Gå til innhold

Afghanske svindlere beleirer Stortinget


Anbefalte innlegg

Men hvor kommer svindelen inn i bildet?

Ved å late som om man er ute etter sikkerhet når man er ute etter penger.

 

De betaler for å få hjelp til å svindle Norge og så var det ikke like enkelt som de trodde.

8904536[/snapback]

Det er ingen hemmelighet at asylsøkere ønsker blant annet penger. Penger trenger man for å få sikkerhet. Sikkerhet de ikke har mulighet til å få i Afghanistan.

 

Men det er ikke svindel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du tankeleser siden du vet hva afghanerne kom til Norge for?
Om du har en annen forklaring på hvorfor de reiste så langt for å komme til et fremmedkulturelt land så vil jeg gjerne høre den.

8904981[/snapback]

For å slippe unna sult, krig, terror, religiøs fanatisme, krigsherrer, og i tillegg for å få andre karrieremuligheter enn opiumsdyrking(Den eneste industrien som går godt i Afghanistan etter Talibans fall).

 

Hvor lite vet du egentlig om Afghanistan?

Lenke til kommentar

Vell, rett meg om jeg tar feil men det stakkars landet er da ingen øy, og for å kommer vekk fra landet har nok ikke afghanerne flydd med sas, så de må jo nødvendigvis ha dratt gjennom andre land på veien. Rart ingen andre land var bra nok men at de måtte fra til verdens rikeste land. Forøvrig så kunne de kanskje tenkes å bli i landet sitt for å hjelpe oss å bygge det opp igjen, litt dumt å måtte gjøre det alene og ikke hele landet er like ille. Var snakk om at man ble vurdert itufra hvor i landet man kom fra men hvorfor ikke dra til den tryggere delen?

Lenke til kommentar
Vell, rett meg om jeg tar feil men det stakkars landet er da ingen øy, og for å kommer vekk fra landet har nok ikke afghanerne flydd med sas, så de må jo nødvendigvis ha dratt gjennom andre land på veien. Rart ingen andre land var bra nok men at de måtte fra til verdens rikeste land. Forøvrig så kunne de kanskje tenkes å bli i landet sitt for å hjelpe oss å bygge det opp igjen, litt dumt å måtte gjøre det alene og ikke hele landet er like ille. Var snakk om at man ble vurdert itufra hvor i landet man kom fra men hvorfor ikke dra til den tryggere delen?

8905459[/snapback]

Hvorfor i all verden er det rart at asylsøkere prøver å komme seg inn i Norge? Eneste problemet deres er at Norge konsekvent tar inn FÆRRE asylsøkere enn FN pålegger oss, og derfor er det ekstremt små sjanser for å komme inn.

 

Og bygge opp landet? Landet er ennå i krig, størstedelen av landet er kontrollert av enten sinnsyke krigsherrer med støtte fra oss, eller av Taliban. De allierte og den afghanske regjeringen strever med å holde kontroll på Kabul, som kun er en by. Drar man utenfor byen har ingen kontroll.

 

Og Norge holder ikke på å bygge opp Afghanistan. Ingen er interressert i å bygge opp Afghanistan. Bare sammenlign gjenoppbyggingsbudsjettet fra Norge med f.eks budsjettet til Statoil Kazakhstan(Ja, det er et ekte datterselskap av Hydro Statoil). Vi bruker utallige ganger så mye penger på å hjelpe til å bygge oljeledningen som skal stjele Afghansk olje, enn vi bruker på å "gjenoppbygge" Afghanistan.

 

Det eneste som ble gjenoppbygget i Afghanistan var opiumshandelen, som under Taliban led store tap, men som nå blomstrer som aldri før.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Nei selvfølgelig vil vi ikke det, vi vil jo bare utnytte dem og stjele. Så setter vi oss i vikingskipene våre og seiler nordover igjen. Åpenbart at du driter deg ut på det punktet så trenger kanskje ikke si mer? Rydding av veier, miner bygging av skoler, sykehus og økt sikkerhet er ingen ting. Ingen sier at det er rart at de prøver å komme til Norge. Det som blir tatt opp i tråden er at de kunne klart seg i nabolandene men da får de ikke leve i overflod så grådighet driver dem hit primært fremfor de elendige forholodene. Sikkert noe de fleste ville gjort men det betyr ikke at vi skal la dem gjøre det

Lenke til kommentar
Nei selvfølgelig vil vi ikke det, vi vil jo bare utnytte dem og stjele. Så setter vi oss i vikingskipene våre og seiler nordover igjen. Åpenbart at du driter deg ut på det punktet så trenger kanskje ikke si mer? Rydding av veier, miner bygging av skoler, sykehus og økt sikkerhet er ingen ting. Ingen sier at det er rart at de prøver å komme til Norge. Det som blir tatt opp i tråden er at de kunne klart seg i nabolandene men da får de ikke leve i overflod så grådighet driver dem hit primært fremfor de elendige forholodene. Sikkert noe de fleste ville gjort men det betyr ikke at vi skal la dem gjøre det

8905659[/snapback]

Har du sett på nabolandene til Afghanistan?

 

Vet du i det hele tatt noe om Afghanistan? Historie? Nåtid?

 

Vet du noe om gjenoppbyggingsbudsjettene i Afghanistan eller hvordan gjenoppbyggingen går?

 

Hvorfor sier du at andre driter seg ut når det er klart at du ikke vet nok om situasjonen til å ha en anelse om jeg driter meg ut eller ikke?

Lenke til kommentar

Altså når du kan komme med en så latterlig påstand som at vi er der for å stjele og ikke gjennoppbygge noe som er beviselig feil så kan jeg si, ja, du driter deg ut. Hvorvidt oppbygningen er vellyket kan man diskutere men man sender ikke soldater dit for å ha dem der. Det ville vert veldig unødvendig. Provincial reconstruction team hvis det sier noen noe.

Lenke til kommentar
Er du tankeleser siden du vet hva afghanerne kom til Norge for?
Om du har en annen forklaring på hvorfor de reiste så langt for å komme til et fremmedkulturelt land så vil jeg gjerne høre den.

For å slippe unna sult, krig, terror, religiøs fanatisme, krigsherrer, og i tillegg for å få andre karrieremuligheter enn opiumsdyrking(Den eneste industrien som går godt i Afghanistan etter Talibans fall).

Og Norge var det nærmeste landet som tilbød dette? Uansett er asylinstituttet ikke til for "andre karriæremuligheter", om det er det de er ute etter er det altså vanlig innvandring.
Hvor lite vet du egentlig om Afghanistan?
Jeg vet ganske så mye om landet, det fremstår som meg som et land med en fullstendig bedriten kultur som er ødelagt av Islam. Spesielt kvinner har det ille i landet. Merkelig nok kunne man likevel ikke se noen kvinner blandt asylsøkere. Er ikke det et tankekors? Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Altså når du kan komme med en så latterlig påstand som at vi er der for å stjele og ikke gjennoppbygge noe som er beviselig feil så kan jeg si, ja, du driter deg ut. Hvorvidt oppbygningen er vellyket kan man diskutere men man sender ikke soldater dit for å ha dem der. Det ville vert veldig unødvendig. Provincial reconstruction team hvis det sier noen noe.

8905791[/snapback]

Stjele var ikke brukt i ordrett forstand. Mer som... få for gode kontrakter på andres råmateriale eller utvinningen og transport av råmaterialet for andre internasjonale aktører med like overgode kontrakter.

 

De pengene man bruker på gjenoppbygging er alltid lite nok til at man godt i overskudd med pengene på all businessen man åpnet gjennom krigen, og alltid blir den samlede summen fra alle hjelpelandene alt for lite til å faktisk kunne gjenoppbygge og stabilisere Afghanistan.

 

Noen kaller det tyveri. Andre kaller det ran. Og andre igjen kaller det kapitalisme.

Lenke til kommentar
Så landa som ligger nærmest konfliktområdene bør ta imot alle flyktningene?
Du må ikke blande sammen asylsøkere og flyktninger. Asylsøkere skal søke i det første trygge landet de kommer til, mens flyktninger blir fordelt blandt alle land.

 

Synes du det er greit at slike lykkejegere kommer til Norge og presser oss til å bruke masse offentlige midler som vi kunne brukt på kvoteflyktninger?

Lenke til kommentar
Jeg vet ganske så mye om landet, det fremstår som meg som et land med en fullstendig bedriten kultur som er ødelagt av Islam.

8906478[/snapback]

Så internasjonale aktører som f.eks.... Soviet... eller Stor-Britannia.... har ikke hatt noe å gjøre med å ødelegge denne... "bedritne kulturen"?

Lenke til kommentar
Jeg vet ganske så mye om landet, det fremstår som meg som et land med en fullstendig bedriten kultur som er ødelagt av Islam.
Som en konsekvens av det, burde du vel da også ønske velkommen de som flykter fra denslags? :hmm:
Du sier altså at de skal få asyl om de konverterer bort fra Islam? Den syntes jeg var ganske drøy.
Lenke til kommentar
Jeg vet ganske så mye om landet, det fremstår som meg som et land med en fullstendig bedriten kultur som er ødelagt av Islam.
Som en konsekvens av det, burde du vel da også ønske velkommen de som flykter fra denslags? :hmm:
Du sier altså at de skal få asyl om de konverterer bort fra Islam? Den syntes jeg var ganske drøy.

8906697[/snapback]

Hvor sier jeg det? :hmm:

Lenke til kommentar
Så landa som ligger nærmest konfliktområdene bør ta imot alle flyktningene?

8906466[/snapback]

Om de faktisk er flyktninger kan de komme til Norge gjennom FN. Det finnes ingen grunner til å "flykte" fra Afghanistan helt til Norge. Har du penger til det, har du jammen meg penger nok til å leve en del år i Afghanistan også.
Lenke til kommentar
Så landa som ligger nærmest konfliktområdene bør ta imot alle flyktningene?

8906466[/snapback]

Om de faktisk er flyktninger kan de komme til Norge gjennom FN. Det finnes ingen grunner til å "flykte" fra Afghanistan helt til Norge. Har du penger til det, har du jammen meg penger nok til å leve en del år i Afghanistan også.

8906771[/snapback]

Virkeligheten er aldri SÅ enkel. Det så vi f.eks. når det gjaldt sør-vietnamesiske båtflytninger (de som rømte etter at USA trakk seg ut der borte), -disse dro både til europa, USA, Australia, etc. og ikke nødvendigvis til noen naboland.

 

Desverre i slike innvandring/flyktining debatter er det noen som kun bruker overforenklete løsninger av den typen FRP ofte slenger ut, dvs. enkle, populistiske svar på kompliserte spørsmål.

Lenke til kommentar
Virkeligheten er aldri SÅ enkel. Det så vi f.eks. når det gjaldt sør-vietnamesiske båtflytninger (de som rømte etter at USA trakk seg ut der borte), -disse dro både til europa, USA, Australia, etc. og ikke nødvendigvis til noen naboland.
Her blander du sammen asylsøkere og flyktninger. Jeg kan garantere av ingen rodde fra Vietnam til Norge.
Desverre i slike innvandring/flyktining debatter er det noen som kun bruker overforenklete løsninger av den typen FRP ofte slenger ut, dvs. enkle, populistiske svar på kompliserte spørsmål.
Problemstillingen er faktisk ikke komplisert, det er bare mange som lukker øynene og nekter å se konsekvensene av hva de selv tror er humanisme. Fakta er at når man bruker masse midler på svindlere som prøver å utnytte asylinstituttet så går det utover kvoteflyktninger. Vil du benekte det? Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...