Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips og råd. 

 

Så jeg har vært sammen med kjæresten i 6 måneder(nylig blitt langdistanse forhold) nå og vi har gått gjennom mye sammen med hans eks. Mens han var sammen med meg så hadde han ennå følelser for henne selv om det var han som slo opp og hadde visst sagt til henne han elsker henne osv. Kort fortalt, det ble ren helvette som jeg ikke ville bli blandet i, men endte opp med å være den som ble mest såret av alt det som skjedde. De hadde kysset på valentines noe som jeg ser på som utroskap. Han lovet meg et par ganger å ikke snakke med henne men jeg fant ut han løy til meg og hadde visst snakket som bare "venner". Sist gang jeg fant ut sa jeg til han enten meg eller henne, han kan ikke få begge ettersom hun hadde kontaktet meg og sagt mange sårende ting og jeg ville ikke ha henne i livene våre lengre. Han var enig og lovet å ikke gjøre det lengre.

 

I går fortalte han meg at det var så trist at forholdet vårt var basert på løgn så han ville begynne fresh uten løgn eller noe. Jeg stoler på han litt mer men ennå er tvilen der. Men så kommer problemet MITT at siden jeg ikke stoler på han 100% ennå har jeg hatt de samme marerittene i lengre periode. De er alltid basert på det samme at jeg kommer hjem og ser de to sitte og snakke sammen og le osv. Og når hun drar så finner jeg ut de har snakket sammen over meldinger. Uansett hvor mye jeg forteller meg selv at jeg stoler på han og er sikker på han forteller meg sannheten så fortsetter jeg å ha disse marerittene og har ikke sovet skikkelig helt siden første gang jeg fant ut han løy til meg.

 

Har dere noen tips hvordan man kan trene seg opp til å IKKE ha mareritt, og ende dette for å kunne sove skikkelig igjen? (beklager lang post)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nesten bestemme selv om dette er noe du engang kan komme over, for hadde det vært meg i din situasjon så hadde jeg kuttet han ut med en gang han løy til meg om at han hadde snakket med en annen jente - eksen av alle folk - og så sagt at han elsket henne og så kysset henne på valentines mens vi var sammen? Nei vettu hva, jeg hadde gitt en jævla lang marsj i hvem han var og hva han hadde vært for meg han hadde vært DØD for meg, det er helt grusomt å bare tenke på.

 

Hvis du har det i deg for å kunne tilgi han og gå videre så sett deg ned og prat ordentlig med han om dette, sett opp grenser, KREV at han kutter kontakt med eksen, hvis han da begynner å bli grinete så har jo HAN allerede valgt henne overfor deg, så da burde du egentlig be han dra til helvete. Ikke finn på å bli værende i ett ''toxic relationship'', det vinner ingen på, minst av alt du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det igjen sommer og jobb på meg.

 

I fjor traff jeg og fant tonen med ei meget søt jente på jobb, men siden jeg skulle reise forholdsvis langt på grunn av studier, gjorde jeg ingenting med det da. Nå er jeg tilbake i byen og den samme jobben, men jeg har ikke sett henne ennå. Det er kanskje ikke så rart, men jeg og en annen kollega trålet oss gjennom de siste dagenes bemanningslister for alle arbeidsplassene uten å finne navnet hennes. Jeg håper det bare betyr at hun har ferie nå og ikke har sluttet helt.

 

Ellers traff jeg henne jeg hadde et godt øye til for to somre siden. Hun hadde få dager før sett meg kjøre i motsatt retning da hun syklet gjennom byen. Men hun hadde heldigvis ikke sett at jeg nesten kjørte av veien og opp på fortauet da jeg også så henne. Da følte jeg meg ikke så kul.



Anonymous poster hash: 86537...686
Lenke til kommentar

Du må nesten bestemme selv om dette er noe du engang kan komme over, for hadde det vært meg i din situasjon så hadde jeg kuttet han ut med en gang han løy til meg om at han hadde snakket med en annen jente - eksen av alle folk - og så sagt at han elsket henne og så kysset henne på valentines mens vi var sammen? Nei vettu hva, jeg hadde gitt en jævla lang marsj i hvem han var og hva han hadde vært for meg han hadde vært DØD for meg, det er helt grusomt å bare tenke på.

 

Hvis du har det i deg for å kunne tilgi han og gå videre så sett deg ned og prat ordentlig med han om dette, sett opp grenser, KREV at han kutter kontakt med eksen, hvis han da begynner å bli grinete så har jo HAN allerede valgt henne overfor deg, så da burde du egentlig be han dra til helvete. Ikke finn på å bli værende i ett ''toxic relationship'', det vinner ingen på, minst av alt du.

tusen takk for svar!

 

Nå skal det sies at jeg gav ham en ultimatum sist gang han løy som var i april eller noe. Enten kutter han kontakt fullt ut eller så er jeg ute av livet. Han kan ikke ha i både pose og sekk. Jeg sa om jeg finner ut at han har hatt kontakt med henne(og tro meg jeg finner ut) så vet jeg at jeg verdt mye mer enn de to til sammen og at de kan ha det så godt. Det må virkelig være noe mentalt i veien med han hvis han drar tilbake til henne etter hvordan hun var mot meg, og ikke minst snakket skit om familien hans etter at han ble sammen med meg. Tillegg så var hun visst et mareritt når de var sammen. Det er uforståelig at en fyr vil velge DET ovenfor noen som elsker ham og på alle slags måter vil vise sin kjærlighet til han...

 

lol

Lenke til kommentar

Jeg trenger tips og råd. 

 

Så jeg har vært sammen med kjæresten i 6 måneder(nylig blitt langdistanse forhold) nå og vi har gått gjennom mye sammen med hans eks. Mens han var sammen med meg så hadde han ennå følelser for henne selv om det var han som slo opp og hadde visst sagt til henne han elsker henne osv. Kort fortalt, det ble ren helvette som jeg ikke ville bli blandet i, men endte opp med å være den som ble mest såret av alt det som skjedde. De hadde kysset på valentines noe som jeg ser på som utroskap. Han lovet meg et par ganger å ikke snakke med henne men jeg fant ut han løy til meg og hadde visst snakket som bare "venner". Sist gang jeg fant ut sa jeg til han enten meg eller henne, han kan ikke få begge ettersom hun hadde kontaktet meg og sagt mange sårende ting og jeg ville ikke ha henne i livene våre lengre. Han var enig og lovet å ikke gjøre det lengre.

 

I går fortalte han meg at det var så trist at forholdet vårt var basert på løgn så han ville begynne fresh uten løgn eller noe. Jeg stoler på han litt mer men ennå er tvilen der. Men så kommer problemet MITT at siden jeg ikke stoler på han 100% ennå har jeg hatt de samme marerittene i lengre periode. De er alltid basert på det samme at jeg kommer hjem og ser de to sitte og snakke sammen og le osv. Og når hun drar så finner jeg ut de har snakket sammen over meldinger. Uansett hvor mye jeg forteller meg selv at jeg stoler på han og er sikker på han forteller meg sannheten så fortsetter jeg å ha disse marerittene og har ikke sovet skikkelig helt siden første gang jeg fant ut han løy til meg.

 

Har dere noen tips hvordan man kan trene seg opp til å IKKE ha mareritt, og ende dette for å kunne sove skikkelig igjen? (beklager lang post)

Brutalt - men så lenge du ikke stoler på ham så vil dette fortsette.

Er du ikke trygg på ham i underbevisstheten din så vil en del av deg alltid tvile. Eventuelt ta det opp med ham og si hvor mye det plager deg.

 

Eller så er ordtaket  "Ute av Øye - Ute av Sinn" veldig riktig

Lenke til kommentar

 

Jeg trenger tips og råd. 

 

Så jeg har vært sammen med kjæresten i 6 måneder(nylig blitt langdistanse forhold) nå og vi har gått gjennom mye sammen med hans eks. Mens han var sammen med meg så hadde han ennå følelser for henne selv om det var han som slo opp og hadde visst sagt til henne han elsker henne osv. Kort fortalt, det ble ren helvette som jeg ikke ville bli blandet i, men endte opp med å være den som ble mest såret av alt det som skjedde. De hadde kysset på valentines noe som jeg ser på som utroskap. Han lovet meg et par ganger å ikke snakke med henne men jeg fant ut han løy til meg og hadde visst snakket som bare "venner". Sist gang jeg fant ut sa jeg til han enten meg eller henne, han kan ikke få begge ettersom hun hadde kontaktet meg og sagt mange sårende ting og jeg ville ikke ha henne i livene våre lengre. Han var enig og lovet å ikke gjøre det lengre.

 

I går fortalte han meg at det var så trist at forholdet vårt var basert på løgn så han ville begynne fresh uten løgn eller noe. Jeg stoler på han litt mer men ennå er tvilen der. Men så kommer problemet MITT at siden jeg ikke stoler på han 100% ennå har jeg hatt de samme marerittene i lengre periode. De er alltid basert på det samme at jeg kommer hjem og ser de to sitte og snakke sammen og le osv. Og når hun drar så finner jeg ut de har snakket sammen over meldinger. Uansett hvor mye jeg forteller meg selv at jeg stoler på han og er sikker på han forteller meg sannheten så fortsetter jeg å ha disse marerittene og har ikke sovet skikkelig helt siden første gang jeg fant ut han løy til meg.

 

Har dere noen tips hvordan man kan trene seg opp til å IKKE ha mareritt, og ende dette for å kunne sove skikkelig igjen? (beklager lang post)

Brutalt - men så lenge du ikke stoler på ham så vil dette fortsette.

Er du ikke trygg på ham i underbevisstheten din så vil en del av deg alltid tvile. Eventuelt ta det opp med ham og si hvor mye det plager deg.

 

Eller så er ordtaket  "Ute av Øye - Ute av Sinn" veldig riktig

 

tusen takk for svar:)

 

Spurte i går for siste gang, om de har hatt kontakt med hverandre og han sa alltid etter sist gang jeg sa han skulle kutte henne ut, at de har ikke hatt kontakt. I går derimot fortalte han at hun sendte ham email etter bestefaren hans døde (i mai) og kondolerte men at han svarte ikke på den for han vil ikke ha noe med henne å gjøre. Jeg forstår litt at han ikke ville gjøre meg bekymret og mer usikker men han vet at jeg orker ikke løgn, og sa om jeg finner ut om han lyver til meg, senere, blir det ikke å vende tilbake.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg trenger tips og råd. 

 

Så jeg har vært sammen med kjæresten i 6 måneder(nylig blitt langdistanse forhold) nå og vi har gått gjennom mye sammen med hans eks. Mens han var sammen med meg så hadde han ennå følelser for henne selv om det var han som slo opp og hadde visst sagt til henne han elsker henne osv. Kort fortalt, det ble ren helvette som jeg ikke ville bli blandet i, men endte opp med å være den som ble mest såret av alt det som skjedde. De hadde kysset på valentines noe som jeg ser på som utroskap. Han lovet meg et par ganger å ikke snakke med henne men jeg fant ut han løy til meg og hadde visst snakket som bare "venner". Sist gang jeg fant ut sa jeg til han enten meg eller henne, han kan ikke få begge ettersom hun hadde kontaktet meg og sagt mange sårende ting og jeg ville ikke ha henne i livene våre lengre. Han var enig og lovet å ikke gjøre det lengre.

 

I går fortalte han meg at det var så trist at forholdet vårt var basert på løgn så han ville begynne fresh uten løgn eller noe. Jeg stoler på han litt mer men ennå er tvilen der. Men så kommer problemet MITT at siden jeg ikke stoler på han 100% ennå har jeg hatt de samme marerittene i lengre periode. De er alltid basert på det samme at jeg kommer hjem og ser de to sitte og snakke sammen og le osv. Og når hun drar så finner jeg ut de har snakket sammen over meldinger. Uansett hvor mye jeg forteller meg selv at jeg stoler på han og er sikker på han forteller meg sannheten så fortsetter jeg å ha disse marerittene og har ikke sovet skikkelig helt siden første gang jeg fant ut han løy til meg.

 

Har dere noen tips hvordan man kan trene seg opp til å IKKE ha mareritt, og ende dette for å kunne sove skikkelig igjen? (beklager lang post)

Brutalt - men så lenge du ikke stoler på ham så vil dette fortsette.

Er du ikke trygg på ham i underbevisstheten din så vil en del av deg alltid tvile. Eventuelt ta det opp med ham og si hvor mye det plager deg.

 

Eller så er ordtaket  "Ute av Øye - Ute av Sinn" veldig riktig

 

tusen takk for svar:)

 

Spurte i går for siste gang, om de har hatt kontakt med hverandre og han sa alltid etter sist gang jeg sa han skulle kutte henne ut, at de har ikke hatt kontakt. I går derimot fortalte han at hun sendte ham email etter bestefaren hans døde (i mai) og kondolerte men at han svarte ikke på den for han vil ikke ha noe med henne å gjøre. Jeg forstår litt at han ikke ville gjøre meg bekymret og mer usikker men han vet at jeg orker ikke løgn, og sa om jeg finner ut om han lyver til meg, senere, blir det ikke å vende tilbake.

 

Gi han masse ros og kred når han gjør noe riktig, og det at han fortalte deg at hun hadde skrevet til han er ett veldig positivt tegn. Håper på at dere finner ut av det sammen :) Bare husk at du fortjener å være lykkelig!

Lenke til kommentar

Hvor treffer man i 2015 damer for litt lengre perspektiv enn én aften?

 

Helt siden høsten 2008 har det vært dans og ablegøyer på byen både fredag og lørdag og der står jeg tomhendt mens bekjente  for lengst er gått hjem til koner og barn. Gøy har det vært disse årene men hadde vært greit om det ble noe mer enn kyss, klem og...

 

Jeg har tre teorier.

1: Damene jeg søker går sjelden eller aldri ut.

2: Jeg er for opptatt av dansingen og overser damene som forgjeves gir winks.

3: Jeg er helt uspiselig som menneske.

 

Det blir heller ikke enklere etter hvert som den biologiske klokken går.

Det siste nå var en ny vri. Ei sunn og fruktbar ung dame som grep etter meg med den ene hånden mens venninna hennes tviholdt i den andre armen. "Ta til vettet, han er alt for gammel. Ser du ikke at han er skallet."

Da føler man seg attraktiv og utgått på dato til samme tid.

 

NRK sendte nettop reprise om en ungkar som fant kjærligheten i en alder av noen og seksti år, så det er visst aldri for sent, men...

NRK Kultur, Men størst av alt er kjærleiken

"Få menneske har latt denne setninga styra livet meir enn Bodil Cappelen. I fire år brevveksla ho med lyrikaren Olav H. Hauge før ho møtte han. Eitt år etter dette møtet forlet ho mann og barn og flytta til diktaren i Ulvik."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hvor treffer man i 2015 damer for litt lengre perspektiv enn én aften?

 

Helt siden høsten 2008 har det vært dans og ablegøyer på byen både fredag og lørdag og der står jeg tomhendt mens bekjente  for lengst er gått hjem til koner og barn. Gøy har det vært disse årene men hadde vært greit om det ble noe mer enn kyss, klem og...

 

Jeg har tre teorier.

1: Damene jeg søker går sjelden eller aldri ut.

2: Jeg er for opptatt av dansingen og overser damene som forgjeves gir winks.

3: Jeg er helt uspiselig som menneske.

 

Det blir heller ikke enklere etter hvert som den biologiske klokken går.

Det siste nå var en ny vri. Ei sunn og fruktbar ung dame som grep etter meg med den ene hånden mens venninna hennes tviholdt i den andre armen. "Ta til vettet, han er alt for gammel. Ser du ikke at han er skallet."

Da føler man seg attraktiv og utgått på dato til samme tid.

 

NRK sendte nettop reprise om en ungkar som fant kjærligheten i en alder av noen og seksti år, så det er visst aldri for sent, men...

NRK Kultur, Men størst av alt er kjærleiken

"Få menneske har latt denne setninga styra livet meir enn Bodil Cappelen. I fire år brevveksla ho med lyrikaren Olav H. Hauge før ho møtte han. Eitt år etter dette møtet forlet ho mann og barn og flytta til diktaren i Ulvik."

 

Aner ikke din alder, men for finne ei dame som du liker, så burde du drive med ting du liker. Finne ei som er på din egen bølgelengde ang interesser.

Lenke til kommentar

Jeg har tre teorier.

1: Damene jeg søker går sjelden eller aldri ut.

2: Jeg er for opptatt av dansingen og overser damene som forgjeves gir winks.

3: Jeg er helt uspiselig som menneske.

 

1. De går nok oftere ut enn du tror, bare ikke med samme hensikter og ofte ikke på samme steder.

2. Fullt mulig - drikk mindre. Du skal bli overrasket over hvor mye mer du faktisk observerer når du er ute, men ikke er wasted.

3. Ingen formening

Lenke til kommentar

Jeg har merket (eller jeg merker) at jo mindre jeg bryr meg om det andre kjønn jo mer "oppmerksomhet" får jeg ute på byen, facebook og andre plasser. Problemet mitt er at jeg er på en måte i et forhold (tror jeg?) og er ikke interessert i slik oppmerksomhet men når det er sagt så er jeg er ikke 100% avvisende heller, det vil si at jeg svarer hyggelig tilbake og har en normal samtale uten å prøve å flørte tilbake (tror jeg?) Men dette blir alltid negativt mottatt av personen som jeg er sammen med (tror jeg?) og slik går det om og om igjen. 

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med Tinder? Har nettopp installert det igjen etter å ha vært uten i ca 6 mnd. Jeg får bare opp fake profiler uansett hvordan jeg stiller inn søkeparametre osv. Utrolig irriterende

Nei. Hvordan vet du at alle er fake-profiler? Spammer de deg med sexannonser? Prøvd å slette hele brukeren for så å lage ny?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...