Laserbeam Skrevet 5. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg har slutta med WoW siden jeg ble alt for avhengig og det gikk ut over økonomien min pga game card. Og jeg har sett at Guild Wars ikke har noe måneds betaling så jeg ble interresert. Så hva er egentlig forskjellen, er det veldig likt? Eller er det mye som er forskjellig? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 5. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg har ikke spilt så mye Guild Wars, men en av de store forskjellene er at Guild Wars er instance-basert. Det vil si at du må gå inn i en instance når du skal ut å queste osv (du kan gå inn som en gruppe også). Dermed kan verdenen i Guild Wars virke mye... mindre livaktig, fordi du (og en evt gruppe) er de eneste spillerene der. Det er vel bare de store byene som ikke er instance-basert, såvidt jeg vet. Men som sagt har jeg ikke spilt så mye, så kan hende det er noen flere områder som ikke er instance-basert. Lenke til kommentar
FourEyes Skrevet 5. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2007 Når du går rundt i GW er det endel mindre fritt, PGA at du ikke kan hoppe, men områdene har stort sett et mye bedre utseende en WoW. Skillsystemet i GW er, etter min mening, mye bedre. I stedet for å kunne ha med deg alle skillene dine hele tiden, kan man kun ta med seg 8 skills av gangen og dette gjør at man må tenke over hva man egentlig har med seg Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 5. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2007 Tja, jeg vil si at de er 2 ganske så forskjellige spill. I guildwars er hovedfokuset pvp. Du får bruke 8 av 400~ skills (eller noe sånt) med i kamp (du plasserer de til hotbaren i byer og sånt). Hele spillet er instancebasert -- det vil si at byene er møtesteder der alle kan se hverandre, men med en gang du drar fra byen og ut i det ville vil du ikke kunne møte noen andre enn monstre eller gruppemedlemmene dine. PvE-delen i guildwars er meget liten grunnet det store PVP-fokuset. Det er ikke mer enn 20 levler og litt "end-game" etter det. Man har heller ikke de normale item-dropsene som i WoW, men heller armor-sett for hver enkelt klasse (hvordan man får tak i dette er jeg usikker på). På toppen av alt er det veldig lite frihet. Er du ute etter et spill der man kan utforske verdenen fra fjell til bakke, kan du glemme guildwars. Det er haugevis av usynlige vegger som stopper deg fra å gå utfor store eller små høyder, svømme til sjøs og så videre. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2007 Åssen er levlinga? Åssen er combaten? Åssen er den sosiale delen? (Guilds etc.) Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) EDIT: dobbel post i denne tråden også! Endret 5. juni 2007 av mastergamer Lenke til kommentar
Awsm Skrevet 5. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2007 Du lvler til 20. Og det er da spillet starter. Den går ganske fort. Endgame er det lite av, bortsett fra i gw: nightfall, som er teeeeeit. Combaten danner seg rundt 8 skills, og den har ikke så mye med gear og gjøre. Den sosiale delen er stor, spesielt i pvp delen og farming delen av spillet. Husker at jeg ofte satt en hel kveld og bare gjorde tull, hadde kanonballturnering, 1vs1 og sånn Lenke til kommentar
Aekao Skrevet 7. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2007 En hovedforskjell mellom PvE-delen i WoW og guild wars er jo at i WoW løper du rundt og tar quester og instancer i hytt og pine, mens i guild wars følger du en historie ved å ta missions som kommer etter hverandre i en bestemt rekkefølge. Combaten i Guild Wars synes jeg er litt mer fast paced enn i wow. Du kan jo også bare bruke 8 skills i guild wars, i motsetning til WoW og de fleste andre online spill. dette gjør at du får veldig mange muligheter når du slåss. Jeg synes ihvertfall at det er mer variasjon i kampene på Guild Wars enn på WoW (nå har jeg spilt guild wars mye mer enn wow også da) ArenaNet (de som har laget guild wars) menta aldri at level skulle ha noen betydning. De mener mer at levlene frem til lvl 20 er mer som en slags turtorial, og at det er når man er i lvl 20 at spilet virkelig begynner. En annen viktig faktor med Guild Wars er jo at alle områdene utenfor byer er instancet. det vil si at du aldri kan møte andre enn de i ditt eget party utenfor byene. dette er både bra og dumt. det gode med dette er at du får mobsene for deg selv, uten at noen andre kommer og tar dem rett foran nesen på deg. det negative er jo at du selvfølgelig går glipp av veldig mye sosialt. En også viktig forskjell er at mens du på WoW spiller på egne servere, og er ute av stand til å møte folk på andre servere, kan du på Guild Wars møte hvem som helst. Byene er delt opp i såkalte distrikter, som du kan bytte fritt mellom. Selv om PvE-delen kanskje ikke er like stor som i WoW, så har jeg ihvertfall brukt mangfoldige timer. Jeg har spilt det i to år nå, og jeg vil si at jeg har spilt mer PvE enn PvP. Som en avslutning vil jeg si at Guild Wars fint går ann å spille uten å være skikkelig hardcore. Du kan spille litt her og der uten at det gjør noe. som sagt har ikke gear noen særlig betydning, og du kan lage en pvp character som starter i level 20 så du kan begynne rett på pvp. Siden det ikke er månedsavgift får du heller ingen trang til å spille siden du føler at du må siden du betaler for det. Det går fint an å ta en månedes pause her og der uten at det gjør noe. Lenke til kommentar
Hydron Skrevet 7. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2007 Vurderer å skaffe meg Guild Wars. Hva er anbefalt systemkrav? Lenke til kommentar
adawen Skrevet 8. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2007 Required System Specs: * Windows XP/2000/ME/98 * 800 MHz Pentium III or equivalent * 256 MB RAM * ATI Radeon 8500 or GeForce 3 or 4 MX with 32MB of video memory * 500 MB hard drive space * Internet connection * DirectX 8.0 Recommended System Specs: * Windows XP/2000/ME/98 * Pentium III 1GHz or equivalent * 512 MB RAM * ATI Radeon 9000 or GeForce 4 Ti Series with 64MB of video memory * 500 MB free hard drive space * Internet connection Nightfall har slightly høyere krav, du kan lese mer om det her: http://wiki.guildwars.com/wiki/Running_the_game Lenke til kommentar
MSL Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Guild Wars er klart best;) Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 To helt forskjellige spill, om du er vant til friheten i WoW, kommer nok GW til å være veldig uvant. Instancebasert multiplayer spill vs open world MMO. Er nok som alt annet, bare hva man foretrekker. For min del er instancebaserte delen av spillet som ødelegger alt, og at alt er så restriktivt når det kommer til utforskning av områder. GW2 kan bli kult tho. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Sorry men jeg må kommentere det første innlegget. Jeg blir fascinert over folk som vil spille MMO spill men som på død og liv ikke kan betale månedlig avgift for å sikre fremtidig utvikling, serverdrift og kvalitet. Hvordan i all verden kan gamecards gå utover økonomien? Om det går utover økonomien er økonomien ikke-eksisterende i utgangspunktet, og man bør vurdere hobbyer som er gratis. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Sorry men jeg må kommentere det første innlegget. Jeg blir fascinert over folk som vil spille MMO spill men som på død og liv ikke kan betale månedlig avgift for å sikre fremtidig utvikling, serverdrift og kvalitet. Hvordan i all verden kan gamecards gå utover økonomien? Om det går utover økonomien er økonomien ikke-eksisterende i utgangspunktet, og man bør vurdere hobbyer som er gratis. Er det ikke nettopp dette han gjør? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Guild Wars fokuserer på PVP, samarbeide med ditt lag for å vinne turneringer osv. Gear har veldig lite å si. Endret 12. oktober 2008 av Sebbe Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Sorry men jeg må kommentere det første innlegget. Jeg blir fascinert over folk som vil spille MMO spill men som på død og liv ikke kan betale månedlig avgift for å sikre fremtidig utvikling, serverdrift og kvalitet. Hvordan i all verden kan gamecards gå utover økonomien? Om det går utover økonomien er økonomien ikke-eksisterende i utgangspunktet, og man bør vurdere hobbyer som er gratis. Er det ikke nettopp dette han gjør? Word.. Owned, Jext. GW er helt greit. Spilte det før, og har en level 20 Warrior/Monk. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Spillet koster da fremdeles butikkpris å kjøpe. Tilsvarer vel 3-4 måneder med månedlig betaling for et MMO. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Spillet koster da fremdeles butikkpris å kjøpe. Tilsvarer vel 3-4 måneder med månedlig betaling for et MMO. Et MMO har også en basis pris på tilsvarende GW. Du må starte likt når du sammenligner. Lenke til kommentar
Nuntun Skrevet 14. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2008 Hovedgrunnen til at jeg spiller GW i forhold til WoW er egentlig at jeg ikke liker den evige grindingen og levlingen i WoW. For å komme til endgame saker i wow tar det utrolig mange timer. I GW kan en teknisk sett klare det på 8-10 timer om en er god Personlig rekort fra level 1 --> 20 + fullført eotn = 8 timer Lenke til kommentar
Exxia Skrevet 14. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2008 Har selv spilt WoW i 3 år, og GW i 2 år. Etter egne erfaringer, så er GW best. Det er vanskligere, i og med at man bare kan ta 8 skills med seg. det er gratis å spille, og ikke fullt så tidskrevende. Gameplay messig så er også GW best synes jeg. Det er litt mer fart og effekter i den, etter min mening hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå