hun tok kontakt med deg, det lover jo godt.

 

Send henne en sms på onsdag med noe slikt som: "Hei xxxxxx, tenkte du å kjøre til meg på fredag? Du kan overnatte hos meg og kjøre hjem dagen derpå. Men hold hendene oppå dynen :) No monkey business".

 

Poenget er å signalisere at du ikke har baktanke. Pleier å gjøre det slikt og da blir jenten usikker på om det blir noe på henne. Det funker fint for meg. Som regel ønsker jenten å ha sex i slike situasjoner, men er redd for å være slutty. Ved å love henne at hun kan være trygg på at det ikke skjer noe uten at hun vil det gjør jenter tryggere.

Lenke til kommentar

Send henne en sms på onsdag med noe slikt som: "Hei xxxxxx, tenkte du å kjøre til meg på fredag? Du kan overnatte hos meg og kjøre hjem dagen derpå. Men hold hendene oppå dynen :) No monkey business".

 

Jeg synes det blir helt feil fremgangsmåte, la heller være å si noe da. Både på grunn av ordvalg og innhold.

 

Hvis han vil ligge med henne, så gjør han det ikke klart på forhånd at det ikke blir noe på henne, samme hvor spøkefull eller ertende/flørtende han mente å være.

 

Det skaper usikkerhet, og ikke nødvendigvis av den positive sorten. La heller henne ta opp temaet, og hvis hun ikke gjør det så tar man det bare for gitt at hun skal overnatte og viser det.

 

Jeg skjønner også at hva han sier nå ikke trenger å ha noe å si for hva som vil skje, men fortsatt dumt.

Endret av DBM
Lenke til kommentar

Jeg synes det blir helt feil fremgangsmåte...

Ok, men som sagt funker fint for meg. Såkalt fieldtestet. Poenget her er at hvis Pelle ønsker å være omtenksom og foreslå at hun kan ligge over så kan det også feiltolkes av jenten. Skal han først ta det opp kan det være lurt å understreke at ting skjer på hennes premisser, men er enig i at han egentlig ikke behøver å ta det opp.

 

Er ikke enig i at det skaper usikkerhet av den negative sorten da det har vist seg for meg at det skaper større seksuell spenning hos jenten at hun er usikker på om det blir noe på henne.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at jeg skal ha vors med en del folk senere på kvelden og hun skal være med. Så hendelsesforløpet blir noe alá følgende:

1. Møtes

2. Piknik

3. Hjem til meg, fikse oss før vors.

4. Vors

5. På byen

6. Yet to be unknown

 

Skal det drikkes? Isåfall er det vel rimelig bankers. Eventuelt kan du jo hinte til å finne på noe hjemme hos deg etter piknikken?

Her kommer Dorian med fasiten:

Nevn at det blir vin på picnicen. Da kjører hun ikke ned, og da er det i orden.

 

Som jeg glemte å nevne, vi skal vorse hos meg med en del folk senere. Her kommer dog et PITTELITE problem. Jeg har hatt kyssesyken, men ble friskmeldt HELT for noen dager siden. Jeg fikk likevel beskjed (av assistenten til legen) om at jeg burde "holde meg unna alkohol et par uker til". Det er egentlig ikke noe problem for meg, men blir litt småweird å ikke drikke selv dersom jeg tar med vin. På en annen side greier jeg ikke helt å stole på assistenten til legen når hun selv sier at ALLE verdiene (inkludert leververdier) er som de skal.

 

Ok, men som sagt funker fint for meg. Såkalt fieldtestet. Poenget her er at hvis Pelle ønsker å være omtenksom og foreslå at hun kan ligge over så kan det også feiltolkes av jenten. Skal han først ta det opp kan det være lurt å understreke at ting skjer på hennes premisser, men er enig i at han egentlig ikke behøver å ta det opp.

 

Er ikke enig i at det skaper usikkerhet av den negative sorten da det har vist seg for meg at det skaper større seksuell spenning hos jenten at hun er usikker på om det blir noe på henne.

Skjønner tankegangen, men jeg kan heller si det i form av "har en jævlig god sofa man kan sove på" eller noe i den duren. Noe som ikke utelukker noe samt ikke blir for "spesifikt".

 

Jeg tror egentlig Bandidos-Pelle har dette rimelig under kontroll. Trengs neppe noen Jedi Mind Tricks her. Er bare å ro det i land.

Kult at du har funnet deg en bra dame!

Lykke til.

Litt tidlig å si at jeg har "funnet meg en bra dame", for alt jeg vet kan hun legge 0 og niks i det, men sånn som jeg ser det så greier jeg vanskelig å tolke det dithen at hun ikke er interessert når vi har møttes to ganger og begge gangene har vi kost litt. I tillegg var hun den som tok kontakt med meg, jeg visste ikke at hun kom hjem nå. Ellers takk for lykkeønskninger ;)

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare ta det som det kommer, når hun alikevel ikke kommer til å kjøre hjem selv samme kvelden og trenger et sted å campe? Med mindre hun absolutt vil ta toget hjem da.

Det er bare mine overanalyseringsskills som er årsak til at jeg spør her inne, faktisk. Jeg vet at jeg har kontroll på situasjonen, jeg lurer egentlig bare enkelt på om jeg bør ringe henne eller sende SMS i morgen (avtalte at jeg skulle gi nærmere beskjed om alt da). That's all. Jeg greier ikke å skjønne om jeg bryter "komfortsonen" hennes ved å ringe iom. at vi "bare" har møttes to ganger og dermed bør sende SMS, eller om det viser "vilje og intent".

 

Eneste jeg kan si om denne jenta er at hun IKKE er noen typisk "makeout på byen"-chick, rett og slett fordi vi har masse felles bekjente som kjenner henne godt. Det er derfor jeg vil trå med varsomme føtter for å bevise overfor henne og meg selv at quality + quality = perfect.

 

@dorian; help me out with teh SMS-questionnaire!!!

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...