Gå til innhold

Diskuter K850i her


Anbefalte innlegg

Hei er nOOb på dette med mobil oppdatering,har levd i flere år på en gammel Siemens :D

Har denne telefonen med Tele2 abonnement men får ingen tilgjengelige oppdateringer gjennom hovedmeny.

Hvordan opdaterer jeg gjennom Seus,går alt automatisk og kan jeg vente noen problemer siden den er bundet til Tele2?

 

alt går automatisk, etter du har fulgt beskrivelsen slik den er skrevet :) Ser ingen problemer med at du har tele2 annet at du har det:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
alt går automatisk, etter du har fulgt beskrivelsen slik den er skrevet Ser ingen problemer med at du har tele2 annet at du har det:P

 

Ok,Takker.

Da klarer jeg selvfølgelig ikke å holde meg unna en nyere oppdatering selv om den jeg har fungerer fint.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

hvis du har Tele2 programvare inne på telefonen, så kan du

risikere å måtte vente litt ekstra på å få tilgang til ny firmware, du

vil da også ha redusert funksjonalitet.

hvis du bor i oslo, så er det noen (tror de heter gsmteknikk) som

kan låse opp telefonen din, og installere original firmware på telefonen.

så lenge du tar vare på kvitteringa, så går det ikke ut over verken

garanti, eller reklamasjonsrett :)

 

det finnes sikkert andre som kan gjøre dette også, i tillegg til at det

finnes nettjenester som kan gjøre dette for deg, deriblandt det mest kjente (og brukte?): Davinci.

Lenke til kommentar
hvis du har Tele2 programvare inne på telefonen, så kan du

risikere å måtte vente litt ekstra på å få tilgang til ny firmware, du

vil da også ha redusert funksjonalitet.

hvis du bor i oslo, så er det noen (tror de heter gsmteknikk) som

kan låse opp telefonen din, og installere original firmware på telefonen.

så lenge du tar vare på kvitteringa, så går det ikke ut over verken

garanti, eller reklamasjonsrett

 

Er innom Oslo i ny og ne ja.

Hvis det ikke er veldig dyrt så tar jeg kanskje turen innom.

Telefonen fungerer greit nok.

Har opplevd et par tilfeller over en periode på 3.5 mnd da det har sett ut som om telefonen har slått seg av.Har egentlig vært litt usikker på hva som egentlig skjedde men det så ut som den slo seg av.

Lenke til kommentar

jeg opplevde det nylig selv, på R1EA031, men er ikke helt sikker på om det var min feil eller ikke, for jeg hadde akkurat puttet mobilen i lomma ved å trykke den ned fra toppen, og tenkte at kanskje jeg hadde truffet av/på knappen, så jeg prøvde å repetere uten at jeg klarte å reprodusere resultatet.

Lenke til kommentar

Kjøpte sånn skjermbeskytter på nettet. Bare for pur F egentlig. Men er usikker på om jeg skal bruke den. Den er lignende sånn Invisishield. Sånn type man drar av et lag. Fester på skjermen, og drar av et lag til. Sånn at den sitter. Slik at man unngår riper. Hvordan er mulighetene for å ta den av senere? Eller blir skjermen helt ødelagt pga limet. Jeg har ikke lyst på en ripete skjerm, og jeg vil ikke ha noe soft/hardcase. Den var litt dyr, så jeg tror det skal være av bra kvalitet. Men spørsmålet er jo om man kan ta den av igjen hvis man føler for det.

Lenke til kommentar

Minnekort og telefon har sluttet å fungere sammen etter en telefon-oppdatering.

 

Bilder og filer blir lagret på telefon f.eks når jeg tar bilder, men når jeg går til bildefremvisning kommer det kun opp 'No pictures', selv om bildet er lagret på telefon.

 

Finner heller ingen av mp3-filene på musikkspilleren.

Når jeg kobler telefon til PCen ligger alle bildene jeg har tatt i bildemappen.

 

Alt dette fungerte før oppdateringen, og jeg har prøvd å formatere minnekortet.

 

Minnekortet er SanDisk 4GB

 

Noen som vet hvordan dette kan løses?

 

 

 

EDIT: Har nå fått løst problemet. Oppdaterte telefon på nytt, da fungerte alt godt igjen :)

Endret av zh44
Lenke til kommentar

Virker som om det er noe mer enn oppdateringene i seg selv som er problemet. Jeg har oppdatert fortløpende, og hatt telefonen siden den kom ut. Har den fortsatt her, aldri vært på service, og minnekort og alt fungerer som det skal. Har et 8GB Sandisk MicroSD forresten. Den siste oppdateringen gjorde underverk for batteriet; tappes ca med 15% om dagen med moderat bruk.

 

Vi selger en del av disse på jobben, og merker at noen har en del issues, mens andre er like problemfrie som meg. Kan det være snakk om deler som er produsert på forskjellige fabrikker, og at noen parti derfor har mere ustabile håndsett enn andre? Eksempel: solgte to stk til et kjærestepar, som ble veldig glad i telefonen etter å ha fått tuklet med min litt :) Hennes telefon fungerer knallgodt den dag i dag, ikke den minste feil. Hans telefon har vært til service to ganger, og begge ganger ble en fysisk komponent bytte ut. De har også vært flittige med å holde telefonene oppdatert.

 

Vi har vel omtrent 15% servicerate på K850 pr. idag, lavere enn noen problembarn, men fortsatt ikke "holdbart" lavt.

Vil også legge til at jeg har hatt flere forskjellige minnekort, både M2 og MicroSD, brukt nettlader, pc-kabel og portabel lader (slik som du setter AA-batterier i) for å lade; aldri vært problem.

Lenke til kommentar
Minnekort og telefon har sluttet å fungere sammen etter en telefon-oppdatering.

 

Bilder og filer blir lagret på telefon f.eks når jeg tar bilder, men når jeg går til bildefremvisning kommer det kun opp 'No pictures', selv om bildet er lagret på telefon.

 

Finner heller ingen av mp3-filene på musikkspilleren.

Når jeg kobler telefon til PCen ligger alle bildene jeg har tatt i bildemappen.

 

Alt dette fungerte før oppdateringen, og jeg har prøvd å formatere minnekortet.

 

Minnekortet er SanDisk 4GB

 

Noen som vet hvordan dette kan løses?

 

 

Har nå fått løst problemet. Oppdaterte telefon på nytt, da fungerte alt godt igjen :)

Endret av zh44
Lenke til kommentar
Vi har vel omtrent 15% servicerate på K850 pr. idag, lavere enn noen problembarn, men fortsatt ikke "holdbart" lavt.

 

Hei,

 

Takk for nyttig info elf_man.

Vet du noe om feilprosenten på K810?

Jeg tenkte å kjøpe 850, men er usikker på om jeg gidder å bruke

en ekstra 1000-lapp, hvis den gir meg større risk for feil enn 810.

(kjøper uten abb. fordi jobben sponser det, men

ikke denne typen tlf. Har Nokia 6500 slide nå, og er meget misfornøyd

med den. Dårlige funksjoner og byggekvalitet.) Har hatt W810 og T68 og vært

svært fornøyd med disse, så jeg tror K810 "holder" for meg.

 

Mvh SmileySince1993

Lenke til kommentar
hvis k810 holder for deg, og vil gjøre det i den tiden du kommer til å ha den, så er det kanskje likegreit å spare de pengene?

 

Sant nok, og det er oppe til vurdering, men hvis den har "like høy" feilrate som K850, så er ingen av de ett alternativ, med mindre SE rydder opp litt kjapt.

Stabilitet, byggekvalitet og holdbarhet er svært viktig for meg. Jeg gidder ikke å levere tlf. til service "hver annen måned" og slite med utestet software som har mer eller mindre alvorlige bugs.

Jeg bruker tlf. til jobb, og må ha en stabil tlf. først og fremst, hvor normal ringing, txt-meld, samt synk til PC må fungere bra.

Det er jo relativt uholdbart at SE ikke klarer å release tlf, samt oppdateringer som er relativt fri for alvorlige bugs. Man velger jo "Microsoft-taktikken", som jeg mener ikke er spesielt holbar på sikt. (Joda MS har tjent mye penger på dette, men SE har vel ikke samme grepet om mobilmarkedet som MS har innen sine kjerneområder.)

 

Det som frister med K850 er mulighet for ett bedre kamera bl.a. også antar jeg at denne

vil ha lenger support fra SE enn 810.

 

Fint med innspill, så takk! :-)

 

Mvh Smiley

Lenke til kommentar

Sant nok, og det er oppe til vurdering, men hvis den har "like høy" feilrate som K850, så er ingen av de ett alternativ, med mindre SE rydder opp litt kjapt.

Stabilitet, byggekvalitet og holdbarhet er svært viktig for meg. Jeg gidder ikke å levere tlf. til service "hver annen måned" og slite med utestet software som har mer eller mindre alvorlige bugs.

Jeg bruker tlf. til jobb, og må ha en stabil tlf. først og fremst, hvor normal ringing, txt-meld, samt synk til PC må fungere bra.

Det er jo relativt uholdbart at SE ikke klarer å release tlf, samt oppdateringer som er relativt fri for alvorlige bugs. Man velger jo "Microsoft-taktikken", som jeg mener ikke er spesielt holbar på sikt. (Joda MS har tjent mye penger på dette, men SE har vel ikke samme grepet om mobilmarkedet som MS har innen sine kjerneområder.)

 

Det som frister med K850 er mulighet for ett bedre kamera bl.a. også antar jeg at denne

vil ha lenger support fra SE enn 810.

 

Fint med innspill, så takk! :-)

 

Mvh Smiley

 

 

Man må huske på at forumet er mest til dei som trenger hjelp, derfor hører en aldri om dei mobilane som fungere fra kjøpsdato og er aldri noe problem med. Min k850i har fungert smertefritt..oppdatere den når der kommer oppdateringer og alt fungerer smertefritt. Har ikke hatt noe problem, annet enn at med oppdatering R1EA031 virker det som den bruker mere strøm, men har kommet en fiks på det slik eg har forstått. Bruker mobilen daglig og ingen problem. Einaste en kan utsette er at blitsen lever sitt eget liv, av å til bra bilde i mørket, men som regel ikkje. Men er dog en Mobiltelefon og ikkje et kamera. Synes at min N73 tar minst like bra bilder på en solskinnsdag. Synkronering fungere fint mot Vista. Einaste problemet er når vista gjenkjenner den som et kamera og skal føre over bildene. Vista tror da at alle bildene er nye og legger alle inn på nytt. så får da to sett med bilder i samme mappe..

 

Vil anbefale denne telefonen, da den hadde vertfall god batteri kapasitet og fungerer uten problem for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...