Gå til innhold

Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer?


Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer på forumet?  

231 stemmer

  1. 1. Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer på forumet?

    • Ja
      141
    • Nei
      105


Anbefalte innlegg

Denne undersøkelsen er ein av fleire for å kunne legge ned nokre reglar for World Of Warcraft-kategorien.

 

Synest dykk det bør være tillatt å diskutere pris på ein WoW-konto på forumet vårt? Me har diskutert saken internt og kome fram til at det beste er å finne ut kva dykk som bruker forumet ønsker før ei avgjersle blir tatt.

 

Tråden blir lagt i WoW-kategorien for at dei som bruker forumet skal oppdage den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvsagt bør det være lov å diskutere pris på kontoene, iallefall når dette er tillatt fra Blizzards side også. (Med forbehold om at hele spillet, med cd'er og alt selges sammen med konto)

8785720[/snapback]

 

Var ikke det bare den amerikanske versjonen av WoW som hadde det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det er ikke lov med kjøp og salg av wow-kontoer i europa nei.

 

Å diskutere pris er vel kanskje ikke så galt. :hmm: Men det utvikler seg vel lett til kjøp og salg av kontoer.

Lenke til kommentar
Det er ikke lov med kjøp og salg av wow-kontoer i europa nei.

 

Å diskutere pris er vel kanskje ikke så galt. :hmm: Men det utvikler seg vel lett til kjøp og salg av kontoer.

8785794[/snapback]

Det gjør det. Ingen sitter og diskuterer pris bare på moro. ;) Men siden det faktisk ikke er ulovlig å diskutere, stiller jeg meg positiv til dette.

Lenke til kommentar
Ikke det at jeg bryr meg, men såvidt jeg har fått med meg så er det ikke lov å diskutere nedlasting og sider om nedlasting her fordi det er ulovlig. Selv om alle driver med det.

 

Selge accs er ikke lov så da bør det behandles som andre saker.

8786046[/snapback]

 

 

Ikke lov iht. Blizzards eula, det er ikke forbudt mtp. norsk lov.

Lenke til kommentar

Kjøp og salg av WoW-kontoer er rimelig uinteressant for meg personlig. Men, jeg ser ikke noe problem med kjøp og salg av kontoer, så lenge kontoene ikke er stjålet, eller inneholder characters som er bottet opp.

 

Så lenge WoW-forumet på diskusjon.no ikke blir et useriøst annonseringstorg for kjøp og salg av kontoer, så har jeg ikke noen særlig mening om det.

 

Avstår derfor fra å stemme fordi jeg er usikker på hvordan et gjennomslag av forslaget vil se ut i praksis.

 

 

Edit: la til "er"

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Diskutering av pris på wow-kontoer er jo salg? Dette et et spillforum, ikke et bruktmarked.

 

At det bryter med reglene for spillet gjør ikke akkurat saken noe bedre... Man bør få kunne diskutere WoW uten å måtte forholde seg til masse tråder som eksplisitt bryter med spillets regler.

Lenke til kommentar
At det bryter med reglene for spillet gjør ikke akkurat saken noe bedre... Man bør få kunne diskutere WoW uten å måtte forholde seg til masse tråder som eksplisitt bryter med spillets regler.

8787569[/snapback]

Diskusjon rundt salg av kontoer bryter ikke med spillets regler.

 

Diskusjon rundt bruk av narkotika bryter ikke med narkotikaloven..

 

etc....

 

:hrm:

Lenke til kommentar
At det bryter med reglene for spillet gjør ikke akkurat saken noe bedre... Man bør få kunne diskutere WoW uten å måtte forholde seg til masse tråder som eksplisitt bryter med spillets regler.

8787569[/snapback]

Diskusjon rundt salg av kontoer bryter ikke med spillets regler.

 

Diskusjon rundt bruk av narkotika bryter ikke med narkotikaloven..

8787601[/snapback]

 

Stråmann. Prisdiskusjon er i praksis salg eller medvirkning til salg. Som er forbudt i spillereglene. Så enkelt er det. Du kan gjerne være tilhenger av regelbrudd, men vær ihvertfall ærlig om det.

Lenke til kommentar
Diskusjon rundt salg av kontoer bryter ikke med spillets regler.

 

Diskusjon rundt bruk av narkotika bryter ikke med narkotikaloven..

 

etc....

 

:hrm:

8787601[/snapback]

Gidd å spikke fliser, men du har en stor framtid som jurist foran deg. De har gjerne et mer komplekst syn på hva som er rett og galt enn gjennomsnittspersonen, og synspunktene er sjeldent i tråd med sistnevnte.

Lenke til kommentar
Stråmann. Prisdiskusjon er i praksis salg eller medvirkning til salg. Som er forbudt i spillereglene. Så enkelt er det. Du kan gjerne være tilhenger av regelbrudd, men vær ihvertfall ærlig om det.

8787610[/snapback]

 

Jeg er ikke tilhenger av regelbrudd, men jeg synes ihvertfall man skal ha muligheten til å diskutere det her uten å få stengt tråder/bannet brukere.

 

Jeg tror heller ikke det vil flomme over av tråder som omfatter de 3 emnene som har blitt tatt opp til diskusjon.

 

Om ting er som blir diskutert er forbudt i Blizzards EULA bryr meg egentlig ikke i det hele tatt, såfremt man ikke bryter norsk lov i samme øyeblikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...