Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

Har et problem, jeg oppdaterte grafikkort driveren(http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html).

 

Noe fungerer bra, men noen spill er ikke fullscreen(FIFA08, SplinterCell DoubleAgent), derimot er Medal Of Honor Airborne fullscreen. Noen som kan hjelpe?

 

det har ikke noe med grafikk kortet eller grafikk driveren å gjøre. gå på spill delen av dette forumet og spørr. jeg hadde akkurat det samme problemet, det er noe du må skrive på Egenskaper - Mål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ingen som vet hvordan jeg får brent den vistaen på harddisken over på en DVD? :hmm:

 

Er jo grett å få brent den på DVD slik at jeg slipper å laste ned vista igjen når den der service packen kommer:)

Det er veldig enkelt. Jeg gjorde det selv.

 

Bruk Acer eRecovery. Gå innpå så skjønner du hva du skal gjøre.

 

Fint at man kan bruke erecovry, men jeg lagde ikke backup før noen måneder etter jeg kjøpte pc.

Noen annen mulighet?

 

kan det være at jeg bare kan trykke på restore to factory default?

blir alt helt borte da?

 

eller blir ikke PC-en helt "clean" da?

 

edit: Måtte adde no

Skjønner ikke helt hva du spør om, men du har valg om å brenne ut en CD med hva-den-enn-stod fra dine innstillinger eller noe sånt den dagen du lagde CDen.

 

Også har du fabrikkstandard. Her brennes en kopi av opperativsystemet med all bloatwaren, sånn som du fikk PC-en ut på en disk. Standarden ligger på en skult partisjon på harddisken, og vil ligge der, akkurat som fra fabrikken, om du ikke formaterer.

Lenke til kommentar

Var det noen som fant en løsning på det hvilemodus problemet? Når jeg lukker PC-en og åpner igjen, da vil den ikke ut av hvilemodus. Merkelig nok skjedde ikke dette før jeg begynte å bruke kablet nettverk i stedet for trådløst. ( Ikke at det skal ha noe å si? )

Lenke til kommentar
Var det noen som fant en løsning på det hvilemodus problemet? Når jeg lukker PC-en og åpner igjen, da vil den ikke ut av hvilemodus. Merkelig nok skjedde ikke dette før jeg begynte å bruke kablet nettverk i stedet for trådløst. ( Ikke at det skal ha noe å si? )

 

Test om dette fungerer: høyreklikk på batteriikon-> velg strømalternativer-> velg endre planinnstillinger-> endre avanserte strøminnstillinger-> av/på-knapper og deksel-> handling ved lukking av deksel -> ikke gjør noe

 

Håper dette fungerer :)

Lenke til kommentar

Rofl, måtte ringe Microsoft for å aktivere Vista (800-nummer, så null stress) siden jeg har mekka clean install. Selvfølgelig funka ikke produkt-ID'n jeg tasta inn, og ble satt over til en kundebehandler. Tror det var en asiat-svenske, han hadde en morsom aksent i allefall.

 

Så ble jeg igjen utsatt for den hysterisk morsomme automatiske "telefonstemmen", som nå skulle fortelle meg koden. Burde ringt med mobilen, så jeg kunne tatt opp, for dette var utrolig teit - han snakker liksom på en slags finurlig måte, som om han snakker til et barn. Men når han da skal lese opp nummerne, ropes de ut i ei faderlig fart med en sint kommandostemme: ÉN, FEM, TRE , ÅTTE, NI! Vennligst trykk firkant for å fortsette til gruppe "c". :p

Lenke til kommentar
Rofl, måtte ringe Microsoft for å aktivere Vista (800-nummer, så null stress) siden jeg har mekka clean install. Selvfølgelig funka ikke produkt-ID'n jeg tasta inn, og ble satt over til en kundebehandler. Tror det var en asiat-svenske, han hadde en morsom aksent i allefall.

 

Så ble jeg igjen utsatt for den hysterisk morsomme automatiske "telefonstemmen", som nå skulle fortelle meg koden. Burde ringt med mobilen, så jeg kunne tatt opp, for dette var utrolig teit - han snakker liksom på en slags finurlig måte, som om han snakker til et barn. Men når han da skal lese opp nummerne, ropes de ut i ei faderlig fart med en sint kommandostemme: ÉN, FEM, TRE , ÅTTE, NI! Vennligst trykk firkant for å fortsette til gruppe "c". :p

 

He he opplevde det samme selv:)

Lenke til kommentar

noen som vet hva den nyeste skjermkort driveren til aspire 5920G er?

Umulig å finne noe på nvidia sine sider. Husker at jeg måtte laste ned og stresse litt med å få nyeste driveren da jeg skulle oppgradere sist gang, men husker ikke hvilke side dette var.

 

Så noen som vet hvor jeg kan få tak i nyeste driveren? Har spessielt lyst på den beta driveren som er tilpasset Crysis

Lenke til kommentar
noen som vet hva den nyeste skjermkort driveren til aspire 5920G er?

Umulig å finne noe på nvidia sine sider. Husker at jeg måtte laste ned og stresse litt med å få nyeste driveren da jeg skulle oppgradere sist gang, men husker ikke hvilke side dette var.

 

Så noen som vet hvor jeg kan få tak i nyeste driveren? Har spessielt lyst på den beta driveren som er tilpasset Crysis

 

Her finner du den du tenker på :)

 

(regner med at du har vista 32bit)

Lenke til kommentar
noen som vet hva den nyeste skjermkort driveren til aspire 5920G er?

Umulig å finne noe på nvidia sine sider. Husker at jeg måtte laste ned og stresse litt med å få nyeste driveren da jeg skulle oppgradere sist gang, men husker ikke hvilke side dette var.

 

Så noen som vet hvor jeg kan få tak i nyeste driveren? Har spessielt lyst på den beta driveren som er tilpasset Crysis

 

Her finner du den du tenker på :)

 

(regner med at du har vista 32bit)

 

 

Det stemmer :) skal se på linken no. Takker så mye

Lenke til kommentar

jeg får også så vidt kjørt spillet på low. Men nå prøvde jeg å instalere den nye beta driveren fra nvdia, 169.01, men får bare opp dette:

 

Installsjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldende maskinvare. Installasjonsprogrammet avsluttes.

 

og det ensete jeg kan gjøre er å trykke OK, og da er jeg tilbake til skrivebordet.

 

Noen som vet hva problemet er?

 

Før jeg prøvde å installere driveren, avinstallerte jeg "NVIDIA DRIVERE" som jeg fant i fjern og legg til programmer.

Lenke til kommentar

Nå når jeg prøvde å instalere den på nytt skjedde det noe, men på det samme sted fikk jeg e nye feilmelding:

 

"Innstaleringsprogrammet har oppdaget at oprativsystemet som brukes, ikke er windows vista [32-bit]. Dette innstaleringsprogrammet og de tilknyttede driverene er bare beregnet for å kjøre på windows vista [32-bit]. Innstaleringen vil bli avsluttet."

 

Jeg har jo windows vista 32-bit....så kjønner ikke hva problemet kan være, noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...