Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det lurt å ha ubeskyttet sex?


Gjest Gjest_16

Anbefalte innlegg

P-piller er sikre hvis man bruker de riktig, men det er fort gjort å bomme litt på inntaket og da er du plutselig ikke sikker lenger.

 

P-sprøyte er ett bedre alternativ i mine øyne. Den settes i rumpemuskelen og varer i 3 måneder. Da slipper man problemet med at man glemmer pillen osv.

8886868[/snapback]

Når man går på p-piller (kommer seff ann på merket) har man 12 timers "rom" til å ta piller, så det skal gå fint. Du lærer deg å huske den etter hvert. Men er man veldig glemsk bør man nok vurdere noe annet.

 

P sprøyte er ikke noe bra alternativ, syns jeg hvertfall.

Man mister mensen helt, noe jeg syns er veldig "skumelt". Mensen er bekreftelsen på at man ikke er gravid. Er veldig greit å gå den bekreftelsen innimellom :)

Er man dermed veldig glemsk, så er det en annen sak.

 

Trodde definisjon på ubeskyttet sex var uten kondom.

det er nok slik de fleste definerer det.

8896294[/snapback]

Men å ha sex med feks p-piller er jo ikke ubeskyttet.. ?

 

Jeg vil no si at ubeskyttet sex er sex uten kondom eller noen annen form for prevansjons midler. Det er hvertfall sånn jeg ser på det.

 

Edit: leif

8938270[/snapback]

 

 

Så du regner det som sikker sex hvis du bruker p-piller uten kondom? Det vil jeg i alle fall se på som meget merkelig.

 

Du trenger ingen bekreftelse på at du ikke er gravid hvis du går på p-sprøyten for du blir ikke gravid hvis du bruker p-sprøyte. Noe annet er å glemme pillen:) Spøryten glemmer du ikke, samt at den virker i 3 måneder. Den er et meget godt alternativ for jenter som har mye vondt under menstruasjon f.eks. Et annet poeng er at partneren din slipper å være redd for at du har glemt pillen din. Det er ikke alle gutter som vil bli fedre, som ikke nødvendigvis tror at jenta prøver å lure dem, men det er fort gjort å glemme pillen. Jeg tviler på at det er noen jenter som kan si at de ikke har glemt pillen én gang. Den ene gangen kan være nok!

 

Så er det mange som sier: "gutten kan beskytte seg ved å bruke kondom". Akkurat det er en sannhet med modifikasjoner. Hvis man er i et parforhold så vil det for meg virke veldig rart hvis jenta bruker p-piller å dra frem kondomer. Jeg synes jeg hører samboeren min da ja:)

 

"Stoler du ikke på at jeg tar pillene mine eller?!" Da kan jeg i alle fall se langt etter noe hanky-panky den kvelden.

 

Jeg har i tidligere forhold opplevd partnere som ikke ville ha sex med kondom. Da hadde jeg valget da selvsagt, null sex eller å stole på at jenta tok pillen. Det er jo ikke noe reellt valg egentlig, for hva er vel et parfohold uten sex? Jeg sier ikke på noen som helst måte at sex er alt i et forhold, men uten sex så er man vel strengt talt bare gode venner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du regner det som sikker sex hvis du bruker p-piller uten kondom? Det vil jeg i alle fall se på som meget merkelig.

Hvorfor er det merkelig?

Når jeg er i et forhold der begge er friske så er vi beskyttet mot å bli gravide.

Hadde det vært en ONS er noe annet. Men jeg kaller ikke det å ha sex med p-piller som ubeskyttet sex. Det er en definisjon som for meg betyr at man har sex uten å legge noe tanke i å bruke prevensjon i det hele tatt.

Du trenger ingen bekreftelse på at du ikke er gravid hvis du går på p-sprøyten for du blir ikke gravid hvis du bruker p-sprøyte. Noe annet er å glemme pillen:) Spøryten glemmer du ikke, samt at den virker i 3 måneder. Den er et meget godt alternativ for jenter som har mye vondt under menstruasjon f.eks. Et annet poeng er at partneren din slipper å være redd for at du har glemt pillen din. Det er ikke alle gutter som vil bli fedre, som ikke nødvendigvis tror at jenta prøver å lure dem, men det er fort gjort å glemme pillen. Jeg tviler på at det er noen jenter som kan si at de ikke har glemt pillen én gang. Den ene gangen kan være nok!

P-sprøyte er ikke 100% sikkert.

Og dermed kan man bli gravide selvom man går på den. Så jo dermed er det jo så klart greit å få mensen.

Dessuten er det ikke bra å være uten mensen over lengre perioder. Det kan ødelegge syklusen din slik at det kan være den ikke blir normal igjen. Og det er en så pass stor bivirkning at de fleste burde tenke seg om flere ganger før de begynner på den.

 

Alle har glemt pillen en eller annen gang. Selvfølgelig. MEN vi har 12 timers vindu på å ta den. Så glemmer du den om kvelden så er det ikke noe krise om du tar den når du vokner.

Og hvis dere ikke stoler så pass på damen deres, så bør dere ikke være i et forhol uansett.

Og hvis det er snakk om ONS så burde dere bruker kondom uansett. Man vet jo aldri hva hun har vært borti.

Så er det mange som sier: "gutten kan beskytte seg ved å bruke kondom". Akkurat det er en sannhet med modifikasjoner. Hvis man er i et parforhold så vil det for meg virke veldig rart hvis jenta bruker p-piller å dra frem kondomer. Jeg synes jeg hører samboeren min da ja:)

 

"Stoler du ikke på at jeg tar pillene mine eller?!"  Da kan jeg i alle fall se langt etter noe hanky-panky den kvelden.

 

Jeg har i tidligere forhold opplevd partnere  som ikke ville ha sex med kondom. Da hadde jeg valget da selvsagt, null sex eller å stole på at jenta tok pillen. Det er jo ikke noe reellt valg egentlig, for hva er vel et parfohold uten sex? Jeg sier ikke på noen som helst måte at sex er alt i et forhold, men uten sex så er man vel strengt talt bare gode venner?

8938877[/snapback]

Hva er problemet i grunn? Stoler du ikke på henne? Det er jo der problemet ditt ligger.

Det er det samma med p-sprøyten som du priser så høyt. Hvordan vet du at hun har tatt den? Med mindre du er med henne helt inn til legen å ser på. Bare fordi du ikke stoler på henne.

 

Hvis du virkelig ikke stoler på jenter/jenta så bør du tviholde på kondomen, eller lære deg å begynne å stole på hun.

Lenke til kommentar

Jeg stoler på at dama ikke prøver å lure meg, men jeg stoler ikke på at hun til en hver tid er feilfri. Det er ingen som er feilfri. Om hun glemmer eller "glemmer" pillen er jo ikke så viktig egentlig, resultatet blir jo det samme. Jeg har bestandig stolt på at dama tok pillen da hun fortsatt gikk på den, nå har hun satt inn p-stav, men jeg var jo bestandig usikker på om hun hadde husket den.

 

 

Du kan ha mensen mens du er gravid også da, bare sånn at du vet det:) Den eneste måten å være sikker på at du ikke er gravid er å ta en graviditetstest.

 

Ingen prevensjonsmidler er 100% sikre, faktisk ikke sterilisering heller.

 

Edit:

 

"Det er det samma med p-sprøyten som du priser så høyt. Hvordan vet du at hun har tatt den? Med mindre du er med henne helt inn til legen å ser på."

 

Hvis problemet hadde vært at jeg ikke hadde stolt på henne så hadde jeg ikke klart å være sammen med henne, bare så det er klart. De gangene hun har tatt sprøyte så har jeg sett stikket, fordi det vises faktisk. Hvis hun går til det skrittet at hun stikker seg selv i rævva for å lure meg til å tro at hun har vært til legen å tatt ei sprøyte hun ikke har tatt så er ikke dama helt god i hodet. Regner med at jeg klarer å detektere slike syke tendenser før de eventuelt inntreffer :)

Endret av Quayle
Lenke til kommentar

Det er det jeg snakker om. Hvis du bestandig er usikker på om hun har husket den så burde du begynne å slappe litt av.

Å ta piller er noe som blir litt automatisk etter hvert. Selv har jeg tatt den i over 4 år, og det er noe som bare skal gjøres og dermed blir gjort.

 

Jeg har så klart voknet midt på natta (spes etter fylla) og kommet på at jeg ikke hat tatt den. Men man har en "alarm" om at den skal taes. Hvis du skjønner.

Og hvis hun skulle glemme den, burde hun være så ærlig med deg at hun sier det, så dere kan bruke kondom den følgende uken.

Du kan jo og gå å se på brettet hvis du er så begymret. Er vel ikke verre enn det.

 

Og nei man har ikke mensen når man er gravid. Blødning ja, men ikke mensen.

De fleste jenter ser forskjell på det.

 

Og sånn som du fremstiller det så kunne hun godt stukket seg selv for å lure deg. Du begymrer deg jo uansett.

 

Det er ikke for å kritisere deg jeg sier dette her. Jeg bare ser på det du sier med jente øyne. Og prøver å forklare deg hvor galt det ser ut for meg.

Det eneste jeg leser av det du skriver, er at du ikke stoler på henne. At du tror hun vil lure deg til å bli gravid osv.. Skjønner?

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Det er det jeg snakker om. Hvis du bestandig er usikker på om hun har husket den så burde du begynne å slappe litt av.

Å ta piller er noe som blir litt automatisk etter hvert. Selv har jeg tatt den i over 4 år, og det er noe som bare skal gjøres og dermed blir gjort.

 

Jeg har så klart voknet midt på natta (spes etter fylla) og kommet på at jeg ikke hat tatt den. Men man har en "alarm" om at den skal taes. Hvis du skjønner.

Og hvis hun skulle glemme den, burde hun være så ærlig med deg at hun sier det, så dere kan bruke kondom den følgende uken.

Du kan jo og gå å se på brettet hvis du er så begymret. Er vel ikke verre enn det.

 

Og nei man har ikke mensen når man er gravid. Blødning ja, men ikke mensen.

De fleste jenter ser forskjell på det.

 

Og sånn som du fremstiller det så kunne hun godt stukket seg selv for å lure deg. Du begymrer deg jo uansett.

 

Det er ikke for å kritisere deg jeg sier dette her. Jeg bare ser på det du sier med jente øyne. Og prøver å forklare deg hvor galt det ser ut for meg.

Det eneste jeg leser av det du skriver, er at du ikke stoler på henne. At du tror hun vil lure deg til å bli gravid osv.. Skjønner?

8940259[/snapback]

 

Det finnes flere eksempler på at jenter har hatt vanlig menstruasjon selv når de har vært gravide, hvor rart det enn høres ut. Det finnes jenter som har blitt lagt inn på sykehus for at de har vært "syke" som faktisk har fått vite at de er gravide og skal føde.

 

Dama mi prøver ikke å lure meg, nå begynner jeg å tvile på om du faktisk kan å lese - eller er det manglende forståelse av det du leser som er problemet ditt?

 

Å se på brettet hjelper vel lite hvis pillen havner i do, ikke sant? Den eneste måten for MEG å være trygg er å bruke kondom. Av flere årsaker så var ikke det aktuelt i et forhold jeg nå er ute av. Da var jo valgene mine:

 

1. Stole på at hun hadde husket pillen.

2. Ikke ha sex.

 

Jeg valgte å stole på at hun hadde husket pillen sin. Hun varslet også når hun hadde glemt det.

 

Kan du prøve å se på det med gutteøyne da?

Hvis jeg er en gutt som ikke ønsker barn. Jeg har samboer som kanskje ønsker barn. Den eneste måten for meg å virkelig være trygg på er å ikke ha sex med min samboer. Det er umulig for meg som gutt å gjøre en kvinne gravid uten at hun ønsker det. Jeg kan ikke sabotere prevensjonen på noen som helst måte. En kvinne kan gjøre akkurat det. For i et parforhold så bruker vanligvis jenta p-piller eller liknende. Jenta kan uten at gutten merker det hoppe over pillen, det er vanskelig for gutten å skjule at han ikke tar på seg kondom.

 

Konsekvensen er gjerne at forholdet bryter sammen siden et slikt tillitsbrudd er over en hver kritikk. Gutten eller mannen blir selvsagt den tapende part i "kampen" om barnet og må betale barnebidrag for et barn han strengt talt ble lurt til å lage. Avtalen var jo at jenta skulle putte pillene i munnen, ikke kaste dem i do. Jenta har valget om å ta abort, mannen har det ikke. Du forstår kanskje hvorfor mange gutter er veldig skeptisk og har vanskeligheter med å stole på kjæresten sin på akkurat dette punktet? Hvis ikke så skorter det kanskje på viljen?

 

Jeg har ingen som helst problemer med å stole på dama mi. Hun valgte å sette inn p-rør siden hun har kraftige smerter under menstruasjonen. Jeg har ikke presset henne til noe som helst. Forholdet vårt bygger på tillit, ikke det motsatte, men jeg forstår godt hvorfor mange gutter ikke helt klarer å stole på at jenta tar pillen, ikke nødvendigvis for at hun bevisst prøver å bli gravid, men at hun kanskje glemmer det.

 

Edit: Å/og er noe dritt!

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Det finnes flere eksempler på at jenter har hatt vanlig menstruasjon selv når de har vært gravide, hvor rart det enn høres ut. Det finnes jenter som har blitt lagt inn på sykehus for at de har vært "syke" som faktisk har fått vite at de er gravide og skal føde.

Det kan godt tenkes, men det er langt fra normalt og er dermed er det ikke nødvendig å diskutere noe videre. Mitt poeng var at det å få mensen er en god indikasjon på at du fungerer som normalt og mest sannsynlig ikke er gravid.

Dama mi prøver ikke å lure meg, nå begynner jeg å tvile på om du faktisk kan å lese - eller er det manglende forståelse av det du leser som er problemet ditt?

Jeg har skjønt at din dame ikke prøver å lure deg. Men det er sånn du har fremstilt det.

Og det du skriver er svært nærmt person andrep, noe jeg ikke setter pris på.

Jeg prøver å diskutere noe med deg og du trenger ikke kritisere min lese forståelse av den grunn.

Å se på brettet hjelper vel lite hvis pillen havner i do, ikke sant? Den eneste måten for MEG å være trygg er å bruke kondom. Av flere årsaker så var ikke det aktuelt i et forhold jeg nå er ute av. Da var jo valgene mine:

 

1. Stole på at hun hadde husket pillen.

2. Ikke ha sex.

 

Jeg valgte å stole på at hun hadde husket pillen sin. Hun varslet også når hun hadde glemt det.

Nei da får du kreve å se at hun tar den da.

Men jeg mener enda at det hele koker ned til at du ikke stoler på henne.

Så for du bare bruke kondom, eller så for du bare ikke ha sex..

Kan du prøve å se på det med gutteøyne da?

Hvis jeg er en gutt som ikke ønsker barn. Jeg har samboer som kanskje ønsker barn. Den eneste måten for meg å virkelig være trygg på er å ikke ha sex med min samboer. Det er umulig for meg som gutt å gjøre en kvinne gravid uten at hun ønsker det. Jeg kan ikke sabotere prevensjonen på noen som helst måte. En kvinne kan gjøre akkurat det. For i et parforhold så bruker vanligvis jenta p-piller eller liknende. Jenta kan uten at gutten merker det hoppe over pillen, det er vanskelig for gutten å skjule at han ikke tar på seg kondom.

 

Konsekvensen er gjerne at forholdet bryter sammen siden et slikt tillitsbrudd er over en hver kritikk. Gutten eller mannen blir selvsagt den tapende part i "kampen" om barnet og må betale barnebidrag for et barn han strengt talt ble lurt til å lage. Avtalen var jo at jenta skulle putte pillene i munnen, ikke kaste dem i do. Jenta har valget om å ta abort, mannen har det ikke. Du forstår kanskje hvorfor mange gutter er veldig skeptisk og har vanskeligheter med å stole på kjæresten sin på akkurat dette punktet? Hvis ikke så skorter det kanskje på viljen?

Hvis du har en samboer som ønsker barn mens du ikke ønsker det så burde dere vel snakke om det?

Jeg vil vel si at dere ikke er på samma stedet i livet, at det er der problemet ligger.

Og hvis hun går så drastisk til verks å sabotere prevansjonen, er hun vel ikke noe å "samle" på. Ja det er slemt å si. Men det er sånn det kan oppfattes.

 

Jeg skjønner at dere kan føler at dere ikke har så mange valg i dette med graviditet osv. Men det er desverre sånn det er.. :(

Er vanskelig å gjøre noe med det i grunn. Men jeg skjønner at du engster deg.

Jeg har ingen som helst problemer med å stole på dama mi. Hun valgte å sette inn p-rør siden hun har kraftige smerter under menstruasjonen. Jeg har ikke presset henne til noe som helst. Forholdet vårt bygger på tillit, ikke det motsatte, men jeg forstår godt hvorfor mange gutter ikke helt klarer å stole på at jenta tar pillen, ikke nødvendigvis for at hun bevisst prøver å bli gravid, men at hun kanskje glemmer det.

8940377[/snapback]

Det er godt å høre.

Og at det var hennes avgjørelse er og godt å høre :)

Og jeg skjønner at dere ikke har så mange "valg" når det kommer til graviditet osv.

Men jeg syns fremdeles at det er dumt at dere ikke stoler på jenta når det kommer til prevensjon osv. Det kan bli oppfattet som sårende.

Det skjønner du vel?

Lenke til kommentar
Men jeg syns fremdeles at det er dumt at dere ikke stoler på jenta når det kommer til prevensjon osv. Det kan bli oppfattet som sårende.

Det skjønner du vel?

 

Det er dette som er problemet. Jenter som opplever det som sårende hvis gutten ønsker å ta ansvar for egen prevensjon. Hvis du som gutt sier at du ønsker å bruke kondom selv om hun bruker pille ja så stoler du ikke på henne. Da er helvete løs i mange tilfeller, for å si det enkelt. Jenta mi er ikke sånn, men det er utrolig mange jenter som er sånn.

 

Hvis du ikke kan stole på meg så kan det faen meg bare være det samme. Gutter har ofte ikke noe reellt valg som sagt, men blir ofte sittende igjen med skjegget i postkassa hvis pillen glemmes, "glemmes" eller ikke funker.

 

Siden regelverket er slik sånn det er i dag, så er det ikke rart at gutter er skeptisk. Kanskje lovverket burde forandres?

Lenke til kommentar

Sier meg enig med Iril.

Måten innleggene til Quyale er skrevet på gjør at jeg tror du er redd for at damer generelt skal lure deg ved å ikke ta p-pillene sine. Hvis de man har sex med er tilbøyelige til å gjøre sånt bare fordi de er så verpesjuke så syns jeg kanskje man bør revurdere hvem man har sex med... Og nå snakker jeg generelt, og ikke spesielt om noen her inne.

Jenter som er så dumme at de prøver å bli gravide med en de vet ikke vil ha barn burde man holde seg unna. Det kommer ikke noe godt ut av sånt uansett.

 

Som flere andre irriterer jeg meg også over overskriften i tråden. Det er aldri "lurt" å ha ubeskyttet sex. Digg å slippe kondom: ja...men lurt? :nei:

 

Trådstarter snakker også om renslighet og sykdommer. Etter 6 måneder sammen burde da dette være ganske klart? Hvis man stoler på jenta så vet man at hun ikke har sex med andre, og dermed også at hun ikke har noen sykdommer.

Kan man ikke stole på at det hun sier er sant og at hun er trofast så bør man kanskje gi faen i både forhold og sex?

Jeg hadde ihvertfall blitt veldig såret om jeg hadde vært sammen med en gutt som insisterte på å bruke kondom fordi han:

1:ikke stolte på at jeg ikke holdt på med andre, eller hadde sykdommer.

2:ikke tok p-pillene mine fordi jeg hadde så inderlig lyst til å bli gravid(..med en som ikke ønsker seg barn...herregud, for en syk ting å gjøre.)

 

Så, det var min mening. Kort oppsummert: hvis man hele tiden går rundt og mistenker jenter for å lure en så burde man kanskje tenke seg om to ganger før man har sex med vedkommende. Evt bruke kondom da. Men hallo...ingen gidder vel bruke kondom i et forhold for evig og alltid? ONS: selvfølgelig kondom. Forhold som varer over flere måneder: ikke jeg ihvertfall.

Endret av Sessan
Lenke til kommentar
Det er dette som er problemet. Jenter som opplever det som sårende hvis gutten ønsker å ta ansvar for egen prevensjon. Hvis du som gutt sier at du ønsker å bruke kondom selv om hun bruker pille ja så stoler du ikke på henne. Da er helvete løs i mange tilfeller, for å si det enkelt. Jenta mi er ikke sånn, men det er utrolig mange jenter som er sånn.

 

Hvis du ikke kan stole på meg så kan det faen meg bare være det samme. Gutter har ofte ikke noe reellt valg som sagt, men blir ofte sittende igjen med skjegget i postkassa hvis pillen glemmes, "glemmes" eller ikke funker.

 

Siden regelverket er slik sånn det er i dag, så er det ikke rart at gutter er skeptisk. Kanskje lovverket burde forandres?

8940668[/snapback]

At dere ønsker å ta ansvar er jo kjempe flott :)

Jeg skjønner godt at jenter syns det er sårende at gutten ikke "stoler" på de.

Og hvis man er i et seriøst forhold så burde man jo kunne snakke om det.

Hvis typen min hadde ønsket å bruke kondom fordi han ville sikre seg mot at jeg ble gravid hadde jeg blitt lei meg for at han ikke stolte på det jeg hadde sagt om at jeg selv ikke vil ha barn.

 

Men nå er jeg bare 20 og barn er ikke litt i tankene mine en gang, så det kan ha en del med mine synspunkter å gjøre.

Er man en del år eldre kan jeg skjønne at det med unger kan bli mer aktuelt.

Men jeg holder på at man må kunne snakke sammen om det. Og bli enige om hva man vil angående barn og fremtiden av forholdet osv.

Sånn at dere kan slippe å være redd for at hun ikke skal ta pillen osv.

Lenke til kommentar
Det er dette som er problemet. Jenter som opplever det som sårende hvis gutten ønsker å ta ansvar for egen prevensjon. Hvis du som gutt sier at du ønsker å bruke kondom selv om hun bruker pille ja så stoler du ikke på henne. Da er helvete løs i mange tilfeller, for å si det enkelt. Jenta mi er ikke sånn, men det er utrolig mange jenter som er sånn.

 

Siden regelverket er slik sånn det er i dag, så er det ikke rart at gutter er skeptisk. Kanskje lovverket burde forandres?

8940668[/snapback]

 

1. Selvfølgelig oppfatter jeg det som sårende hvis en jeg er sammen med ikke klarer å stole på at jeg faktisk tar ansvar for prevensjonen når jeg har sagt jeg skal gjøre det. Uhell kan oppstå, men det gjelder jo for kondomer også. Jeg anklager ikke gutten for å være uansvarlig hvis kondomet sprekker.

 

2. Kan du utdype dette med regelverk? Snakker du om abort nå, og hvem som skal få bestemme dette?

Lenke til kommentar
1. Selvfølgelig oppfatter jeg det som sårende hvis en jeg er sammen med ikke klarer å stole på at jeg faktisk tar ansvar for prevensjonen når jeg har sagt jeg skal gjøre det. Uhell kan oppstå, men det gjelder jo for kondomer også. Jeg anklager ikke gutten for å være uansvarlig hvis kondomet sprekker.

 

2. Kan du utdype dette med regelverk? Snakker du om abort nå, og hvem som skal få bestemme dette?

8940840[/snapback]

Det er jo elt sant Sessan, vi skylder jo ikke på gutten hvis kondomen skulle sprekke, eller det er noe feil med den.

 

Og hvordan skal man forandre regelverket? Hvordan skal gutten få mer ansvar og mer "frihet" til å bestemme..

Ser ikke hvordan man skal få til det i grunn.. :hmm:

Lenke til kommentar
Det er dette som er problemet. Jenter som opplever det som sårende hvis gutten ønsker å ta ansvar for egen prevensjon. Hvis du som gutt sier at du ønsker å bruke kondom selv om hun bruker pille ja så stoler du ikke på henne. Da er helvete løs i mange tilfeller, for å si det enkelt. Jenta mi er ikke sånn, men det er utrolig mange jenter som er sånn.

 

Siden regelverket er slik sånn det er i dag, så er det ikke rart at gutter er skeptisk. Kanskje lovverket burde forandres?

8940668[/snapback]

 

1. Selvfølgelig oppfatter jeg det som sårende hvis en jeg er sammen med ikke klarer å stole på at jeg faktisk tar ansvar for prevensjonen når jeg har sagt jeg skal gjøre det. Uhell kan oppstå, men det gjelder jo for kondomer også. Jeg anklager ikke gutten for å være uansvarlig hvis kondomet sprekker.

 

2. Kan du utdype dette med regelverk? Snakker du om abort nå, og hvem som skal få bestemme dette?

8940840[/snapback]

 

 

Ha mer vi skulle sagt hvis det kommer til en uønsket graviditet. Nå er det ene og alene jenta som avgjør om hun skal ta abort eller ikke. Hvis jenta velger å beholde barnet så må gutten fint finne seg i å betale barnebidrag resten av livet. Hvis hun velger å ta abort og gutten ønsker barnet så har ikke gutten noe han skulle sagt. Er det ingen andre som ser at dette blir litt feil?

 

Er man to om å lage ungen så burde man også være 2 som avgjør begge tilfellene, evnt. at den ene parten slipper å betale bidrag for en unge som bare den ene parten ønsker. Gutten har ingen rettigheter i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Ha mer vi skulle sagt hvis det kommer til en uønsket graviditet. Nå er det ene og alene jenta som avgjør om hun skal ta abort eller ikke. Hvis jenta velger å beholde barnet så må gutten fint finne seg i å betale barnebidrag resten av livet. Hvis hun velger å ta abort og gutten ønsker barnet så har ikke gutten noe han skulle sagt. Er det ingen andre som ser at dette blir litt feil?

 

Er man to om å lage ungen så burde man også være 2 som avgjør begge tilfellene, evnt. at den ene parten slipper å betale bidrag for en unge som bare den ene parten ønsker. Gutten har ingen rettigheter i denne sammenhengen.

8942341[/snapback]

Ja men hvordan har du tenkt at det skulle være da?

 

Det er tross alt hennes kropp det er snakk om. Man kan ikke befale en jente til å gå igjennom en graviditet hvis hun selv ikke ønsker det. Og du kan heller ikke befale en jente til å gå igjennom en abort hvis hun selv ikke ønsker det.

 

Og det med barnebidrag går det i grunn ikke ann å gjøre med.

Det er "prisen" man må betale for å ha sex, eller sex uten prevansjon. Men da kommer vi tilbake til det å være sikker osv.

 

Og det koker ned til å snakke sammen om hva man vil osv.

Er ikke noe enkelt svar på dette..

Lenke til kommentar
Ha mer vi skulle sagt hvis det kommer til en uønsket graviditet. Nå er det ene og alene jenta som avgjør om hun skal ta abort eller ikke. Hvis jenta velger å beholde barnet så må gutten fint finne seg i å betale barnebidrag resten av livet. Hvis hun velger å ta abort og gutten ønsker barnet så har ikke gutten noe han skulle sagt. Er det ingen andre som ser at dette blir litt feil?

 

Er man to om å lage ungen så burde man også være 2 som avgjør begge tilfellene, evnt. at den ene parten slipper å betale bidrag for en unge som bare den ene parten ønsker. Gutten har ingen rettigheter i denne sammenhengen.

8942341[/snapback]

Ja men hvordan har du tenkt at det skulle være da?

 

Det er tross alt hennes kropp det er snakk om. Man kan ikke befale en jente til å gå igjennom en graviditet hvis hun selv ikke ønsker det. Og du kan heller ikke befale en jente til å gå igjennom en abort hvis hun selv ikke ønsker det.

 

Og det med barnebidrag går det i grunn ikke ann å gjøre med.

Det er "prisen" man må betale for å ha sex, eller sex uten prevansjon. Men da kommer vi tilbake til det å være sikker osv.

 

Og det koker ned til å snakke sammen om hva man vil osv.

Er ikke noe enkelt svar på dette..

8942384[/snapback]

 

Selv om det er jentas kropp så burde man være 2 om avgjørelsen, du kan jo likegjerne si at det er jentas "pris" for å ha sex som at det er guttens pris å betale barnebidrag, ikke sant?! Jenta er jo designet for å få barn fra naturens side. Hvis jenta klarer å føde et barn hun vet er uønsket av barnefaren så burde denne jenta sitte med alt ansvaret alene også, kanskje det hadde ført til færre jenter som lurer sine partnere?

 

Nå kan jenter gjøre som de vil uten at gutten har noen rettigheter, prinsippielt så mener jeg at det blir feil.

Lenke til kommentar
Selv om det er jentas kropp så burde man være 2 om avgjørelsen, du kan jo likegjerne si at det er jentas "pris" for å ha sex som at det er guttens pris å betale barnebidrag, ikke sant?! Jenta er jo designet for å få barn fra naturens side. Hvis jenta klarer å føde et barn hun vet er uønsket av barnefaren så burde denne jenta sitte med alt ansvaret alene også, kanskje det hadde ført til færre jenter som lurer sine partnere?

 

Nå kan jenter gjøre som de vil uten at gutten har noen rettigheter, prinsippielt så mener jeg at det blir feil.

8942441[/snapback]

Er det virkelig så mange jenter som helt bevist lurer barnefaren?

Jeg kan være med på at når de først har blitt gravid kan det være flere jenter som vil beholde det enn gutter.

Men tviler sterkt på at det er så mange jenter som helt bevist går inn for å bli gravid når de vet at gutten ikke vil det.

 

Prinsipielt er det kanskje ikke helt riktig nei. Men jeg kan ikke se hvordan det ellers skal løses.

Det er helt absurd å tvinge en jente til å gå igjennom en graviditet/abort om hun ikke vil selv. Det skjønner du vel?

Lenke til kommentar
Selv om det er jentas kropp så burde man være 2 om avgjørelsen, du kan jo likegjerne si at det er jentas "pris" for å ha sex som at det er guttens pris å betale barnebidrag, ikke sant?! Jenta er jo designet for å få barn fra naturens side. Hvis jenta klarer å føde et barn hun vet er uønsket av barnefaren så burde denne jenta sitte med alt ansvaret alene også, kanskje det hadde ført til færre jenter som lurer sine partnere?

 

Nå kan jenter gjøre som de vil uten at gutten har noen rettigheter, prinsippielt så mener jeg at det blir feil.

8942441[/snapback]

Er det virkelig så mange jenter som helt bevist lurer barnefaren?

Jeg kan være med på at når de først har blitt gravid kan det være flere jenter som vil beholde det enn gutter.

Men tviler sterkt på at det er så mange jenter som helt bevist går inn for å bli gravid når de vet at gutten ikke vil det.

 

Prinsipielt er det kanskje ikke helt riktig nei. Men jeg kan ikke se hvordan det ellers skal løses.

Det er helt absurd å tvinge en jente til å gå igjennom en graviditet/abort om hun ikke vil selv. Det skjønner du vel?

8942534[/snapback]

 

Det er like absurd å tvinge gutten til å ta ansvar for en unge han ikke ønsker, det skjønner du vel? :)

 

Det er nok flere jenter enn man skulle tro som bevisst lurer barnefaren. Jeg husker ikke helt hvor jeg leste dette, men det var en undersøkelse om hvor mange som hadde sabotert prevensjonen uten at partneren visste det. Enten ved å stikke hull på kondomer, hoppe over piller eller liknende. Jeg ble skremt og ikke minst overrasket over hvor mange som hadde gjort det. Det var også spørsmål om hvor mange som kom til å gjøre det om de ønsket barn, enten for å "fange" partneren eller om partneren ikke ønsket barn eller hvis de ikke hadde partner men ønsket barn.

 

Du aner ikke hvor mange syke folk det finnes i denne verden, det skjer hele tiden faktisk. Jeg skal se om jeg finner igjen den artikkelen hvor dette var presentert, men kan ikke garantere for at jeg finner den igjen.

Lenke til kommentar
Det er like absurd å tvinge gutten til å ta ansvar for en unge han ikke ønsker, det skjønner du vel? :)

 

Det er nok flere jenter enn man skulle tro som bevisst lurer barnefaren. Jeg husker ikke helt hvor jeg leste dette, men det var en undersøkelse om hvor mange som hadde sabotert prevensjonen uten at partneren visste det. Enten ved å stikke hull på kondomer, hoppe over piller eller liknende. Jeg ble skremt og ikke minst overrasket over hvor mange som hadde gjort det. Det var også spørsmål om hvor mange som kom til å gjøre det om de ønsket barn, enten for å "fange" partneren eller om partneren ikke ønsket barn eller hvis de ikke hadde partner men ønsket barn.

 

Du aner ikke hvor mange syke folk det finnes i denne verden, det skjer hele tiden faktisk. Jeg skal se om jeg finner igjen den artikkelen hvor dette var presentert, men kan ikke garantere for at jeg finner den igjen.

8946478[/snapback]

Nei det er i grunn ikke det. Beklager men det er ikke likt. Desverre ser jeg det ikke på samma måten.

Men jeg skjønner hva du mener, det gjør jeg.

 

Ja det kan være. Men for meg høres det helt absurd ut.

Lenke til kommentar

Nei det er i grunn ikke det. Beklager men det er ikke likt. Desverre ser jeg det ikke på samma måten.

Men jeg skjønner hva du mener, det gjør jeg.

 

Ja det kan være. Men for meg høres det helt absurd ut.

8947559[/snapback]

 

Bra at du forstår hva jeg mener da, selv om du ikke liker sammenlikningen.

 

Selvsagt er det absurd! Folk som gjør sånn er jo syke i hodet. Det finnes faktisk tusenvis av eksempler hvert år på at gutter også saboterer prevensjon også, gjerne i voldelige partnerskap. (les: hvor kvinnen/jenta får juling av partneren sin)

 

Jeg vil si at det er et kraftig overgrep både mot barnet og barnefaren å føde et barn som ikke er ønsket av barnefaren, kun for å tilfredsstille sin egen egoistiske fødetrang. Gutter er egentlig rettsløse hvis du har sex med en jente noe jeg ser på som svært urettferdig. Hvis jeg hadde oppdaget at partneren min saboterte prevensjon bevisst så skulle jeg gått til rettslige skritt for å fått igjennom en abort. Hadde dette misslyktes hadde jeg tatt mitt eget liv. Gjerne på trappa til en av de som har laget denne loven.

 

Om jeg er syk i hodet og ustabil? På ingen måte, jeg er bare oppgitt over at gutter er rettsløse i slike situasjoner og kvinnen har all makt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...