Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Beklager, men gikk i gjennom biosen, og fant ikke noe info om revisjon av hovedkort.

 

Ikke så rart at du ikke fant noe info der. Etter hva jeg har finne ut så står revnr. på hovedkortet under minnebank 1. Det er også noen som sier at et av klistremerkene på selve maskinen avslører hva slags version av hovedkort det er. Er det A01 eller A04 så står det på et av klistremerkene. Men i hvilken sammenheng vet jeg ikke. Det snakkes om "base sticker". Så med denne informasjonen; er det noen som har fått levert maskin de 2-3 siste ukene som kan fortelle meg om de har A01 eller A04 version av hovedkort?

 

I såfall kan jeg si at min maskin som ble levert 25nov, har revisjon A01

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som hvet om det er med bæreveske om jeg kjøper som liten bedrift?

 

Sempron ;)

 

Det følger ikke med noen bæreveske, men det følger med en "mappelignende" sak (en enkel bekyttelse mot riper etc) som er skreddersydd for maskinen. Det er ikke plass til noe annet enn maskinen i denne.

 

Dell har en meget bra veske i skinn som passer til maskinen (passer opp til 14" skjerm), pris ca 600,- eks.mva.

Hvis den ikke står oppført på websiden ringer du en selger, noe du bør gjøre uansett for å få en god pris.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Beklager, men gikk i gjennom biosen, og fant ikke noe info om revisjon av hovedkort.

 

Ikke så rart at du ikke fant noe info der. Etter hva jeg har finne ut så står revnr. på hovedkortet under minnebank 1. Det er også noen som sier at et av klistremerkene på selve maskinen avslører hva slags version av hovedkort det er. Er det A01 eller A04 så står det på et av klistremerkene. Men i hvilken sammenheng vet jeg ikke. Det snakkes om "base sticker". Så med denne informasjonen; er det noen som har fått levert maskin de 2-3 siste ukene som kan fortelle meg om de har A01 eller A04 version av hovedkort?

 

I såfall kan jeg si at min maskin som ble levert 25nov, har revisjon A01

 

Takker for svar. Da stemmer det at man kan finne ut hvilken rev. av HK man har ved å se på et av klistremerkene på bakssiden av maskinen. Har du hatt noen problemer med HK siden du har rev.A01?

Er det noen der ute som har fått levert maskin senere enn 25 November som gidder å sjekke det samme?

Hadde vært fint å finne ut om de har sluttet å sende ut maskiner med rev.A01 hovedkort.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Takker for svar. Da stemmer det at man kan finne ut hvilken rev. av HK man har ved å se på et av klistremerkene på bakssiden av maskinen. Har du hatt noen problemer med HK siden du har rev.A01?

Er det noen der ute som har fått levert maskin senere enn 25 November som gidder å sjekke det samme?

Hadde vært fint å finne ut om de har sluttet å sende ut maskiner med rev.A01 hovedkort.

 

Har ikke hatt noen problemer, verken ulyder eller noe annet.

Lenke til kommentar
Hvordan går det med han som skulle legge inn XP på denne? :)

 

Husker ikke hva han het. :p

 

 

Sempron.

 

Var nok meg det ;) Har ikke fått PC-en enda, og er heller ikke i Bodø nå,

så om den har komt fram blir det vanskelig å legge innpå ting :p

 

Men regner med å ha PC-en på lørdag, legger innpå XP da.

Hvis du skal gjøre det samme er sikkert denne tråden stor hjelp: http://www.dellcommunity.com/supportforums...ding&page=1

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal dere legge inn XP?

 

Har brukt Vista Business/Enterprise/Ultimate i både 32bits og 64bits versjoner på forskjellige maskiner nå i over 1 år og har ikke hatt mer problemer med den enn med XP.

 

Jeg hadde Business på min 1330 og var strålende fornøyd, god batteritid og absolutt ingen krasj eller BSOD for den saks skyld. Bootet kjapt også.

Får en ny 1330 nå i løpet av uka, måtte selge min til en som var desperat ;-)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jeg tror vell egentlig at det er en smak sak.

jeg for min del liker XP litt bedre enn vista(tastet vista i en virtual maskin her om dagen og er ikke overbevist)

Men kommer ikke til og legge Inn XP av den grunne, kommer helelr til og kjøre inn XP i en virtuel maskin med VMware<3

 

+ang RAM - sam mange sier både her og i m1530 ønsker de og oppgradere minne på denne til 3 eller 4 GB. Her er enda en grunn for ikke og bytte ut vista med XP, ci sta har mulighet til og kjøpe en minne penn med "RedyBoost" som kan brukes som xtra minne i WindoWs vista..

linker:

1 GB minnepenn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334103 77kr

2 GB minnepenn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334104 125kr

4 GB minnepenn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334105 195kr

 

God i'm pro.-PixlFace

Lenke til kommentar

Vista i VM blir ikke det samme ;-)

 

Jeg kjører VMWare Workstation 6 med diverse OS, blant annet XP og Vista (guest) i Vista (host) og det fungerer meget bra.

Vista krever litt mer minne men i disse tider er jo 2GB eller mer normalt så det er egentilig et dårlig argument mot Vista.

 

Det er ikke mange programmer som gjør at man må ha 2GB og oppover bortsett fra VM da.

Har 4GB på en Vostro 1700 (sitter igjen med ca 3.5) og regner med at det blir det samme på min nye 1330.

Vurderer å legge inn Vista 64bit for å få med allt minne men får se, det tar jo sin tid.

Lenke til kommentar

Synes det er så mye unødvendig dritt enn må igjennom for å endre på f.eks en instilling, mye sånn sikkerhets varsler; "vil du åpne dette programmet" OSV. Vista bruker også mye mer resurser iforhold til det jeg får brukt vista til.

 

Dette er det jeg synes om vista, men andre har andre meininger om det og da får de ha de :)

 

Sempron ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal dere legge inn XP?

 

Ser strengt tatt ikke noe behov for å ha Vista, og alle som har byttet har opplevd en stor ytelsesforskjell og forbedret batteritid.

 

Min 1330 klarte min 4-5 timer og Vostro'en klarer det samme (har 2 disker i den), begge med 9cells batteri.

Jeg tror faktisk jeg vil påstå at man får bedre batteritid i Vista. Den utnytter bla mer minne for caching av OS som igjen medfører mindre forbruk av disk. Strømstyringen er også mer avansert i Vista.

 

Vista har sine små quirks men disse kan man slå av, spesielt kan nevnes indexering av harddisk for raskere søk.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Synes det er så mye unødvendig dritt enn må igjennom for å endre på f.eks en instilling, mye sånn sikkerhets varsler; "vil du åpne dette programmet" OSV. Vista bruker også mye mer resurser iforhold til det jeg får brukt vista til.

 

Dette er det jeg synes om vista, men andre har andre meininger om det og da får de ha de :)

 

Sempron ;)

 

Selvsagt er det opp til den enkelte å ha meninger, jeg synes bare at mange svartmaler Vista.

Akkurat som XP kan Vista bli bedre, diverse SP'er som er lansert samt SP1 vil nok bedre inntrykket hos de fleste forhåpentligvis.

Jeg har SP1 på 1 maskin og merker vel ikke allverdens forskjell, jeg hadde da lagt inn noen SP tidligere som man ikke får via windows update som forbedret ytelse/kompabilitet på flere områder.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal dere legge inn XP?

 

Ser strengt tatt ikke noe behov for å ha Vista, og alle som har byttet har opplevd en stor ytelsesforskjell og forbedret batteritid.

 

Min 1330 klarte min 4-5 timer og Vostro'en klarer det samme (har 2 disker i den), begge med 9cells batteri.

Jeg tror faktisk jeg vil påstå at man får bedre batteritid i Vista. Den utnytter bla mer minne for caching av OS som igjen medfører mindre forbruk av disk. Strømstyringen er også mer avansert i Vista.

 

Vista har sine små quirks men disse kan man slå av, spesielt kan nevnes indexering av harddisk for raskere søk.

 

Batteritiden på min laptop gikk opp med over 1t når jeg hadde xp på den.. Så vista sluker faktisk batteri!

Lenke til kommentar

Jeg kan jo ikke motbevise ditt tilfelle men brukte du da samme vilkår for testen?

 

Jeg synes ikke at 4-5 timers batteritid på en dual core prosessor med wlan/bt er å sluke batteri ;-)

 

Dette sporer visst av det var vel 1330 det skulle dreie seg om.

 

Gleder meg til min nye kommer!

Lenke til kommentar

Håper å få bestilt 1330`n i denne uka, slik at jeg får meg med 3k rabbatt, 3GB Ram og fri frakt :)

 

Noen som hvet om det går ann å utgiftsføre enda enn kjøper som privatkunde?

Kan kjøpe som bedrift siden vi har org. nr. men da får jeg ikke med meg alle til tilbudene som er med som privat kunde :(

Sempron ;)

Endret av Sempron
Lenke til kommentar
Håper å få bestilt 1330`n i denne uka, slik at jeg får meg med 3k rabbatt, 3GB Ram og fri frakt :)

 

Noen som hvet om det går ann å utgiftsføre enda enn kjøper som privatkunde?

Kan kjøpe som bedrift siden vi har org. nr. men da får jeg ikke med meg alle til tilbudene som er med som privat kunde :(

Sempron ;)

 

Du kan utgiftsføre så lenge du har en bedrift å føre det på, AS eller ANS spiller ingen rolle.

For å trekke fra mva må du være mva pliktig.

Lenke til kommentar

Så da kan jeg kjøpe som privatkunde å enda utgiftsføre? :D

Vis det skal jeg huke av for at jeg ikke er momspliktig(eller hva det het) når jeg kjøper?

 

Har ikke så veldig peil på dette. Pappa sier at enn må kjøpe som bedrift, men han var ikke helt sikker..

 

 

Sempron ;)

Endret av Sempron
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...