Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Jeg er klar over det, men hun er jo tydeligvis ikke interessert i engang et vennskap, sånn som det ser ut nå så virker det som om hun ikke er interessert i å ha noe som helst med meg å gjøre.

 

nja, kan hende hun vil ha vennskap men kanskje hun tar deg for gitt? Det er veldig mye riktig i det Ciklide skriver, selv om det er kjip. Jeg er enig i tipset om at du skal bryte kontakten og ta det litt derfra. Det blir litt kipt fremover men det blir bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at hun også kan ha blitt litt "skremt" hvis hun merker at du liker henne veldig og hun ikke føler noe tilbake og er redd for å såre deg. Det kan godt være derfor hun trekker unna.

 

Når noen trekker seg unna er det ett tegn på at de vil være i fred. Da er det best å la dem være, og ikke egle seg innpå:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over hva det kan bety når hun trekker seg litt unna, jeg er ikke dum (om jeg velger å bry meg, er en annen sak :p ), men føler jeg trenger noen lyspunkter. De aller fleste jeg kjenner har flyttet og en del av de som er igjen har jeg ikke noe særlig kontakt med lengre.

 

Jeg kan godt fokusere på andre og "glemme" hun, det er ikke problemet, men jeg vil virkelig ikke miste henne som en venn og det er det jeg er redd for. Veldig mange av vennene mine har bare dratt og jeg vet de ikke blir å ta kontakt med meg igjen.

 

Grunnen til at jeg ønsker å sende den meldingen er at jeg trenger bare et lite tegn på at hun ikke er lei meg som person. At hun vil trekke seg unna det faktum at jeg er interessert i henne er greit, men jeg er bare redd for at hun vil trekke seg unna meg i det store og det hele.

 

Vi har hatt det morsomt sammen, de gangene vi snakker sammen så er det ikke noe problem for meg å få henne til å le, hun har bedt meg med på ting tidligere, osv. I mitt hode er vi venner og dersom hun bare ikke vil møte meg alene pga. at hun tror det er en date så er det greit, men jeg vil at hun skal kunne møte meg som en venn.

 

 



Anonymous poster hash: 49cca...f6c
Lenke til kommentar

 

Jeg er fullstendig klar over hva det kan bety når hun trekker seg litt unna, jeg er ikke dum (om jeg velger å bry meg, er en annen sak :p ), men føler jeg trenger noen lyspunkter.

 

Du trenger jo ikke noen lyspunkter. Noen ganger er det bare slik. Det at du blir frustrert er forståelig, men hva skal hun gjøre med det?

Tvinge seg selv til å omgås deg og mest trolig være ubekvem og utilpass? Vet selv hvordan slike ting kan bli når man skal være vennepar og den ene er keen på den andre. Det blir fort kleint, kan gå litt langt på fest, og det kan resultere i ett helvetes drama og dårlig stemning hvis dere henger sammen og hun viser interesse for noen andre. For ikke å snakke om hvor vondt det kommer til å gjøre for deg.

 

Dersom du sender hende meldinga kommer hun bare til å skrive noe ala "ok, vil ikke miste deg som venn, glad i deg blablabla" så kommer ingenting til å være forandret, annet enn at du kanskje har en smule forhåpninger igjen. Kanskje hun er litt flinkere til å sende meldinger i noen dager men så blir det stille igjen.

Det er det som er greia når man er forelska. Man leter etter det minste tegn som lyser i ditt favør, og ting hun sier eller gjør for å være høflig eller snill kan gi deg falskt håp og mate på forelskelsen din.

Men for all del - kjør på. Det er tusen menn som har gjort samme feilen før deg.

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

...men jeg vil virkelig ikke miste henne som en venn og det er det jeg er redd for. Veldig mange av vennene mine har bare dratt og jeg vet de ikke blir å ta kontakt med meg igjen.

 

Prinsesse Leia sa en gang "the more you tighten your grip, the more star systems will slip through your fingers." Dette er noe som til dels kan overføres til vennskap og forhold. Hvis du klamrer deg for mye til halmstrået/lillefingeren/whatever risikerer du å skyve henne fra deg og det er jo stikk motsatt av hva du faktisk vil. Det er bra du bryr deg om vennskapet med henne men ikke push for mye på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg gjort en tabbe nå?

Hadde en god venn på besøk igår, og siden han kjenner typen min ganske godt og de er ganske like, så fikk jeg veldig mye perspektiv på hele situasjonen.

Jeg bestemte meg for å snakke med typen ang. å gi det en ny sjanse. At han må bli flinkere til å ta kontakt med meg mens jeg er nødt å jobbe med holdningen min, altså ikke være for avhengig av han pluss lære å ikke ta det nær meg når han ikke alltid snakker til meg.

 

Jeg kan ikke si at han hørtes altfor optimistisk ut, men han sa han skulle tenke på det, så kommer han til meg i morgen for å fortelle meg hva han har tenkt...

 

Herregud jeg føler meg som et vrak nå. Det er helt jæv-lig.

Lenke til kommentar

Dette kommer ikke akkurat fra "rett kjeft" men du prøver nok FOR hardt.

 

Hvis han mener noe av problemet er at du er for klengete, er det nok greit å la han være den som evt. tar initativet.

Prøver du for hardt risikerer du at han tolker det som mas.

 

Men du får jo høre det i morgen, prøv å gjør noe i mellomtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har jeg gjort en tabbe nå?

Hadde en god venn på besøk igår, og siden han kjenner typen min ganske godt og de er ganske like, så fikk jeg veldig mye perspektiv på hele situasjonen.

Jeg bestemte meg for å snakke med typen ang. å gi det en ny sjanse. At han må bli flinkere til å ta kontakt med meg mens jeg er nødt å jobbe med holdningen min, altså ikke være for avhengig av han pluss lære å ikke ta det nær meg når han ikke alltid snakker til meg.

 

Jeg kan ikke si at han hørtes altfor optimistisk ut, men han sa han skulle tenke på det, så kommer han til meg i morgen for å fortelle meg hva han har tenkt...

 

Herregud jeg føler meg som et vrak nå. Det er helt jæv-lig.

Jeg blir med en gang skeptisk om folk må tenke over om de vil ha meg eller ikke. Det burde i teorien ikke være noe å tenke over sånn om ikke noe "fælt" har skjedd.

 

Får håpe at han komme frem til hva han vil og ikke hva han føler han må. Det tjener ingen noe på.

 

Men jeg heier på deg og håper alt går godt. Hva som er rett og hva som er feil er kun du selv som vet. Jeg måtte kjempe litt for min kronidiot og alt ente godt. Så det kan skje :D

 

Never say never. BELIBER!

Lenke til kommentar

Takk.

 

Han sa bare at han var redd for at det ville være vondt for meg når vi skal til hvert vårt til sommeren, mem jeg tenker at så lenge vi begge vil kjempe for forholdet så kan det fungere.

 

Jeg mener ikke å mase, og jeg tror (håper) ikke at han synes at jeg er klengete. Men du har absolutt ett poeng, jeg skal passe på å ikke legge noe mer press på han.

 

Missgamer, takk for meget inspirerende ord. Jeg er en ekte... ehm... belieber? :/

Næh, for å være ærlig tror jeg ikke det er noe håp. Men om en ørliten sjanse sånn type 1% er der så er det mer enn nok trøst for meg for å klare å komme meg gjennom natten... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...