Gå til innhold

Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer?


Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer på forumet?  

231 stemmer

  1. 1. Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer på forumet?

    • Ja
      141
    • Nei
      105


Anbefalte innlegg

Altså, her er hans argument, at siden Blizzards EULA forbyr salg av kontoer, så burde ikke vi diskutere dette.

 

Jeg vil frem til at Selskaper sine "EULA`er" ikke burde legge føringer for hva som kan diskuteres her inne. Jeg tror da for F ikke at blizzard eller noen har kontakt med forumet her eller noe!! :roll:  :roll:  :roll:

8788673[/snapback]

Og som jeg sa, å følge spillets regler er bare et av mange gode argumenter mot kjøp/salg av kontoer. Hva den personen mener, er ikke viktig for meg, men det er et helt legalt standpunkt. Jeg ser ingen problemer med at han mener det. Jeg, og flere andre, har kommet med flere argumenter, spillereglene er som sagt bare et av dem.

 

Og en ting til, det må da faktisk være lov å ha regler som samsvarer med Blizzard sine regler uten å bli beskyldt for å la seg styre av Blizzard? Skal hw.no ha andre regler bare for å bevise at de ikke lar seg styre? Det blir minst like ulogisk som hvis de faktisk hadde latt seg styre...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skulle ikke det være lov? Det strider overhodet ikke med norsk lov.

8788960[/snapback]

 

Ta en titt på forumets retningslinjer, og du vil se at de ikke har noe som helst å gjøre med norsk lov heller. De er mye strengere enn norsk lov. Dette er et privat forum, og de kan sette hvilke regler de vil.

Lenke til kommentar
Og diskutere salg av kontoer er direkte oppmuntrende og derfor syns jeg ikke det skal være lov ettersom dette er i strid med Blizzards EULA.

8788196[/snapback]

 

 

Vi burde jo gi en lang F i Blizzard sine "lover".

 

Til sammenligning, er det i følge Sony ikke lov å modifisere en PS2, men i følge norske lover, er det ingen ting som hindrer deg fra å gjøre dette. Skal vi slutte å diskutere dette også, da det strider mot Sony sine "rettningslinjer"?

8788230[/snapback]

Da syns jeg du begynner i feil ende siden (om du nå spiller selv da) har godtatt Blizzards EULA.

 

Men klart du kan selge spillet/accounten, men problemet er jo bare at Blizzard kan sperre accounten om de får rede på det. Du eier CD platene men ikke din karakter osv. Men ettersom dette strider mot EULA'n som du har godtatt så syns jeg dette blir litt feil.

 

p.s Siden så klarer jeg meg godt uten alle salgs poster på forumet også.

Lenke til kommentar
Stemte "nei" fordi jeg ikke har så lyst at forumet skal få enda flere poengløse tråder uten interesse. Forumet har nok av lignende ting allerede, som for eksempel: "hvor er rfc?=)".

8788313[/snapback]

Stemte nei av samme grunn. Ser for meg en horde av "hvor mye burde jeg ta for hunteren min!??" tråder.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle ikke det være lov? Det strider overhodet ikke med norsk lov.

8788960[/snapback]

 

Ta en titt på forumets retningslinjer, og du vil se at de ikke har noe som helst å gjøre med norsk lov heller. De er mye strengere enn norsk lov. Dette er et privat forum, og de kan sette hvilke regler de vil.

8789093[/snapback]

 

Så klart, men her spør de om hva vi syns om akkurat dette. Forumet kan ha akkurat de retningslinjene det vil for min del, men jeg syns det ikke er rett å stenge slike tråder kun fordi det strider med EULA.

Lenke til kommentar
Minus>> LOL!! 

 

 

Skal man trykke "decline" etter å ha kjøpt spillet for en 500 kroner kis?

den er litt tynn.

 

Tja, nei, nå kom det en ny patch gitt, nå trykker jeg "decline" jeg..

8788271[/snapback]

 

Du trenger ikke bruke 500 kroner for å lese reglene de setter. De ligger ute på hjemmesiden deres. Siden du tror man må kjøpe spillet for å lese de, legger jeg de ut her i en lenke til deg så du kan lese de gratis.

Terms of Use

End User Lisence Agreement

:)

 

Nå vet ikke jeg hva man skriver under på når man kjøper en PlayStation, men med World of Warcraft aksepterer man reglene deres under installasjonen.

Hvis man ikke kan rette seg etter de, trykker man "decline". :)

8788253[/snapback]

 

Skal kommersielle selskaper som Blizzard bestemme hva vi kan diskutere? :nei:

8788302[/snapback]

 

Nå vet jeg ikke om den var tiltenkt meg, men jeg skjønner hva du mener.

I prinsippet er jeg åpen for diskusjon av å prissette World of Warcraft-kontoer, men siden Blizzard sier det ikke er lov å kjøpe av/for privatpersoner, ser jeg ikke hvorfor vi skulle trenge dette. Men selvfølgelig, om administrator av forum mener dette er noe vi trenger, så fritt frem.

Ingen sier at Blizzard mener at vi ikke kan diskutere det, men de har lagt opp spillet slik at slike diskusjoner er unødvendig.

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Ser ut som at det p.t. er en svak favør for at dette bør være lov.

 

I Terms of Use står det også:

 

C. You agree that you will not

...

iv. allow players who are playing characters aligned with the "Alliance" faction to chat or otherwise communicate directly with players who are playing characters aligned with the "Horde" faction, or vice versa;

 

Bør det derfor også være forbudt å diskutere at man f.eks kan bruke Teamspeak for å holde kontakt med venner man spiller med selv om de kanskje er på en motsatt faction karakter for øyeblikket?

Lenke til kommentar
Ser ut som at det p.t. er en svak favør for at dette bør være lov.

 

I Terms of Use står det også:

 

C. You agree that you will not

...

iv. allow players who are playing characters aligned with the "Alliance" faction to chat or otherwise communicate directly with players who are playing characters aligned with the "Horde" faction, or vice versa;

 

Bør det derfor også være forbudt å diskutere at man f.eks kan bruke Teamspeak for å holde kontakt med venner man spiller med selv om de kanskje er på en motsatt faction karakter for øyeblikket?

8790606[/snapback]

 

 

Hvorfor må dere dra inn lover for alt mulig annet for å sammenligne ? Forumets regler må ikke være like alle andre regler om diskusjon av temaer.

 

Synes selv at det ikke burde være lov med diskusjon av pris på characters. Det er unødvendig. Tror også sjansen for, at det i hver tråd om pris, vil bli en del OT, og dirkete kjøp/salg i tråden.

 

Ser bare ikke nødvendigheten for dette. Er det ikke bare å lå folk by på din account ? Så ser du hva du kan få for den.

Lenke til kommentar
Ser ut som at det p.t. er en svak favør for at dette bør være lov.

 

I Terms of Use står det også:

 

C. You agree that you will not

...

iv. allow players who are playing characters aligned with the "Alliance" faction to chat or otherwise communicate directly with players who are playing characters aligned with the "Horde" faction, or vice versa;

 

Bør det derfor også være forbudt å diskutere at man f.eks kan bruke Teamspeak for å holde kontakt med venner man spiller med selv om de kanskje er på en motsatt faction karakter for øyeblikket?

8790606[/snapback]

 

Irrelevant. Det som er forbudt er å bruke _spillet_ til kommunikasjon med dem. Tror du kverrulerer litt her, for du skjønner vel egentlig dette?

Lenke til kommentar
Hva prater du egentlig om. Det virker som du tror det gjelder diskusjoner som denne _om_ temaet. Det er allerede lov.

8787667[/snapback]

 

 

Vel... Tråden heter "Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer"... :roll:

8790821[/snapback]

 

Slutt å kverrulere og ikke ta det ut av kontekst. Det er å love å diskutere rundt temaet salg av kontoer, etikken i det, grunner til å gjøre det osv. Men det er ikke lov å selge, kjøpe eller annonsere.

Lenke til kommentar

For dere som er livredde at de skal komme en HEL tråd for mye her inne, eller som henger så mye opp i OT at de ofte selv blir med i den, bare for å klage på OT. Jeg foreslår at det opprettes et underforum. "Kjøp og salg av karakterer"

Slik blir det ryddig og alle som ikke liker kjøp og salg holder seg vekke fra dette underforumet?

 

Bare et forslag. :hmm:

Lenke til kommentar
Hva prater du egentlig om. Det virker som du tror det gjelder diskusjoner som denne _om_ temaet. Det er allerede lov.

8787667[/snapback]

 

 

Vel... Tråden heter "Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer"... :roll:

8790821[/snapback]

 

Slutt å kverrulere og ikke ta det ut av kontekst. Det er å love å diskutere rundt temaet salg av kontoer, etikken i det, grunner til å gjøre det osv. Men det er ikke lov å selge, kjøpe eller annonsere.

8790926[/snapback]

Hva er det DU driver med egentlig? Pass the joint!

 

Er det noen som kverulerer her så er det deg.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hva prater du egentlig om. Det virker som du tror det gjelder diskusjoner som denne _om_ temaet. Det er allerede lov.

8787667[/snapback]

 

 

Vel... Tråden heter "Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer"... :roll:

8790821[/snapback]

 

Slutt å kverrulere og ikke ta det ut av kontekst. Det er å love å diskutere rundt temaet salg av kontoer, etikken i det, grunner til å gjøre det osv. Men det er ikke lov å selge, kjøpe eller annonsere.

8790926[/snapback]

 

 

Okey, for å sitere trådstarter.

 

Denne undersøkelsen er ein av fleire for å kunne legge ned nokre reglar for World Of Warcraft-kategorien.

 

Synest dykk det bør være tillatt å diskutere pris på ein WoW-konto på forumet vårt? Me har diskutert saken internt og kome fram til at  det beste er å finne ut kva dykk som bruker forumet ønsker før ei avgjersle blir tatt.

 

Tråden blir lagt i WoW-kategorien for at dei som bruker forumet skal oppdage den.

8785675[/snapback]

 

Fortell meg HVOR det står at dette topicet her gjelder "kjøpe, selge eller annonsere"?

 

Så jeg vil ikke si at jeg at jeg kverulerer, men at jeg prøver å holde meg til TOPIC.

Endret av Hachon
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hva prater du egentlig om. Det virker som du tror det gjelder diskusjoner som denne _om_ temaet. Det er allerede lov.

8787667[/snapback]

 

 

Vel... Tråden heter "Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer"... :roll:

8790821[/snapback]

 

Slutt å kverrulere og ikke ta det ut av kontekst. Det er å love å diskutere rundt temaet salg av kontoer, etikken i det, grunner til å gjøre det osv. Men det er ikke lov å selge, kjøpe eller annonsere.

8790926[/snapback]

 

 

Okey, for å sitere trådstarter.

 

Denne undersøkelsen er ein av fleire for å kunne legge ned nokre reglar for World Of Warcraft-kategorien.

 

Synest dykk det bør være tillatt å diskutere pris på ein WoW-konto på forumet vårt? Me har diskutert saken internt og kome fram til at  det beste er å finne ut kva dykk som bruker forumet ønsker før ei avgjersle blir tatt.

 

Tråden blir lagt i WoW-kategorien for at dei som bruker forumet skal oppdage den.

8785675[/snapback]

 

Fortell meg HVOR det står at dette topicet her gjelder "kjøpe, selge eller annonsere"?

 

Så jeg vil ikke si at jeg at jeg kverulerer, men at jeg prøver å holde meg til TOPIC.

8791156[/snapback]

 

Å diskutere pris på en konto blir i praksis å gjøre dette forumet til et bruktmarked. Skal man først diskutere pris, så dukker det opp folk som vil bytte konto, folk som vil kjøpe. Og det vil garantert komme kjøpsforslag i tråden, siden man først har åpnet for prisdiskusjon så er det vanskelig å forstå for mange at salg ikke er lov. Dette vil i realiteten bli enten/eller, og jeg er overbevist om at det vil ende opp med masse rot og enda mer moderering dersom prisdiskusjon er lov men kjøp/salg er forbudt. I tillegg vil flere utforme trådene sine som salgstråder, i håp om å få pm om kjøp.... Dersom man i tillegg tillater kjøp/salg vil det bli tett med reklamering fra selgernes side...

 

Jeg har presisert det ganske mange ganger nå, men sånn du svarte virket det ikke som du skjønte hva jeg sa. Pr i dag tillater man diskusjoner om temaet vi nå diskuterer... men ikke salgsannonsene. Sånn håper jeg det forblir.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...