Gå til innhold

Afghanske svindlere beleirer Stortinget


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ingen som stiller spørsmål ved hvorfor disse individene søker asyl i et fremmedkulturelt land i en annen verdensdel? Hvorfor er det ingen som stiller spørsmål ved hvordan disse ungdommene har fått råd til å investere i en reise som må ha kostet atskillige årslønner i Afghanistan? Hvorfor er det ingen som spør hva som var det første Schengen-landet de kom til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det ingen som stiller spørsmål ved hvorfor disse individene søker asyl i et fremmedkulturelt land i en annen verdensdel?

Du gjør jo det. :)

 

Jeg tror det er mange som spør. En del av dem kommer til et annet svar enn du gjør. Er de forvirrede? Vet du noe (les kan dokumentere) som ikke de vet?

 

Hvorfor er det ingen som stiller spørsmål ved hvordan disse ungdommene har fått råd til å investere i en reise som må ha kostet atskillige årslønner i Afghanistan?

Du spør jo om det også. Igjen finnes det sikkert flere teorier, og de kan være like gode om ingen sitter på fasiten. Gjør du?

 

Det er sannsynlig at de blir hjulpet av menneskesmuglere som er blitt betalt av gjelds-rammede familier som håper på at slektningene skal få asyl og kunne betale ned på gjelden etterhvert. Og det er vel ikke helt utenkelig at menneskesmuglerne og långiverne ofte er de samme personene, og at de tar fra familiene gård og grunn om de ikke kan. (Nei, jeg har ikke noen dokumentasjon på at så er tilfelle i den konkrete saken.)

 

Hvorfor er det ingen som spør hva som var det første Schengen-landet de kom til?

8883975[/snapback]

Og nok en gang spør du. Altså er det noen som spør. ;) Jeg har forøvrig sett innlegg på flere forum med tilsvarende spørsmål, så du er ikke alene.

 

Har du lyst til å svare på dine egne spørsmål? Har du belegg for at disse afghanerne er svindlere? At de har fått avslag på sine søknader betyr jo ikke at søknadene var bedrageri, bare at norske myndigheter ikke vurderte at søkernes situasjon rettferdiggjode asyl. Det er ikke noe galt i å ønske et bedre liv for seg og sine, og at UDI gjør en vurdering av at hjemlandet er trygt betyr ikke at de opplever det slik selv.

 

Bedrageri er det først dersom de har forfalsket papirer eller annen dokumentasjon i sine søknader. Har du noen dokumentasjon eller kilde på at så har skjedd?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Saken er veldig enkel: De er svindlere om de påstår at Norge er det første trygge landet de har kommet til. Det finnes ingen måte å reise fra Afghanistan til Norge som ikke går via en rekke andre trygge land. Dette handler altså ikke om å finne trygghet, men om å komme seg til det landet som gir størst mulig økonomisk gevinst.

Lenke til kommentar
Og dette er noe du tror UDi ikke har tenkt på?
Jo, de kan ikke ha unngått i se mønsteret i UDI.

 

Problemet er at vi har en ytterliggående venstreside i Norge som ser det som humant å hjelpe svindlere og som ikke ser at de derved minsker respekten for asylinstituttet og skyver kvoteflyktninger bakover i køen.

Lenke til kommentar
</sarkasme> <--- den tagen bør ha vært rimelig åpenbar, men jeg lar den bli her i tilfelle noen svært trøtte moderatorer misforstår min mening.

 

En bruker trodde at en sarkasme-tag var nok til å slippe personangrep forbi moderators falkeblikk. Men moderator, som har sovet godt i natt, vil få understreke følgende:

 

Vi har en grei og enkel regel her på forumet: Angrip argumenter, ikke person. Den kan dere legge dere på mente.

 

Det kan ofte være fristende å gå på person, og det kan være både treffende og godt formulert. Moderator kan endog være enig i det som uttrykkes. Men det kommer aldri noe godt utav personrettede innlegg, da er vi plutselig over på en helt annen diskusjon, hvor to av tre innlegg begyner med "Du er en idiot som..."

 

Posten er derfor slettet. Reaksjoner og spørsmål tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

 

La meg benytte anledningen til å utdype dette litt mere, ikke rettet mot den slettede posten spesifikt:

 

Vi har et stort og spennende spekter av brukere her på forumet: Venstre- pg høyreekstreme, kristne og ateister, innvandrere og innvandringsmotstandere, Israel og Palestina-venner, venstreorienterte konspirasjons-teoretikere og Holocaust-revisjonister i salig blanding. Her er lett å finne noen å angripe, og unnskyldninger for å gå på person istedet for sak.

 

En gang var det slik det gikk for seg her i kategorien. Annenhver post var utskjelling av posteren foran og diskusjoner om deres motiver, ståsted og kunnskaper. Emnet og argumentene havnet i andre rekke.

 

Det førte til at forumstyret stengte hele kategorien, fordi ingen rådde med den. Når den ble åpnet igjen på prøve, bestemte vi oss for at det enkleste botemidlet mot at det skulle skje igjen var å si nei til personangrep, med eller uten sarkasme-tags.

 

Så slik er det idag. Det tror jeg de fleste brukerne er glad for. Og slik håper jeg det kommer til å være så lenge jeg er medlem her på forumet. Jeg har sett nok av forum der man ikke har slike regler.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Saken er veldig enkel: De er svindlere om de påstår at Norge er det første trygge landet de har kommet til. Det finnes ingen måte å reise fra Afghanistan til Norge som ikke går via en rekke andre trygge land. Dette handler altså ikke om å finne trygghet, men om å komme seg til det landet som gir størst mulig økonomisk gevinst.

8893885[/snapback]

Påstår de det?

 

Konklusjonen din om økonomisk gevinst er uansett bare løse påstander. Eller mener du at alle asylsøkere er svindlere?

Lenke til kommentar
Konklusjonen din om økonomisk gevinst er uansett bare løse påstander. Eller mener du at alle asylsøkere er svindlere?
Hvordan kan det være løse påstander om de har reist gjennom flere trygge land, men ikke stoppet før de kom til det rikeste landet de fant selv om dette for dem var et fremmedkulturelt land? Selvsagt er ikke alle asylsøkere svindlere, men Norge har klart å skaffe seg et internasjonalt ry som et rikt og naivt land hvor kriminalitet lønner seg. Det er klart dette tiltrekker mange uønskede elementer.

 

Sist idag drepte faktisk en afghansk asylsøker. Han vil da antagelig få en fengslingsdom som er så lang at det sammen med tiden han har vært asylsøker vil gi ham varig opphold i Norge. Det er ikke sikkert at han begikk drap for å sikre seg varig opphold i Norge, men det er absolutt ikke usannsynlig. Det er virkelig på tide at vi begynner med lukkede asylmottak og mye raskere behandlingstid for søknadene.

 

Jeg så forresten et intervju med en av de afghanske svindlerne som allerede hadde blitt sendt hjem. Det var 2 ting han hadde å si:

-Politiet i Norge hadde vært så slemme at de satte håndjern på ham da han nektet å returnere. Om det var den mest opprørende hendelsen så kan jeg ikke se at det hadde vært særlig grunnlag for asyl(I det første trygge landet, ikke Norge).

-De som hadde returnert fikk ikke hvert sitt hus. Det er vanlig at de som selger asylturer til Norge lokker med at alle asylsøkere får seg sitt eget luksushus i Norge.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Ps, noen som vet om de har hevdet å være homofile enda, eller blir det siste utvei?
Har skjedd før. Etter at de "homofile" araberne fikk opphold søkte de straks om familiegjenforening med kone og barn.

 

Siste utvei er nok å begå en så alvorlig kriminell handling at det gir flere års fengsel i Norge...

 

Lukkede asylmottak? Neida, vi er naive nordmenn.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Det er alltid morsomt når trådstarter argumenterer mot sin egen overskrift. Ta f.eks denne tråden, hvor tittelen er "Afghanske SVINDLERE beleirer Stortinget", og trådstarter RobertAas beskriver hvordan disse "svindlerne" har blitt svindlet i Afghanistan til å betale masse penger for en "asylchartertour" med falske løfter om Norsk asylpolitikk. Ergo burde vel trådtittelen være:

 

Afghanske svindlete beleirer Stortinget

 

Eller er jeg alene i å se ironien i at de såkalte svindlerne har blitt svindlet hit?

Lenke til kommentar

De trodde de skulle svindle Norge, men ble svindlet selv. At svindlere selv blir svindlet hender, men det gjør dem selv ikke mindre til svindlere. Dette blir omtrent som alle pyramidespillene som verserte for noen år siden, mange trodde de skulle tjene på å svindle andre, men så ble de svindlet selv.

 

Det bør være mulig å ha mer enn en tanke i hodet samtidig.

 

Oversktiften stemmer den, men kunne kanskje vært endret til "Svindlede afghanske svindlere .."

Lenke til kommentar
De trodde de skulle svindle Norge, men ble svindlet selv. At svindlere selv blir svindlet hender, men det gjør dem selv ikke mindre til svindlere. Dette blir omtrent som alle pyramidespillene som verserte for noen år siden, mange trodde de skulle tjene på å svindle andre, men så ble de svindlet selv.

 

Det bør være mulig å ha mer enn en tanke i hodet samtidig.

 

Oversktiften stemmer den, men kunne kanskje vært endret til "Svindlede afghanske svindlere .."

8903771[/snapback]

Hvordan svindler de Norge?

 

Ja, de har blitt svindlet.

 

Ja, de gjør hva de kan for å få bli i landet.

 

Men hvor kommer svindelen inn i bildet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...