Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min yngre broder fikk høre om dette med å blande Cola og Mentos for en liten stund siden. Selvfølgelig ville han teste dette selv, men nøyaktig hvilke ingredienser trenger man? Han testet med vanlig Light, og med Zero, men ingen av dem funket. Noen som vet hva som ble gjort galt?

Funker Mentosene i Norge til dette? Har ikke de sånn tynn hinne over hele dropsen som stopper "nucleation" effekten? Ikke at jeg har prøvd noe særlig mye, men har ikke fått det til å funke.

9126423[/snapback]

funka fett med cola light og fruktmentos for min del :)

Lenke til kommentar
Hvor farlig er det å røyke 10 sigaretter en gang i måneden?

9123197[/snapback]

I følge denne statistikken dør det ca 41-44.000 nordmenn hvert år. Av disse dør ca 10% av "sykdommer i åndedrettsorganene". Det sto ikke noe mer spesifikt enn det men jeg vil tro at en stor del av de rundt 4000 døde av røyking som indirekte årsak. Anslagsvis 2-3.000.

9123294[/snapback]

Ble litt mer en jeg orker og lese ja.

Så det har ikke så mye og si altså? Røyker nemlig bare ca. 10 sigaretter i måneden, når jeg er på fest, røyk smaker usannsynlig godt når man drikker. Til vanlig takler jeg ikke røyk, og takk gud for det.

 

 

Du trenger en Mentos pakke og en Cola Light! ;)

 

Bare du må ta Mentosen nedi Cola flaska når den er nyåpna, og ikke har ristet veldig på den :wee:

9125046[/snapback]

Det skal være Cola Light og sånn hvit Mentos, det gir best resultat.

 

edit: Korta ned quoten litt.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Hvordan får jeg Internet vist jeg ikke har noe telefon kontakt i leiligheten?

9126905[/snapback]

Det er et par muligheter.

 

- Koble deg til naboens nettverk, spør gjerne på forhånd om det er greit.

- Kjøp deg et 3G kort, og kjøp et abbonement fra Telenor eller Netcom hvor du betaler 450,- måneden for ubegrenset trafikk over nettet.

- Få ordnet ADSL igjennom kabel-TV, ring Canal Digital

- Få ordnet vanlig ADSL ved å få lagt opp en telefon kontakt i leiligheten, dette kan fort koste oppimot en 1000-1500,-

Lenke til kommentar
- Få ordnet vanlig ADSL ved å få lagt opp en telefon kontakt i leiligheten, dette kan fort koste oppimot en 1000-1500,-

9126952[/snapback]

Det å få lagt inn en kontakt i husstanden (den blir da plassert der i første beboelige rom, enten det er yttergang eller soverom) skal være innbakt i installasjonsprisen, det blir bare ekstra hvis du ønsker å ha kontakten en annen plass.

Lenke til kommentar
muligens spørt før men:

hvor mange år er hundeliv og katteliv i menneske år?

hørt om å gange 7 men var det for katten eller for begge?

9127328[/snapback]

 

Et menneske år er 7 hunde år. :thumbup:

 

Men katte år er jeg usikker på, katter lever lengre enn hunder. Så en katt på VG.no som var 30 år gammel, og den så ganske frisk ut enda.

Endret av GaiusJuliusCaesarOctavianus
Lenke til kommentar
Et menneske år er 7 hunde år.  :thumbup:

 

Men katte år er jeg usikker på, katter lever lengre enn hunder. Så en katt på VG.no som var 30 år gammel, og den så ganske frisk ut enda.

Ord deling de luxe, men katteår er vel lengre enn hundeår eller tar jeg feil?

 

EDIT: Ett mye bedre spørsmål er jo hvorfor er ett menneskeår 7 hundeår?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Et menneske år er 7 hunde år.  :thumbup:

 

Men katte år er jeg usikker på, katter lever lengre enn hunder. Så en katt på VG.no som var 30 år gammel, og den så ganske frisk ut enda.

Ord deling de luxe, men katteår er vel lengre enn hundeår eller tar jeg feil?

 

EDIT: Ett mye bedre spørsmål er jo hvorfor er ett menneskeår 7 hundeår?

9127395[/snapback]

Du har nå ordelingsproblemer selv... Det skrives deluxe, ikke de luxe og ord deling...

 

Edit: Så ikke ironien :p

Endret av Lord-of-the-End-Times
Lenke til kommentar
Det å få lagt inn en kontakt i husstanden (den blir da plassert der i første beboelige rom, enten det er yttergang eller soverom) skal være innbakt i installasjonsprisen, det blir bare ekstra hvis du ønsker å ha kontakten en annen plass.

9127071[/snapback]

Tenker da på hvis han må legge opp alt fra scratch.

Er det allerede en linje som går dit, er det jo ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg Internet vist jeg ikke har noe telefon kontakt i leiligheten?

9126905[/snapback]

Det er et par muligheter.

 

- Koble deg til naboens nettverk, spør gjerne på forhånd om det er greit.

- Kjøp deg et 3G kort, og kjøp et abbonement fra Telenor eller Netcom hvor du betaler 450,- måneden for ubegrenset trafikk over nettet.

- Få ordnet ADSL igjennom kabel-TV, ring Canal Digital

- Få ordnet vanlig ADSL ved å få lagt opp en telefon kontakt i leiligheten, dette kan fort koste oppimot en 1000-1500,-

9126952[/snapback]

Vist jeg kommer i den situasjonen at jeg må skaffe internet på nytt så har jeg ikke noe nabo å snylte på. (det er det jeg gjør nå)

 

Er 3g like raskt som adsl?

 

Har ikke kabel tv her så det blir vel stress?

 

Over 1000 penger var litt mye :/

 

- Få ordnet vanlig ADSL ved å få lagt opp en telefon kontakt i leiligheten, dette kan fort koste oppimot en 1000-1500,-

9126952[/snapback]

Det å få lagt inn en kontakt i husstanden (den blir da plassert der i første beboelige rom, enten det er yttergang eller soverom) skal være innbakt i installasjonsprisen, det blir bare ekstra hvis du ønsker å ha kontakten en annen plass.

9127071[/snapback]

Blir et slikt "pakke tilbud" dyrere i seg selv om de får vite at jeg ikke har kontakt?

Lenke til kommentar
Jeg testet nettopp på å sote ned et egg, for så å legge det i vann. I det jeg la egget ned i vannet, oppstod det en slags røntgeneffekt på egget, og jeg kunne se eggeplomma. Kan noen forklare hva som skjer?

9114495[/snapback]

 

Legger ved video av en annens forsøk:

 

[YOUTUBE]iu53krq0ptw[/YOUTUBE]

 

Noen glupinger som vil prøve å svare meg? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...