Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Hva er målet ditt; å potensielt heve sjansene dine med denne jenta eller å handle på en måte som langsiktig styrker troen på at jenter godt kan finne deg, helt uten den sosiale masken til å forskjønne sannheten, attraktiv?

Det første. Alltid.

--

Jeg trenger forslag til kvelden. Jeg kan dra på fest, vors, byen, osv og jeg vet ikke helt hva jeg føler for. Kanskje rave. Finnes raver fortsatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh. Dette blir mitt første innlegg innenfor skjekking i denne tråden så vidt jeg vet.

Fikk endelig klina med ei jeg har hatt lyst på ei god stund, selv om det ikke kommer til å utvikle seg til noe mer. Utover det møtte jeg en annen jente i går og kjørte på med energi og humor, så ble det en #close på henne. Hun er forsåvidt ei ganske kul jente med en del av de samme interessene og smakene innenfor litteratur o.l. så nå har jeg angst for phone game :p Men uansett, en del av denne PU litteraturen som ligger på nett har hjulpet meg litt når det kommer til å lese situajsoner.

Lenke til kommentar

Er det noe jeg hater er det alle de kidsa som geeker seg igjennom det her på samme måte som de geeka seg igjennom world of warcraft og kommer i den tråden her med tusen millioner engelske uttrykk og metaforer de egentlig ikke skjønner men som de har lest i en eller annen ~~~~~~~PUA BOOK OF TRUTH AND GLORY~~~~~~~~.

 

Sitter antakeligvis et par nostalgiske 30-åringer der ute og lengter tilbake til tiden før mainstreamen visste hva det her var for noe.

Lenke til kommentar

Var ikke dedikert til noen egentlig, bare den generelle følelsen jeg fikk av å følge med på den tråden her over en tidsperiode.

 

Jeg våger ikke å kalle meg oldschool, for all del, jeg er ingen PUA, men jeg husker jeg fikk en "valentinsgave" av en venn i 2003; en 45 min lang mp3-fil som het "how to attract women" eller noe liknende. Foredragsholderen var allerede da integrert i PUA-miljøet, altså et år før The Game kom ut. Jeg savner den tida hvor det var færre som visste om metodene og begrepene fordi da hørte jeg mindre pisspreik om det. Eksempelvis kan jeg nevne at stort sett alle vennene mine har lest minst èn bok om temaet og et par av dem snakker ikke om noe annet. De er edru på fest for å kunne "sjekke bedre" men jeg har aldri sett de gå bort til en eneste jente.

 

Men som sagt: er ikke, og har aldri vært noen PUA.

Endret av sileps
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
PUA begynte vel tidlig på 2000-tallet, hvor oldschool våger du å kalle deg selv? 2004, før The Game kom ut?

 

Det begynte med Ross Jeffries temmelig lenge før det. Han koblet vel NLP opp mot sjekking på 80-tallet om jeg husker riktig. Jeg ser at mange sier MM er den mest "effektive" metoden om man bare ønsker å dra damer, men ut i fra det jeg leser på andre PUA-dedikerte forum, så er SS til Jeffries absolutt best. Jeg har ikke vært borti noe av det, så jeg har ingen formening.

 

Mainstream sjekking var det for øvrig damer som begynte med først: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Rules

 

The Rules virker langt mer kynisk og utspekulert enn The Game. Hvor er Melisma når vi trenger henne? The Rules har for øvrig solgt en del bedre enn The Game...

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Var det et miljø knyttet til Ross Jeffries? Jeg regnet med at det var først med internett og ASF at det ble til noe folk samarbeidet om, og at det kanskje var det sileps mente.

 

Det går ikke an å klage på The Rules, den triste sannheten om verden er at hvis en gutt ikke er interessert i en jente fra starten av er det ingenting hun kan gjøre med det.

Lenke til kommentar

Ehm, en tiger, et basseng som sprenger og Michael Bay.. Det der var jo faktisk awesome. Helt latterlig awesome. Den neste som bruker ordet i denne tråden uten at en eksplosjon, en tiger ELLER I DET MINSTE EN HANDJOB (kom igjen folkens, en av dere må da klare å sjekke opp en jente snart?) har forekommet får en død rotte i posten.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

HELG! :)

 

Planen i dag: Middag med et par kompisser og en venninde, så ut å plukk-oppe litt

I morra: Date med en chick og en tur ut på natta om det ikke blir noe action.

Søndag: Ps3...

 

Dere?

 

Får snart nett hjemme, så blir mer skriverier fra min side fremover. Tipper en to ukers tid så er jeg online. Har ikke tid til å skrive noe særlig fra jobb.

Lenke til kommentar
Enig der. Jeg sier: noe av det viktigste er faktisk å sjekke opp jenter, ikke bare ha det dritmorro med kompisene (på en måte som får deg til å virke idiot for andre - awesome!!), det kan en gjøre alle andre dager enn den kvelden man liksom skal være pick up artist.

 

Altså, man jo ikke ha det dritmorro og være "awesome" for å dra damer, men er jo sånn at hvis man skal kunne holde på drømmedama må man være en kul og morsom person.. Hjelper ikke å trikse seg til drømmedama med noen negs og litt MM, når hu våkner neste dag til verdens største manga-nerd..

 

Beklager, men skjønner ikke relevansen til mitt innlegg. Er abslolutt ikke mot naturals eller natural delen av PUA, men reagerer på trenden her inne som går på å oppføre seg apekatt med gutta i den tro at det har noe som helt med PUA å gjøre bare fordi en instruktør har brukt ordet awesome et par ganger i et foredrag.

 

Det er en del av utviklingen av deg som person i forhold til å bli en bedre PUA. Man er jo ikke ordentlig flink før damene kommer tilbake til deg på en konsistent basis, og da må man være mer enn en som kan å dra med seg damer hjem fra byen, hvis du skjønner. Selv om jeg er enig i at noen her drar det litt langt.

 

En del av utviklingen å skrike til en vegg med en kompis fordi det er "awesome"? Tror nok ikke det du. ;)

 

De er edru på fest for å kunne "sjekke bedre" men jeg har aldri sett de gå bort til en eneste jente.

 

Et veldig viktig element av PUA som mange "conveniently" ser ut til å ha glemt. Er så mye lettere å springe rundt å være bajas, for det er jo så awesome. Awesome er bedre enn å få seg noe.

Endret av slux
Lenke til kommentar
Et veldig viktig element av PUA som mange "conveniently" ser ut til å ha glemt. Er så mye lettere å springe rundt å være bajas, for det er jo så awesome. Awesome er bedre enn å få seg noe.

Folk forstår ikke helt tipsa som blir gitt. Ha det gøy betyr ikke at man skal ta helt av, det tiltrekker ikke damer i det hele tatt. Istedenfor å "ha det gøy" bør kanskje utrykket "kos deg" brukes. Vær avslappet, voksen og sosial. Flaksing med armene (og forsåvidt hele kroppen) sender ut signal om at "Jeg er 4år og bruker speed som adhd-medisin". Slapp heller av, smil og meng dere med folk på en roligere måte. Folk skal le med dere, ikke av dere. Det går faktisk ann å være i state uten å drite seg ut. Det dere beskriver er state-boosting. Det skal man gjøre til man har state, ikke hele kvelden

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Det går ikke an å klage på The Rules, den triste sannheten om verden er at hvis en gutt ikke er interessert i en jente fra starten av er det ingenting hun kan gjøre med det.

Dette gjelder vel forsåvidt den andre veien også. Framstår en fyr som en svett nerd utifra førsteinntrykket er det nok ikke mye han kan gjøre for å overbevise den utkårede om at han egentlig er en pimp.

 

De er edru på fest for å kunne "sjekke bedre" men jeg har aldri sett de gå bort til en eneste jente.

 

Et veldig viktig element av PUA som mange "conveniently" ser ut til å ha glemt. Er så mye lettere å springe rundt å være bajas, for det er jo så awesome. Awesome er bedre enn å få seg noe.

Man må jo nesten forvente at folk som tidligere ikke har opplevd å ha noe særlig sosial frihet tar litt av når de først oppdager at de ikke må følge alle andres regler. Det er litt som folk som akkurat har lest om negs og går rundt og fornærmer alle jentene de ser i øst og vest, eller folk som går bananas med c&f'en fordi de tror den har en slags magisk kraft. Når noen prøver ut ny oppførsel vil den aldri være helt kalibrert i starten. Jeg ser på det som en fase.

Lenke til kommentar
Det går ikke an å klage på The Rules, den triste sannheten om verden er at hvis en gutt ikke er interessert i en jente fra starten av er det ingenting hun kan gjøre med det.

Dette gjelder vel forsåvidt den andre veien også. Framstår en fyr som en svett nerd utifra førsteinntrykket er det nok ikke mye han kan gjøre for å overbevise den utkårede om at han egentlig er en pimp.

 

De er edru på fest for å kunne "sjekke bedre" men jeg har aldri sett de gå bort til en eneste jente.

 

Et veldig viktig element av PUA som mange "conveniently" ser ut til å ha glemt. Er så mye lettere å springe rundt å være bajas, for det er jo så awesome. Awesome er bedre enn å få seg noe.

Man må jo nesten forvente at folk som tidligere ikke har opplevd å ha noe særlig sosial frihet tar litt av når de først oppdager at de ikke må følge alle andres regler. Det er litt som folk som akkurat har lest om negs og går rundt og fornærmer alle jentene de ser i øst og vest, eller folk som går bananas med c&f'en fordi de tror den har en slags magisk kraft. Når noen prøver ut ny oppførsel vil den aldri være helt kalibrert i starten. Jeg ser på det som en fase.

 

Greit nok, det er jo også fint å overdrive litt bare for å overbevise seg selv om at det går fint å drite seg ut. MEN. Over de siste ukene/månedene her har enkelte fokusert på å få "AWESOME" ikke for å få jenter. Målet er AWESOME. Og ikke bare AWESOME STATE men faktisk så mye at det virker mot sin hensikt (ala skrike sammen med guttevennene en kveld før en går å spyr i ei grøft og går alene hjem). Da har de glemt at det faktisk var for å få jenter de starta det her, og det tråden handla om. Om et prosjekt for å sjekke opp jenter ender med at de mister interressen av jenter, men heller vil oppføre seg som bajaser som frastøter vil jeg si det er en svær fail, selv om de mener de bare oppfører seg "awesome" som Tim brukte i en liten bisetning. (som tilsynelatende har skjedd med mange her). AWESOME!

 

Skjerp dere nå gutter - jeg vet dere forkler AA med at dere bare må "overbevise dere selv om at dere kan ta av og driter i alle andre" og at "awesome - feelgood" men dere har gjort det nå, på tide å roe seg ned å faktisk sjekke jenter.

Endret av slux
Lenke til kommentar
Greit nok, det er jo også fint å overdrive litt bare for å overbevise seg selv om at det går fint å drite seg ut. MEN. Over de siste ukene/månedene her har enkelte fokusert på å få "AWESOME" ikke for å få jenter. Målet er AWESOME. Og ikke bare AWESOME STATE men faktisk så mye at det virker mot sin hensikt (ala skrike sammen med guttevennene en kveld før en går å spyr i ei grøft og går alene hjem). Da har de glemt at det faktisk var for å få jenter de starta det her, og det tråden handla om. Om et prosjekt for å sjekke opp jenter ender med at de mister av jenter, men heller vil oppføre seg som bajaser vil jeg si det er en svær fail (som tilsynelatende har skjedd med mange her). AWESOME!

Forsåvidt enig i det du skriver. Det er viktig å tenke på hva som er målet med å dra ut. Er målet å dra damer kan nok awesome-folket med fordel dra ned energien et par hakk, men har de bare planer om å ha det morsomt og bli komfortabel med å gjøre ting de normalt ikke hadde turt, synes jeg de bare skal få holde på. Så lenge de husker at dette kun er et skritt på veien og ikke det endelige målet.

Lenke til kommentar
Forsåvidt enig i det du skriver. Det er viktig å tenke på hva som er målet med å dra ut. Er målet å dra damer kan nok awesome-folket med fordel dra ned energien et par hakk, men har de bare planer om å ha det morsomt og bli komfortabel med å gjøre ting de normalt ikke hadde turt, synes jeg de bare skal få holde på. Så lenge de husker at dette kun er et skritt på veien og ikke det endelige målet.

Bortsett fra at om målet på lang tid er å sjekke damer, så nytter det ikke å drite seg ut i månedsvis fordi det er awesome. Da har man en helt annen livsstil. og det er faktisk lettere å danse som en fjellgeit med herpes enn det er å gå bort til en dame og føre en samtale

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...