Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kan du være litt mer selvmotsigende?

 

Damen er lykkelig for å være med mannen fordi han er just right og har ting på stell, ikke som et resultat av noe han desperat gjør for å gjøre henne klykkelig.

 

Det er ikke noe en fyr kan stresse istand for å gjøre en kvinne lykkelig etter hun har brukt sine 5 sekunder på å vurdere han som ikke kvalifisert. Dagens resultat er summen av tidligere tanker og handlinger. Det er sjanseløst å handle etterskuddsvis.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Du skriver at dersom livet er fylt av problematiske hindringer og stadige tilbakeslag, må man få "livet på stell" igjen. Hvorfor? Jo, for å bli attraktiv (sånn at man kan få venner/kjæreste).

 

Hva er poenget hvis folk ikke liker deg for at du er deg?

 

Hva er sjansen for at det étt interessant menneske i klassen din? Hva er sjansen for at det er flere interessante mennesker i klassen? I starten av livet henger man med folk fra samme gate, klasse, skole, byggefelt osv. Senere i livet henger man med interessante mennesker.

 

Så du mener altså at når man er i nærheten av klassen sin så kan (burde?) man være seg selv, men når man altså skal søke kjæreste så må man forandre seg for å bli attraktiv nok? Det vil vel være ganske vanskelig å moderere seg selv hele tiden? Alternativet er å forandre seg selv permanent, men det er det, ifølge deg, ikke noe poeng i å gjøre. Dermed selvmotsigende.

Lenke til kommentar

Man skal utvikle seg gjennom livet. Som menneske er man ikke statisk/konstant. Folk flest ser resultatet av tidligere tanker og handlinger og tror at det er den man er, men det er den man var da man tenkte og handlet. Det er derfor folk har problemer med progresjon i eget liv da de ser bak seg og ikke fremover.

 

Hva andre mener er likegyldig så lenge man har progresjon i det man verdsetter.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Kan man ha kjærlighetssorg uten at det har med forhold å gjøre? Eller pga mangel på kjærlighet og forhold?

 

Jeg har vært litt deppa den siste tiden men merker nå at det kanskje er mangelen på kjærlighet. Har vært singel i mange år og kontakt med jenter har ikke gått bra og det går utover psyken.

 

Føler jeg er i en ond sirkel nå og sliter å komme ut. Anonym poster: 304db32cfa9cceb1a03f19a907272069

Lenke til kommentar

Kan man ha kjærlighetssorg uten at det har med forhold å gjøre? Eller pga mangel på kjærlighet og forhold?

 

Jeg har vært litt deppa den siste tiden men merker nå at det kanskje er mangelen på kjærlighet. Har vært singel i mange år og kontakt med jenter har ikke gått bra og det går utover psyken.

 

Føler jeg er i en ond sirkel nå og sliter å komme ut. Anonym poster: 304db32cfa9cceb1a03f19a907272069

 

Ja. Veldig mulig.

 

Jeg ville anbefale deg å prøve å sette deg inn i "pickup" miljøet. Ikke for å hamstre ligg, men for å bli bedre på å sosialisere deg med det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan man ha kjærlighetssorg uten at det har med forhold å gjøre? Eller pga mangel på kjærlighet og forhold?

 

Jeg har vært litt deppa den siste tiden men merker nå at det kanskje er mangelen på kjærlighet. Har vært singel i mange år og kontakt med jenter har ikke gått bra og det går utover psyken.

 

Føler jeg er i en ond sirkel nå og sliter å komme ut. Anonym poster: 304db32cfa9cceb1a03f19a907272069

Vist du har vært litt deppa den siste tiden, kan det jo være vinterdepresjon :-)

Lenke til kommentar

Nei, jeg har hatt ferie et par uker nå (tilbake på jobb i dag) og hatt det greit.

 

Er bare savnet etter en å være sammen med, dele kjærligheten, vise at man er glad i hverandre. Når man tenker for mye på det, setter man seg selv i en kjærlighetssorg-tilstand, gjør man ikke det? Alt er greit, bare at man ikke har en kjæreste.

 

Jaja, ikke noe å stresse over antar jeg, ville bare få det ut. Anonym poster: 304db32cfa9cceb1a03f19a907272069

Lenke til kommentar

Det er en jente jeg liker sykt godt å vi har hatt god kontakt, hun bestemte seg nettopp for å flytte ut å skaffe seg leilighet og da sa hun jeg kunne besøke henne så mye jeg ville. Men det endte med at hun ikke fant en leilighet med billig leie, så nå skulle hun flytte inn til en kar som tilbudte at hun kunne bo der, problemet er at jeg vet han også har følelser for henne!

Dette betyr vel ikke at slaget er så godt som tapt eller?

 

Kansje jeg kunne invitert henne på en film eller noe hos meg? Anonym poster: 378bc860107574ba5ae93f0a297d4434

Lenke til kommentar

Man flytter vel ikke inn til en kar sån helt uten videre? Høres ut som det kan ligge noe mer bak. Bruk munnen og ørene slik at du finner ut hva som skjer og eventuelt kan slipper dramatikk og bortkastet tid.

 

Hva har du gjort sammen med denne jenta, er/har dere dere vært venner eller har det vært noe mer action? Hvis dere har god kontakt bør dere være istand til å prate sammen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Går fint an å bo sammen gutt + jente for å få ned husleien, uten at det nødvendigvis trenger å betydd noe særlig (iallefall for den ene parten).

Du sier jo selv at hun ikke fant egen billig leilighet, så da ble det alternativ nr. 2.

Lenke til kommentar

Man flytter vel ikke inn til en kar sån helt uten videre? Høres ut som det kan ligge noe mer bak. Bruk munnen og ørene slik at du finner ut hva som skjer og eventuelt kan slipper dramatikk og bortkastet tid.

 

Hva har du gjort sammen med denne jenta, er/har dere dere vært venner eller har det vært noe mer action? Hvis dere har god kontakt bør dere være istand til å prate sammen?

De er venner.

 

Vi har vært ute endel sammen, hun er alltid etter meg om vi skal gjøre noe etc. Har vel egentlig ikke vært så mye mer enn det, men vi snakker sammen en god del når vi treffes.

 

Går fint an å bo sammen gutt + jente for å få ned husleien, uten at det nødvendigvis trenger å betydd noe særlig (iallefall for den ene parten).

Du sier jo selv at hun ikke fant egen billig leilighet, så da ble det alternativ nr. 2.

Ja, det er nok for å få ned husleien i tillegg til å bo veldig nærme jobb. Anonym poster: 165cdff4a5ea2c73bd0de4c8b184a9a2

Lenke til kommentar

Her er hva jeg tenker; smi mens jernet er varmt. Ta initiativet med henne nå, inviter henne hjem og begynn og vis hva du vil med henne. Slutt å gå rundt grøten. At hun flytter inn med en fyr behøver ikke å bety slutten på en potensiell greie mellom deg og henne, men jeg vet av å bo 4 år i bokollektiv at følelser kan forandres raskt når man bor tett opp mot det motsatte kjønn, særlig når alkohol er involvert ;)

Lenke til kommentar

Det er vanlig å gå på en og annen kjærlighetssmell, spesielt tidlig i livet. Du må bare komme deg over det og videre i livet slik at du ikke forblir sint og bitter. Du får trøste deg med at du er ung og har mange gode år foran deg.

Helt jævlig deprimerende å lese, du har vært så følesesmessig knyttet til henne at du har skremt henne vekk med å bryte de fleste reglene i det å skape langvarig tiltrekkelse. Samtidig har du latt den jævla slangen av en "kompis" fått forsyne seg av stakehullet uten å forstått hva som utviklet seg helt klart foran deg. Hjelpe å pakke?? Faen mann, det gjør vondt å lese. Husk en ting, ikke ta alt dette personlig, ikke bli som mange menn, bitter og sinte på kvinner fordi de fant noe annet. Ta det som lærdom, som et tegn på at du må forbedre deg. Få styr på de dype følelsene, og ikke la deg bli blindt styrt av dem. La den jævla slangen og dama være i fred, bryt all kontakt og vis at du ikke kaster bort mere tid på dem. Fortsetter du som nå med å stadig involvere dem følelsesmessig i livet ditt graver du bare hullet du står i dypere.

 

Fikk omsider svar fra henne. Svir å vite at jeg bare var hennes dårlige dømmekraft, men samtidig godt å få høre det hun skrev selv om det er på langt nært hva jeg ville lese..

 

 

 

 

Heia alle veia.

har lest mail og det som va på linken.

e litt usikker på om det e rett plass å diskuter sånt. uansett bra du

får det ut.

 

du har selfølgelig rett tel å føl det du vil,men du bør også gå videre.

du va villg tel å gjør mye d skal du ha. skal ikke si no på det.

men nok om det. føl du bør vite noe, e da ikke en fin eller lett måte

si det på men føl du bør vite det uansett så du ikke trur helt feil om alt.

Og æ e ikke sint på dæ syns bare synd i dæ, at du e slitn og trist.

alexander stjal aldri mæ fra dæ...

æ va lei forholdet ei god stund før det bei slutt, men fant aldri en fin måte

å si det på. du skjønt sikker også det. så skulle æ aldri blitt i lag

me dæ når æ ikke va sikker.

når æ bei i lag me dæ så va æ usikker fra starten av om det kun bi no.

syns du va søt og snill men følt ikke no spesielt.

va også fra starten av sikker på at æ ikke ville vær i lag me dæ i det

lange løp....

 

men tenke æ kun ta feil, hele veien ut forholdet ble det bare mer og

mer klart at æ ikke ville det.

etter å ha blitt bedre kjent kom æ fram tel

at du hadde ikke den de egenskapan æ ønska. og sjøl om vi hadde ting

tel felles så va det alltid noe

som mangla. når du e lei av personen etter 3 daga så sir det mye.

du kommer tel sikkert tel å si at - æ bare leka me følelsan dine og

det e helt grei.

 

æ sku jo aldri ha bynt på no da! men pga ELENDIG dømmekraft og et

KAOTISK privatliv bei det sån.

sån nu vet du sanheta....den satt laaaangt inne.

så beklager før at æ såra dæ og fikk det tel å se ut som om alex stjal mæ.

håpa du får svar og avsluttinga du treng før å gå videre.:)

et vennlig råd. ves dette va før tung før dæ så gå tel en rådgiver

eller helsesøster å prat med noen

som faktisk vet ka de snakka om. enklere å gå videre da.

 

 

 

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Apropos spill, noen som husker gode gamle jippii.no, med forskjellige spillerom og chat i spillet?

 

Ikke få jenter jeg møtte der i sin tid, en ble eksen min, en ble mobil-flørt, andre gode venner. Gjennom tidene er det nå kun èn som jeg har jevnlig kontakt med. Det var tider det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...