Gå til innhold

Spinpoint når 1 TB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regner med Simen1 som vanlig har rett....  Synd dog... hadde vært en veldig "riktig" disk om det hadde stemt

8849015[/snapback]

Jeg tror simen tar feil denne gangen. Ikke bare Xbit som har specs ute. Sjekk denne pdf 'en http://ec.ingrammicro.de/pdf/8864948.pdf kan selvfølgelig være fake, men ser unektelig til å være fra Samsung, og Ingrammicro er ikke akkurat kjent for å drive med bøff.

Tror det blir en lynrask disk. Håper alt stemmer da....

8849136[/snapback]

Hvis det virkelig stemmer og PDF'en ikke er juks så blir den nok sinnsykt bra. Se f.eks på oppgitt transfer rate: To/form media: 175 MByte/s (maks)

Til sammenligning klarer den raskeste raptoren 88 MByte/s to/from media (maks).

Lenke til kommentar
Hvis det virkelig stemmer og PDF'en ikke er juks så blir den nok sinnsykt bra. Se f.eks på oppgitt transfer rate: To/form media: 175 MByte/s (maks)

Til sammenligning klarer den raskeste raptoren 88 MByte/s to/from media (maks).

8850439[/snapback]

Begynner å bli skeptisk. Et eller annet med den PDF-en som virker fake... Så mye som virker for godt til å være sant: 334 GB tetthet som er enormt mye bedre enn Seagate har å tilby for tiden. Og dobbelt så rask som den raskeste Raptoren... Håper inderlig jeg tar feil her...

Lenke til kommentar

Ja, det så ikke ut som profesjonell layout på den PDF'en. Ingen profesjonelle fotografier av pene, vellykkede mennesker, strålende fornøyde med harddiskene sine. Ingen forklarende diagrammer og ikke noen "finpolert" layout.

 

Sammenlign f.eks med denne , denne og denne fra samsung. Den sistnevnte lenken inneholder forresten en interessant graf over lagringstetthet vs tid. Samsung har i følge den der hatt en økning på 30-40% per år de siste 4 årene og forventer like mye økning per år i de nærmeste årene. Dersom samsung plutselig skulle hoppe opp fra sine 167 GB/plate (500GB-diskene) til 334 GB/plate så ville det vært en 100% økning.

Lenke til kommentar

Hvis dere ser etter på grafen som Simen1 sikter til så har de hatt økninger på opptil 190%. Dette er vel førsteprodukt med PMR (perpendicular magnetic recording) så det kan være at de har klart å utnytte denne teknologien ganske godt på første produkt. Dette er tross alt på reserch/demo nivå. De ferdige produktene har sunket i vekst. Det kan være at dette er kun et demo produkt.

Lenke til kommentar

Virker for godt til å vere sant, plutslig "out of the blue" kommer Samsung med en "revolusjonerende" hdd uten so mye som e knyst i media før nå.

 

Det er lov å håpe men jeg tror det kan vere et såkalt Aksje stunt som Theo343 sier.

 

Håper jeg tar feil for denne "revolusjonen" i hdd verdenen hadde trengtes for sann som hddene er i dag ligger de langt under på utvikling i forhold til all annen maskin vare som blir laget.

Lenke til kommentar
Håper jeg tar feil for denne "revolusjonen" i hdd verdenen hadde trengtes for sann som hddene er i dag ligger de langt under på utvikling i forhold til all annen maskin vare som blir laget.

Det er harddiskenes mekaniske natur, ikke platestørrelsen, som er hovedproblemet :).

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...