Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at man ikke skal intervjue dama, men det er ikke noe galt i å bli kjent med henne. Så ikke bruk tid på å styre vekk fra typiske "bli kjent spørsmål". Det er ikke noe problem å stille dem, så lenge man holder en samtale rundt det, altså ikke gjør det til kun et intervju. Det er helt normalt at to mennesker som ikke har truffet hverandre ønsker å bli litt bedre kjent, og det bygger komfort.

 

Eks 1.

 

Du: Så, hvor bor du?

Hun: Ekeberg.

Du: Kult, hvor går du på skole da?

Hun: Universitetet. Du da?

Du: Høyskolen

 

Galt

 

Eks 2.

Du: Så, hvor bor du?

Hun: Ekeberg.

Du: Kult. Jeg har vært en del på ekeberg. Spillt minigolf og grillet i parken der. Blablabla, kjenner en som bor der, blablablabla, ikke langt fra sentrum, blablablabla

Hun: blablabla ekeberg blablabla

Du: Det ligger vel en sånn idrettsskole der, du gikk vel der og drømte om å bli idrettsstjerne? blablablalba.

Hun: Nei blabalblablalbalbla blablabla studerer universitetet.

Du: Aha blablablalblalbalblalbla men har du drevet med noe idrett da?

Hun: blablablablablabla driver du med?

Du: Studerer blalblablablaa på høyskolen, blablablablabla

 

Riktig

 

Get it?

 

Det samme gjelder når hun stiller deg spørsmål, ikke gi et enkelt kjip svar men heller snakk lidenskapelig om ting du driver med etc.

 

EDIT: For å unngå noen misforståelser: Jeg mener ikke at man stille disse spørsmålene. Men hvis du faktisk lurer på hvor hun bor / studerer etc, så ikke styr vekk fra spørsmålet fordi du er redd for å være kjip og kjedelig.

 

Å bare holde seg til samteler rundt "info-samling" vil bli negativt. Det skaper en veldig "bli kjent følelse" rundt hele settingen. Prater dere om alt mulig annet så gir det en følelse om at dere har en connection og "kjenner hverandre fra før av".

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har en annen variant. Den må brukes i riktig sammenheng, though.

 

Jeg var ute på byen med en del venner og venner av dem. Jeg satt meg blant dem jeg ikke kjente av "gjengen" og åpnet en jente ved siden av meg med følgende: Dette er et jobbintervju og du må imponere meg. Det fungerte såpeglatt fordi jeg allerede var akseptert av hennes venner.

 

Da kunne jeg stille absolutt alle spørsmål jeg ville uten at det ble kjedelig. Hun svarte så godt hun kunne for hun "måtte" jo imponere meg. Alt jeg sier har en humoristisk undertone, så det ble ikke seriøst, men jeg fikk fortsatt vite alt jeg ville ved å stille de mest banale spørsmålene i verden.

 

Etterpå ville hun selvsagt gjøre det samme med meg og jeg sa "greit". Første spørsmål var "hvor er du fra?" og jeg svarte "hvor tror du jeg er fra?". Det er omtrent ingen som klarer å gjette hvor jeg er fra, så hennes "jobbintervju" stanset på første spørsmål og jeg hadde øynene hennes hele kvelden.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
hva er det jenter liker å prate om når de er på date? :p

 

Masse bra innlegg ovenfor her, men kan jo nevne det chosen_one mange ganger har sagt:

 

Når du tar med jente på date (eller 2nd day osv) ta henne med på noe der dere er i aktivitet og det ikke blir de 'pinlige' øyeblikkene. Spill billiard eller stikk og få henne med å kjøpe klær e.l.

Lenke til kommentar

Da er jeg hjemme igjen etter en vellykka date :)

Vi gikk å kjøpte en pizza, og så hadde jeg kjøpt et pledd i forkant så vi satt oss i plenen rett ved Drammenselva og spiste. Jeg tok rådet fra en kompis som sa til meg at jeg måtte behandle henne som ei god venninne istedenfor ei jeg ville ha, og det gjorde jeg og praten gikk kjempe mye bedre enn forventet. Jeg kunne se at henne hadde det både gøy og koselig med meg, hu sa til meg nokså tidlig at hun ikke ville være intim(k-close, f-close) når hu møtte noen for første gang, men hu ville gjerne møte meg igjen.

MYE BEDRE enn forventet, og jeg tror det blir bedre jo flere jeg går ut med :)

Lenke til kommentar
hu sa til meg nokså tidlig at hun ikke ville være intim(k-close, f-close) når hu møtte noen for første gang, men hu ville gjerne møte meg igjen.

Selv om hun sier det, så betyr det ikke at det gjelder for deg. Som når en jente forsikrer seg om at hu ikke vil ha sex når hu blir med deg hjem, men ender opp med å frivillig ha det uansett.

Jeg ville bare avblåst det med noe ala "Slapp av... Du er heldig om du får holde meg i hånda du ;)" og uansett eskalert det intimt senere på daten.

 

Se på det som at det er en unnskyldning fra hennes side. Ved å si det tidlig så slipper hun å føle seg ubehagelig hvis hun eventuelt må avvise deg senere.

 

Det er akkuratt som om du skal ut på byen med venner og forklarer at du ikke skal drikke i kveld. Finner du plutselig ut senere på kvelden at du får lyst til å drikke så gjør du det uansett hva du har sagt, og bestemt deg for tidligere.

Grunnen til at du sa i fra tidlig på kvelden før dere var fremme på utestedet (situasjonen hvor drikking blir et alternativ) var så du skulle slippe drikkepresset i tilfelle du fant ut at du ikke vil drikke der og da. Du forsikret deg mot dette presset, slik som jenta forsikret seg i tilfelle møtet gikk dårlig så hun ville ha sluppet å måtte avvise deg. (kanskje litt kronglete forklart)

 

Men uansett så virket det som om dere hadde det bra på møtet ;) Som du selv sier ble det vellykket, så dette er ikke kritikk bro :fun:

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Det er akkuratt som om du skal ut på byen med venner og forklarer at du ikke skal drikke i kveld. Finner du plutselig ut senere på kvelden at du får lyst til å drikke så gjør du det uansett hva du har sagt, og bestemt deg for tidligere.

 

Det blir ikke det samme i det hele tatt. Men det betyr ikke at det ikke er mulig å få closet noen som sier det ikke vil skje. Burde ikke være for hissig på grøten da, men heller bruke mer tid på eskaleringen og ta det ganske piano.

 

Vil jo ikke skyve henne fra seg heller. Ingenting å si på at han tok det rolig med henne.

Lenke til kommentar
Det blir ikke det samme i det hele tatt. Men det betyr ikke at det ikke er mulig å få closet noen som sier det ikke vil skje. Burde ikke være for hissig på grøten da, men heller bruke mer tid på eskaleringen og ta det ganske piano.

Jo, begge deler er en forsikring. Så lenge jenta ikke er unormal (veldig i mot intimitet) så sier hun det kun for å forsikre seg mot "presset". Jeg er enig i at drikke-eksempelet ikke var det beste, men det stod mellom det og et shopping eksempel der og da.

 

Jeg kan prøve å komme med et annet eksempel, men det er vannskelig å få et ordentlig bilde på det ut av eksempeler.

 

Du har kranglet med en kar, og skal møte han for å oppklare saken.

Du vet at det er en mulighet for at det blir slossing, men i tilfelle du ikke har lyst til dette forteller du vennene dine på vei ditt "Jeg skal ikke sloss med han!".

Men underveis i krangelen mister du besinnelsen og ser ingen utvei enn å sloss, og gjør det uansett hva du sa til vennene dine.

Grunnen til at du forklarte vennene dine at du ikke ville sloss var i tilfelle dette ble en situasjon og du ikke ønsket å delta. Du ville ikke virke "feig" ved å backe ut fordi du hadde bestemt det før det ble en reel situasjon.

 

(Ja slossing er teit og alt det, men jeg føler meg lite kreativ atm)

 

Jenta vet at intimitet kan oppstå, noe hun ikke er sikker på om hun har lyst på (kanskje dårlige erfaringer), så hun velger å fortelle gutten at det ikke skal bli noe intimitet i tilfelle han får feil inntrykk. Men det vil ikke automatisk si at det gjelder for deg, da dette var et skjold hun putter på i tilfelle daten går dårlig. Går den veldig bra kan det godt hende at det faktisk lar seg gjøre å kysse hun.

 

Vil jo ikke skyve henne fra seg heller. Ingenting å si på at han tok det rolig med henne.

Det er derfor jeg sa at det ikke var "kritikk". Man skal respektere det jenta mener. Men ser man at jenta er komfortabel med deg kan man eskalere det videre og se hvordan respons hun gir i forhold til intimitet. Da kan du se at det skjoldet hun puttet opp på starten godt kan være borte.

 

Hvor gammel er du, Touch?

20 år gammel. How come? "Drikkepress"? :p

Lenke til kommentar
Jeg tok rådet fra en kompis som sa til meg at jeg måtte behandle henne som ei god venninne istedenfor ei jeg ville ha, og det gjorde jeg og praten gikk kjempe mye bedre enn forventet

Pass deg for vennefella

Act like a friend, be a friend

 

Det er en grei måte å roe presset ved pratingen på, men ikke glem at om du fokuserer for mye på venn så blir hun det

Fikk du inn noe kino? Var hun så heit som du trodde?

Lenke til kommentar
føkk. jeg hater forhold!!

får sinnsyke issues når jeg er i et forhold. veit ikke om det er sjalusi eller hva det er.

overanalyserer noe sinnsykt ihvertfall.

 

Jeg som skulle styre unna LTR

 

På vei inn eller allerede bura inne?

 

Allerede bura inne gitt..

 

EDIT: forholdsvis greit det, men bare choder noe jævlig. klarer ikke å styre det heller

Endret av spax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...