Gå til innhold

OSS - Ofte stilte spørsmål. Les før du poster.


Anbefalte innlegg

Her samles gjengangerne av spørsmål som kommer angående forumet vårt. Er det noe du savner eller ønsker rettet opp så send meg en pm. :)

 

Hvordan bytte brukernavn?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Visningsnavn endrer du ved å klikke på "endre visningsnavn" i menyfeltet. Du kan skifte visningsnavn 1 gang pr. 180 dager.[/b]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ønsker du å klage på en moderering så send en velbegrunnet e-post til [email protected]. Det kan være en fordel å først sende en pm til den aktuelle moderatoren før man sender e-post. Det er forumstyret som behandler klagene.

Jeg ønsker å klage på en moderator eller administrator

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Send en velbegrunnet klage til [email protected] så vil den bli behandlet av administrator som ikke er inhabil.

Hvordan oppretter jeg poll?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vanlige brukere kan ikke opprette poll. For dette må man sende en forespørsel til moderator. Det enkleste er å bruke rapporteringsfunksjonen.

Hvorfor øker ikke innleggstelleren min?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Innlegg som finner sted i Off-Topic kategorien blir ikke registrert og derfor vil du ikke få økt antallet ved å poste der.

Kan jeg slette egne innlegg?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nei. Ønsker du et innlegg slettet så bruk rapporter funksjonen og det vil bli vurdert av en moderator. Ved dobbeltposting o.l. så setter vi pris på om du rapporterer det, slik at vi får ryddet opp. Det kan nevnes at en bruker i utgangspunktet ikke har krav på å få fjernet sine innlegg, noe det også er slått fast i Personvernnemda at man ikke har.

Hvordan blir man moderator?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er forumstyret som velger moderatorer etter rådføring internt med blant annet eksisterende moderatorer. Det er ganske mange som ønsker å bli moderator og det gjelder å velge med omhu så brukerne på forumet blir mest mulig fornøyd med valget. I utgangspunktet er det vi som "headhunter" moderatorer, men om man er veldig interessert så kan man sende en søknad til [email protected]. Krav som stilles er at man er over 18 år og har en viss fartstid på forumet. Det er en dugnadsjobb og vi verdsetter alle som ønsker å påta seg en slik oppgave. For mer informasjon les her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=640139

Hva er forskjellen på administrator, moderator og brukermoderator?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
En Administrator er en av de ansvarlige for nettverket og er ansatt. En moderator er en medarbeider i nettverket som også er moderator. En brukermoderator er en vanlig bruker som har fått tildelt modereringsfunksjoner. Moderatorer og brukermoderatorer er sidestilte, forskjellen er at førstnevnte er tilknyttet nettverket.

Hva er advarselsgrafen?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Forumet er blitt helt kaotisk, jeg må trykke meg inn på hvert enkelt innlegg!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du må trykke på "standard" oppe i høyre hjørne, da du trolig har skiftet til "trådet" visning.

Hva er forumstyret?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Forumstyret er de som tar avgjørelsene vedrørende forumet. Det er i dag 9 medlemmer av styret. Et medlem for hvert av sitene i nettverket, to medlemmer fra Diskusjon.no og et medlem fra drift.

Hvem er medlem i forumstyret?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
TST - Tor Steinar Tangedal ([email protected]) for Gamer.no

faaeri - Erik Faarlund ([email protected]) for Akam.no

Opus - Gøran Alexander Børvik ([email protected]) for Amotor.no

Ueland - Tor Henning Ueland ([email protected]) for Hardware.no | drift

Enden - Jørgen Fundingsrud ([email protected]) for Hardware.no

Mafo ([email protected]) for Amobil.no

Alexander Schindler ([email protected]) for Kulturo.no

Simen1 - Simen Olsen ([email protected]) for Diskusjon.no

Dotten - Vidar Daaland ([email protected]) for Diskusjon.no

Hvem jobber med Diskusjon.no?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Håvard Røste - Ansvarlig redaktør

Tor Henning Ueland - Teknisk ansvarlig

Vidar Daatland - Community manager

Simen Olsen - Community manager

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvordan bytte brukernavn?

Visningsnavn endrer du ved å klikke på "endre visningsnavn" i menyfeltet. Du kan skifte visningsnavn 1 gang pr. 180 dager.

 

Jeg er uenig i moderering, hva gjør jeg?

Ønsker du å klage på en moderering så send en velbegrunnet e-post til [email protected]. Det kan være en fordel å først sende en pm til den aktuelle moderatoren før man sender e-post. Det er forumstyret som behandler klagene.

 

Jeg ønsker å klage på en moderator eller administrator

Send en velbegrunnet klage til [email protected] så vil den bli behandlet av administrator som ikke er inhabil.

 

Hvordan oppretter jeg poll?

Vanlige brukere kan ikke opprette poll. For dette må man sende en forespørsel til moderator. Det enkleste er å bruke rapporteringsfunksjonen.

 

Hvorfor øker ikke innleggstelleren min?

Innlegg som finner sted i Off-Topic kategorien blir ikke registrert og derfor vil du ikke få økt antallet ved å poste der.

 

Kan jeg slette egne innlegg?

Nei. Ønsker du et innlegg slettet så bruk rapporter funksjonen og det vil bli vurdert av en moderator. Ved dobbeltposting o.l. så setter vi pris på om du rapporterer det, slik at vi får ryddet opp. Det kan nevnes at en bruker i utgangspunktet ikke har krav på å få fjernet sine innlegg, noe det også er slått fast i Personvernnemda at man ikke har.

 

Hvordan blir man moderator?

Det er forumstyret som velger moderatorer etter rådføring internt med blant annet eksisterende moderatorer. Det er ganske mange som ønsker å bli moderator og det gjelder å velge med omhu så brukerne på forumet blir mest mulig fornøyd med valget. I utgangspunktet er det vi som "headhunter" moderatorer, men om man er veldig interessert så kan man sende en søknad til [email protected]. Krav som stilles er at man er over 18 år og har en viss fartstid på forumet. Det er en dugnadsjobb og vi verdsetter alle som ønsker å påta seg en slik oppgave. For mer informasjon les her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=640139

 

Hva er forskjellen på administrator, moderator og brukermoderator?

En Administrator er en av de ansvarlige for nettverket og er ansatt. En moderator er en medarbeider i nettverket som også er moderator. En brukermoderator er en vanlig bruker som har fått tildelt modereringsfunksjoner. Moderatorer og brukermoderatorer er sidestilte, forskjellen er at førstnevnte er tilknyttet nettverket.

 

Hva er advarselsgrafen?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=170099&st=0

 

Forumet er blitt helt kaotisk, jeg må trykke meg inn på hvert enkelt innlegg!

Du må trykke på "standard" oppe i høyre hjørne, da du trolig har skiftet til "trådet" visning.

 

Hva er forumstyret?

Forumstyret er de som tar avgjørelsene vedrørende forumet. Det er i dag 9 medlemmer av styret. Et medlem for hvert av sitene i nettverket, to medlemmer fra Diskusjon.no og et medlem fra drift.

 

Hvem er medlem i forumstyret?

TST - Tor Steinar Tangedal ([email protected]) for Gamer.no

faaeri - Erik Faarlund ([email protected]) for Akam.no

Opus - Gøran Alexander Børvik ([email protected]) for Amotor.no

Ueland - Tor Henning Ueland ([email protected]) for Hardware.no | drift

Enden - Jørgen Fundingsrud ([email protected]) for Hardware.no

Mafo ([email protected]) for Amobil.no

Alexander Schindler ([email protected]) for Kulturo.no

Simen1 - Simen Olsen ([email protected]) for Diskusjon.no

Dotten - Vidar Daaland ([email protected]) for Diskusjon.no

 

Hvem jobber med Diskusjon.no?

Håvard Røste - Ansvarlig redaktør

Tor Henning Ueland - Drift

Vidar Daatland - Administrativt

Simen Olsen - Administrativt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...