Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Som fryktet …

Nå er det bekreftet, ingen av nettbutikkene får in Touch’en før om 3 uker!

 

Tenker nå seriøst på Ebay, eller en annen engelskspråklig løsning …

 

Jeg vil gjerne ha norsk operativsystem, og forstår at dette går å legge inn på et senere tidspunkt, ikke sant? Og det er ikke nødvendig å være ingeniør for å klare det eller? Regner med at garantien ryker, men det er ikke viktig, eller?

 

Tobias

8946602[/snapback]

 

 

Jaja.. Har den kommet i vanlige butikker da?

Det haster ikke å få mobilen for meg, men tror jeg må ha den innen sommeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Tobias. Jeg var selv en av de som satt å venta på den telefonen.. vart litt skuffa når den vart utsatt fra i dag til den 05.07.2007.

 

Dette er 8 dager frem i tid og ikke 3 uker, ikke sikker hvor du fikk det ifra, men kan no hende at du vet noe ikke jeg vet:D

 

Jeg kommer selv til å vente ei uke til til den telefonen kommer (vist den kommer da, amentio vet no ikke om den kommer til nevnt dato). og jeg anbefaler deg ikke å bestille fra utlandet. har selv brendt meg på det en gang. det blir DYRT.

 

Når det gjelder HTC Touch sin store bror så må nokk se vekk fra den, det kan ta enda en go stund før den kommer til lille norge og jeg trenger sårt ny mobil no.

 

Men uansett, vist du finner noen utenlanske butikker eller noe mer info så bare post den:D

 

kristoffer2200: regner med at den kommer til "vanlige" butikker 1-2 uker etter internett.

 

 

Edit: kanskje AeroX kan kjøpe et par å sende det som gave til oss her i norge :p (og ja, det var ironi for de som ikke tok den)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Jeg kunne godt kjøpt et par og sendt som gave:P Men har hendt at tollen har stoppet flere av mine gaver og krever kvittering på varen (selvom jeg merket pakken som gave på 900kr f.eks) og da ser de jo at den er over 1000kr (som er grensen for moms- og tollfri gave).

 

Er heller ingen problem å få folk på eBay til å sende den som gave på under 1000kr. Er faktisk mange engelske nettbutikker som gjør det også!

Lenke til kommentar

Når det gjelder installering på telefonen. Kan du bare ta ned filer på telefonen og installere derfra eller må du gå via en PC.

Når det gjelder HTC Phone Pad, Spb Full Screen Keyboard osv til sms, må man bruke tweakeprogram for å bruke det som en valgmulighet når man skriver sms eller kommer det der automatisk som et valg hva du vil skrive med?

Endret av kristoffer2200
Lenke til kommentar
Når det gjelder installering på telefonen. Kan du bare ta ned filer på telefonen og installere derfra eller må du gå via en PC.

Når det gjelder HTC Phone Pad, Spb Full Screen Keyboard osv til sms, må man bruke tweakeprogram for å bruke det som en valgmulighet når man skriver sms eller kommer det der automatisk som et valg hva du vil skrive med?

8951552[/snapback]

 

Hvis det er .cab filer så må den installeres på telefonen. Hender også at det er en .exe fil og da kjører du den fra pcen og så vil activesync installere den på telefonen din.

 

Du må ikke bruke PocketTweak for å bruke andre keyboard. Du bare klikker på pilen ved siden av keyboard logoen og så kan du velge i listen. Men uten PocketTweak så vil det normale keyboardet starte opp som standard etter en reboot.

Lenke til kommentar

Ubekreftede datoer for Touch

 

MPX: 18.07.07

CDON: 20.07.07

Amento: 05.07.07

Psdata: 04.07.07

NetShop: 05.07.07

Komplett: 10.07.07

IdeData: 16.07.07

 

Dette er datoene som noen av nettbutikkene opererer med som ubekreftede datoer for å ha Touch’en på lager. Helt ærlig er jeg ikke optimistisk for neste uke, jeg tror det er mer realistisk å tro på datoer rundt den 20.

 

Når det gjelder utenlandskjøp, takker jeg for alle velmente og informative råd jeg har fått i denne tråden …

 

Konklusjonen er at jeg vil bestemme meg for en utenlandsk nettbutikk, fortrinnsvis engelsk. Jeg tenker meg Amazon eller Expanys, sistnevnte har ”norsk” nettside og virker troverdig. Amazon er bunnsolid! Kan kanskje finne den billigere på Ebay, men er litt skeptisk, selv om jeg har gjort flere gode kjøp der på småting.

 

Fortsettelse følger …

 

Tobias

Endret av TobiasAbrahamsen
Lenke til kommentar
Expansys har den inne no til 3560,-

 

3560 + 640 (toll) +? frakt. tar vel ikke lang tid før jeg slenger inn en bestilling.

8953399[/snapback]

Moms, ikke toll. Og husk at moms regnes av hele summen inkludert frakt. Regnestykket blir da:

 

(3560+frakt)*1,25+fortollingsgebyr=sluttsum

 

Fortollingsgebyret er en mindre sum transportselskapet tar for å gjøre fortollingsjobben. Forøvrig er det moms på fortollingsgebyret også, men dette er "bakt inn" i selve gebyret. Samme moms som for tjenester.

 

Skjul-tag fjernet av moderator

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

ååå.. tok litt feil der jeg da:s

 

Trodde det var 25% toll på slikt jeg.

 

Er vel sikkert enn 500 i frakt tror du ikke? du som har bestilt derfra før.

 

Edit: ser på expansys.uk

 

HTC Touch PPC + BT250v Bluetooth HSet til 3 797.70 NOK.

 

HTC Touch Pocket PC Value Pack til 3 916.39 NOK.

 

Så den første er det med et Bluetooth headset ikke sant?! men hva som er med den andre, siden den er ca 200 dyrere?!

 

HTC Touch til 3 560.30.. litt forvirra her:s

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Touch fra utlandet

 

Sjekka litt rundt priser og prismessig er det lite som skiller mellom de utenlandske nettbutikkene bortsett fra at Expansys kom ut noen kroner billigere. Der kostet Touch’en 3765,- med frakt. Moms og tollgebyr kommer i tillegg. Dette betyr at norske nettbutikker er billigere om noen uker …

 

Tilbakemeldingene om Expansys på denne tråden har ledet meg til å bestille der.

 

Bestillingen ble lagt inn kl. 08:45 i dag!

 

Tobias :thumbup:

Lenke til kommentar
Touch fra utlandet

 

Sjekka litt rundt priser og prismessig er det lite som skiller mellom de utenlandske nettbutikkene bortsett fra at Expansys kom ut noen kroner billigere. Der kostet Touch’en 3765,- med frakt. Moms og tollgebyr kommer i tillegg. Dette betyr at norske nettbutikker er billigere om noen uker …

 

Tilbakemeldingene om Expansys på denne tråden har ledet meg til å bestille der.

 

Bestillingen ble lagt inn kl. 08:45 i dag!

 

Tobias :thumbup:

8953475[/snapback]

 

 

cool, hvilken bestilte du? spurte du om de kunne sende den som gift?

Lenke til kommentar
Trodde det var 25% toll på slikt jeg.

8953431[/snapback]

Som sagt, det er 25% påslag, men det er moms, ikke toll.

Er vel sikkert enn 500 i frakt tror du ikke? du som har bestilt derfra før.

 

Edit: ser på expansys.uk

8953431[/snapback]

For det første anbefaler jeg deg å bruke expansys.no i stedet for expansys.co.uk. På no siden blir nemlig telefoner som er låst til Britiske operatører filtrert bort, slik at du slipper å kjøpe en telefon du ikke kan bruke her i Norge ved en feiltagelse.

 

Hva angår prisen vil du få den opp om du legger varen i handlekurven og trykker checkout. Ser at frakten på htc touch kommer på 225 kr...

Lenke til kommentar
Har selv brukt expansys flere ganger, og har bare positive erfaringer med de.

8953333[/snapback]

hvor lang tid tar det å få bestillingen derfra da?

Kan desverre ikke svare deg på det. Da jeg drev aktivt og bestillte ting derfra kunne man velge mellom dhl og fed-ex, og jeg valgte alltid fed-ex (da de hadde bedre rutinger på fortolling), men nå får man bare velge dhl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...