Gå til innhold

Lys-slynge etc., m/ LEDs (svakt lys) kjøpe hvor?


Anbefalte innlegg

Ikke ille det!  :thumbup:

 

Var det de 10mm RGB LED's du kjøpte?

Kunne du gi en liten tilbakemelding på lysstyrke og spredning på de?

Samt om de blandede fargene blir jevne, eller om det er separate spots fra hver farge?

 

Nettulf

8837145[/snapback]

 

Hei.

 

Det var 5mm RGB Leds. Legger ved bilder som forhåpentligvis viser spredning. Alle diodene er drevet med 20mA da det ikke var noen info om maks strøm på leverandørens side. Som dere ser lyser den røde chippen merkbart svakere enn den grønne og blå.

 

 

DSC02566_Small.bmp

DSC02565_Small.bmp

DSC02564_Small.bmp

DSC02563_Small.bmp

 

Good Luck

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Artig prosjekt dette, på kjøkkenet mitt brukte jeg en vanlig "clas ohlson" lysslange bak lyslista ved taket for å få svake "uplights". Disse slangene har vanlige lamper og gir et dust og behagelig lys med meget god spredning.

 

Samme opplegget har jeg i stua, se bilde under:

 

n561595900_182918_1284.jpg

 

Vises ikke så godt når bildet er tatt med blitz, men dere skjønner tegninga :)

 

 

På jobb har jeg et skilt som er i vannskjært aluminium, bak alu'en la jeg ca 60 RGB-dioder som styres av en kontroller fra dotlight.de. Det ble sinnsykt tøft, skal legge ut noen bilder seinere om jeg husker på det. Kontrolleren styrer 3A pr. kanal og kan dermed drive ca 150 dioder (If=20mA). Dessverre er det jævlig mye jobb å lodde alt sammen så dermed ble det lysslange og ikke RGB fargemiksing i taket i stua. Dessuten trenger man gjerne en diffuser for å spre lyset i taket så det blir pent, diffuseren stjeler endel lysstyrke og man trenger dermed enda flere dioder...

Lenke til kommentar

uhm, det husker jeg ikke. Er no jule-belysning tror jeg. Den var ihvertfall BILLIG, har brukt dem på jobb, koster rundt 100-150 for en 6meter. Den er veldig grei å forme til etter at den har stått på en stund, når den er kald vil den helst være sammenkrøllet som i eska, men med litt varme innenfra blir den straks lettere å ha med å gjøre. Det er tykk plast så du kan gjerne feste den med hva du måtte ønske, spiker, strips, osv. Anbefaler ikke å kjøre spiker / skruer igjennom selve slangen, sett den heller ved siden av og bøy spikeren over slangen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

for og avslutte denne tråden, så kan jeg si at jeg nettop har fått i hus en slynge, med ca. 300 leds. har ikke telt, men etter det jeg så, så tror jeg det. ;)

 

Kan komme med noen bilder etterhvert, når jeg har montert det. :)

 

og prisen.... Hmmmm....altfor mye, men det er jo LEDS, så det det skulle holde i flere år....

den var på 4200kr. m/trafo. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...