KayAU Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Siterar meg sjølv frå denne tråden. Eg er sterkt imot det. Skal vi ikkje kunne gå nokon stad utan å få "Kjøp ditt! Kjøp datt!" slengt i trynet? Eg vil ikkje ha noko reklame i ting eg har kjøpt og betalt. Ein annan ting å tenke på: Dersom reklame etter kvart blir ein vesentleg del av finansieringa for spel, kva skjer då med utviklinga spel der innhaldet gjer det vanskeleg å blande inn kommersielle bodskap? Ser ikkje heilt korleis ein skulle snike inn reklamer i eit rollespel i middelaldersetting, til dømes. Vil dette føre til at spelselskapa favoriserar ein viss type spel, t.d. førstepersons-skytespel, der det er lettare å flette inn reklame? Endå ein ting å tenke på: Spel er, som kjent, kultur. Det er ei uttrykksform, som musikk, litteratur, eller film. Ønsker vi verkeleg å grise til spela med reklame? Vil ikkje dette gjere dei "billigare", på ein annan måte enn reint prismessig? Nei, sjølv har eg rikeleg nok med dei reklamene eg blir utsatt for overalt ellers i samfunnet. La oss i alle fall få ha spela i fred. Kay Eg vil legge til at eg har lita tru på at ekstrainntektene vil komme forbrukarane til gode, verken i form av betre eller billigare spel. Kay
Laland Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Nei. Det er IKKE greit med reklame i spill. Jeg har lagt merke til McDonalds eller BurgerKing i PGR3, der var den veldig anonym og passet fint inn. Men istad når jeg skulle spille TrackMania: United, så jeg Djuice reklamer _overalt_. Det er ikke greit. Ødelegger helt for arcadefaktoren i spillet når du har lagd dine egne baner, for og så se at den blir forsøplet med reklame. Kort sagt; Nei, det er ikke greit.
Zuluzion Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Helt greit med rekalme i spill så lenge det ikke ødelegger spillopplevelsen. Så bidrar det kanskje med lavere priser og f.eks. MMO spill kan få dekket utgiftene med reklame som fører til lavere priser/gratis.
Coffey Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Begynne med? Er det noen her som har spilt Splinter Cell og plutselig fått lyst å spise en pakke Stimorol? (Tyggis, tror det var det den het). Er jo på bannere over hele spillet PLUSS the man himself pakker i seg et par før han stikker av gårde på mission... Jeg sto med munnen åpen når jeg la merke til det 8868199[/snapback] Eller i Splinter Cell: Pandorra Tomorrow? The man himself har akkurat samme Sony Ericsson som meg!
Coffey Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Siterar meg sjølv frå denne tråden. Eg er sterkt imot det. Skal vi ikkje kunne gå nokon stad utan å få "Kjøp ditt! Kjøp datt!" slengt i trynet? Eg vil ikkje ha noko reklame i ting eg har kjøpt og betalt. Ein annan ting å tenke på: Dersom reklame etter kvart blir ein vesentleg del av finansieringa for spel, kva skjer då med utviklinga spel der innhaldet gjer det vanskeleg å blande inn kommersielle bodskap? Ser ikkje heilt korleis ein skulle snike inn reklamer i eit rollespel i middelaldersetting, til dømes. Vil dette føre til at spelselskapa favoriserar ein viss type spel, t.d. førstepersons-skytespel, der det er lettare å flette inn reklame? Endå ein ting å tenke på: Spel er, som kjent, kultur. Det er ei uttrykksform, som musikk, litteratur, eller film. Ønsker vi verkeleg å grise til spela med reklame? Vil ikkje dette gjere dei "billigare", på ein annan måte enn reint prismessig? Nei, sjølv har eg rikeleg nok med dei reklamene eg blir utsatt for overalt ellers i samfunnet. La oss i alle fall få ha spela i fred. Kay Eg vil legge til at eg har lita tru på at ekstrainntektene vil komme forbrukarane til gode, verken i form av betre eller billigare spel. Kay 8869489[/snapback] Når du nevnet det med rollespill i middelalderen, kanskje de da vil sette reklamene i oppstart/avsluttning?
Gjest medlem-105082 Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Jeg har ikke noe imot reklame. Synes bare det er artig når man ser reklame for ting som virkelig finnes, enn noe de bare har funnet på
Armageddon Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Tror reklame i spill kommer til å ligne på reklame i film. Husk at det som regel er produsentene som avgjør om det skal være med reklame eller ikke. Om det er skadelig for spillet så tror jeg det droppes rimelig fort. Tror det ikke er noe grunn til å hyle.. enda hvertfall.
KayAU Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Når du nevnet det med rollespill i middelalderen, kanskje de da vil sette reklamene i oppstart/avsluttning? 8869578[/snapback] Eg ser det for meg... Jowood presents fadeout a Piranha Bytes game fadeout sponsored by Nike fadeout Gothic 5 ...nei, det fungerar berre ikkje for meg. Det blir litt som ein Coca-Cola-logo på coveret til ei "Ringenes Herre"-bok. Og slike reklamer ville uansett vere mykje mindre verdt enn reklamer inne i spelet. Kay
Locrin Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 (endret) Nei til reklame i spill. Prisen er ikke lavere på spill med reklame i seg. Intill vi ser prisfall og advarsler på coveret vil jeg ikke godta reklame i spill. Reklamene som spillutviklerne selv setter inn i spillet er stort sett mye mer smakfull of passer bedre inn med resten av verdenen. Jeg har Rainbow6 Vegas og jeg synes reklamen på Calypso Hotel i mp var helt grei. Den var litt stor, men allikevel ikke for prangende slik at man ble distrahert av den. Så lenge reklamen holder seg på et slikt nivå så er det helt greit. Reklamen som jeg refererer til var et bilde av promotionplakaten til 300 ellernoe. Det var jo bare fett, men jeg kommer til å levere tilbake spillet hvis jeg får opp en reklame hvor det står pris på, eller tilbud eller liknende. Endret 15. juni 2007 av okristian1
Rescue me Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Er i mot reklame i spill. I spill som GTA hvor det nesten må være reklame (hvilken storby har ikke reklame) synes jeg det skal være for produkter som ikke finnes i virkeligheten. Når jeg spiller et spill så lever jeg meg inn i spillet og stenger resten av verden ute. Hvis det da haddde vært reklame for Djuice så hadde jeg ikke greid å leve meg like godt inn i spillet.
Gormers Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 (endret) Jeg synes det er helt greit, så lenge det ikke går over til noe ekstremt. Jeg har aldri hatt noe imot de som er i splinter cell eller tony hawk eller de som er i burnout. Dette kan hjelpe små firmaer med å overleve. Selvfølgelig var disse eksemplene på spill som er populære og sikkert selger i massevis, men for eksempel i trackmania ESWC gjorde det ingen ting at nVidia hadde mye reklame der, det hjalp sikkert med å få holde spillet gratis. Likevel synes jeg de bør gjøre oppmerksom på at det er reklame i spillet hvis det er det, slik at det ikke kommer no snikreklame som limer seg fast i underbevisstheten din (hørt om dette, for eksempel i den tette omo reklama der ho dama trykker på en sånn fremtidssjkerm, står det AVG nede i hjørnet på den)(eller straforce). Jeg ser likevel ikke på meg selv som en person som blir påvirket, ihvertfall liker jeg ofte en vare mindre hvis jeg ser mye reklame av den på TV, eller ignorerer det. Hvis en morsom reklame er på tv, betyr heller ikke alltid det at jeg liker varen mer. Anyway, det er greit for meg, de tjener drøssevis ved å gjøre dette også. Endret 17. juni 2007 av gormers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå