Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

Kan du lage en sånn "step by step guide" om hvordan jeg fikser en clean vista installasjon på maskinen min?

9647443[/snapback]

 

1. Last ned alle Vista-drivere fra Acer sine support-sider.

 

2. Set 1. BOOT til CD/DVD

 

3. Start Vista-DVD-en

 

4. Installer Vista

 

5. Legg inn Vista-drivere

 

6. Enjoy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Slenger meg på denne tråden!

 

Har selv anskaffet 5920g.

 

Her er en link til en side som hjelper deg å strippe ned Vista enda mer ved å fjerne services du ikke trenger ++ .Gikk ned 50 mb ved å fjerne div services:

 

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2110598,00.asp

 

Er nede i 579 mb brukt minne.

 

Har et "problem" i oppstarten, der det tar ca. 6 minutter med intens harddiskarbeid, der minnet begynner på 1200mb brukt ca. til det sakte men sikkert går ned til 600 mb. Ser at "hurtigbufret" i monitoren går opp ca. like mye på den tid.

 

Litt trøbbel med skjermdriverene (nyeste nvidia) som henger seg hver 1-3. time sånn ca. i CS/Dod Source spill.

 

Takk til RaVn for tipset med skjermdriverene.

Lenke til kommentar
Kan du lage en sånn "step by step guide" om hvordan jeg fikser en clean vista installasjon på maskinen min?

9647443[/snapback]

 

1. Last ned alle Vista-drivere fra Acer sine support-sider.

 

2. Set 1. BOOT til CD/DVD

 

3. Start Vista-DVD-en

 

4. Installer Vista

 

5. Legg inn Vista-drivere

 

6. Enjoy

9652920[/snapback]

Må jeg laste ned en piratkopi fra Internet å så brenne den får å få en vista DVD? :hmm:

Eller ligger det noe inne på maskin som bare er å brenne?

Lenke til kommentar

Kan noen linke til den siden der det stod hvordan man kunne installere clean Vista, eller installere XP på 5920g? (Usikker på om det stod i denne tråden eller i en annen)

 

Vær så snill! Hittil har jeg fått et veldig dårlig førsteinntrykk.(Vet ikke om det er Acer eller Vista sin skyld.)

 

Noen ting er blant annet...

*MSN vil ikke installeres, vet ikke hvorfor. Har ikke tukla med noe. PC-en er bare en dag gammel. :S

 

*Jeg kommer ikke inn i programfiler og documents and settings, hvorfor i huleste får jeg ikke adgang??

 

*Når jeg har igjen skjermen kommer PC-en i hvilemodus, når jeg åpner skjermen igjen så går PC-en ut av hvilemodus, men skjermen er fortsatt svart...

 

Et spørsmål: Da jeg fikk PC-en, var noe av det første som skjedde noe med partisjonering eller lignende, kopierte filer og litt sånt. Skulle det være sånn? Er litt paranoid hehe, har liksom en følelse av at noen andre har hatt PC-en før meg. ;)

 

Håper noen gidder å hjelpe meg, begynner å bli litt desperat. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Kan noen linke til den siden der det stod hvordan man kunne installere clean Vista, eller installere XP på 5920g? (Usikker på om det stod i denne tråden eller i en annen)

 

Vær så snill! Hittil har jeg fått et veldig dårlig førsteinntrykk.(Vet ikke om det er Acer eller Vista sin skyld.)

 

Noen ting er blant annet...

*MSN vil ikke installeres, vet ikke hvorfor. Har ikke tukla med noe. PC-en er bare en dag gammel. :S

 

*Jeg kommer ikke inn i programfiler og documents and settings, hvorfor i huleste får jeg ikke adgang??

 

*Når jeg har igjen skjermen kommer PC-en i hvilemodus, når jeg åpner skjermen igjen så går PC-en ut av hvilemodus, men skjermen er fortsatt svart...

 

Et spørsmål: Da jeg fikk PC-en, var noe av det første som skjedde noe med partisjonering eller lignende, kopierte filer og litt sånt. Skulle det være sånn? Er litt paranoid hehe, har liksom en følelse av at noen andre har hatt PC-en før meg. ;)

 

Håper noen gidder å hjelpe meg, begynner å bli litt desperat.  :dontgetit:

9655733[/snapback]

Kan ikke svare på så mye av det der, men her har du i alle fall linken til hvordan du installerer XP på acer 5920G :thumbup:

Installere XP på Acer 5920G

Lenke til kommentar
Jeg har et annet problem i tillegg som jeg begynner å bli rimelig lei av:

Dataen går automatisk i hvilemodus etter 30 min. Dette bør være en enkel sak å fikse, men problemet er at jeg ikke får tilgang til Windows sine strømstyringsplaner, og Acer ePower Management vil heller ikke adlyde. Jeg er administrator, hvis noen lurte.

 

Vær så snill, hjelp meg!

9603761[/snapback]

 

Noen smartinger der ute? :hmm:

Lenke til kommentar

Oi oi! New error discovered!

Ingen reaksjon når jeg setter inn CS:S CD-en!

CD-en er det ingenting feil med, fikk til å installere BF2 men ikke CS:S...

 

 

ooook.

Noen som vet hvor Clean installasjon for Vista guiden er?

Takk hondaxrl for å linke til XP. :thumbup:

Håper en del ting fungerer hvis jeg installerer XP eller clean Vista.

Hvis det ikke går fint å installere clean vista eller XP, så returnerer jeg denne PC-en altså.

Aldri sett makan til feil på PC-er før. :thumbdown:

Endret av magneman
Lenke til kommentar

Folks, jeg trenger et kjapp link/svar til hvordan man reformatterer denne PC-en.

Denne PC-en + Vista er noe av det VERSTE jeg har vært borti, f.eks, HVORFOR får jeg IKKE tilgang til documents and settings og programfiles??

MSN vil ikke bli installert...

Acer med all bloatwaren...

 

-_-

 

Jeg trenger en reformattering... Eller clean vista installasjon.

Når jeg punger ut med 12000 forventer jeg ikke en PC som ikke kan gjøre en eneste ting.

Lenke til kommentar
Folks, jeg trenger et kjapp link/svar til hvordan man reformatterer denne PC-en.

Denne PC-en + Vista er noe av det VERSTE jeg har vært borti, f.eks, HVORFOR får jeg IKKE tilgang til documents and settings og programfiles??

MSN vil ikke bli installert...

Acer med all bloatwaren...

 

-_-

 

Jeg trenger en reformattering... Eller clean vista installasjon.

Når jeg punger ut med 12000 forventer jeg ikke en PC som ikke kan gjøre en eneste ting.

9656596[/snapback]

 

Har bare vært veldig smått borti Vista, men da jeg skulle installere Telenor ADSL på en vista maskin, måtte jeg inn i brukerinnstillingene og gi brukeren tilgang til slike "endringer" på maskinen. De har lagt til en ekstra lås også på administratorkontoen som hindrer tilgang til endel på maskinen. Kansje det vil hjelpe å huke vekk den funksjonen.

Lenke til kommentar

Yay! Brukte sånn acer eRecovery ting, og har nå fikset MSN. :D

 

Da slipper jeg å tukle med det noe mer. :!:

Har dog et problem, DVD-rommet reagerer ikke på counter strike source CD-en, men det går fint på andre spill. :dontgetit:

Står ikke at det er noe på E discen når jeg går inn på datamaskin heller. :hmm:

Noen som har noe svar på dette.

Og beklager måten jeg skrev en del av de andre postene på, jeg var meget frustrert. :)

Lenke til kommentar
Yay! Brukte sånn acer eRecovery ting, og har nå fikset MSN. :D

 

Da slipper jeg å tukle med det noe mer.  :!:

Har dog et problem, DVD-rommet reagerer ikke på counter strike source CD-en, men det går fint på andre spill.  :dontgetit:

Står ikke at det er noe på E discen når jeg går inn på datamaskin heller.  :hmm:

Noen som har noe svar på dette.

Og beklager måten jeg skrev en del av de andre postene på, jeg var meget frustrert. :)

9659749[/snapback]

 

 

DVD-drevet mitt ville ikke lese av DVD-filmer, men spill gikk an. Av en eller annen grunn fikset det seg når jeg reinstallerte mousepad-driverne :!:

 

Har forsåvid reinstallert Vista nå, clean install ftw. Har vært nede i ca 590 mb minne brukt, uten noe nevneverdig opprydning i prosesser. Skal "tweake" litt mer når jeg kommer hjem fra skolen senere :)

Lenke til kommentar

Fikk ikke alle med Vista DVD-en da de kjøpte PC-en ?

 

Er nede i ca 490-550mb i minneforbruk.

 

Merk. eneste acer tull jeg har installert er mus-padd drivern for og få medieknappne.

 

Verdt og nevne at jeg har formatert PC-en og sletta den 10gb store partisjonen som ligger der med Acer tull...

Bytta faktisk harddisk til 7200rmp.

Den som stod i er nå Ekstern:D

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Det fulgte ikke med en eneste diskett eller CD da jeg kjøpte min. Det ligger på en annen side en 5-6GB om det ikke var 10GB partisjon som er en recovery-partisjon. Hvordan du fyrer den opp vet jeg ikke, men det er en erstattning for vista CDen.

 

Jeg har solgt min videre, så jeg kan ikke bekrefte noe. Jeg synes 15" skjerm var for stort og tungt til å drasse med på forelesninger. Venter på at en god ultraportabel skal komme på markedet med god batteritid.

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvilken driver til grafikk-kortet jeg skal laste ned, hva siden het, og hva jeg skal gjøre for å installere den? (Avinstallere gamle drivere, hvor det ligger osv.)

Er litt forvirret med Vista.  :blush:

9664792[/snapback]

det står det masse om hvis du blar bakover i tråden.

 

Og du trenger ikke å legge inn CS:S Cden for å instalere spillet. du kan laste ned steam på steams nettside og opprette en bruker (hvis du ikke har fra før) også instalerer den spillet via nettet..

Lenke til kommentar

Edit: siden er ihvertfall laptopvideo2go, men hvilken driver er best egnet til spilling? Og hvordan er det man ordner med driveren? halvoralex, jeg vet at det antagelig står baki der, men det er ganske mange sider nå og jeg er litt forvirret. Håper dere forstår. :)

Endret av magneman
Lenke til kommentar

SÅN JEG GJORDE DET:

 

Lastet ned driveren (http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html), dobbeltklikka på denne (sa flytter den over alle filene til NVIDIA mappa, deretter får du opp en feilmelding som sier at driveren ikke passer hardwaren din.

 

Så går du på enhetsbehandling--> skjermadaptere-->skjermkortet ditt og trykker på egenskaper--> drivere-->avinstaler driver. Så gjør du det og restarter PC-en din.

 

Når du nå starter opp igjen går du inn på driverene på skjermkortet ditt på nytt og velger oppdater driver-->søk på datamaskinen etter driverprogramvare-->la meg velge fra en liste over enhetsdrivere på datamaskinen-->har disk-->bla igjennom-->datamaskin-->c disk-->NVIDIA-->winvista-->163.69-->english-->så ligger fila du skal åpne aleine der.

 

da får du opp en haug med forskjellige grafikkkort, bla deg ned til geforce 8600gt (regner med du har det) og velger neste. så svarer du bare ja på resten og når du er ferdig må du restarte PC-en...

 

Denne driveren gjorde så jeg gikk opp MYE i 3dmark06

 

lykke til :)

9581398[/snapback]

 

her har du Ezzpena sin flotte forklaring på hva du skal gjøre for å oppdatere skjermkortet! Jeg fulgte denne og det gikk strålende :)

Gå på side 23 på denne tråden. der står det mye om hvordan oppdatere kortet

Endret av halvoralex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...