Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Minne og bluetooth stereo headset til Touch’en

Nå som prisen på selve telefonen begynner å nærme seg 4000,- kunne det vært kult å kjøpe noe sikkelig med minne og et bluetooth headset.

 

Minne:

Det er en jungel av minnebrikker der ute. Det er greit at det skal være et Micro-SD kort, men jeg ser at Touch’en støtter noe som heter Micro-SD/T-Flash. Hva er dette T-Flash, for no’?

Kan jeg bruke dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=75494

 

Headset:

Tror jeg vil ha dette: http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4182&na...ff266abf884af3d

 

Hva mener dere, folkens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

T-Flash eller Transflash er et annet navn for MicroSD så alle MicroSD eller Transflash kort passer til denne mobilen.

 

Det er også ryktet at Touch støtter de nye MicroSD SDHC (Secure Digital High Capacity) kortene på 4GB (som du linket til) men har ikke sett det helt endelig bekreftet enda. SDHC er planlagt å komme 4GB, 8GB og opptil 32GB!

Lenke til kommentar

Har også funnet et større "tastatur" som tekst input som man kan bruke alle steder man kan taste inn tekst. Det er en .cab fil hentet fra en annen telefon med WM6. Er til og med norsk ordbok på den :)

 

Bare å synce telefonen mot Activesync og overføre .cab'en fil mobilen, dobbeltklikke på .cab'en og installere og ta en restart. Så kan du velge "Phone Pad" som keyboard der du skal skrive inn.

 

Har ikke fått testet dette selv enda da jeg ikke eier HTC Touch enda men har hørt i en annen tråd at dette fungerer kjempebra med Touch.

 

Link til fila finner du i denne tråden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=311290

Skjermbilde tatt fra en HTC Touch med Phone Pad installert:

 

21975288nx0.jpg

 

Skal visst også være mulig å endre utseende med skins.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Damn.. vart veldig gira på denne no..

 

men som alltid har jeg et par spm.

 

Hvor jævelig er det å skrive på touch pad? for de som har prøvd dette før. (snakker ikke om de 10 første bokstavene, men etter man har blitt vant med det).

 

Hvor bra/dårlig er bateriet iforhold til andre smart telefoner i samme klasse?

 

Hvordan er HTC med software oppgraderinger?

 

noen som har noen klare bilder av denne telefonen så vi kan se hvor bra / dårlig skjermen er? så at en klaget litt over oppløsningen.

 

kan hende noen har svart på dette allerede. er litt trøtt så ikke lest alle postan her enda.

 

edit: så et par filmer no før jeg går å legger meg.. så fikk rydda vekk noen spm. men ja, den så litt treig ut. altså å gå fra menu til menu. :nei: synd de ikke satt inn litt kraftigere hardware får å få en rask og glatt menu. hadde gjerne betalt 500 ekstra for det:D men ender vel opp med denne selv snart:D

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Har også funnet et større "tastatur" som tekst input som man kan bruke alle steder man kan taste inn tekst. Det er en .cab fil hentet fra en annen telefon med WM6. Er til og med norsk ordbok på den :)

 

Bare å synce telefonen mot Activesync og overføre .cab'en fil mobilen, dobbeltklikke på .cab'en og installere og ta en restart. Så kan du velge "Phone Pad" som keyboard der du skal skrive inn.

 

Har ikke fått testet dette selv enda da jeg ikke eier HTC Touch  enda men har hørt i en annen tråd at dette fungerer kjempebra med Touch.

 

Link til fila finner du i denne tråden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=311290

Skjermbilde tatt fra en HTC Touch med Phone Pad installert:

 

21975288nx0.jpg

 

Skal visst også være mulig å endre utseende med skins.

8847338[/snapback]

 

Se der ja, noe slikt jeg tenkte på tidligere, kjekt og kunne styre hele saken i en hånd siden den er så liten. :thumbup:

 

Men ser det kan være enkelte problemer med den softwaren: http://htc-news.newslib.com/story/9126-1491/

 

'The software tends to conflict with other programs and can cause huge delays in the SIP pop-up menu.' :hrm:

Lenke til kommentar
'The software tends to conflict with other programs and can cause huge delays in the SIP pop-up menu.'  :hrm:

8848833[/snapback]

 

I følge tråden jeg postet så er visst disse bugsene rettet på i den versjonen jeg linket til. Iallefall SIP delayene. Og så har jeg snakket med en som har lagt det inn på Touch og han har iallefall ingen problemer med det end :)

Lenke til kommentar

fant et par tester:

 

Her er det en fin oversikt samt linker til mange tester. ser at mange av de trekker ned på at telefonen rett og slett er treg :cry:

 

Edit: til dere som bestiller fra england/spana (or what ever:p ) hvor lang tid tar det å få telefonen til norge. og hvor mye toll må dere ut med?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Leste testen på mobileburn.com fra linken i forrige post og telefonen er nå 99% sikkert kjøp for meg :)

 

De annbefalte å innstalere HTC sitt eget program Phone Pad for å skrive meldinger med. Dette programmet fant jeg nedlastbart på 2-3min ved ett kjappt-googlesøk.

 

Testen på mobileburn er forøvrig veldig grundig og tar for seg det meste om denne telefonen.

 

edit: tok med konklusjonen fra testen her:

Conclusion

 

While its finger based controls have a somewhat "add-on" feel to them, at least as far as the finger specific apps go, I am still very much in love with the Touch. I've never been a fan of Pocket PC devices for a number of reasons. Some practical, such as not being able to clean their sunken displays, which are prone to collecting dust in their corners. Others convenience and usability related, like having to use two hands so that I can whip out a stylus to complete some task.

 

For me, the HTC Touch addresses these problems. It certainly is crippled when it comes to finger based text entry, but apart from that, I rarely need the stylus at all in typical use. The Touch turns out to be a good passive messaging and data consumption device. It has the power to get information to the user, and present it in a usable fashion, but lacks some of the practical aspects of other Pocket PC devices that allow users to edit documents or create new messages easily.

 

So while it is not going to be the perfect solution for power users and other road warriors that need to edit documents and create dozens of emails in a day, it could well be the perfect device for people who generally just need to keep on top of their appointments and manage their lives. HTC certainly has a lot more work to do with their TouchFlo system, but I still give the Touch a "Highly Recommended" rating, at least for those that, like me, don't live and die by mobile email and messaging.

 

You'll find more screen shots, a video of the Touch in action, and a gallery of photos shot with Touch's 2 megapixel camera on the following pages.

Min utheving og "bekreftelsen" på at HTC Touch er nøyaktig det jeg er ute etter. Blir spennende å se om jeg er like begeistret etter å ha fått mobilen i mine egne hender.

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Edit: til dere som bestiller fra england/spana (or what ever:p ) hvor lang tid tar det å få telefonen til norge. og hvor mye toll må dere ut med?

8856937[/snapback]

 

Jeg bor i Spania nå så jeg betaler ingen toll når jeg får ting innen EU.

Men du kan jo høre med steder om de gidder å sende den som gave og sette ned prisen til 990kr eller noe. Ellers må du betale norsk moms + et tollgebyr på noen hundre kroner i tillegg hvis tollen stopper pakken.

Lenke til kommentar

Edit: til dere som bestiller fra england/spana (or what ever:p ) hvor lang tid tar det å få telefonen til norge. og hvor mye toll må dere ut med?

8856937[/snapback]

 

Jeg bor i Spania nå så jeg betaler ingen toll når jeg får ting innen EU.

Men du kan jo høre med steder om de gidder å sende den som gave og sette ned prisen til 990kr eller noe. Ellers må du betale norsk moms + et tollgebyr på noen hundre kroner i tillegg hvis tollen stopper pakken.

8859504[/snapback]

 

lucky you:/

 

tror det er bedre å vente et par dager til den kommer til norge jeg.. har hatt dårlig erfaringer med å kjøpe tinger fra utlandet:/

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

da har Dingz kommet med en test. dette er vel den første norske testen.

 

Pos:

Flott design, liten og lett og tynn, stor skjerm, TouchFLO-teknologien er en god begynnelse, relativt rask, spiller en rekke musikk- og videoformater

 

 

Cons:

 

Føles litt for mye som et kompromiss mellom to teknologier, mangler 3G, vanskelig/langsomt å skrive meldinger/e-post, skjermen har dårlig innsynsvinkel, kan ikke bruke egne hodetelefoner

 

---

 

Det at det var vanskelig å skrive meldinger / mail kan no løsest for en billig penge. mangler 3G spiller ikke så stor rolle for meg heller, men at man ikke kan bruke egene hodetelefoner og at skjermen har dårlig innsynsvinkel er no ikke bra da:/ de glemte vel og legge til at skjermen ikke er "følsom" nokk.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med 3,5 mm plugg?

Jeg har ikke forstått vitsen med 3,5 mm plugg, jeg ønsker meg Bluetooth Stereo Headset, slik som dette: http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4182&na...ff266abf884af3d

 

Med denne blåtann dingsen betyr det ingenting hvilken type plugger det er i telefonen, du kan plugge vilken som helst 3,5 mm inn i blåtann motageren, og så kan du la telefonen ligge i veska eller hvor som helst ...

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med 3,5 mm plugg?

Jeg har ikke forstått vitsen med 3,5 mm plugg, jeg ønsker meg Bluetooth Stereo Headset, slik som dette: http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4182&na...ff266abf884af3d

 

Med denne blåtann dingsen betyr det ingenting hvilken type plugger det er i telefonen, du kan plugge vilken som helst 3,5 mm inn i blåtann motageren, og så kan du la telefonen ligge i veska eller hvor som helst ...

8864725[/snapback]

 

 

det tenkte jeg ikke på:D

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med 3,5 mm plugg?

Jeg har ikke forstått vitsen med 3,5 mm plugg, jeg ønsker meg Bluetooth Stereo Headset, slik som dette: http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4182&na...ff266abf884af3d

 

Med denne blåtann dingsen betyr det ingenting hvilken type plugger det er i telefonen, du kan plugge vilken som helst 3,5 mm inn i blåtann motageren, og så kan du la telefonen ligge i veska eller hvor som helst ...

8864725[/snapback]

Nice.. Har sett etter noe slikt:)

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med 3,5 mm plugg?

Jeg har ikke forstått vitsen med 3,5 mm plugg, jeg ønsker meg Bluetooth Stereo Headset, slik som dette: http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4182&na...ff266abf884af3d

 

Med denne blåtann dingsen betyr det ingenting hvilken type plugger det er i telefonen, du kan plugge vilken som helst 3,5 mm inn i blåtann motageren, og så kan du la telefonen ligge i veska eller hvor som helst ...

8864725[/snapback]

 

Her er de billigere, men uten bilde: http://www.gs.no/shop/index.wa2?ParentProductId=19604

 

Tobias

Lenke til kommentar

Fikk mobilen i posten i dag. Er kjempefornøyd med den så langt (kun brukt den 1 time:P) Batteriet var full-ladet faktisk (100% sier Windows Mobile 6). Og ja, esken var forseglet.

Veldig tynn og liten mobil til å være så smart og den ligger godt i handa.

TouchFLO er veldig pent å se på og lett å bruke. Finger-scrollingen er utrolig effektiv. SMS skriving etc fungerer kjempefint sammen med HTC Phone Pad (som må legges inn selv). Ellers så er ikke telefonen så treig som de skal ha det til i noen tester. Den går ikke så raskt som f.eks Nokia og nyere Samsung telefoner dog men det hadde jeg heller ikke forventet.

Den er iallefall raskere enn Symbian var på mine gamle Nokia 6600 og 6630 og Windows Mobile 5 på Qtek 8310'en min.

Skjermen er veldig stor og god! Kommer tilbake med mer når jeg har brukt den lengre.

Lenke til kommentar
Fikk mobilen i posten i dag. Er kjempefornøyd med den så langt (kun brukt den 1 time:P) Batteriet var full-ladet faktisk (100% sier Windows Mobile 6). Og ja, esken var forseglet.

Veldig tynn og liten mobil til å være så smart og den ligger godt i handa.

TouchFLO er veldig pent å se på og lett å bruke. Finger-scrollingen er utrolig effektiv. SMS skriving etc fungerer kjempefint sammen med HTC Phone Pad (som må legges inn selv). Ellers så er ikke telefonen så treig som de skal ha det til i noen tester. Den går ikke så raskt som f.eks Nokia og nyere Samsung telefoner dog men det hadde jeg heller ikke forventet.

Den er iallefall raskere enn Symbian var på mine gamle Nokia 6600 og 6630 og Windows Mobile 5 på Qtek 8310'en min.

Skjermen er veldig stor og god! Kommer tilbake med mer når jeg har brukt den lengre.

8888879[/snapback]

 

 

hørest bra ut. gler meg til du kommer med mer :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...