Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Forsåvidt enig i det du skriver. Det er viktig å tenke på hva som er målet med å dra ut. Er målet å dra damer kan nok awesome-folket med fordel dra ned energien et par hakk, men har de bare planer om å ha det morsomt og bli komfortabel med å gjøre ting de normalt ikke hadde turt, synes jeg de bare skal få holde på. Så lenge de husker at dette kun er et skritt på veien og ikke det endelige målet.

Bortsett fra at om målet på lang tid er å sjekke damer, så nytter det ikke å drite seg ut i månedsvis fordi det er awesome. Da har man en helt annen livsstil. og det er faktisk lettere å danse som en fjellgeit med herpes enn det er å gå bort til en dame og føre en samtale

Mjaaah. Jeg vil tro at en som har vendt seg til tanken på at det ikke er farlig å drite seg ut og som har driti seg ut noen ganger i offentligheten vil ha et mer avslappet forhold til å bli avvist. Det med at det er "lettere" å danse som en fjellgeit med herpes enn å gå bort til en dame vil jeg tro er veldig forskjellig fra person til person. Jeg hadde nok valgt sistnevnte.

 

Egentlig tror jeg ikke vi er så uenige. Jeg har aldri sagt at man skal drite seg ut i månedsvis. Det jeg mener er at man burde komme seg til et nivå hvor man ikke bryr seg om man driter seg ut eller ikke. Innebærer dette at man må utsette seg for det et par ganger er det et nødvendig onde, men for all del ikke noe man bør jobbe mot i et lengre perspektiv. Å med letthet kunne bryte normer når det trengs er en nyttig egenskap, men å gjøre det bare for å bevise at man kan det blir jo litt poengløst.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skammer meg over alt som pågår her for tiden, før var alt fryd og gammen... nå plutselig er dette som en krigssone. Folkens, har dere noe på sjela så få det ut før det blir en sprengladning aka Hirsohima...

 

Det er greit å ha det gøy noen ganger, jeg føler at det blir for overfladisk å gjøre dette her til kun resultater og mere resultater. Jeg har hatt en elendig uke, på samtlige måter. Hva gjør jeg, begynner å klage over ting eller gjør noe som får meg i humør? Jeg setter meg ned, gjør ting jeg liker... og setter meg selv på plass. Viktig å ha en balanse... og nå virker det som hele tråden har detti ut av balansen sin.

 

Nå går jeg, og ordner opp med mine problemer. Håper jeg slipper å lese innlegg av typen "Awesome suger, her skal vi bli neste Mystery", samme med denne typen "Wooo, for en helg!" Det er ikke noe å woo-e for når du går ut i klubben og jenter er målet ditt... men du sitter og leker med deg selv etterpå. Herlighet folkens, la oss diskutere PUA igjen... med alle sine aspekter :)

Lenke til kommentar

Diskuter PUA ja. Synes enkelte kun fokuserer på inner game her. Alt blir så utrolig utydelig. Foretrakk tidene da The Game og Mystery var tingen som gjaldt. Da fikk vi faktisk lese field rapports o.l. Litt teknikker osv.

 

Nå ser vi jo ingenting sånt. Folk snakker kun om hvordan de føler seg, og ingen skjønner noenting.

Lenke til kommentar

ArmenMinAu: Tru dat. Tesla har noen gode reports, men ellers ser vi lite til det i tråden. Inner game burde holde seg inne, så tar vi outer game her inne. ^^

 

Kalinken: Jeg er uenig, en jente kan se en gutt på andre siden av rommet og tenke "meh, ingenting spesielt". Han kan deretter komme bort, introdusere seg, kjøre perfekt game og ende opp med å kapre henne totalt pga vibe og godfølelse. Jeg ser ikke for meg at en jente jeg ikke finner fysisk tiltrekkende vil klare å skape den attraksjonen. En stor del av pick-up er tross alt overgangen fra å introdusere seg til å "skape attraksjon". Jeg har aldri opplevd lignende fenomen selv, som gutt.

Lenke til kommentar

Armen og Dorian:

 

Inner game er også et viktig aspekt av PUA, men det skal selvfølgelig ikke peises på med massevis av det... men å nekte at det eksisterer, og fører til å løse enkelte problemer synes jeg er for dumt. Iom at jeg er elev av RSD, så snakker jeg ikke for mye om teknikker. Jeg foretrekker det Tim sier; you don't need all those swirly wirly tehniques. Holder å lese noe stoff, og teste det. Jeg vil ikke bli en magiker, som får ting til å forsvinne videre. Jeg vil utvikle personligheten min, og meg selv til å være en turbo-versjon av meg. Ikke en mester på spill, men en ekte mester.

 

--------------------------

 

Uansett, så mangler jeg faktisk litt motivasjon for tiden. Holder ikke på med game for tiden, leser heller ikke noe nytt stoff. Jeg blir vel nødt til å bare komme meg ut, og jobbe mot komfortboblen min. Ingen vits med det alt jeg kan, når jeg ikke bruker det noe særlig. Hehe, kommer med FRs når jeg har vært ute i feltet, men slik ting er nå... så har jeg en del jobb utover de to neste ukene, ting som gjør at jeg mister fullstendig kontakt med core og målene mine. Noen av dere som har prøvd en sånn motivasjonstavle, og hvordan fungerte det for utviklingen deres?

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Kalinken: Jeg er uenig, en jente kan se en gutt på andre siden av rommet og tenke "meh, ingenting spesielt". Han kan deretter komme bort, introdusere seg, kjøre perfekt game og ende opp med å kapre henne totalt pga vibe og godfølelse. Jeg ser ikke for meg at en jente jeg ikke finner fysisk tiltrekkende vil klare å skape den attraksjonen. En stor del av pick-up er tross alt overgangen fra å introdusere seg til å "skape attraksjon". Jeg har aldri opplevd lignende fenomen selv, som gutt.

Jeg skjønner hva du sikter til, men jeg er ikke helt overbevist. Hvis en fyr har viben og godfølelsen til å skape solid attraksjon vil jeg tro dette kommer fram lenge før han starter å prate med henne. Hvis man definerer førsteinntrykk som noe som utelukkende er basert på utseende, så ja, da er det klart det du sier er sant, men jeg definerer et førsteinntrykk som noe som baserer seg på utstråling, mimikk, kroppsspråk, tonefall osv. i tillegg til utseende. Snakker man om et førsteinntrykk basert på et passfoto av personen eller liknende så er det du sier riktig, men baserer man det på en samtale på et par minutter så vil jeg tro at de fleste damer allerede har kategorisert mannen som interessant eller ei.

 

Angående diskusjonen om hva tråden skal inneholde: Lead by example. Bidra med det dere mener tråden bør ha mer av, istedenfor å be andre om å gjøre det.

Lenke til kommentar

Det er særdeles ufruktbart og statisk når man bare reflekterer over noe som skjedde i hine og hårde dager. Interaksjon er stikkordet, der ligger dynamikken og neste leksjon, så kan man etterpå analysere før man faller i søvn.

 

Edit: Noe som skaper attraksjon er å være uberørt av hele situasjonen, your lips are moving but there's no sound. Hvis man ikke gir labb så skiller man seg ut, da må motparten kvalifisere seg, et totalt avslag kan faktisk virke tiltrekkende.

 

Hæ?

 

Slik kan man holde det gående uten og ty til C&F, negs eller det som verre er. Dog må motparten finne noe ved deg som fascinerer, du kan nekte å gå ut av din comfortboble og bare snakke om været for den del. Alt som relaterer seg under buksebeltet er og blir usubtilt, som i "har vi ikke noe bedre å snakke om?"

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar
Motivasjonstavle høres veldig ut som noe swirly-whirly The Secret-opplegg. Du må vel klare å bli motivert uten å ty til slike Oprah-løsninger? Bare bestem deg for å gjøre det og gjør det. Ikke tenk over det en gang.

Haha, du har faen meg rett. Den var ikke dum du ;) Jeg blir stadig imponert av deg, du er en av de som faktisk gjør ting som de skal gjøres. Faen meg på tide, at jeg begynner med det sjøl...

Lenke til kommentar
Jeg skammer meg over alt som pågår her for tiden, før var alt fryd og gammen... nå plutselig er dette som en krigssone. Folkens, har dere noe på sjela så få det ut før det blir en sprengladning aka Hirsohima...

 

Det er greit å ha det gøy noen ganger, jeg føler at det blir for overfladisk å gjøre dette her til kun resultater og mere resultater. Jeg har hatt en elendig uke, på samtlige måter. Hva gjør jeg, begynner å klage over ting eller gjør noe som får meg i humør? Jeg setter meg ned, gjør ting jeg liker... og setter meg selv på plass. Viktig å ha en balanse... og nå virker det som hele tråden har detti ut av balansen sin.

 

Nå går jeg, og ordner opp med mine problemer. Håper jeg slipper å lese innlegg av typen "Awesome suger, her skal vi bli neste Mystery", samme med denne typen "Wooo, for en helg!" Det er ikke noe å woo-e for når du går ut i klubben og jenter er målet ditt... men du sitter og leker med deg selv etterpå. Herlighet folkens, la oss diskutere PUA igjen... med alle sine aspekter :)

 

 

Ehm, jeg er på alle måter en natural og er ganske uenig i Mystery Method. Tror du missforstår.. Kan ikke vi få lov til å komme med konstruktiv kritikk på andres game og målsetting? Når de mest aktive i denne tråden nermest innrømmer at de stort sett går ut uten å være interreserte i å plukke opp damer (enten de bruker MM eller er naturals) eller skriver "fieldreports" på kvelder der de absolutt ikke gjør noen tilnærminger på å prøve en pickup, da har de etter min mening ikke gjøre noe i denne tråden. Da syns jeg det skal lages en egen "sånn kan du ha det AWESOME ute med gutta-tråd". Missforstå meg ikke; fieldreports er bra! Er ikke det jeg går ut mot her. Går ut mot en egen diskusjon.no retning innen PUA nermest, som ikke går ut på å plukke opp damer, men å pumpe state som en slags rus, uten å faktisk bruke den staten til å ta en pickup.

Endret av slux
Lenke til kommentar

En god post jeg er enig i på mange måter :) Ja, det skal absolutt handle om fieldreports, som er nettopp det. Ikke det at vi jokker på wings for å få opp staten, og ikke drar damer. Dette er jo et offentlig forum, og her i tråden finner vi nok en del av de som ennå ikke har tatt en titt i dybden på det hele. Jeg mener at inner game er minst like viktig som outer game, men det er noe som ikke trengs å diskuteres for mye. Samme med hele awesomeness-greia til Tim.

 

Samtidig er jeg redd for at det her blir for overfladisk, og veldig mye sånn "Jeg pulte hu og hu, og satte inn rutine x og y for å få henne". Det her skal ha en menneskelig side, og da er det viktig å vise nybegynnerne, og tvilerne at vi ikke driver med en rar form for okkulte metoder for å fylle ut våre lyster. Alikkevel er jeg mest glad i selve pickupen, og det at jeg kan få en del jenter med dette. PUA skal være kult, og nyttig i mine øyne...

 

Når det gjelder kritikk, så er det viktig med det... ellers så blir det ikke utvikling. Men å gjøre dette til en klagetråd, som det virket som i en liten stund er bare irriterende...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

En god post jeg er enig i på mange måter :) Ja, det skal absolutt handle om fieldreports, som er nettopp det. Ikke det at vi jokker på wings for å få opp staten, og ikke drar damer. Dette er jo et offentlig forum, og her i tråden finner vi nok en del av de som ennå ikke har tatt en titt i dybden på det hele. Jeg mener at inner game er minst like viktig som outer game, men det er noe som ikke trengs å diskuteres for mye. Samme med hele awesomeness-greia til Tim.

 

Samtidig er jeg redd for at det her blir for overfladisk, og veldig mye sånn "Jeg pulte hu og hu, og satte inn rutine x og y for å få henne". Det her skal ha en menneskelig side, og da er det viktig å vise nybegynnerne, og tvilerne at vi ikke driver med en rar form for okkulte metoder for å fylle ut våre lyster. Alikkevel er jeg mest glad i selve pickupen, og det at jeg kan få en del jenter med dette. PUA skal være kult, og nyttig i mine øyne...

 

 

Enig her! Selvfølgelig skal ikke pickup bli sånn "Excecute moove A, excecute move B!" slik Tim, som mange her liker, sier. Men vil heller ikke at denne tråden skal bli spammet ned av folk som roper om hvor awesome hverandre er, og lager en "field-report" hvor to gutter satt å snakka hverandre opp i skyene om hvor "awesome" de var over msn. Eller, driter egentlig i tråden for å være ærlig, men dere som kjenner seg igjen i innleggene mine - for deres egen skyld, slutt å ap rundt selv om dere syns det er kult - på tide å sjekke opp litt jenter (uansett hviken metode dere bruker).

 

Det hjelper ikke å ha en syyyyk høy state og at verden er såååå awesome om en lusker hjem uten å ha prøvd å fått så lite som en klem hele kvelden ;)

Endret av slux
Lenke til kommentar

Det jeg merker nå er at alle her i tråden (så å si) har gått fra rutine-PUA's til å bli kun naturals. Natural er bra det, men det er jo pick-up på en helt annen måte. Man får jo ikke samme type FR's - alt blir liksom ha det fett hele tiden, være seg selv og løpe bort til første dame du ser for å prate piss. MM er etter min mening mer "interessant", men allikevel lett å henge seg for mye opp i, dessuten er det på en slags måte manipulerende og man får ikke, som SasaB sier, realisere seg selv (sosialt sett ++) på samme måte som ved RSD.

 

Mye av grunnen til at færre og færre FR's dukker opp i tråden er av den årsak at stadig flere lager egne blogger, og deler sitt stuff der. Foruten om de aller "beste" her inne som legger dem ut på mer PU-profilerte forum.

 

Er nå kommet rundt halveis i denne tråden (side 250 omtrent), samtidig som at jeg følger med på de siste postene her. Og ser jo at alt har forandret seg ganske mye. Til det verre, for de som lurte på det. Men man får da håpe choosen_one får fikset litt når nettet hans kommer tilbake. NiKon hadde også noen særdeles bra poster i starten og underveis i tråden også.

Lenke til kommentar
Det jeg merker nå er at alle her i tråden (så å si) har gått fra rutine-PUA's til å bli kun naturals. Natural er bra det, men det er jo pick-up på en helt annen måte. Man får jo ikke samme type FR's - alt blir liksom ha det fett hele tiden, være seg selv og løpe bort til første dame du ser for å prate piss. MM er etter min mening mer "interessant", men allikevel lett å henge seg for mye opp i, dessuten er det på en slags måte manipulerende og man får ikke, som SasaB sier, realisere seg selv (sosialt sett ++) på samme måte som ved RSD.

 

Å være natural (både natural PUA og ekte natural) vil ikke automatisk si at man gjør det en måte, men det helt motsatte. Man kan dermed ikke si at naturals er ute etter å ha det fett hele tiden og løpe bort til første dame du ser for å prate piss. Naturals kan gjøre alt fra å følge target selection eller et numbers game, alt fra å være super inderekte til let fuck now-direkte! Naturals kan bruke like mye rutiner som alle andre, eller være like kreativ som den største rutine-hateren.

Lenke til kommentar
Motivasjonstavle høres veldig ut som noe swirly-whirly The Secret-opplegg. Du må vel klare å bli motivert uten å ty til slike Oprah-løsninger? Bare bestem deg for å gjøre det og gjør det. Ikke tenk over det en gang.

Haha, du har faen meg rett. Den var ikke dum du ;) Jeg blir stadig imponert av deg, du er en av de som faktisk gjør ting som de skal gjøres. Faen meg på tide, at jeg begynner med det sjøl...

Motivert av denne tråden, diskusjonen som har foregått de siste sidene, posten din om motivasjonstavlen og generell misnøye med gutter flest (chodes, om du vil) så har jeg skrevet et blogginnlegg om handling. Jeg håper alle som sliter med motivasjon får noe ut av det, og alle som hater byen (kanskje ikke aktuelt i denne tråden) kanskje får et nytt syn på det. Bylivet eksisterer tross alt ikke for at du skal betale 69kr for en øl og høre på behagelig musikk, det er der for at du skal møte nye mennesker.

Lenke til kommentar

Hehe, nå skulle jeg ha vært 18. En dag så er jeg det, men fram til da får jeg gjøre mitt beste. Godt innlegg mann, ganske basic det meste... men folk glemmer slike ting noen ganger. Motiverende var det også, faktisk så tror jeg at jeg begynner å komme over kneika mi. Nå skal jeg ut og nyte det fine Oslo-været med en runde fotball!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...