Gå til innhold

Hva er forskjellen på WoW og Guild Wars?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
WoW har 2 main professions og 3 secondary proffesions, men du kan totalt velge mellom rundt 10 forskjellige main proffesions. Er bare fint at de har satt de restriksjonene for med de forskjellige professions kan du lage meget kraftig utstyr, noe som vil si at du er nødt til å gjøre et bevist valg.

 

Runescape har forøvrig rundt 20 slike "professions" men det gjør det ikke nødvendigvis til et bedre spill.

Så er runescape et helt tåpelig spill å sammenligne det med også da.

Man spiller runescape i en browser.

WoW er jo på over 20gig.

 

Bare for å legge det til :

GW har ikke patche systemet. Det oppdateres inne i spillet, når man loader maps osv.

Så man slipper å vente 1 time med å update :p Kommer såklart ann på nettlinjen da.

Lenke til kommentar
Så er runescape et helt tåpelig spill å sammenligne det med også da.

Man spiller runescape i en browser.

WoW er jo på over 20gig.

 

Bare for å legge det til :

GW har ikke patche systemet. Det oppdateres inne i spillet, når man loader maps osv.

Så man slipper å vente 1 time med å update :p Kommer såklart ann på nettlinjen da.

 

De er i samme sjanger så blir nok realistisk å sammeligne.

 

WoW har forøvrig flere systemer for patching, streampatching laster ned små patcher mens man spiller, store patchers som f.eks Isle of Quel'Danas patchen som kom for en stund siden, som tok rundt 1 Gig, blir ikke streampatchet.

 

Oppdaterer de GW med nye områder og content regelmessig?

Lenke til kommentar
Så er runescape et helt tåpelig spill å sammenligne det med også da.

Man spiller runescape i en browser.

WoW er jo på over 20gig.

 

Bare for å legge det til :

GW har ikke patche systemet. Det oppdateres inne i spillet, når man loader maps osv.

Så man slipper å vente 1 time med å update :p Kommer såklart ann på nettlinjen da.

 

De er i samme sjanger så blir nok realistisk å sammeligne.

 

 

En lada er en bil, men det er jo ferari og.

 

Man ser jo likevel helt klart hvem som er best?

Lenke til kommentar
Ah så WoW er best? Eller er GW best? Har spillet Runescape en tid samtidig som jeg har spillet WoW, det er 2 MMORPG spill hvor begger har sine positive og negative sider.

 

Men det blir en annen diskusjon.

Joda, men skrev det bare for å påpeke at runescape og gw blir feil å sammenligne, fordi GW er bedre.

Hadde vært noe helt annet om du hadde sammenligna det med EVE online f.eks.

Lenke til kommentar
Så er runescape et helt tåpelig spill å sammenligne det med også da.

Man spiller runescape i en browser.

WoW er jo på over 20gig.

 

Bare for å legge det til :

GW har ikke patche systemet. Det oppdateres inne i spillet, når man loader maps osv.

Så man slipper å vente 1 time med å update :p Kommer såklart ann på nettlinjen da.

 

De er i samme sjanger så blir nok realistisk å sammeligne.

 

WoW har forøvrig flere systemer for patching, streampatching laster ned små patcher mens man spiller, store patchers som f.eks Isle of Quel'Danas patchen som kom for en stund siden, som tok rundt 1 Gig, blir ikke streampatchet.

 

Oppdaterer de GW med nye områder og content regelmessig?

 

Ja, faktisk.

Lenke til kommentar
Joda, men skrev det bare for å påpeke at runescape og gw blir feil å sammenligne, fordi GW er bedre.

Hadde vært noe helt annet om du hadde sammenligna det med EVE online f.eks.

 

Må rette litt på den: Du mener GW er bedre. Det gjør det nødvendigvis ikke for andre. Du er nok ikke kong Objektiv enda.

 

Så er runescape et helt tåpelig spill å sammenligne det med også da.

Man spiller runescape i en browser.

WoW er jo på over 20gig.

 

Bare for å legge det til :

GW har ikke patche systemet. Det oppdateres inne i spillet, når man loader maps osv.

Så man slipper å vente 1 time med å update :p Kommer såklart ann på nettlinjen da.

 

De er i samme sjanger så blir nok realistisk å sammeligne.

 

WoW har forøvrig flere systemer for patching, streampatching laster ned små patcher mens man spiller, store patchers som f.eks Isle of Quel'Danas patchen som kom for en stund siden, som tok rundt 1 Gig, blir ikke streampatchet.

 

Oppdaterer de GW med nye områder og content regelmessig?

 

Ja, faktisk.

 

Det var ikke ment som noe annet enn et spørsmål for jeg spiller ikke GW lengere. Men fint at de oppdaterer med noe områder og content.

Lenke til kommentar
Vil nå tro at flertallet er enig med at GW er bedre enn runescape.

GW har jo bedre grafikk, gameplay, historie og community.

 

Må nok dessverre si meg uenig i den påstanden.

 

Grafikk: Aldri viktig for meg, driter i grafikken, det er underholdningen jeg er ute etter.

 

Gameplay: Runescape har et god fungerende gameplay som er engasjerende og underholdene

 

Historie: Ikke den beste historien men full av britisk humor samt oppdragene er varierende.

 

Community: Typisk MMO egentlig, ikke noe forandring der. Noen er komplett amøber i oppførsel, andre er totalt anerledes. Med andre ord, typisk MMO.

 

Vel som jeg forsøkte å si så er det fåmælt å diskutere smak, noen liker GW, andre WoW. Ingen fasit på hva som er best.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN

Dere snakker om at dere ikke trenger og laste ned patcher til guildwars,

men jeg tipper dere som spiller gw har mer loade tid enn hva vi som gamer wow bruker på og laste ned patcher.

Lenke til kommentar
Dere snakker om at dere ikke trenger og laste ned patcher til guildwars,

men jeg tipper dere som spiller gw har mer loade tidi enn hva vi som gamer wow bruker på og laste ned patcher.

 

Der tar du nok sikkert feil, loadingen er ingenting hvis du har noenlunde stabilt nettverk:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...