Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jah. Då var maskina mi utsett også. 23. august... :( Og eg reiser på folkehøgskule 17. august! Må eg vel kjøpa meg ekstern harddisk for å få med meg alt eg har på den stasjonære maskina, då...

9097024[/snapback]

 

 

Snakket med en av selgerne til Dell tidligere i dag, og fikk høret at det var litt forsinkelser på prosessorene (såvidt jeg skjønte gjaldt dette alle alternativene), men at White-LED Display skjermene er forsinket med 19-20 virkedager. Så det er nok det som er skyld i forsinkelsene.

 

men hvis du ringer de og ber om å få den andre skjermen, mente han som jeg snakket med hos Dell at det skulle være mulig å få pcen litt raskere.

Lenke til kommentar

Råder dem som skal bestille en versjon som er litt oppgradert, til å ta utgangspunkt i E-Value kode RPM-N0713307A.. Sparte en god del i forhold til det dyreste utgansgpunktet som ligger på dell sin hjemmeside.

 

Og for all del, ring inn bestillingen..

 

My 2 cents..

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
Hvis man klarer seg uten Intel PRO/Wireless 4965AGN og klarer seg med et vanlig A/B/G kort (Intel PRO/Wireless 2915) som finnes i mini-PCI versjon kan man fint kjøpe "turbominne" til maskinen.

 

Kjøp bare mini-PCI trådløskortet og fjern så kortet i mini-PCIe slotten. Stapp deretter turbominnet i den (nå) ledige mini-PCIe slotten!

9093506[/snapback]

 

Det forutsetter jo at maskinen faktisk har en min-PCI slot i tillegg til den som er tiltenkt nettverkskortet i utgangspunktet, dette har vi vel ikke fått bekreftet enda? Også krever det jo litt modding i og med at tilkoblingene til antennene ligger der WLAN-kortet er tenkt å skulle sitte.

Lenke til kommentar
Jah. Då var maskina mi utsett også. 23. august... :( Og eg reiser på folkehøgskule 17. august! Må eg vel kjøpa meg ekstern harddisk for å få med meg alt eg har på den stasjonære maskina, då...

9097024[/snapback]

Når bestilte du?

 

Faen, ass. Jeg blir grinete hvis jeg må vente så lenge. Bestilte tross alt maskina den 29. juni. To måneders leveringstid er litt vel drygt, selv på ei ny maskin. Utrolig plagsomt at pengene ikke blir trekt fra kontoen før maskina sendes ut fra fabrikken også.

Lenke til kommentar
Hvis man klarer seg uten Intel PRO/Wireless 4965AGN og klarer seg med et vanlig A/B/G kort (Intel PRO/Wireless 2915) som finnes i mini-PCI versjon kan man fint kjøpe "turbominne" til maskinen.

 

Kjøp bare mini-PCI trådløskortet og fjern så kortet i mini-PCIe slotten. Stapp deretter turbominnet i den (nå) ledige mini-PCIe slotten!

9093506[/snapback]

 

Det forutsetter jo at maskinen faktisk har en min-PCI slot i tillegg til den som er tiltenkt nettverkskortet i utgangspunktet, dette har vi vel ikke fått bekreftet enda? Også krever det jo litt modding i og med at tilkoblingene til antennene ligger der WLAN-kortet er tenkt å skulle sitte.

9097750[/snapback]

Hvis maskinen ikke har en mini-PCI slot er det jo bare bra, da kan man jo bare innstallere turbominnet direkte :) Jeg har en mistanke om at maskinen leveres med 2stk mini-PCIe slotter.

 

Det kreves ingen modding da kortplassene står rett ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar
Jah. Då var maskina mi utsett også. 23. august... :( Og eg reiser på folkehøgskule 17. august! Må eg vel kjøpa meg ekstern harddisk for å få med meg alt eg har på den stasjonære maskina, då...

9097024[/snapback]

Når bestilte du?

 

Faen, ass. Jeg blir grinete hvis jeg må vente så lenge. Bestilte tross alt maskina den 29. juni. To måneders leveringstid er litt vel drygt, selv på ei ny maskin. Utrolig plagsomt at pengene ikke blir trekt fra kontoen før maskina sendes ut fra fabrikken også.

9097838[/snapback]

Eg bestilte 3. juli.

Lenke til kommentar
Har m1330 gigabit ethernet på kabel eller bare 100mbit? På dell siden står det igabit noen plasser og 100mbit andre plasser. Noen som vet?

9093882[/snapback]

Tror 100Mbit bare dreier seg om en skrivefeil, ville syns det var rart om maskinen ble levert men kun dette ;)

9093891[/snapback]

Jeg fikk bekreftet at gigabit nettverk er en skrivefeil fra en Dell representant via chat.

Lenke til kommentar
Har m1330 gigabit ethernet på kabel eller bare 100mbit? På dell siden står det igabit noen plasser og 100mbit andre plasser. Noen som vet?

9093882[/snapback]

Tror 100Mbit bare dreier seg om en skrivefeil, ville syns det var rart om maskinen ble levert men kun dette ;)

9093891[/snapback]

Jeg fikk bekreftet at gigabit nettverk er en skrivefeil fra en Dell representant via chat.

9098538[/snapback]

Gigabit var feil? Så det er berre 100 Mbit? :ohmy:

Lenke til kommentar
Det finnes personer som har internettlinjer som er raskere enn 100 Mbit, så da er det litt kjedelig å ikke få utnyttet den fordi pc'en ikke håndterer den.

9098844[/snapback]

Vel, uansett om en har 1Gbit linje, så klarer jo ikke harddisken på en bærbar så voldsomt mye mer enn 100Mbit.

 

Uansett, jeg skal ikke krangle. Jeg forstår at folk har forskjellig behov. Kan bare ikke skjønne at noe sånt ville være en dealbreaker.

Lenke til kommentar
Råder dem som skal bestille en versjon som er litt oppgradert, til å ta utgangspunkt i E-Value kode RPM-N0713307A.. Sparte en god del i forhold til det dyreste utgansgpunktet som ligger på dell sin hjemmeside.

 

Og for all del, ring inn bestillingen..

 

My 2 cents..

9097640[/snapback]

 

 

satt opp samme som jeg har bestillt, bare med større hdd. ble ca 1k billigere. Herregud for et fjollete system?! pga noe evalue kode tull.

Lenke til kommentar
Råder dem som skal bestille en versjon som er litt oppgradert, til å ta utgangspunkt i E-Value kode RPM-N0713307A.. Sparte en god del i forhold til det dyreste utgansgpunktet som ligger på dell sin hjemmeside.

9097640[/snapback]

Det var en bedre kode enn de jeg har sjekket med, men i forhold til onlineprisen fikk jeg heldigvis med et ekstra batteri, laptop-sleeve og Kensington-lås i forhold til den prisen man ender opp med på nettet på denne koden, så jeg ble fornøyd selv om jeg fikk litt hjertebank da jeg så koden din i utg.punktet :w00t:

Lenke til kommentar
Råder dem som skal bestille en versjon som er litt oppgradert, til å ta utgangspunkt i E-Value kode RPM-N0713307A.. Sparte en god del i forhold til det dyreste utgansgpunktet som ligger på dell sin hjemmeside.

 

Og for all del, ring inn bestillingen..

 

My 2 cents..

9097640[/snapback]

 

 

satt opp samme som jeg har bestillt, bare med større hdd. ble ca 1k billigere. Herregud for et fjollete system?! pga noe evalue kode tull.

9099098[/snapback]

 

Ja vet, helt tullete system :/ Når jeg satte opp den konfigen jeg ville ha, med utganspunkt i den dyreste modellen på Dell sine sider, endte jeg opp på 18339,-. Og med en kode og en telefonsamtale var prisen nede i 15677,- :ohmy:

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
Råder dem som skal bestille en versjon som er litt oppgradert, til å ta utgangspunkt i E-Value kode RPM-N0713307A.. Sparte en god del i forhold til det dyreste utgansgpunktet som ligger på dell sin hjemmeside.

 

Og for all del, ring inn bestillingen..

 

My 2 cents..

9097640[/snapback]

Tusen takk! ;)

Lenke til kommentar
Råder dem som skal bestille en versjon som er litt oppgradert, til å ta utgangspunkt i E-Value kode RPM-N0713307A.. Sparte en god del i forhold til det dyreste utgansgpunktet som ligger på dell sin hjemmeside.

 

Og for all del, ring inn bestillingen..

 

My 2 cents..

9097640[/snapback]

Tusen takk! ;)

9100652[/snapback]

 

Vi er jo her for å hjelpe hverandre :thumbup:

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...