Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm. Sjekket nå hva som skulle til for å få med fingeravtrykksleser selv om ordren allerede er lagt inn. Det går ikke å endre allerede innlagte ordrer, så da måtte den slettes og en ny ordre legges inn. Og da stiller man bakerst i køen. Og det suger jo maks. Så tror jeg gir beng... Men kjenner at det river en "lett anger" inni meg :hrm:

Lenke til kommentar
Hmmm. Sjekket nå hva som skulle til for å få med fingeravtrykksleser selv om ordren allerede er lagt inn. Det går ikke å endre allerede innlagte ordrer, så da måtte den slettes og en ny ordre legges inn. Og da stiller man bakerst i køen. Og det suger jo maks. Så tror jeg gir beng... Men kjenner at det river en "lett anger" inni meg  :hrm:

9102114[/snapback]

Er det verdt 400,-? Mi meining er eit klart nei i alle fall.

Lenke til kommentar

Har pratet med Dell nå. Det er selve maskinene og skjermene som er forsinket, så det blir nok venting på de fleste så lenge en skal ha 13,3" (og det skal vi jo selvsagt!).

 

Etter ca 15 min forhandling fikk jeg med en sekk som kompensasjon. Denne var priset til like over 1000,-

 

Det er bare å prøve seg folkens...

 

J

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mini-PCIe slot inni maskinen? da støttes isåfall "Turbo Minne".

 

Etter det jeg syns å ha lest er det 2stk vanlige mini-PCI slotter, noe som er litt skuffende om så skulle være tilfelle. Det beste hadde vært en av hver type  :thumbup: Trodde liksom santa rosa chipsettet var av nyere dato  ;)

9086955[/snapback]

 

WLAN-kortet som følger Santa Rosa-pakken, Intel PRO/Wireless 4965AGN, er av mini-PCIe-type, så alle Santa Rosa-maskiner har i hvertfall minst en mini-PCIe-slot. Denne er jo, som man naturligvis forstår, allerede i bruk av wlan-kortet, så det hjelper deg ikke stort mtp ettermontering av turbominne ("Robson").

9092825[/snapback]

Hvis man klarer seg uten Intel PRO/Wireless 4965AGN og klarer seg med et vanlig A/B/G kort (Intel PRO/Wireless 2915) som finnes i mini-PCI versjon kan man fint kjøpe "turbominne" til maskinen.

 

Kjøp bare mini-PCI trådløskortet og fjern så kortet i mini-PCIe slotten. Stapp deretter turbominnet i den (nå) ledige mini-PCIe slotten!

 

Laveste pris på nytt oppsett:

Pris for 1GB turbominne (Robson), 251kr.

Pris for INTEL 2915 mini-PCI kort, 233kr.

 

Eneste ulempen med dette oppsettet er at man mister NextGen funksjonen, men man kan jo f.eks. alternativt kjøpe seg et mini-PCI kort med Atheros chipset som støtter opptil 108Mbit og som også egner seg superdupert til cracking/pakkesniffing (RF-mon). Men ikke diskuter sistnevnte tema, for det er ikke tillatt på forumet! :roll:

9093506[/snapback]

 

 

I følge brukermanualen kan man fint ha plass til wlan-kort samtidig som Intel Turbo Memory (kalles Flash Cache Module, FCM av Dell) da det er to slotter. Begge nås via luke under maskinen.

 

Anbefaler å laste ned manualen fra Dells nettsider!

Lenke til kommentar

Tok en prat med Dell tidligere i dag og de bekreftet at nettverkskortet kun støtter 10/100Mbit og ikke 10/100/1000Mbit. Han jeg snakket med mente også at leveringstiden skulle være på ca. 3 uker hvis jeg bestilte nå, vet ikke helt om jeg skal tro på det men.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å bestille xps M1330, men er ikke den helt store eksperten på pc'er. Derfor håper jeg noen av dere kan hjelpe meg...

 

Det jeg først å fremst skal bruke laptopen til er nettstudier, surfing, spill (wow og bf2), DVD og tekstbehandling.

 

Det jeg lurer på er om Vista kjører greit på 1,5 GHz og 1024 MB eller anbefaler dere 1,8 GHz og 2048 MB til mitt bruk?

 

Funker BF2 med Integrert Intel® Graphic Media Accelerator X3100?

 

På forhånd takk for svar!:)

Lenke til kommentar

1,5 Ghz er nok for Vista når det er en Core 2 Duo-prosessor det er snakk om. 1GB holder forsåvidt, men 2GB er å anbefale da Vista er glad i mye minne, og kan kjøre mye raskere dersom det har mye til rådighet.

 

BF2 er såpass krevende at GMA X3100 blir i minste laget. Du vil muligens klare å kjøre på 600x800 oppløsning med lavt detaljnivå. WoW på sin side fungerer greit med X3100, spesielt om du har mye minne.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er om Vista kjører greit på 1,5 GHz og 1024 MB eller anbefaler dere 1,8 GHz og 2048 MB til mitt bruk?

9104938[/snapback]

Velg for all del 2GB minne. Bedre å jekke litt ned på prosessoren, slik det påpekes her (så lenge den er C2duo). Dedikert skjermkort vil også bedre opplevelsen av Aero, har jeg hørt. Og generelt til spilling er jo dedikert skjermkort et positivt innslag :)

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på, den fjernkontrollen i Expresscard-slotten, krever egentlig den at man MÅ ha bluetooth antenna som ekstrautstyr? Jeg har lagt til BT, men bare lurer sånn generelt. Ser etter litt googling at de som regel bruker BT til å kommunisere, noen som bruker IR?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...