Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

How to fix?

 

Er klare indikasjoner noe man trenger for å kunne eskalere?

 

Det er en fordel, men absolutt ingen nødvendighet. Mange jenter tør ikke å vise tydelig interesse av diverse årsaker, og de håper på at gutten skal stå for "prosessen". Ut ifra det du har skrevet så kunne du fint ha tatt det videre.

 

Er du redd for å miste jenta hvis du eskalerer?

Lenke til kommentar

@Azidops: Hehe. Det var ganske random. Det var en sofa forsåvidt, med ryggputene hevet på gulvet. At vi havnet der sammen var egentlig kun fordi det ikke var noen andre steder å sove. Og når kvelden hadde utløpt uten at det hadde eskalert til noe mer enn konversering så fant jeg det smått ukomfortabelt og kanskje tolket som litt desperat å begynne å eksalere da.

 

Er du redd for å miste jenta hvis du eskalerer?

 

Kanskje. Jeg er forsåvidt ikke redd for å bli avvist i utgangspunktet/starten og tar ikke det som noe nederlag, men jeg blir nok mer redd for det når ting har gått videre og jeg vet jeg er "innafor". Kanskje øker frykten for nederlag likt med hvor mye jeg etter hvert investerer i det og at jeg dermed går fra å være frempå til mer passiv?

 

Eskaler.

Er klare indikasjoner noe man trenger for å kunne eskalere?

Det er en fordel, men absolutt ingen nødvendighet. Mange jenter tør ikke å vise tydelig interesse av diverse årsaker, og de håper på at gutten skal stå for "prosessen". Ut ifra det du har skrevet så kunne du fint ha tatt det videre.

 

Her har jeg nok noe å jobbe med ja. Når jeg tenker på det så må jeg nok jobbe mer med å tørre å være først ute. Har nok en tendens til å vente på å motta signaler på at motparten er klar til/ønsker å eskalere og glemme å ta tak i det selv hvis de uteblir.

 

Det å holde tilbake er nødvendigvis ikke en dum ting om målet er ett forhold. Er målet en ONS er det jo helt klart litt verre..

 

Hehe, det er nok sant, men akkurat nå så er jeg egentlig ute etter begge deler, men er sykt dårlig på å følge opp de som eventuelt ikke ender opp som en ONS.

 

Edit: En annen ting. Som nevnt så har slike situasjoner skjedd meg flere ganger, men hvilke signaler gir det egentlig fra min side? Eller rettere sagt hvordan blir det oppfattet? Slik jeg tenker så kan det gå en av to veier: Enten blir man oppfattet som gentle, eller man blir oppfattet som feig/passiv. Hva er mest sansynlig?

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg hadde det gøy med ei jente på en fest i helga. Vi tok noen morsomme bilder og litt sånn. Jeg hadde glemt det, og så de først i albumet mitt i dag. Jeg sendte ett av de til hu med en kommentar og spurte om vi skulle henge en dag.

 

Hu som hadde bursdag på den festen er rimelig sjef over den dama jeg sjekka opp, og hu cockblocka meg ganske mye hele kvelden. Selv om det er dama til bestekompisen min og at vi kjenner hverandre greit. Forrige fest nekta dama til kompisen min hu å sitte på med en bil som skulle samme vei som hu skulle. Og sånn går no dagan.

 

 

Er rusten etter 5 år i forhold, men fiksa det greit. Hu svarte "det kan vi sikkert" til å finne på noe. Jeg er ganske apatisk og avslappet om dagen. Og er litt selvsentrert nå. Så er fornøyd med responsen allikevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Innså" nå på lørdag, at det ikke er vits å lure seg selv til å ikke steppe opp. Det går ikke an å gå halvveis inn, man må bare kjøre på å være mann. Halvveis mann får meg ingen vei, må bare kjøre på uten unnskyldninger. Egentlig litt deprimerende, da jeg heller vil lure meg selv til å tro at jeg gjør det som kan gjøres.

 

"Innså" også at man nesten bare må se på seg selv som "the shit", for at jenter også skal gjøre det.

 

Hadde for noen uker siden også en litt artig opplevelse, på en av mine mer "magiske" kvelder, hvor jeg "innså" at de jeg ser på tapere også ser på meg som tapere :) . Noe som sikkert er like greit.

Lenke til kommentar

"Halvveis mann" - Ikke vise intensjonene sine tydlig?

Ja, og sikkert mye mer :) . Ikke la fryktene stoppe meg fra å gjøre det jeg vil gjøre. Slutte å rasjonalisere hvorfor man ikke gjorde det man egentlig ville eller hadde sagt man skulle gjøre, fordi det er ubehagelig å gjøre det.

 

 

 

"Innså" også på lørdag hvor hardt det faktisk er å være på topp, gjelder også de aller fineste jentene som nok får mye sjalusi fra andre jenter.

 

Mye av det jeg "innser" er ikke noe nytt, absolutt noe jeg har lest om før også, men det er gjennom opplevelser man lærer.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

"Innså" nå på lørdag, at det ikke er vits å lure seg selv til å ikke steppe opp. Det går ikke an å gå halvveis inn, man må bare kjøre på å være mann. Halvveis mann får meg ingen vei, må bare kjøre på uten unnskyldninger. Egentlig litt deprimerende, da jeg heller vil lure meg selv til å tro at jeg gjør det som kan gjøres.

 

"Innså" også at man nesten bare må se på seg selv som "the shit", for at jenter også skal gjøre det.

 

Hadde for noen uker siden også en litt artig opplevelse, på en av mine mer "magiske" kvelder, hvor jeg "innså" at de jeg ser på tapere også ser på meg som tapere :) . Noe som sikkert er like greit.

 

Hvor har du lært å sjekke hen? Har lest litt igjennom det du har skrevet en stund nå, og synes at du har en litt vel usunn fremgangsmåte når det kommer til sjekking.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor har du lært å sjekke hen? Har lest litt igjennom det du har skrevet en stund nå, og synes at du har en litt vel usunn fremgangsmåte når det kommer til sjekking.

Aner ikke om jeg kan sjekke opp :p . Jeg gir meg egentlig litt faen, i de periodene jeg har vært "on" vil jeg si jeg har hatt draget som faen. Men ja, jeg kan nok oppfattes usunn/gal eller noe slikt, noe som sikkert også kan være fullt mulig jeg er. I perioden jeg er i nå er forsåvidt ikke sjekking like mye prioritert, da jeg er mer ute etter å utvikle den livsstilen jeg vil ha :) . Greier ikke å tanken på å måtte jobbe fra 8 - 16 hver dag resten av livet, så det er noe jeg absolutt må komme meg unna.

 

EDIT: Svarte sånn sett ikke på spørsmålet; har for det meste fulgt Real Social Dynamics, vært på en "freetour", og "hot seat 2" som besto av to dager med "infield footage" av Owen (Tyler) og Julien. Men det meste jeg har lært kommer av mine opplevelser, og jeg er nok ikke pro på noen måte. Er egentlig ganske mye i startfasen da det egentlig ikke er mer enn 10 mnd siden jeg for "første gang" "cold approachet" en jente, og har hatt flere perioder hvor jeg ikke har "approachet" noen, så ja er viktig å ta alt jeg sier med en klype salt :) .

 

Har "innsett" at på grunn av at folk har levd helt forskjellige liv, har vi også helt forskjellige verdensbilder, så forventer ikke at noe av det jeg sier gir mening for folk flest. Jeg håper jeg kan se tilbake på meg selv om et år og tenke på hvor "dårlig"/"umoden"/"uviten" jeg var, selv om jeg vet at det vil kreve mye smerte for å komme dit.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Kanskje litt utenfor scopet på denne tråden, men det virker som mange av dere som henger her har interesser innenfor "self improvement" utover sjekking i tillegg til at denne tråden er litt om løst og fast---så jeg våger meg å spørre.

 

Finnes det noen gode bøker ang. "procrastination" og "time management", å få ting gjort egentlig? Jeg har to jobber, er fulltidsstudent, og ønsker selvsagt å ha et liv utenom også. Nå er det ofte skolen som får svi, men tror ikke det skal være noe problem så lenge jeg klarer å passe tiden jeg bruker på alt.

 

Så, noen?

Lenke til kommentar

Kanskje litt utenfor scopet på denne tråden, men det virker som mange av dere som henger her har interesser innenfor "self improvement" utover sjekking i tillegg til at denne tråden er litt om løst og fast---så jeg våger meg å spørre.

 

Finnes det noen gode bøker ang. "procrastination" og "time management", å få ting gjort egentlig? Jeg har to jobber, er fulltidsstudent, og ønsker selvsagt å ha et liv utenom også. Nå er det ofte skolen som får svi, men tror ikke det skal være noe problem så lenge jeg klarer å passe tiden jeg bruker på alt.

 

Så, noen?

 

Å få ontroll over prokrastineringen dreier seg mye om innøving av rutiner, selvdisiplin og bortvelging av distraksjoner. Disponering av tid kan mestres med mange av de samme teknikkene som man bruker får å få kontroll over prokrastineringen.

 

Prokrastinering anngår de fleste i dagens samfunn. Det spekuleres ekstremt i å fylle opp hverdagen med flest mulig distraksjoner slik at folk hindres i å gjøre noe konstruktivt/produktiv slik at hverdagen begrenses til konsumering av innhold, produkter og tjenester. Går man inn på et nettsted er det lagt opp slik at går man inn på én artikkel får man samtidig tilgang på 10 nye artikler med misvisende overskrifter som skal friste til å generere klikk. Kommer man først inn på 10 artikler har man plutselig 100 åpne faner og har lagt opp til å lese en mengde tekst som vil ta flere timer å komme igjennom og vil i tillegg til å stjele verdifull tid bidra til at vedkommende mister fokus og rett og slett glemmer bort hva han egentlig skulle gjøre. Det er ikke et uvanlig fenomen at folk skulle utføre en oppgave men skal bare bittelitt inn på et nettsted før de setter igang hvor resultatet blir at de åpner så mange faner i nettleseren at den krasjer. Kjøper man en vare, presenteres man for tilbehør og varer kjøpt av kunder som kjøpte samme varen. Streamer man en film eller serie blir man samtidig informert om en rekke andre filmer eller serier man "bare må se". Hvor enn man går i samfunnet er det distraksjoner som krever både tid, fokus og penger slik at folk ikke kommer i mål med det de egentlig har som mål. Det krever svært mye selvdisiplin å unngå alle fallgruvene i hverdagen. Jo flinkere selskaper er til å få folk til å prokrastinere, desto bedre går virksomheten deres.

 

Noe som kan funke mot prokrastinering er oppstykking av oppgaver i daglige eller ukentlige bolker fremfor skippertak i rykk og napp, streng selvdisiplin med nulltoleranse for avvik, gradvis innøving ar rutiner over tid. Det er feks mulig å øve inn en ny repeterende rutine per 3-4 uker. Jo tidligere i livet man kommer igang med dette desto større sjanse har man for å lykkes da det vil ta flere år å trene inn nødvendige rutiner.

 

"Det der kan jeg mestre på kort tid", tenker folk, men det er faktisk veldig lett å falle ut når man prøver å iverksette for mange repeterende rutiner i løpet av for kort tid.

 

En rekke kommeriselle konsepter går i dag ut på å selge inn repeterende ikke-konstruktiv atferd i et vanedannende mønster for å sikre fremtidig inntjening. Ved å være selektiv og reflektert mtp hva man benytter tid og penger på er det mulig å disponere tid og ressurser konstruktivt.

 

Det kan nevnes som positivt og motiverende vedrørende prokrastinering at når man endelig bryter ut av prokrastineringen og lykkes med selvdisiplin og innøving av rutiner kommer man inn i en en sirkel som er minst like konstruktiv som prokrastinerings-sirkelen er destruktiv.

Endret av BadCat
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Interessant tanke!

 

Mye av jobbene mine og skolearbeidet foregår på PC. Har til nå måtte legge artikler jeg skal lese offline, og satt meg på lesesal med alt jeg trenger uten mobil, da jeg har så mye jeg bare skal gjøre; Skype som plinger; mobil som ringer; e-poster i hytt og gevær. Hadde vært fint med ordentlig selvdisiplin, da jeg føler min løsning blir litt teit da det burde være enkelt å legge bort disse tingene …

 

Andre tanker på område er vedig velkomne!

Lenke til kommentar

Du får prøve å definere din egen livsførsel uten disse distraksjonene. Det er muligens tid og sted for distraksjoner, men ikke på en måte som gjør at de tar over hverdagen eller komme i veien for det du ønsker å få gjort.

 

Kanskje det funker å lage en liste der du starter med det viktigste eller mest konstuktive før du tar mindre viktige gjøremål og til slutt bruker tid på alt annet hvis du fremdeles orker og ikke heller vil føler for litt søvn.

 

Jeg har hatt god hjelp av å lytte til musikk, diverse foredrag om interessante tema, dokomentarer, utenlandsk talk radio osv for å holde fokus mens jeg gjør kjedelige men nødvendige gjøremål.

 

Husk at det tar lang tid, kanskje flere år å komme i mål med å håndtere prokrastinering og distraksjoner. Det viktigste er å være positiv og tenke langsiktig. Selv om det kan virke håpløst er det viktig å bare kjøre på. Å mestre prokrastinering er noe man har glede av resten av livet og bør være noe et hvert menneske med mål i livet bør prioritere høyt.

 

Det er sjanseløst å utsette gjøremål inn i det uendelige enten det er med viten og vilje eller fordi man har vanskelig for å si nei til distraksjoner både når det gjelder tid og penger. Feks at folk utsetter å få råd til å kjøpe det de virkelig ønsker fordi de må bare kjøpe alle disse distraksjonene mens de venter på den store dagen. Mange bruker distraksjonene som en unnskyldning for å utsette, noe kommersielle virksomheter elsker å utnytte.

 

Hvis man skal i mål kan man sette opp en timeplan og et budsjett først som sist. Første skritt er å få oversikt over hvor mye tid og penger man har til rådighet slik at man bedre kan disponere dette på en fornuftig og konstruktiv måte. Hvis man mangler oversikt kan man lett tro at man har mer tid eller penger enn man egentlig har.

 

Prokrastinering ødelegger også når man har muligheten til å treffe damer. Man får det for seg at muligheten/øyeblikket vil vedvare eller at det kommer flere muligheter senere isteden for å gripe sjansene man har. "Det føles litt ukomfiortabelt nå, og jeg utsetter til neste gang å ta kontakt og neste gang, neste gang osv." "Jeg skal gå bort til henne, etter jeg har hatt en øl til."

 

Hver dag er en mulighet hvis man får kontroll over prokrastineringen.

Endret av BadCat
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...