Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oi såppas:)

Var jo en flott økning det:)

 

Må man enda endre en fil for og kunne installere?

 

Tips til hva man kan fjerne den gammle drivern med først?

 

Det står ganske greit forklart i denne tråden, bare å søke litt :)

 

Anyways: Kom meg opp på 3840 3dMarks nå, og tempen gikk opp til rundt 71 grader maks, så av en eller annen grunn, har temperaturen sunket. Klokka til 525/455, men er usikker på om det er lurt å klokke mer, med tanke på kjøling osv? Er liksom ikke like trygt når kortet sitter i en laptop :p

Lenke til kommentar

noen som har klart å overføre lyd fra denne PC-en gjennom en HDMI-kabel til tven sammen med bilde?

 

Fikk nettopp G51 høyttaleren til logitech, 5.1. Skal høyttaleren kobles til tven eler PC-en? for PC-en har jo bare 1 utgang? mens jeg har en kabel for bak høyttalere, en kabel for fronthøyttalere, en for bass og en for mirkofon. Men har bare en inngang på tven, og den er grønn farget som alle passer inn i.

Lenke til kommentar

He-hey.

Etter litt blandede følelser med maskinen sålangt vurderer jeg sterkt en formatering.

Har formatert XP på forskjellige PC-er, like mange ganger som jeg har byttet truser dette året så akuratt den delen tror jeg vil gå fint.

 

Problemet mitt er; har ikke fått med Vista CD.. Skal jeg bruke den recovery driten som ligger på disken? Hvor akuratt ligger denne? Hvordan blir det med drivere etterpå?

 

Noen som har formatert som kan komme god kunnskap til meg? :)

Lenke til kommentar
He-hey.

Etter litt blandede følelser med maskinen sålangt vurderer jeg sterkt en formatering.

Har formatert XP på forskjellige PC-er, like mange ganger som jeg har byttet truser dette året så akuratt den delen tror jeg vil gå fint.

 

Problemet mitt er; har ikke fått med Vista CD.. Skal jeg bruke den recovery driten som ligger på disken? Hvor akuratt ligger denne? Hvordan blir det med drivere etterpå?

 

Noen som har formatert som kan komme god kunnskap til meg? :)

 

Lån heller ei vista-plate av en kompis, med recovery får du fremdeles med all acer-driten. Under installasjonen skriver du inn din produktnøkkel, og alt funker. Etter noen dager vil Windows mase om aktivering, og da ringer du et 800-nummer og du får fiksa det, tar deg 5 minutter :)

Lenke til kommentar

Har tenkt å installere 169.01-driverne nå, men kan noen si meg hvorfor laptoper må ha driverne sine fra laptopvideo2go? Hvorfor funker det ikke fra nVidias sider? Hørte også snakk om å laste ned noen INF-filer for laptoper.

 

Er det så enkelt at jeg bare laster ned driveren her? Eller må jeg laste ned Modded INF?

 

Ser også at 169.04 ligger der. Nyere/bedre enn .01?

Lenke til kommentar
Har tenkt å installere 169.01-driverne nå, men kan noen si meg hvorfor laptoper må ha driverne sine fra laptopvideo2go? Hvorfor funker det ikke fra nVidias sider? Hørte også snakk om å laste ned noen INF-filer for laptoper.

 

Er det så enkelt at jeg bare laster ned driveren her? Eller må jeg laste ned Modded INF?

 

Ser også at 169.04 ligger der. Nyere/bedre enn .01?

 

Installerte akkurat 169.04, er ikke store forskjellen mellom den og .01 i 3dmark, men den gir en litt lavere score. Skal teste crysis nå, og se om jeg merker noe spess.

Lenke til kommentar

"Jeg har en tatung 32" MCGI (LCD TV), og fikk i går min 5.1 G51 Logitech pc-høyttalere.

Jeg har også en bærbar datamaskin, acer 5920G, med HDMI, men klarer ikke å få overført lyd og bilde sammen med en kabel.

 

Altså jeg har koblet PC-en til tven med DVI/HDMI kabel, HDMI som er i PC-en og DVI som er i tven. Meningen er at jeg har 4xledninger som er igjen, den ene er for bakhøyttalere, ene er for fronthøyttalere (med senter?), en er for bass og den ene er for mikrofon. Mirkofon trenger jeg ikke. Så da er det 3xledninger igjen.

 

Men jeg har bare 1 inngang på tven 3.5mm minijack eller noe som alle de ledningen passer inni, og samma gjør de det når jeg putter den "fronthøyttalerkabelen" i PC-en. Når jeg gjør det får jeg lyd i alle høyttalerene og bassen. Tar jeg på music mode for jeg fortsatt lyd i alle høyttalerene, men jeg burde bare få i 2 stk. (?) Samma er det når jeg hører på film.

 

Jeg har ellers 1 3.5mm minijack (3meter.) (hann på begge sider)

 

Er takknemlig for alle svar."

 

jeg har tre innganger på den bærbare PC-en, den ene er mikrofon, ene er for lyd og den siste vet jeg ikke hva er for. Men hørte at en venn av meg sa at det kanskje går an å endre softwaren på de inngangen slik at jeg kan koble til de tre ledningen fra pc-høyttalersettet (front, bak og subwoofer/center høyttalerkabler).

 

Noen som vet?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9817268

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...