Gå til innhold

Tysk feilmelding under oppstart, STALKER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er første gangen i mine snart 20 år som gamer at jeg får en feilmelding jeg ikke klarer å skjønne bæra av, og den måtte komme på et språk jeg heller ikke skjønner bæra av.

Jeg kjøpte STALKER i dag, etter å ha hørt lovord om spillet tenkte jeg at en investering i et PC spill kunne være på sin plass.

Innstallerte uten problemer, valgte engelsk som innstallerings språk. Skal nå starte spillet, og får da bare en feilmelding. Problemet er, feilmeldingen er på tysk, og jeg skjønner ikke bæra av tysk.

Kan hende det bare er en banal feil, men som sagt er jeg ikke stø på tysk for fem flate øre, hva i all verden skjedde med engelske feilmeldinger?

Mitt maskinoppsett er som følger:

RAM: 512 Mb (skal investere i mer, i know its little :p)

CPU: 2,8 GhZ Intel Duelcore

Skjermkort: Nvidia Geforce 6600

post-17960-1181572998_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selv synes jeg det virker som om feilmeldinga prøver å fortelle deg at det er noe med pagefila di, at den er deaktivert eller stilt for lavt. Sjekk ut instillingene. Du hadde jo litt lite ram kanskje, så kan være verd et forsøk å sette page-filen til enten 1536 (512x3) eller 2048 (512x4) MB.

Edit: Eller enda bedre, deaktiver hele pagefila, defragmenter partisjonen du skal ha fila på, så aktiver pagefile igjen til ovennevnte verdier.

Endret av CannibalCorpse
Skrevet

Feilmeldingen sier at pagefilen er enten deaktivert eller for liten.

Spillet krever 2GB pagefil for å fungere.

Skrevet

Hmm, rart at Pcen din ikke begynte å brenne når du startet spillet :hmm:

Har hørt noe om tysk error når spillet er piratkopiert, men du har jo betalt for det så :ph34r:

Skrevet

Viste at det var noen som kom til å anklage meg for piratkopiering (ikke at det bryr meg) men mine dager som Jack Sparrow klone er for lengst over. Dette er en genuin utgave av Stalker kjøpt på Elkjøp for 449 ,-.

Folk må slutte å kaste ut "PIRAT!" så snart noen spør om noe her på forumet, skjønner at folk blir irritert til slutt. Jeg har en samling på vel 60 originale spill, hvorfor skulle jeg nå begynne med piratkopiering?

Fikk det foresten til ved å endre sidevekslingsfilen til 2048. Hvorfor feilmeldingen kom på tysk må gudene vite.

Skrevet

Ganske enkelt, kontrollpanel->system->avansert->"Ytelse->instillinger->avansert"

Under Virtuelt Minne, klikk endre, om den står på egendefinert størrelse, skriv 2048 på startstørrelse og 2048 på max størrelse, velg angi og klikk OK. Problemet løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...