Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Wow Dell!

 

Jeg bestilte på kvelden den 14/12 og nå i dag den 19 er PC-en pakket og levert!

Og det i "julestria". Dem beregnet levering den 8 januar. men schenker har den nå..

Er jeg heldig kanskje den kommer frem til jul! Eller til i romjula! :D

 

Nå gleder jeg meg skikkelig til jul. Komme meg hjem etter 1 mnd eksamensperiode, og i tillegg så får jeg en XPS på døra! :D

 

Nei, dette blir en fin jul!

 

Hva!! Det var kjapt :dontgetit: Jeg bestilte den 12 og den "klargjøres" enda for produksjon...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wow Dell!

 

Jeg bestilte på kvelden den 14/12 og nå i dag den 19 er PC-en pakket og levert!

Og det i "julestria". Dem beregnet levering den 8 januar. men schenker har den nå..

Er jeg heldig kanskje den kommer frem til jul! Eller til i romjula! :D

 

Nå gleder jeg meg skikkelig til jul. Komme meg hjem etter 1 mnd eksamensperiode, og i tillegg så får jeg en XPS på døra! :D

 

Nei, dette blir en fin jul!

 

Hva!! Det var kjapt :dontgetit: Jeg bestilte den 12 og den "klargjøres" enda for produksjon...

Hvis PCn ikke er ferdigbygd etter 5 virkedager ville jeg ringt og etterlyst det... :)

Lenke til kommentar
Wow Dell!

 

Jeg bestilte på kvelden den 14/12 og nå i dag den 19 er PC-en pakket og levert!

Og det i "julestria". Dem beregnet levering den 8 januar. men schenker har den nå..

Er jeg heldig kanskje den kommer frem til jul! Eller til i romjula! :D

 

Nå gleder jeg meg skikkelig til jul. Komme meg hjem etter 1 mnd eksamensperiode, og i tillegg så får jeg en XPS på døra! :D

 

Nei, dette blir en fin jul!

 

Hva!! Det var kjapt :dontgetit: Jeg bestilte den 12 og den "klargjøres" enda for produksjon...

 

Kan ha noe med komponente du valgte også.. Ikke vet jeg.

Min er i alle fall sent...

 

Du kan jo ringe Dell som sagt.

 

Når fikk du estimert leveringsdato?

Lenke til kommentar

Får ikke koden 006QLHM41?MZ0J til å virke.

Får opp teksten at jeg ikke kan benytte meg av denne?

Hva i pokker?

Er ikke det litt rart? Noen som vet kravene for denne rabatten? Andre som har hatt problemer?

Jeg har forstått at dette er siste dagen. Hmm. Med andre ord bare 2,5 t igjen å bestille på.

Arrrgh.

Surfer fra Sverige akkurat nå. Kan det være årsaken?

Lenke til kommentar
Får ikke koden 006QLHM41?MZ0J til å virke.

Får opp teksten at jeg ikke kan benytte meg av denne?

Hva i pokker?

Er ikke det litt rart? Noen som vet kravene for denne rabatten? Andre som har hatt problemer?

Jeg har forstått at dette er siste dagen. Hmm. Med andre ord bare 2,5 t igjen å bestille på.

Arrrgh.

Surfer fra Sverige akkurat nå. Kan det være årsaken?

 

Du må lime den inn i rabattfeltet etter du har lagt maskinen i handlevognen! Funker her..

Lenke til kommentar

Lite oppdatering på min klage på dockinstasjonen.

 

Dell nekter å bytte den ut selv om feilen er bekreftet. De ønsker å refundere den med en lavere pris en jeg kjøpte den for, så at jeg kan bestille ny fra dem som er dyrere + frakt hjem.

 

Jeg syns dette er helt uaktelt og har nå tatt det videre med forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Lite oppdatering på min klage på dockinstasjonen.

 

Dell nekter å bytte den ut selv om feilen er bekreftet. De ønsker å refundere den med en lavere pris en jeg kjøpte den for, så at jeg kan bestille ny fra dem som er dyrere + frakt hjem.

 

Jeg syns dette er helt uaktelt og har nå tatt det videre med forbrukerrådet.

 

Bra at du har tatt det videre til forbrukerrådet! Skulle bare mangle at de ikke erstater hele beløpet, eller gir deg en tilsvarende vare som faktisk fungerer, uten merkostnad. Får håpe du vinner gjennom med saken din. Lykke til!

 

Selv får jeg besøk av en Dell-tekniker i morgen som skal dissekere PC-en min i håp om at pipelydene og ustabilitet ved høye brukstemperaturer endelig kan fikses. Er egentlig kjempefornøyd med PC-en, men dessverre lider min baby av litt CPU-skrik, som om den er hungrig på litt mer data. Håper jo selvsagt at teknikeren vet hva han gjør, så PC-en er like strøken etter remontering som den er nå nå (helt feilfri - flatt tastatur, alle sømmer i orden og ingenting å utsette på når det gjelder byggekvalitet.)

Lenke til kommentar

Litt i tvil når jeg så prisen på 1530 i dag mtp hvor mye kraftigere den er... Får se; 14 dagers reklamasjonsrett fra jeg får den ikke sant? Skal kose meg i jula og vurdere om jeg vill ha en ekstremt mobil bærbar PC eller en litt større og mye kraftigere... Hva tror dere som allerede eier M1330?

Lenke til kommentar

Liten oppdatering med min erfaring med Intel Turbo Memory.

Jeg fikk kortet i dag, så jeg tok tiden på boot uten, og etter 3 boots med, og start av en tung applikasjon som Photoshop CS3.

 

System: Vista Home Premium SP1 RC1.

 

Boot uten ITM: 71 sekunder

Start Videocleaner Pro: 15 sekunder

Start Photoshop: 31 sekunder

 

Boot med ITM: 112 sekunder

Start Photoshop: 30 sekunder første gang

Start Photoshop: 4 sekunder andre gang

Start Videocleaner Pro: 15 sekunder første gang

Start Videocleaner Pro: 4 sekunder andre gang

 

 

Siden min PC står på for det meste så er den noe skuffende økningen i boottid ikke noe problem. Det jeg er ute etter er raskere oppstart av programmene jeg bruker stadig vekk.

Soundforge 9.0 og andre lettere programmer starter på mindre enn 4 sekunder etter at de først er startet en gang. Det føles som om de starter øyeblikkelig.

 

Alt i alt syns jeg det er 219 vel anvendte kroner, siden systemet blir såpass mye mer responsivt som for eksempel 7.5 ganger raskere oppstart av Photoshop CS3.

 

Jeg kjørte i utgangspunktet Readyboost på en 4GB SDHC-brikke, men så langt mindre forbedringer i tid med den enn med ITM.

Endret av ^xRun^
Lenke til kommentar
Liten oppdatering med min erfaring med Intel Turbo Memory.

Jeg fikk kortet i dag, så jeg tok tiden på boot uten, og etter 3 boots med, og start av en tung applikasjon som Photoshop CS3.

 

System: Vista Home Premium SP1 RC1.

 

Boot uten ITM: 71 sekunder

Start Videocleaner Pro: 15 sekunder

Start Photoshop: 31 sekunder

 

Boot med ITM: 112 sekunder

Start Photoshop: 30 sekunder første gang

Start Photoshop: 4 sekunder andre gang

Start Videocleaner Pro: 15 sekunder første gang

Start Videocleaner Pro: 4 sekunder andre gang

 

 

Siden min PC står på for det meste så er den noe skuffende økningen i boottid ikke noe problem. Det jeg er ute etter er raskere oppstart av programmene jeg bruker stadig vekk.

Soundforge 9.0 og andre lettere programmer starter på mindre enn 4 sekunder etter at de først er startet en gang. Det føles som om de starter øyeblikkelig.

 

Alt i alt syns jeg det er 219 vel anvendte kroner, siden systemet blir såpass mye mer responsivt som for eksempel 7.5 ganger raskere oppstart av Photoshop CS3.

 

Jeg kjørte i utgangspunktet Readyboost på en 4GB SDHC-brikke, men så langt mindre forbedringer i tid med den enn med ITM.

 

Oppstarten av PC-en går raskere med ITM, hvis du har mange programmer der starter opp etter at windows kjernen er lastet inn, men kun etter en 8-10 restarter/cold-boots av PC-en. Ellers kan jeg anbefale denne tråden for flere tips og triks for raskere oppstart av windows:

 

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=166532

Lenke til kommentar
Oppstarten av PC-en går raskere med ITM, hvis du har mange programmer der starter opp etter at windows kjernen er lastet inn, men kun etter en 8-10 restarter/cold-boots av PC-en. Ellers kan jeg anbefale denne tråden for flere tips og triks for raskere oppstart av windows:

 

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=166532

 

Ja med noen av tweaksene på den siden kom jeg ned i boot tid på 85 sekunder, ned fra 112.

Dette var boot nummer 4 etter installasjon av ITM. Takk for tipset.

 

Edit: Boot nummer 5 tok 45 sekunder. (Restart) Duverden.

Boot nummer 6 tok 55 sekunder fra jeg trykket på.

Boot nummer 7 tok 61 sekunder fra jeg trykket på.

Boot nummer 8 tok 56 sekunder fra jeg trykket på.

Er gjerne i ferd med å stablilisere seg på litt under et minutt? Uansett er det bedre enn de 71 sekundene jeg hadde uten ITM.

Nå tar det forøvrig 21-27 sekunder å slå av maskinen fra Vista desktop. Har ikke tid for hvordan det var før ITM ble installert.

Endret av ^xRun^
Lenke til kommentar
Oppstarten av PC-en går raskere med ITM, hvis du har mange programmer der starter opp etter at windows kjernen er lastet inn, men kun etter en 8-10 restarter/cold-boots av PC-en. Ellers kan jeg anbefale denne tråden for flere tips og triks for raskere oppstart av windows:

 

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=166532

 

Ja med noen av tweaksene på den siden kom jeg ned i boot tid på 85 sekunder, ned fra 112.

Dette var boot nummer 4 etter installasjon av ITM. Takk for tipset.

 

Edit: Boot nummer 5 tok 45 sekunder. (Restart) Duverden.

Boot nummer 6 tok 55 sekunder fra jeg trykket på.

Boot nummer 7 tok 61 sekunder fra jeg trykket på.

Boot nummer 8 tok 56 sekunder fra jeg trykket på.

Er gjerne i ferd med å stablilisere seg på litt under et minutt? Uansett er det bedre enn de 71 sekundene jeg hadde uten ITM.

Nå tar det forøvrig 21-27 sekunder å slå av maskinen fra Vista desktop. Har ikke tid for hvordan det var før ITM ble installert.

 

 

Hei, tenkte bare jeg skulle nevne det, i tilfelle, men pass på at du bruker de nyeste driverne til ITM fra intel sin nettside, da driverne der fulgte med ITM på cd er utdaterte, det samme gjelder driverne der er postet på dell's nettsider.

 

http://downloadcenter.intel.com/Product_Fi...?ProductID=2813

Lenke til kommentar

Hei, tenkte bare jeg skulle nevne for de som lurer på leveringsdato, at jeg bestilte 13 des, ringte dell nå og de sier jeg skal ha den på døra 27des. (sier forsovidt at online trackingen er nede)

 

En annen ting, er det flere en meg som reagerer på den total dumpingen av prisene? Er jo kjempe bra at ting blir billigere, men utrolig sårt at på en uke, har det man får for 10k gått fra t5250,2gb,160gb,n8400 til t7500,3gb,250gb,n8400++

Er løsningen bare og benytte seg av 14dager returetten og kjøpe på nytt? ser tilbude som er nå varer til 9 jan 2008, er det ytterlige rabatter og hente?

 

Til de av dere som har høyt spesifiserte m1330, har dere noe problemer med varme og støy? 3gb minne blir jo fort ganske varmt, og hvordan er varmeutviklingen på en T7500 kontra en T5250 (prøvd å google men ikke funnet noe svar). Når jeg bestilte min maskin hadde jeg støysvake (og strømsparende) komponenter i tankene (T5250, 2gb minne (mindre varme enn 3-4gb ?) og 160gb 5200rpm) men er forskjellen minimal så er det jo seff kult med høyere specs! (og ikke minst 4mb flash/ 800fsb istede for 2/400):-)

 

Takk for feedback

 

J

Lenke til kommentar
Oppstarten av PC-en går raskere med ITM, hvis du har mange programmer der starter opp etter at windows kjernen er lastet inn, men kun etter en 8-10 restarter/cold-boots av PC-en. Ellers kan jeg anbefale denne tråden for flere tips og triks for raskere oppstart av windows:

 

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=166532

 

Ja med noen av tweaksene på den siden kom jeg ned i boot tid på 85 sekunder, ned fra 112.

Dette var boot nummer 4 etter installasjon av ITM. Takk for tipset.

 

Edit: Boot nummer 5 tok 45 sekunder. (Restart) Duverden.

Boot nummer 6 tok 55 sekunder fra jeg trykket på.

Boot nummer 7 tok 61 sekunder fra jeg trykket på.

Boot nummer 8 tok 56 sekunder fra jeg trykket på.

Er gjerne i ferd med å stablilisere seg på litt under et minutt? Uansett er det bedre enn de 71 sekundene jeg hadde uten ITM.

Nå tar det forøvrig 21-27 sekunder å slå av maskinen fra Vista desktop. Har ikke tid for hvordan det var før ITM ble installert.

 

 

Hei, tenkte bare jeg skulle nevne det, i tilfelle, men pass på at du bruker de nyeste driverne til ITM fra intel sin nettside, da driverne der fulgte med ITM på cd er utdaterte, det samme gjelder driverne der er postet på dell's nettsider.

 

http://downloadcenter.intel.com/Product_Fi...?ProductID=2813

 

Jepp er klar over det, lastet ned fra Intel med en gang.

Det fulgte forøvrig ikke med noen CD med kortet mitt, så jeg måtte laste ned drivere uansett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...