Gå til innhold

Hva er forskjellen på WoW og Guild Wars?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt GW i over 3 år, WoW i 1/2 år.

 

Jeg ville sagt at GW er et bedre spill enn WoW. Grunnen er at jeg liker historier der du blir dradd inn og at du er en del av historien. Også det at du kan ha, helter/henchmen og at du bare kan ha 8 skills er noen bra ting. Pluss at grafikken er ekstremt god, og det krever ikke en veldig bra maskin.

Endret av Haventh
Lenke til kommentar

Spilte WoW siden release og til rett etter Burning Crusade, og har spilt Guild Wars i rundt 2 måneder. Må si at Guild Wars og WoW kan virke like, men er to helt forskjellig spill for de som er vant til enten WoW eller GW. Selv klarte jeg aldri å like GW, det føltes for singleplayeraktig ved at man gikk rundt i en verden med altfor få spillere. Likte heller ikke at man ikke hadde frihet til å bruke alle spells når man ville. PvP er også iscenesatt iogmed at World PvP så og si ikke finnes.

Det positive derimot er at det er en flott historie, og i min mening hadde GW vært et fantastisk spill dersom det hadde vært SP og de hadde bygd det etter det, men som et onlinespill (det er ikke et MMO) funker det ikke for en som er vant til frihet i MMO's.

Endret av Tuftez
Lenke til kommentar
Spilte WoW siden release og til rett etter Burning Crusade, og har spilt Guild Wars i rundt 2 måneder. Må si at Guild Wars og WoW kan virke like, men er to helt forskjellig spill for de som er vant til enten WoW eller GW. Selv klarte jeg aldri å like GW, det føltes for singleplayeraktig ved at man gikk rundt i en verden med altfor få spillere. Likte heller ikke at man ikke hadde frihet til å bruke alle spells når man ville. PvP er også iscenesatt iogmed at World PvP så og si ikke finnes.

Det positive derimot er at det er en flott historie, og i min mening hadde GW vært et fantastisk spill dersom det hadde vært SP og de hadde bygd det etter det, men som et onlinespill (det er ikke et MMO) funker det ikke for en som er vant til frihet i MMO's.

Kanskje det ikke funker for deg, men det funker for ganske mange andre.

Gw er jo også ganske mye vanskligere enn WoW.

Lenke til kommentar
Spilte WoW siden release og til rett etter Burning Crusade, og har spilt Guild Wars i rundt 2 måneder. Må si at Guild Wars og WoW kan virke like, men er to helt forskjellig spill for de som er vant til enten WoW eller GW. Selv klarte jeg aldri å like GW, det føltes for singleplayeraktig ved at man gikk rundt i en verden med altfor få spillere. Likte heller ikke at man ikke hadde frihet til å bruke alle spells når man ville. PvP er også iscenesatt iogmed at World PvP så og si ikke finnes.

Det positive derimot er at det er en flott historie, og i min mening hadde GW vært et fantastisk spill dersom det hadde vært SP og de hadde bygd det etter det, men som et onlinespill (det er ikke et MMO) funker det ikke for en som er vant til frihet i MMO's.

Kanskje det ikke funker for deg, men det funker for ganske mange andre.

Gw er jo også ganske mye vanskligere enn WoW.

Som jeg sa, GW og WoW er to helt forskjellige spill, og om man liker WoW så er man ikke garantert å like GW. Dersom trådstarteren er ute etter et spill som ikke krever månedlige utgifter så kan det jo lønne seg å sjekke det ut, se her for å prøve en trial på 14 dager så får det teste selv helt gratis.

 

Har man en gang spilt WoW så er det veldig vanskelig å finne spill som man kan like, WoW er et ekstremt bra MMO, og det er vanskelig å sette seg ned med noe annet uten å lengte tilbake :)

 

Du kan jo prøve andre spill, som Counter-Strike o.l. som har en lang spilletid før man blir lei og det koster vel ikke mer enn 100 lappen om man bestiller via Steam.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har spillet WoW en stund og GW littegran, mens det fremdeles bare var Guildwars, ingen ekspansjoner.

 

Personelig hatet jeg Guildwars så innmari som det lar seg gjøre. Irriterende spill i mine øyne. Det som var mest irriterende var at det føltes "on rail" hele tiden, og eneste gangen du var i noe sosialt samvær med andre var når du var i store byer eller "safe zones". Utvikleren gjorde hva han kunne for å forhindre deg å utforske som du ønsker. Om du skulle vandre på litt utforskning alene måtte du ha med deg en egen bataljon av NPCer for å overleve. Og når du kom utenfor disse safe zones var områdene tomme og livløse, ser man bort fra monster som tygger deg i fillebiter.

 

Det jeg liker med WoW er det at man kan utforske områder, veldig store områder, i fri takt uten restriksjoner (ja t.o.m Outland og Northrend kan utforskes på level 1 om du vet hvordan). Områdene føles mer livlig og man kan treffe folk uansett hvor man er i verden, det er ingen restriksjoner i verden og eneste gangen man er "alene" med gruppen er når man er i instanser. Eneste jeg misliker med WoW er grinding aspektet som dessverre tidvis kan være enorm. Historien kan og tidvis føles platt, men det er noe Blizzard har gjort med i ekspansjonene så det blir bedre ettervært.

 

Alt i alt synes jeg WoW er et 10 ganger bedre spill enn GW er. Hva er vitsen med å ha noe gratis om du skal kjede vette av deg?

 

(OBS: Dette er en personelig subjektiv mening, om du har en annen mening må du ikke tro at din mening er objektiv og ergo du har rett mens jeg har feil. Ta min mening som den er, argumenter gjerne sakelig.)

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Enig i mye av det du sier, for GW er virkelig kjedlig når du spiller i gruppe med npc'er og slikt.

 

Du må bare komme deg inn i en Guild, da er alt mye morsommere.

Selv drev jeg harcore pvp i en level 1-10 arena :p

Ble kjent med mange, og kom inn i en bra Guild.

Da har man alltid noen å spørre om hjelp osv.

Lenke til kommentar
Enig i mye av det du sier, for GW er virkelig kjedlig når du spiller i gruppe med npc'er og slikt.

 

Du må bare komme deg inn i en Guild, da er alt mye morsommere.

Selv drev jeg harcore pvp i en level 1-10 arena :p

Ble kjent med mange, og kom inn i en bra Guild.

Da har man alltid noen å spørre om hjelp osv.

 

You got that right:)

Lenke til kommentar
Enig i mye av det du sier, for GW er virkelig kjedlig når du spiller i gruppe med npc'er og slikt.

 

Du må bare komme deg inn i en Guild, da er alt mye morsommere.

Selv drev jeg harcore pvp i en level 1-10 arena :p

Ble kjent med mange, og kom inn i en bra Guild.

Da har man alltid noen å spørre om hjelp osv.

 

Og der er da en stor hovedforskjell, du trenger ingen guild for å ha det steike morsomt i WoW, om du så er bare level 10 og vaser rundt i Durotar så har du det morsomt, jeg hadde det i alle fall veldig morsomt som ny WoW spiller da jeg sprang rundt i Mulgor som level 5 ku. Det som var morsomt var utforskningen og utfordringen du plutselig sto ovenfor når en gjeng monster bestemte seg at i dag sto det biff på menyen.

Lenke til kommentar

Mufcy93, verden er ikke svart og hvit, du liker GW og de elementene der, jeg liker WoW og de elementene der. Du har dine kriterier som du setter på hvorfor du liker GW, samme har jeg med WoW. Men ingen av dem er bedre, eller værre, enn den andre. Det kommer helt ann på preferanser og hva man selv foretrekker.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

For å starte litt diskusjon her. WoW er nok bedre enn GW. Grunnen til at jeg sier det er så lett som å se hvor mange som spiller wow forhold til gw. Missforstå meg rett, det betyr ikke at wow er bedre på alt. Noen ting er gw bedre på og de tingene er det f.eks Mufcy synes er viktigere.

Endret av Justin_Sane
Lenke til kommentar
Jeg har spilt GW i over 3 år, WoW i 1/2 år.

 

Jeg ville sagt at GW er et bedre spill enn WoW. Grunnen er at jeg liker historier der du blir dradd inn og at du er en del av historien. Også det at du kan ha, helter/henchmen og at du bare kan ha 8 skills er noen bra ting. Pluss at grafikken er ekstremt god, og det krever ikke en veldig bra maskin.

Det er sant det med 8 skills, det blir noe mer personalisering av characteren, mens i WoW har du 3 "veier" å gå (tallents), med de klassene det er... På guild wars er det en del klasser, og du kan ha både secondary og primary... Og når du må velge mellom hvilke skills, er det færre som er helt like...

 

Historie er det jo ikke noe av i WoW, utenom bakgrunnshistorie...

 

Grafikken er også bedre enn WoW...

Lenke til kommentar
For å starte litt diskusjon her. WoW er nok bedre enn GW. Grunnen til at jeg sier det er så lett som å se hvor mange som spiller wow forhold til gw. Missforstå meg rett, det betyr ikke at wow er bedre på alt. Noen ting er gw bedre på og de tingene er det f.eks Mufcy synes er viktigere.

 

Grunnen til at flere spiller WoW er jo markedsføringen, vedder på at det ikke er så mange er som har sett en reklame av Guild Wars. Guild Wars har jo 5 millioner spillere uten noen spesiellt god markedsføring, slik som WoW, og det er et ganske bra tegn. Vedder på at hvis GW hadde hatt samme markedsføring som WoW, ja da hadde det ihvertfall hatt like mange spillere.

 

Jeg har spilt GW i over 3 år, WoW i 1/2 år.

 

Jeg ville sagt at GW er et bedre spill enn WoW. Grunnen er at jeg liker historier der du blir dradd inn og at du er en del av historien. Også det at du kan ha, helter/henchmen og at du bare kan ha 8 skills er noen bra ting. Pluss at grafikken er ekstremt god, og det krever ikke en veldig bra maskin.

Det er sant det med 8 skills, det blir noe mer personalisering av characteren, mens i WoW har du 3 "veier" å gå (tallents), med de klassene det er... På guild wars er det en del klasser, og du kan ha både secondary og primary... Og når du må velge mellom hvilke skills, er det færre som er helt like...

 

Historie er det jo ikke noe av i WoW, utenom bakgrunnshistorie...

 

Grafikken er også bedre enn WoW...

 

That's my man! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...