Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Hehe, nå skulle jeg ha vært 18. En dag så er jeg det, men fram til da får jeg gjøre mitt beste. Godt innlegg mann, ganske basic det meste... men folk glemmer slike ting noen ganger. Motiverende var det også, faktisk så tror jeg at jeg begynner å komme over kneika mi. Nå skal jeg ut og nyte det fine Oslo-været med en runde fotball!

Det er absolutt basic, men enkelte virker til å forsvinne i rutiner og glemmer det grunnleggende. Jeg opplever det ihvertfall som at mange som sier at de sliter med å sjekke jenter faktisk ikke sjekke jenter. Man burde gjøre noe oppriktige forsøk på å bare bli kjent med nye folk på byen framfor å gå rett fra å være usosial til supersjekker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingeting er bedre for comfort-bubble bust enn å framføre foran klassen og leke seg gjennom det! Digg følelse etterpå når alle andre står der nervøse og lyden av skjelvende A4 ark skrenser inn i øret mitt. Har ikke vært så pratsom som jeg har vært i dag på.. tja.. kanskje hele mitt liv? Med unntak av ethanol som hjelp kanskje. Dæven, ikke bare mer pratsom men absolutt alt som kommer ut av kjeften har mye bedre kvalitet. Er ikke noe Stalin sitat i denne sammenhengen

 

"Kvantitet er kvalitet i seg selv". Ja takk begge deler!

 

Blir forøvrig filmkveld i dag, kanskje chilling med to venninner og en god kompis med en flaske champis i morra. Får se ann saken. Om hu er digg nok i morra skal jeg hvertfall sjekke opp saken!

 

Life is (not awe****) magnificent!

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
Ingeting er bedre for comfort-bubble bust enn å framføre foran klassen og leke seg gjennom det! Digg følelse etterpå når alle andre står der nervøse og lyden av skjelvende A4 ark skrenser inn i øret mitt.

 

-

 

Life is (not awe****) magnificent!

 

Skriver under på denne! Har selv opplevd hvor gøy det kan være å tilnærmet danse seg igjennom en fremføring, og det er utrolig deilig å vite at du rett og slett var best etterpå! Spesielt morsomt er det når du ser hvordan de andre sliter (litt slemt, men det er ikke mitt problem) som du sa, og når man får kommentarer alá "Det ser så lett ut når du fremfører!". Man glir rett og slett inn i en høyere state etterpå!

Lenke til kommentar

Jess gutta, det er seint og søndag morra, men jeg må dele en åpenbaring jeg fikk på fest i natt!

 

Som ungdom under 18 beveger jeg meg i andre farvann enn de fleste folka i tråden. Derfor er det andre ting som gjelder, noe jeg fikk føle til fulle i kveld. Jenter og gutter under 18 går ikke primært ut for å danse, møte nye mennesker eller se på livet. De går ut for å drekke seg sanseløst drita! Dette gjør de fordi de trenger en unnskyldning for å steppe utenfor komfortbobla si, og dermed oppnå en høyere state. Tenk dere selv, er det dritfett å drikke uten å være utagerende?

 

Svaret, hvertfall mitt, er nei. Man blir gira og glad av å bryte komfortbobla, og derfor drikker mange seg brisne på fest, fordi de trenger det for å manne seg opp til å få høyere state.

 

Hvordan kan dette så hjelpe oss? Hvis man snakker med noen som ikke er fulle ennå, og de drikker for å tørre å gjøre ting, lær dem noen prinsipper om selvtillit! Det hjelper dem og det hjelper deg fordi de får et meget godt inntrykk av at du faktisk vet hva du snakker om, noe som man da kan overføre til andre, mer ladede deler av samtalen. Du demonstrerer selvsikkerhet, og det er lynende attraktivt. Skal poste en FR etterpå, hvor det vises. :)

Lenke til kommentar

Er 17 sjæl Gardinfantomet (Antar du også er det), er enig på mye av det du sier om ungdom og fyll. Men tror nok dette gjelder for så og si alle som går ut på byen og drikker. Folk på vår alder må vel bare ha mer drikke for å få høy state.

Angående det å demonstrere selvsikkerhet skal man være veldig kongruent for å snakke om. Om man spaserer rett bort til en dame å begynner å snakke om det vil hu nok i de fleste tilfeller synes du prøver å lære henne masse ting. Folk liker ikke å bli lært direkte om personlighetsproblemer av en de ikke kjenner om de syns de har det bra fra før av, men er man ordentlig kongruent og det virker som man har jævlig høy selvtillit selv så kan det nok være bra :)

Lenke til kommentar

Point, BadBeer, hadde ikke tenkt over det. Mye bedre det da, for da har jeg utvikla meg noe skikkelig! :p

 

Men, jeg mener allikevel at hvis du ikke snakker ovenfra og ned med lærerstemme, så kan det fungere. Spasere bort, shoot the shit, sludre avgårde. Når anledningen kommer kan du slenge inn noe om at folk flest ikke klarer å ha det skikkelig morro uten å drekke, og at det veldig synd. Mesteparten er enige, og da kan du spinne videre på at dere kan vise dem hvordan det skal gjøres, og gå rundt og eie klubben. Fungerte hvertfall det for meg i går. Epic kissclose som nesten gikk over i mer... :D

 

PS: Jeg er 16. :)

Lenke til kommentar

Ikke dårlig sagt gutter. Folk er forskjellige, spesielt når det gjelder å takle problemer. De fleste som har et problem liker ikke å innrømme det, og blir ganske sure om du prøver å lære dem om noe nytt. Jeg er derfor forsiktig når det gjelder slike ting, og personlig liker jeg å holde en del ting for meg selv. Vil du ikke ha hjelp, så vil du ikke ha det...

 

Jeg har vært i Sverige denne helgen, og kom nettopp hjem fra Oslo. Har ikke gama noe, men så har jeg faktisk drevet med et sideprosjekt hele tiden. Jobber med komfortbobla mi hele tiden, og i går så fikk jeg et aldri så lite gjennombrudd under Yes Man. Hva hvis jeg gjør 60% av de tingene som dukker opp i hodet mitt, og som kan føles ille der og da? Hvis jeg gjør dem, så vil jeg ikke sitte og angre på at jeg gjorde det... og jeg får en del helsprø ideer inn i det merkelige hodet mitt.

 

Forøvrig fikk jeg kjøpt en ny vår-jakke, og fy faen som jeg kler den. Blått fungerer jævlig godt med min noenlunde mørke hudfarge, og iom at jeg er nesten dverg (:p) så kler det meg å bruke kåper o.l. Faen til bra kjøp...

Lenke til kommentar
please do tell me :D

Dette kommer fra mine personlige notater, så om noe er uklart spør ;)

 

The Bubble of Love:

 

 The Bubble of Love is the little roles you and her play in a conservation

 Woo and intent sets the bubble

 The balance of woo and intent is another important thing:

 Intent without woo makes you seem like a creepy guy

 Woo without intent makes you seem like a entertainer guy

 The bubble is the “what actually happens” - part

 When you say things like;

 “Why are you doing this to me, being so [hot etc] and making me chase you?”

 Things like this sets you in a leader frame

 She will play in the bubble with you

 “You will be my new girlfriend for the next 5 min”

 “I need a new playmate, my old is gone”

 “Hello, dearest”

 “Hey, honey”

 “Hello, love”

 This sets both her and you in a role, like that you have something going on or something else, depending on which bubble you choose to set

 Be consciences about your roles in the bubble

 You can also use stories to show your personality, and who you are so she can know this

 You need to show the heart of your personality

 You can tell her about random crap, like asking her if she knows what you did earlier etc

 

 

Lenke til kommentar

På oppfordring fra Chasseur og et par andre - her har vi helgas feltrapport.

 

Det ble riktignok ikke noen handjob, men den er kjemisk fri for a*****e ;)

Og ja, langt som vanlig.

 

 

"I see nude people!"

 

Stemmen i hodet mitt tar fram det velkjente trikset med å se for seg alle folk nakne, den overproduktive fantasien min tar det et par hakk lenger og det mentale bildet av en haug med kuker som hopper opp og ned i takt med musikken får meg til å knekke sammen i latter.

 

Ukas mission har vært å bryte ut av de særdeles uproduktive handlingsmønstrene jeg har samlet opp, noe som blant annet betyr at jeg har vært nødt til å gi fantasien frie tøyler uten å avbryte meg selv slik jeg har for vane å gjøre. Dette har blant annet ført til at jeg er ødelagt i kinnene idet jeg skriver dette, siden jeg gikk rundt og gliste av alt og alle i tre stive timer på lørdagen. Dessuten er det fantastisk hvor lite skremmende ei dødsfin blondine blir når den lille stemmen tar vekk den nymotens potetsekk-kjolen og lar meg "se" hva som skjuler seg under...

 

Forresten, hva er egentlig greia med å gå ut i noe som ser ut som en krysning mellom en stroppeløs BH og nattkjolen bestemora mi brukte? Tror jeg må spørre noen en dag...

 

Men, før jeg sporer av mer enn vanlig; la oss skru litt på klokka igjen. Klokka er vel rundt halv tolv idet jeg loffer nedover mot stamstedet mitt. Jeg er allerede fin i farta på lykkehormoner og synger litt på Jokke idet jeg krysser gata, og de rare blikkene fra sidelinja forteller meg at det er langt mellom hver gang de møter noen som synger at de sitter på en bombe.

 

Jeg får såvidt krysset tauene som skal holde styr på køen før vakta som står og passer døra snur seg og hilser. Et lite spørsmålstegn farer gjennom hodet mitt, men siden jeg har vært der stort sett hver eneste helg det siste året så er det kanskje ikke så rart. Han ønsker meg iallfall velkommen, vi veksler noen ord og jeg får med meg et "håper du får en fin kveld" med meg inn. Sånt må man jo såklart adlyde ;)

 

Jeg følger den vante rutinen med å hente meg litt vann og finne plassen ved pianoet. Irriterer meg et lite sekund over at Simon (en av pianistene - Raven.anm) har tatt ferie og blitt erstattet av en jeg ikke kjenner så godt, men faen heller - her skal det bli moro likevel. Bruker et par sanger på å varme opp stemmen og lade min indre Duracell-kanin, før det er rock'n'roll for alle penga. Man trekker luftpianoet ut av lomma og synger med sin største innlevelse, noe som umiddelbart fanger et par smil og litt øyekontakt fra brunetta ved siden av. The magic still works, selv om jeg snart burde lære meg å tolke slikt som en invitasjon.

 

Men faen, dette er jo det jeg gjør hver helg. Lett på ræva og gjør noe annet, gutt.

 

Så jeg stikker opp en etasje og tar en runde i disco-avdelingen. Det er da den absurde ideen om å se for seg alle nakne dukker opp, og den indre djevelen hvisker i øret mitt; "I see nude people..." Et bilde av 100 nakne mennesker materaliserer seg på netthinnen, og jeg kjenner den delen av humoren min som vanligvis ligger innlåst i polstret celle med tvangstrøye på tar spenntak i nakkehårene og trekker alt den orker i munnvikene mine. Jeg får totalt latterkrampe og holder på å trille av gulvet. Så øker den innsatsen...

 

"Dere er alle dansende peniser!"

 

Det vakre mentale bildet av femti hoppende kuker dukker opp, og jeg må gå vekk før de ringer koselige menn i hvite frakker. Resten av kvelden har jeg en rabiat sportskommentator på speed i hue, og han kommenterer alt og alle fullstendig uten filter. Jeg kommenterer for meg selv, ler av mine egne vitser, synger "almost heaven, West Virginia..." idet ei jente i en litt for kort kjole setter seg slik at jeg ser nesten rett hjem og har det helt klart morsomst av alle i hele kåken. Dette er tydeligvis smittsomt, for jeg opplever innpå flere ganger at folk kommer ut av det blå og skåler, hilser og slår av en prat. Raven - enmanns muntrasjonsråd :D

 

Et lite mellomspill med en blondine i dasskø (fine pupper forresten) før skjebnen bestemmer seg for å kaste en liten shittest i min retning. "Kari" fra noen uker tilbake står plutselig foran meg, et øyeblikk jeg både har gledet og gruet meg til. Gledet fordi jeg får deilige, positive vibber fra henne og gruet fordi hun er litt i grenseland til å være en oneitis for meg. På ene eller andre måten skulle jeg få en avslutning på dette i kveld.

 

Så, siden jeg vanligvis er håpløs på alt som heter initiativ følger jeg ukas mission og byr henne opp til dans. Vi har det gøy, men intuisjonen min sier meg at jeg har blitt den nye homsevennen hennes siden jeg brente opptil flere gullsjanser første gang vi møttes. Oh well, hun er kos å henge med så jeg nytter sjansen mens jeg har den. Jeg er nok litt små-nøden innimellom, men aksepterer det og gir faen. Håpløs til å isolere er jeg også, noe som skal opp på lista over uproduktive handlingsmønstre jeg skal kvitte meg med.

 

Men som alle gode ting tar også dette slutt. Venninnene hennes skal tydeligvis stikke tidlig, og hun må følge med. Jeg hører på instinktet for en gangs skyld og fisker fram mobilen for å få nummeret hennes, men hun rekker bare å skrive tre tall før hun nærmest blir dratt med. Yei for venninner ;)

 

Jeg stikker mobilen i lomma igjen og en del av bevisstheten min venter på den brennende følelsen av nederlag. Hm? Ingenting?

Bevisstheten finner fram lommelykta og leter grundig i alle kriker og kroker, men her finnes ikke snev av nederlag. Kun gleden som har fulgt meg store deler av kvelden og en følelse av "Ah, faen... Drit i det".

 

Det tar noen sekunder før resten av de små grå er med på leken, og jeg nærmest føler girskiftet i hjernen idet kunnskap tar steget over i forståelse. Jeg har visst i lengre tid at avvisning/kræsj&brenn ikke forandrer en sheit for meg som person, men det er først i dette øyeblikket at jeg skjønner det.

Jeg tar en liten seiersdans og sikter på det første og beste settet jeg ser, ei gruppe med 5 jenter og et par gutter som står og danser. Åpner med litt fysisk C/F, brenner som et hælvete og det bryr meg midt i ræva. Tar 2-3 sett på vei til dass, brenner like godt der og det er som å hive peanøtter på en elefant. Raven Victor!!!

 

Som en liten bonus treffer jeg ei søt lita brunette på vei tilbake fra dass som holder i en neonblå glowstick. Situasjonsåpnere på sølvfat - må bare elske dem...

 

RH: Jasså, du sitter her og lyser opp i mørket?

HB: Ja, fikk den av en kompis. Han påstår det er en chickmagnet.

RH: Å?

HB: Mhm. Har ei venninne som var svært facinert av sånne *demonstrerer med store øyne og "må ha"-uttrykk*

RH: Aha. *ser nærmere på den lysende pinnen* Har aldri sett en neonblå før... Gule, røde, grønne... Men aldri blå.

HB: De fikk tak i den på *ettellerannet sted jeg ikke helt oppfatter*. Forresten, du er ikke herfra, er du vel?

Ikke med tjukk hedmarksdialekt, nei...

RH: Nei, jeg er fra Hedmarks dype skoger. *gjør tegn til at hun skal flytte seg og tar opp plassen ved siden av henne*

HB: Å... Hva gjør du her da?

RH: Studerer. Jeg skal bli deltids internettdiktator.

*fluffer litt, vi rister lanke og utveksler navn, jeg returnerer spørsmålet selv om jeg eeegentlig veit det er en crap taktikk og finner ut at hun studerer geoteknikk*

HB: Jeg skal grave tunneler.

RH: Å... Bli muldvarp?

HB: *ler igjen* Ja.

RH: Du har litt lite pels til å være muldvarp...

Freestyle tilfeldige assosiasjoner for teh win :D

*mer fluff, før hun avslører at hun venter på venninna si og legger ut om ett eller annet om at venninna var redd for å ha henne stående utenfor døra*

HB: Brukt lang tid nå da...

RH: Ja, men du har jo fyrlykt *peke på glowsticken* Burde være en enkel sak å finne fram da.

HB: *flirer* Ja, egentlig...

RH: Eget sporlys og greier...

 

Vi preiker litt til før hun sier hun må stikke for å se etter venninna si. Jeg får en avskjedsklem og hun håper vi kanskje sees igjen. Gidder ikke prøve å numberclose etter fem minutter småprat selv om jeg antagelig burde, men det får bli mat for neste ukes mission.

 

Vel nede i garderobekøen er det klart for bonusrunde nummer to, idet søt lita brunette nr 2 som står ved siden av meg kommenterer ett eller annet fyren bak oss driver med. Jeg næbber såklart tak i det og kjører igang en liten samtale, og snart er det både latter, gangsterhåndtrykk og the rock på gang.

Dagens siste komiske øyeblikk kommer idet vi skal gjennom døra forbi vakta som styrer køen, og begge vil ha den andre til å gå først. Enden på visa er at jeg sier "vi går sammen", tar tak rundt livet hennes og geleider henne ned de to trappetrinnene og inn i garderobekøen.

Vi pjatter litt til mens jakka mi blir hentet, "rocker" en siste gang og jeg får hadetklem på bekostning av stakkaren som står mellom oss før jeg rusler opp trappa og ut i natten. Støter på dørvakta igjen som spør om jeg hadde en fin kveld, og jeg kan'kke si jeg har noen grunn til å klage... ;)

Sier hadet og rusler glad og fornøyd hjemover med verdene største og mest fårete glis klistret i trynet...

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...