Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Noken som veit kva butikker som vil føre denne telefonen?

8901480[/snapback]

 

MPX

Komplett

Ybs.no

Amentio

 

 

osv..

Kilde

 

er nede i 4155 kr no:D går rett vei dette ja.

 

Til dere (du) som har telefonen, hvilket addon anbefaler du å bruke til å skrive sms, e-post osv med?

8901615[/snapback]

joda har sett i prisguiden. men det eg tenkte på va kva "vanlige" butikkar som vil føre den? elkjøp og liknande? var nok ikkje presis nok i første post.

8903570[/snapback]

 

Vi i elkjøp skaffer denn! :) (elkjøp kristiansund) foreløpig en bestillingsvare! men har overtalt min avdelingsleder til å ta den inn når den blir tilgjengelig hos dangaard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra artikkelen til akam.no om HTC Touch:

 

HTC har satset på noe helt nytt og eget med HTC Touch. Både menysystemet og Flo-teknologien fungerer veldig bra, og sparer deg for litt knoting med pekepennen. "

 

Hehe...

Men er vell ingen tvil om hvor de har tatt ideen fra?

Så det er vell ikke så voldsomt nytt og eget etter de fleste mobil selskaper har lansert touch mobiler etter et visst selskap sa de kom med et revolusjonerende produkt i mobil verdenen (Ja apple).

 

Synes denne ser også ut som en kjapt sammensatt dårlig "kopi".

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Fra artikkelen til akam.no om HTC Touch:

 

HTC har satset på noe helt nytt og eget med HTC Touch. Både menysystemet og Flo-teknologien fungerer veldig bra, og sparer deg for litt knoting med pekepennen. "

 

Hehe...

Men er vell ingen tvil om hvor de har tatt ideen fra?

Så det er vell ikke så voldsomt nytt og eget etter de fleste mobil selskaper har lansert touch mobiler etter et visst selskap sa de kom med et revolusjonerende produkt i mobil verdenen (Ja apple).

 

Synes denne ser også ut som en kjapt sammensatt dårlig "kopi".

 

:thumbdown:

8908150[/snapback]

Ehm... er vel trossalt Neonode som fikk et slikt system først... var det ikke mye snakk om at Apple kjøpte lisensiert teknologi fra de også?

Lenke til kommentar
Fra artikkelen til akam.no om HTC Touch:

 

HTC har satset på noe helt nytt og eget med HTC Touch. Både menysystemet og Flo-teknologien fungerer veldig bra, og sparer deg for litt knoting med pekepennen. "

 

Hehe...

Men er vell ingen tvil om hvor de har tatt ideen fra?

Så det er vell ikke så voldsomt nytt og eget etter de fleste mobil selskaper har lansert touch mobiler etter et visst selskap sa de kom med et revolusjonerende produkt i mobil verdenen (Ja apple).

 

Synes denne ser også ut som en kjapt sammensatt dårlig "kopi".

 

:thumbdown:

8908150[/snapback]

 

Da blir det vell heller det at apple og htc er en "dårlig" kopi av neonode ? :) Det var jo trossalt de som fant opp den type skjerm til mobiltelefon ?

Lenke til kommentar
Fra artikkelen til akam.no om HTC Touch:

 

HTC har satset på noe helt nytt og eget med HTC Touch. Både menysystemet og Flo-teknologien fungerer veldig bra, og sparer deg for litt knoting med pekepennen. "

 

Hehe...

Men er vell ingen tvil om hvor de har tatt ideen fra?

Så det er vell ikke så voldsomt nytt og eget etter de fleste mobil selskaper har lansert touch mobiler etter et visst selskap sa de kom med et revolusjonerende produkt i mobil verdenen (Ja apple).

 

Synes denne ser også ut som en kjapt sammensatt dårlig "kopi".

 

:thumbdown:

8908150[/snapback]

 

 

enda en Appel elsker.. Dette er vel langt ifra en kopi av iphone. vil no påstå at prada er mer lik iphone enn denne..

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

enda en Appel elsker.. Dette er vel langt ifra en kopi av iphone. vil no påstå at prada er mer lik iphone enn denne..

8908623[/snapback]

 

Hehe..

Jeg er nok ingen apple elsker... men skal inrømme at jeg har fått rimelig varme følelser for iphone.

 

Har selv hatt mobil hvor jeg kunne skrive meldinger og diverse me stylus pen.

Og dette likte jeg ikke.

Derfor har jeg mer troen på iphone som virker som et mer gjennomtenkt prosjekt.

De operer jo også med multitouch, noe som ser ut for meg til å passe mye bedre for fingrer enn vanlig touch skjermer.

Lenke til kommentar

Ringte MPX rundt 10 tia i dag. spurte om de kunne bekrefte eller av bekrefte om den kom i deg.. men de kunne ikke si noe om den kom eller ikke i dag..

 

noe jeg synest var litt rart, er vel ikke så vanskelig å vite om ei pakke kommer i dag eller ikke?!

 

Ho trodde heller ikke på meg når jeg sa at de var en av de dyreste butikkene.

Lenke til kommentar
Ringte MPX rundt 10 tia i dag. spurte om de kunne bekrefte eller av bekrefte om den kom i deg.. men de kunne ikke si noe om den kom eller ikke i dag..

 

noe jeg synest var litt rart, er vel ikke så vanskelig å vite om ei pakke kommer i dag eller ikke?!

 

Ho trodde heller ikke på meg når jeg sa at de var en av de dyreste butikkene.

8914991[/snapback]

De får kanskje en ubekreftet dato. Til og med når vi får bekreftede datoer fra leverandører er det noen ganger de ikke dukker opp...

MPX er jo ikke rådyre da, kun CDON + noen av de små nettbutikkene som lever av å være billigst som slår de. Komplett og resten ligger over dem i pris.

Lenke til kommentar
Ringte MPX rundt 10 tia i dag. spurte om de kunne bekrefte eller av bekrefte om den kom i deg.. men de kunne ikke si noe om den kom eller ikke i dag..

 

noe jeg synest var litt rart, er vel ikke så vanskelig å vite om ei pakke kommer i dag eller ikke?!

 

Ho trodde heller ikke på meg når jeg sa at de var en av de dyreste butikkene.

8914991[/snapback]

De får kanskje en ubekreftet dato. Til og med når vi får bekreftede datoer fra leverandører er det noen ganger de ikke dukker opp...

MPX er jo ikke rådyre da, kun CDON + noen av de små nettbutikkene som lever av å være billigst som slår de. Komplett og resten ligger over dem i pris.

8915168[/snapback]

 

Det var derfor jeg spurte den personen jeg snakket med om hun kunne bekrefte eller avbekrefte at den kom i dag. noe ho ikke kunne, vist det var en ubekreftet dato så kunne ho no bare si det. men den har no blitt litt billigere etter jeg snakke med dem :thumbup:

 

Men så er vel liten vits å handle på MPX vist de får inn telefonen samme dato (eller et par dager før) vist jeg kan spare meg 500 med å kjøpe på en annen butikk.

Lenke til kommentar

Jeg innrømmer: IPhone er en fantastisk mobil

Etter å ha sett videoen linket til under, må jeg bare innrømme at IPhone er fantastisk. Grensesnittet er veldig lekkert, og mobilen er innholdsrik, men jeg har noen betenkeligheter:

 

1. Pris

2. Tilgjengelighet

3. Mangler Office

4. Uten tilgang til programvare fra 3. parts leverandører

5. Størrelse og vekt

6. Tviler på at ”Maps” fungerer like bra i Norge

 

På tross av dette må jeg innrømme at om mobilen hadde kostet under 5000 og vært tilgjengelig i Norge i umiddelbar framtid, hadde jeg gått for den. Siden dette ikke er tilfelle kommer jeg helt klart til å kjøpe HPC Touch, og jeg er fornøyd med det …

 

Se video av IPhone (20 minutter):

http://www.apple.com/iphone/usingiphone/guidedtour.html

 

Tobias

Endret av TobiasAbrahamsen
Lenke til kommentar
Jeg innrømmer: IPhone er en fantastisk mobil

Etter å ha sett videoen linket til under, må jeg bare innrømme at IPhone er fantastisk. Grensesnittet er veldig lekkert, og mobilen er innholdsrik, men jeg har noen betenkeligheter:

 

1. Pris

2. Tilgjengelighet

3. Mangler Office

4. Uten tilgang til programvare fra 3. parts leverandører

5. Størrelse og vekt

6. Tviler på at ”Maps” fungerer like bra i Norge

 

På tross av dette må jeg innrømme at om mobilen hadde kostet under 5000 og vært tilgjengelig i Norge i umiddelbar framtid, hadde jeg gått for den. Siden dette ikke er tilfelle kommer jeg helt klart til å kjøpe HPC Touch, og jeg er fornøyd med det …

 

Se video av IPhone (20 minutter):

http://www.apple.com/iphone/usingiphone/guidedtour.html

 

Tobias

8926274[/snapback]

 

Maps er jo bare http://maps.google.com/ , lagt inn som en egen knapp i hovedmenyen i Iphone ser det ut som, går man inn på hvilken som helst nettleser får man jo samme resultatet, og ja, Norge (ihvertfall oslo som jeg prøvde litt kjapt nå) ser ut til og fungere ganske bra. :)

 

Kanskje AeroX, kan teste det på touchen? :D

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Er det mulig aa forandrer spraak paa windows mobil? Hvis jeg kjoper med norsk, kan jeg da bytte til engelsk?

Er det noen som har sett film paa Touchen? Er skjermen bra til dette? Hvilket program kan jeg bruke for aa gjore videofiler mindre?

 

Takk for eventuelle svar!

Lenke til kommentar

Google maps fungerer utmerket på Touch. Finnes en egen versjon for Windows Mobile. Bare gå til www.google.com/gmm på mobilen din og så finner den versjonen du skal ha. Fant virksomheter i Spania men tror ikke dette fungerer i Norge enda for når jeg søkte på pizza og hotell rundt Oslo så fant den kun steder i Sverige.

Men du kan iallefall få veibeskrivelse og lage ruter osv :)

 

Noen screenshots:

 

Kartvisning, Alfaz del Pi, Spania

snap004jd7.jpg

 

Satellittvisning, Alfaz del Pi, Spania

snap005ib0.jpg

 

Pizza søk

snap006je4.jpg

 

Valg nr 3: Pizza Hut, Benidorm

snap007gh0.jpg

 

Rute: Stavanger - Egersund

snap008rl4.jpg

 

Veibeskrivelse:

snap009jb2.jpg

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
Er det mulig aa forandrer spraak paa windows mobil? Hvis jeg kjoper med norsk, kan jeg da bytte til engelsk?

Er det noen som har sett film paa Touchen? Er skjermen bra til dette? Hvilket program kan jeg bruke for aa gjore videofiler mindre?

 

Takk for eventuelle svar!

8926663[/snapback]

 

Det er ikke mulig å forandre språk på mobilen med mindre du laster ned ny ROM med et annet språk i. Jeg kjøpte min i fra England og har kun Engelsk og finner iallefall ingen plass hvor man kan endre språk, kun regioninstillinger (måleenheter, valuta etc).

Men er ingen problem for meg å laste ned den norske ROM'en når den blir lagt ut.

 

Jeg har sett video på Touchen og skjermen er ypperlig til det! Bruker TCPMP til å spille av filmen med (støtter masse codecs bl.a DivX/XviD) og bruker SUPER til å konvertere til XviD. Husk å sett Video Scale Size i SUPER til 320x240.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...