Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Har nopen opplved at maskinen er treg etter login screen til man er i vista?

Altså fra man skriver passordet til maskinen er "ferdig til bruk"

 

Synes min er utrolig treg i dette trinnet, men det er kun hvis man starter maskinen på nytt, ikke hvis man starter den etter man har lagt ned skjermen...

 

Ingen?

 

Hva er tregt da?

10sekunder, 30sekunder ?

 

Første gangen du starter maskinen og logger på starter endel prosesser/servicer for første gang og vil dermed kreve litt ekstra tid.

Kan ikke si at det var plagsomt på min, jeg hadde ikke så mye installert på den utenom AV og "kontor" programmer.

 

omtrent 2 minutter..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke drivere og programmer bør man installere/legge inn for å oppnå best mulig ytelse? Jeg formaterte den enè 1330'n her i dag, men den andre med alt Dell-tullet bootet opp raskere tross at de er helt like. Kan det være indekseringen på disken som utgjør forskjellen?

 

I tillegg så har jeg vært plaget med bluescreen på en av dem. Virker som om når den blir litt stresset. Dvs. kjører win update samtidlig som jeg legger inn antivirus og en brannmur. Siden dette kun skjedde på en av dem så lurer jeg på om det er en eller annen hw-feil. Jeg har ikke kjørt tester på minnet og slikt enda, men det kommer med tiden.

Lenke til kommentar

Hei

 

Anngående den koden som ble omtalt noen sider tilbake som vil gi 15% rabatt: V6F$500NHQRG2

 

Hvordan skal man bruke denne. Når jeg bygger systemet med 3000,- i rabatt, så prøvde jeg å lime den inn i feltet for kupongnummer og trykke "bruk kupong", men ingenting skjer. Hvor er det denne brukes?

 

En ting til. Kan man velge å betale ved at de sender en en papirfaktura? Finner nemlig ikke nettbankkodene mine og banke sa det kunne ta opp mot 1 uke før jeg fikk de nye, dermed så kan jeg ikke betale vha internett før etter dette tilbudet går ut. Men om dell må sende meg en faktura så vil jo ikke dette være et problem...vil ikke bruke betalingsutsettelse om jeg ikke trenger det.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar

TUSEN TAKK for svar :D må ha bommet litt med kopieringen.

 

Nå er systemet mitt som følger:

Komponenter
Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)
Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk
Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)
Crimson Red og 0,3 megapikslers kamera til skjerm (hvit LED)
Tynn og lett 13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) med TrueLife™
Biometrisk fingeravtrykksleser
3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare
9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)
Ikke modem
TilbehørKensington Slim Microsaver-lås
Ingen bæreveske
Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul - europeisk
Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa
Microsoft® Works 8.5 - norsk

 

...til en pris på 9,876.15 kr levert på døra! Ser dere noe jeg har glemt? Tror jeg vil ha både et 9 cellers og et 6 cellers batteri, tror dere jeg kan klare å tyne det ut av en selger? Hva må jeg belage meg på å punge ut ekstra for det om dette ikke går. Ser for meg at de er litt gjerrige nå siden det er så bra rabatter :roll:

Endret av Toxin
Lenke til kommentar

Fjern alt av ferdiginstallert antivirus du. Dumt å ha noe å ligge i bakgrunnen som du ikke bruker.

 

NB: Dumt at denne tråden har gått fra å være en informasjonstråd om denne laptopen på godt og vondt, til en tråd der det kun mases om hvor de får den billigst, hvor lang tid Schenker pleier å bruke, osv.. :roll:

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar

Antar at maskinen går lett nedi den medfølgende "mappa" også med 9-cellers batteri?

 

Tror det blir en M1330 på meg, men vipper litt mellom 9- og 6-cellers batteri. Den klumpen bak/under tiltrekker meg ikke akkurat, for å si det sånn. Men samtidig er man jo alltid ute etter best mulig batterikapasitet. Noen som vet hva det koster å kjøpe batterier løst ved et senere tidspunkt (kjekt å vite hvis jeg skulle angre på batterivalget jeg gjør nå).

Lenke til kommentar

Det er god plass i veska med 9-cell. Virker på meg som om veska er laget for en 1330 med 9-cellers batteri. En annen ting med dette batteriet er vinkelen det gir PC-en. Syns det er mye bedre å skrive på den nå enn når den ligger flatt, men det er nok bare en smakssak. I tillegg blir det jo bedre lufting med et 9-cellers og batteritiden er jo ikke akkurat dårligere.

 

Noen som ser noe negativt med 9-celler'n egentlig?

Lenke til kommentar
Antar at maskinen går lett nedi den medfølgende "mappa" også med 9-cellers batteri?

 

Tror det blir en M1330 på meg, men vipper litt mellom 9- og 6-cellers batteri. Den klumpen bak/under tiltrekker meg ikke akkurat, for å si det sånn. Men samtidig er man jo alltid ute etter best mulig batterikapasitet. Noen som vet hva det koster å kjøpe batterier løst ved et senere tidspunkt (kjekt å vite hvis jeg skulle angre på batterivalget jeg gjør nå).

Mener å huske at 9-cellers koster i overkant av 1000kr hvis du kjøper det løst. Er en del billigere om du kjøper ekstra batteri med maskinen.

Lenke til kommentar

Eneste minuset jeg ser ved det 9cellers batteriet, er at det blir en svær klump bak på PCen..

Synes at det er er upraktisk siden resten av PCen er så liten og tynn fra før..

 

Når jeg skal bestille denne så skal jeg bestille med 6cellers, og evt. kjøpe med et 9cellers etterhvert om det er behov for det.

 

edit:

Sendte mail til altitec.no som tar inn uorginale batterier og de skulle ta inn til xps 1330 etter hvert sa di.

Enda de selger uorginale batterier, så har de enda en garanti på at de ikke skal skade PCen. Om de gjorde det så skal altitec erstatte PCen.

Slik at dere hvet det :p

 

 

Sempron ;)

Endret av Sempron
Lenke til kommentar

Mener å huske (orker ikke rote gjennom nesten 150 sider) at noen har bestilte et ekstra batteri sammen med PC, og fikk en god pris på ekstrabatteriet da. Kan det stemme, eller har jeg drømt?

 

Får man samtlige bonuser hvis man bestiller via telefon? Ja, det er jo bare å ringe og spørre, men har en følelse av at det er utenfor kontortid nå. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...