Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer på, den fjernkontrollen i Expresscard-slotten, krever egentlig den at man MÅ ha bluetooth antenna som ekstrautstyr? Jeg har lagt til BT, men bare lurer sånn generelt. Ser etter litt googling at de som regel bruker BT til å kommunisere, noen som bruker IR?

9105196[/snapback]

Fjernkontrollen sender IR-signal... Må ikke ha BT-modulen for at den skal funke.

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på, den fjernkontrollen i Expresscard-slotten, krever egentlig den at man MÅ ha bluetooth antenna som ekstrautstyr? Jeg har lagt til BT, men bare lurer sånn generelt. Ser etter litt googling at de som regel bruker BT til å kommunisere, noen som bruker IR?

9105196[/snapback]

 

Regner med at det er samme som på HP TX1128, altså at fjernkontrollen bruker IR. Har hørt at det ikke fungerte så bra på HP siden du må peke rett på Ir-leseren og at rekkevidden er heller dårlig...

Lenke til kommentar
Lurer på om det går an å kjøpe 2Gb minne, i en brikke. Hvis ikke tror jeg det er bedre å bare ta 2 x 512 for så å kjpe 2 x 2GB for 1600 kr fra en nettbutikk.

9106529[/snapback]

Tror ikke du får kjørt kun én minnebrikke. Er det ikke noe med at det skal kjøre på to kanaler eller noe? Er ikke så bevandret i dette, men har skjønt det slik at litt av vitsen er å ha to minnemoduler som er like store for å utnytte minnet best...

Lenke til kommentar
Lurer på om det går an å kjøpe 2Gb minne, i en brikke. Hvis ikke tror jeg det er bedre å bare ta 2 x 512 for så å kjpe 2 x 2GB for 1600 kr fra en nettbutikk.

9106529[/snapback]

Det er vel bedre å kjøpe ekstra ram fra en nettbutikk uansett, vil være en del billigere enn å kjøpe fra dell.

Lenke til kommentar
Hmmm. Sjekket nå hva som skulle til for å få med fingeravtrykksleser selv om ordren allerede er lagt inn. Det går ikke å endre allerede innlagte ordrer, så da måtte den slettes og en ny ordre legges inn. Og da stiller man bakerst i køen. Og det suger jo maks. Så tror jeg gir beng... Men kjenner at det river en "lett anger" inni meg  :hrm:

9102114[/snapback]

Jeg kansellerte min første bestilling og la inn en ny med fingeravtrykkleseren. Syntes det så litt rart ut at touchpaden er såpass langt til venstre (og har sjekket at den også er så langt til venstre på maskiner som leveres uten fingeravtrykkleser), så med fingeravtrykkleser blir det hele liksom litt mer "riktig for øyet" :p Riktignok ble det 387 kr ekstra (fikk ikke noe mer rabatt, for Dell-mannen sa at jeg allerede hadde fått over 10% rabatt tilsammen). Men men... Hva er vel 387kr i denne sammenhengen?

 

Nu vel. På et annet forum har jeg lest at fingeravtrykkleseren ikke bare skal kunne brukes til innlogging i Windows, men også til innlogging andre steder, f.eks. e-post, nettsteder med brukernavn/passord etc. Men, folkens, dette ble avvist av Dell-mannen min i dag. Han hadde sjekket med leverandøren av fingeravtrykkleseren (eller noe i den retning), og den kan visst kun brukes til systempålogging.

 

Piece of shit ass :) Kanskje det vil komme 3.partsprogramvare som kan brukes til denne leseren etter hvert? Noen som har mer info om dette?

 

Og, haha, på den nye bestillingen fikk jeg faktisk tidligere leveringsdato enn på den jeg la inn på tirsdag (!) Hehehe... Regner med utsettelse, dog :whistle:

Lenke til kommentar
Har en kompis med en thinkpad, han bruker fingeravtrykkleseren til alt det du beskriver, bla websider.

9108534[/snapback]

Jepp. Synes det er dårlig hvis ikke Dell kan skilte med det samme, men i så fall rart at folka hos Dell vet så lite om fingeravtrykkleseren...

 

Jeg er uansett fornøyd med at jeg endra bestillingen min - nå blir'n funky to the max :)

Lenke til kommentar
Får da 1300kr i rabatt hos Dell nå, så skal si meg godt fornøyd med kjøpet. Har ikke bruk for pcen før skolen starter anyway...

9104116[/snapback]

Pga. ventetid eller din telefonbestilling?

9104351[/snapback]

 

 

Bare pg.a av ventetiden. Jeg bestilte på nett jeg...

Lenke til kommentar
Får da 1300kr i rabatt hos Dell nå, så skal si meg godt fornøyd med kjøpet. Har ikke bruk for pcen før skolen starter anyway...

9104116[/snapback]

Pga. ventetid eller din telefonbestilling?

9104351[/snapback]

 

 

Bare pg.a av ventetiden. Jeg bestilte på nett jeg...

9109570[/snapback]

 

Hvordan fikk du denne rabatten?

Tlf?

Min har også blitt utsatt en måned nå.

Lenke til kommentar
hehe takk du sparte meg akkurat for 1000 kr

8957397[/snapback]

?

8957426[/snapback]

tre poster opp

8957439[/snapback]

Såg det, men fekk ikkje det til å bli så ekstremt mykje billigare. Kva er det som ein sparar ein del på?

 

Garantien?

 

Edit: Ah, var garantien ja, og viss ein tek vekk den så sparar ein nesten 1000,- i forhold til det opprinnelige oppsettet. Nice! :thumbup:

 

Edit2:

 

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo T7100-prosessor (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-buffer)

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Business - norsk redigere

KUNDESTØTTETJENESTER Grunnleggende garanti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

DÆKNING AF HÆNDELIGE UHELD No Accidental Damage Support redigere

FARGEVALG Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

LCD 13,3-tommers UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) med TrueLife™

BIOMETRIC IDENTIFICATION Uten biometrisk fingeravtrykksleser

MINNE 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

HARDDISK 120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

GRAFIKKORT nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB GDDR3 dedikert grafikkminne

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

PRIMÆRBATTERI 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

 

 

Vil påstå at dette er eit brukbart oppsett til 12k :)

 

Nokon som veit kor stor forskjell det er mellom T7100 og T7300? Usikker på om det er nok til ein prisforskjell på 1100..

8957616[/snapback]

 

Hmm, hvordan får du det oppsettet til å bli 12k??

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...