Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det lurt å ha ubeskyttet sex?


Gjest Gjest_16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi. Kan man gjøre pc-en gravid over internett? Jeg vil vite hvordan, for jeg kunne godt tenkt meg en baby pc :)

 

Spøk til side. At noen faktisk kan anbefale hopp av i svingen som prevansjon er direkte skremmende. Særlig med tanke på at trådstarter har sagt at han er 16 år.

Ingen med oppegående mennesker i dag ville finne på noe sånn. Det er å gamble uansett hva noen måtte mene.

Lenke til kommentar
De er faktisk redd for en hiv bølge i nord-trøndelag, pågrunn av at vi ikke er noe serlig flink til å ikke beskytte oss. Så viss du skal ha ett knull på byen kan d jo være greit me kondom i baklomma xD

8895309[/snapback]

Leste artikkelen. Ble faktisk litt små provosert, men utdyper ikke det mer.

 

Er du teit nok til å ha sex med hvem som helst på byen, så kan du bare ta til takke for konsekvensene.

Lenke til kommentar
i trønder-avisa stod dette i dag: http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article?AI...HETER/106190106

De er faktisk redd for en hiv bølge i nord-trøndelag, pågrunn av at vi ikke er noe serlig flink til å ikke beskytte oss. Så viss du skal ha ett knull på byen kan d jo være greit me kondom i baklomma xD

8895309[/snapback]

 

 

Hentet fra den artikkelen:

 

"Næss forteller at gode medisiner har ført til at hivsmittede lever lenger. Dette har ført til at de unge ikke lenger er like skremt av å bli hivsmittet og er dermed uforsiktige i forbindelse med seksuelt samvær. Dessuten har etterspørselen etter informasjon om hiv og aids til unge nesten helt har stanset opp."

 

 

Jeg tror ikke det er det at det er bedre medisiner og bedre levevilkår for HIV-smittede som gjør at ungdom og voksne ikke beskytter seg. Jeg tror ikke det er sånn at folk tenker at det ikke er så farlig om de får HIV eller ikke. Folk er da vel for faen ikke idioter heller da. Tror ikke at folk bevisst prøver å bli smittet.

 

Årsakene til at folk blir smittet av HIV eller andre seksuelt overførbare sykdommer kan være mange, men jeg tror nok at det oftest er det at det ikke bestandig er kondomet som står i fokus hvis du plutselig finner ut at du skal ha sex med en tilfeldig person på byen, gjerne med en øl eller sju for mye. Det er ikke noe instinkivt med å bruke kondom, enten vi vil det eller ikke så har mennesket også instinkter. Møter en gutt en brunstig jente på byen som han vil putte tissen sin i, så er det ikke sånn at instinktene deres tilsier at de skal tre en gummislange over tissen før de utfører de handlingene naturen har plantet i hodene deres for at de skal kunne forplante seg.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller om det er lurt å bruke kondom, ikke om det er lurt å ha ubeskyttet sex, det er vel heller aldri lurt, uansett hvilken sammenheng det er, så vil det alltid være en risiko, noen ganger veldig små og noen ganger veldig store. Har man sex med prostituerte, ubeskyttet, trenger jeg si noe mere!?!... Har man sex med kjæresten sin, så er sjangsen minimal.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er vel heller om det er lurt å bruke kondom, ikke om det er lurt å ha ubeskyttet sex, det er vel heller aldri lurt, uansett hvilken sammenheng det er, så vil det alltid være en risiko, noen ganger veldig små og noen ganger veldig store. Har man sex med prostituerte, ubeskyttet, trenger jeg si noe mere!?!... Har man sex med kjæresten sin, så er sjangsen minimal.

8895577[/snapback]

 

 

Hva om kjæresten din prostituerer seg da? Eller for å si det på en annen måte, hva om kjæresten din har seg med andre uten at du vet det? Hun/han trenger ikke å ha sex med mer enn en person for å bli smittet av noe faenskap.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er vel heller om det er lurt å bruke kondom, ikke om det er lurt å ha ubeskyttet sex, det er vel heller aldri lurt, uansett hvilken sammenheng det er, så vil det alltid være en risiko, noen ganger veldig små og noen ganger veldig store. Har man sex med prostituerte, ubeskyttet, trenger jeg si noe mere!?!... Har man sex med kjæresten sin, så er sjangsen minimal.

8895577[/snapback]

Noen spørsmål som dukker opp i hodet mitt.

 

Hva er forskjellen på å ikke bruke kondom, og ha ubeskyttet sex? Det er jo bare kondomen som beskytter mot alt.

 

Kjæresten har vel aldri hatt andre gutter før deg? Hun kan da vel også ha sykdommer.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er vel heller om det er lurt å bruke kondom, ikke om det er lurt å ha ubeskyttet sex, det er vel heller aldri lurt, uansett hvilken sammenheng det er, så vil det alltid være en risiko, noen ganger veldig små og noen ganger veldig store. Har man sex med prostituerte, ubeskyttet, trenger jeg si noe mere!?!... Har man sex med kjæresten sin, så er sjangsen minimal.

8895577[/snapback]

 

 

Hva om kjæresten din prostituerer seg da? Eller for å si det på en annen måte, hva om kjæresten din har seg med andre uten at du vet det? Hun/han trenger ikke å ha sex med mer enn en person for å bli smittet av noe faenskap.

8895659[/snapback]

 

Det kan jo selvfølgeligt skje med hvem som helst det da.

Men du stoler som regel på kjæresten din da.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det som blir sagt her, så er det vel stor forskjell på hvem man har sex med. Skulle jeg reist på byen og plukka opp en vilt fremmed. Da ville jeg ha breukt kondom. Men med en fast partner, ville vel p-piller vært tingen :)

 

Hoppe av i svingen virker ganske teit. Og selv om nyere forskning viser at det er mulig å hindre utløsning, så er det vel litt dumt å satse på at man skal klare det hver gang. Litt kjipt når man står der. "Jeg klarte ikke å holde igjenn" for så å risikere å bli pappa :)

 

En annen ting jeg tenkte på, som jeg ser blir litt blandet her. Graviditet og kjønnsykdommer. Med en fast partner er det vel graviditet man helst vil ungå, mens med en random gutt/jente på byen er vel begge ting like viktig? Og da er det vel bare kondom som hjelper?

Lenke til kommentar
P-piller er sikre hvis man bruker de riktig, men det er fort gjort å bomme litt på inntaket og da er du plutselig ikke sikker lenger.

 

P-sprøyte er ett bedre alternativ i mine øyne. Den settes i rumpemuskelen og varer i 3 måneder. Da slipper man problemet med at man glemmer pillen osv.

8886868[/snapback]

Når man går på p-piller (kommer seff ann på merket) har man 12 timers "rom" til å ta piller, så det skal gå fint. Du lærer deg å huske den etter hvert. Men er man veldig glemsk bør man nok vurdere noe annet.

 

P sprøyte er ikke noe bra alternativ, syns jeg hvertfall.

Man mister mensen helt, noe jeg syns er veldig "skumelt". Mensen er bekreftelsen på at man ikke er gravid. Er veldig greit å gå den bekreftelsen innimellom :)

Er man dermed veldig glemsk, så er det en annen sak.

 

Trodde definisjon på ubeskyttet sex var uten kondom.

det er nok slik de fleste definerer det.

8896294[/snapback]

Men å ha sex med feks p-piller er jo ikke ubeskyttet.. ?

 

Jeg vil no si at ubeskyttet sex er sex uten kondom eller noen annen form for prevansjons midler. Det er hvertfall sånn jeg ser på det.

 

Edit: leif

Endret av Iril
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...