Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det lurt å ha ubeskyttet sex?


Gjest Gjest_16

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_16

Jeg har vært sammen med ei jente i et halvt år, og vi har hatt sex(med kondom), men ikke alltid hun\jeg har kondom og så føler vi for å kose litt...

vil det gå helt fint å gjøre det uten kondom med tanke på graviditet, og renslighet og sånt...

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som at det er mange jomfruer og uerfarne folk her..

Jeg har selv gjort dette i mange år..så jeg snakker av erfaring..

Er det snakk om ubeskyttet sex og sykdommer så er det noe annet..

 

I følge statistikken så er det ungdommen som sliter mest når det gjelder sykdommer som klamydia..Så bruk hodet ditt og beskytt deg selv..en feiltakelse er nok..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Virker som at det er mange jomfruer og uerfarne folk her..

Jeg har selv gjort dette i mange år..så jeg snakker av erfaring..

Hehe.. Ja du kan jo få tro hva du vil :p

Men hadde aldri gitt råd om jeg ikke viste hva jeg snakket om...

I følge statistikken så er det ungdommen som sliter mest når det gjelder sykdommer som klamydia..Så bruk hodet ditt og beskytt deg selv..en feiltakelse er nok..

8884094[/snapback]

Det er helt sant. Men dette vet de best selv. Er de begge jomfruer så er det ingenting å være redd for. Men uten mer info kan vi ikke si noe om hvor sårbar de er for sykdommer.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

tror kanskje bare at jeg holder meg til kondomer jeg!

høres alt for skummelt ut med alle de sykdommene, men utenom det så tror jeg ikke at hun har ligget med noen andre...

Lenke til kommentar

P-piller er sikre hvis man bruker de riktig, men det er fort gjort å bomme litt på inntaket og da er du plutselig ikke sikker lenger.

 

P-sprøyte er ett bedre alternativ i mine øyne. Den settes i rumpemuskelen og varer i 3 måneder. Da slipper man problemet med at man glemmer pillen osv.

 

P-stav er også et meget godt alternativ, men en p-stav varer i 3 år så for mange er dette uaktuelt.

 

Pessar, femidom og spiral er andre prevensjonsmidler som er gode alternativer, men det er kun ett som beskytter mot sykdommer og det er kondom.

 

At man ikke har hatt sex bety IKKE at man ikke kan ha seksuelt overførbare sykdommer. Det er mange slike sykdommer som smitter ved dråpesmitte og kan overføres ved f.eks kyssing. Den eneste måten å være sikker på at man ikke er smittet er å ta en test hos legen.

 

Om prevensjonsmiddelet "å hoppe av i svingen" så må det sies at den som praktiserer denne formen for prevensjon mildt sagt er en idiot hvis man anser dette som effektivt. Årsaken til dette er at penis avgir sæd før utløsningen. Det kan komme sædveske fra penis under hele samleiet frem til hele ladningen kommer.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...