Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det svaret jeg fikk med meg var at det var mer vanndamp og støv og annen drit i lufta om kvelden som brøt lyset mer enn om morgenen når alt har lagt seg etter natten.

Om det stemmer vet jeg ikke though

Endret av khaffner
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har nok noe med hvilken vinkel solstrålene entrer atmosfæren og, vil jeg tro.

Får jeg meg ikke til å tro. Vinkelen er jo den samme uansett om sola er på vei opp eller ned.

Skrevet
Hvorfor dør man hvis hodet blir kappet av? Man burde jo levd minst noen sekunder til, siden det fortsatt er blod igjen i hodet.
Husker ikke hvor men jeg mener å huske å ha lest noe om at man kan være ved bevissthet i opptil 2-3 sekunder etterpå. Og som ikke det er nok så sitter balanseorganet i øret. Så hvis man ligger på giljotinen så kan man i følge dette merke at man detter og så rekke å se opp på sin hodeløse kropp før alt blir mørkt.
Skrevet (endret)

Når jeg var og fløy sist så jeg noen som var i forsvaret som hadde en gullfarget "S" på brystet.. Hva betyr det merket?

At dem er under utdanning på befalskolen?

Endret av gilera
Skrevet
De har klart å holde i livet en høne i 18mnd uten hodet.

Hvordan går det an egentlig? Styres ikke hjertet av impulser fra hjernen?

Har hørt om en som skulle hogge hodet av en høne, men bommet litt og hjernen ble igjen, så den var hodeløs, men levde vanlig en god stund.

Skrevet
Når jeg var og fløy sist så jeg noen som var i forsvaret som hadde en gullfarget "S" på brystet.. Hva betyr det merket?

At dem er under utdanning på befalskolen?

Stemmer det. S = befalselev, at den er gullfarga er fordi det er permuiformen :)

Skrevet (endret)
Hvorfor dør man hvis hodet blir kappet av? Man burde jo levd minst noen sekunder til, siden det fortsatt er blod igjen i hodet.
Husker ikke hvor men jeg mener å huske å ha lest noe om at man kan være ved bevissthet i opptil 2-3 sekunder etterpå. Og som ikke det er nok så sitter balanseorganet i øret. Så hvis man ligger på giljotinen så kan man i følge dette merke at man detter og så rekke å se opp på sin hodeløse kropp før alt blir mørkt.

Pokker, nå ødela du min overbevisning om at giljotinen var en av de "beste" måtene å dø på (vs. henging, brenning ol. ). :(

Endret av hernil
Skrevet

Leste om nettop denne høna foir noen måneder siden. Grunnen til at den overlevde var at noe av hjernestammen ble igjen etter hodeavkappingen, slik at høna levde vanlig inntil eieren glemte å renske luftrøret dens. DA døde den av kvelning.

Skrevet

Leste om nettop denne høna foir noen måneder siden. Grunnen til at den overlevde var at noe av hjernestammen ble igjen etter hodeavkappingen, slik at høna levde vanlig inntil eieren glemte å renske luftrøret dens. DA døde den av kvelning.

Illustrert Vitenskap hadde en notis om det for ikke lenge siden. Litt ironisk at en "hodeløs" høne skal dø av kvelning. :wee:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...