Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
man kan faktisk utnytte 4 gb ram i ett 32bits OS..

står meget utfyllene enten i denne eller m1530 tråden.

OS'et utnytter bare 3,5 ja, men grafikkortet krever også mer ram om det kjøres tunge spill osv.

4 gb RAM er det ikke nor minus ved, utenom prisen da.

 

Graffikkortet (Nvidia) )har jo eget dedikert minne, og kan såvidt eg vet ikke bruke systemminnet.

Lenke til kommentar
man kan faktisk utnytte 4 gb ram i ett 32bits OS..

står meget utfyllene enten i denne eller m1530 tråden.

OS'et utnytter bare 3,5 ja, men grafikkortet krever også mer ram om det kjøres tunge spill osv.

4 gb RAM er det ikke nor minus ved, utenom prisen da.

 

Graffikkortet (Nvidia) )har jo eget dedikert minne, og kan såvidt eg vet ikke bruke systemminnet.

tror det var dette det ståd i det andre innlegget. ikke sikker.

prøv og fin det igjen. tror det er i m1530 tråden-.

Lenke til kommentar
Men det sitter jo ikke 8400m GS kort i 1530 da, så kan jo ikke se i den tråden..?

samme hvilket G-kort det er snakk om da..

her snakkes det om 4 gb minne vil bli utnyttet i ett 32bits OS..

og om jeg har rett vil jo som jeg sier noe av rammen bli bukt for og avlaste grafikkortet.

 

-PixlFace

Lenke til kommentar
Men det sitter jo ikke 8400m GS kort i 1530 da, så kan jo ikke se i den tråden..?

samme hvilket G-kort det er snakk om da..

her snakkes det om 4 gb minne vil bli utnyttet i ett 32bits OS..

og om jeg har rett vil jo som jeg sier noe av rammen bli bukt for og avlaste grafikkortet.

 

-PixlFace

 

 

Tror det er noen missforståelser her nå :p

 

Det jeg svarte på er om det er delt minne eller ikke på 8400m gs korter eller ikke. Det var en som sa at det sto i 1530 tråden, men det sitter jo ikke samma skjermkort i den så enn kan jo ikke se etter der.

 

 

Sempron.

Lenke til kommentar
Hva er da vitsen med å selge 4GB ram?

 

3,5GB (som du får med m1330'en) er betydelig mer enn 2GB.

3GB er minimum. Legger man til 1000,- får man 4GB. Så da spør jeg igjen... Hva er vitsen når man ikke får 4GB med 32bit.

 

 

dell.jpg

 

 

OK, så ikke at det var 3GB du sammenlignet med.

Det er allikevel 3 punkter som taler for 4GB, men kanskje ikke for 1000 kroner da ;-)

 

1) Du får mest sannsynlig ikke DDR2 hastighet pga parvis forskjell i minnebrikkene. (2+1)

2) Du kan senere bytte til 64bit for å få utnyttet alle 4GB

3) Med de medfølgende 2+1 brikkene kan det bli problematisk å få en ny 2GB brikke hvis du senere skal oppgradere fra 3 til 4GB, risikoen er da at du må kjøpe et nytt sett på 2+2GB.

Lenke til kommentar
Hvis du vil utnytte 4gig på 32bits system:

 

http://ntcore.com/4gb_patch.php

 

Det er nok ikke det som står her.

Det dette programmet gjør er å patche en 32bits programfil slik at den kan bruke 4GB i et 64bits operativsystem.

Det er ikke noe problem i seg selv å kjøre programmer som bruker mer enn 2GB minne i et 32bits OS. (finnes masse eksempel på dette)

Poenget er at det adresserbare området for OS er 4GB og i dette skal da bla all I/O, skjermkort etc være.

Dermed er det IKKE mulig å få 4GB ram til selve OS'et når det er 32bits.

Lenke til kommentar
Har nopen opplved at maskinen er treg etter login screen til man er i vista?

Altså fra man skriver passordet til maskinen er "ferdig til bruk"

 

Synes min er utrolig treg i dette trinnet, men det er kun hvis man starter maskinen på nytt, ikke hvis man starter den etter man har lagt ned skjermen...

 

Ingen?

 

Hva er tregt da?

10sekunder, 30sekunder ?

 

Første gangen du starter maskinen og logger på starter endel prosesser/servicer for første gang og vil dermed kreve litt ekstra tid.

Kan ikke si at det var plagsomt på min, jeg hadde ikke så mye installert på den utenom AV og "kontor" programmer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...