Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virkelig ingen som har fått m1330 i det siste som gidder å sjekke hva slags revisjon av hk og bios de har fått?

 

Takk!! Det står vel inne i bios, eller i selve oppstartssekvensen, men den vises kanskje ikke på denne maskinen? Jeg er ikke sikker på at de har laget A07 ver. av bios som passer til m1330. Men ser at hos dellcommunity hevdes det at den har blitt levert med MB rev. A04 og bios A07. Og som alle vet, så vil ikke bare en oppgradering av bios garantere mot mulighetene for ulyd ved at maskinen på batteri går i C4 sleep state. Man må ha den hardware revisjonen som A3 gir for å være sikrere. Hadde trodd at dette ville være av større interesse, enn akkurat når maskinen blir levert. Man betaler jo en masse penger for denne maskinen, og har de laget et hovedkort og en bios som eliminerer dette problemet med ulyd, ville jeg tro at det ville være viktigere å få det på plass før man bekymrer seg for når maskinen blir levert. Ok da, jo jeg skjønner at folk vil ha maskinen NÅ, og ikke senere. He he. Men dere kan vel være enig at det beste er å få maskinen NÅ og med siste hyl av hovedkort og bios? Så folkens; dere som har maskinen i hende, hva har dere for version av hovedkort?

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Jeg synes 15 blir for stort igjen, 13,3" er perfekt, kunne kanskje hatt helt ned i 12". Så det blir som du skjønner veldig subjektivt :)

til vanelig web surfing, når str/vekt ikke har av betydning.??!!?

hva sitter u på nå?

noe mellom 15"-19" ville jeg tro. om ja: plager dette deg, hver gang du surfer rundt, skulle du ønske u hadde en mindre skjerm for di da har for mye plass.?

 

Hmm. om det ovenfor stemmer med ditt tilfelle er jeg litt overrasket..

Lenke til kommentar
At PCen er portabel er også et viktig punk for meg, siden den skal brukes på skolen 4-5dager i uka..

 

Men da blir det 1330 isteden for 1530 for meg :p

da er jeg meget enig med det dere begge sier.

men med det DU skrev i den andre posten var om skjermen var liten til surfing, og det er den.

men når du nå sier den bør være portabel er m1330 det klare valget for deg..

om du ikke sitter på dataen på fanget hjemme men som oftest på en pult eller noe kan du ji\o gjøre som meg og kjøpe deg(eller har allerede?) en sekundær VGA/HDMI ikke dvi, skjerm og koble til som skjerm nr 2..

Lenke til kommentar
Jeg synes 15 blir for stort igjen, 13,3" er perfekt, kunne kanskje hatt helt ned i 12". Så det blir som du skjønner veldig subjektivt :)

til vanelig web surfing, når str/vekt ikke har av betydning.??!!?

hva sitter u på nå?

noe mellom 15"-19" ville jeg tro. om ja: plager dette deg, hver gang du surfer rundt, skulle du ønske u hadde en mindre skjerm for di da har for mye plass.?

 

Hmm. om det ovenfor stemmer med ditt tilfelle er jeg litt overrasket..

 

Nå tok jeg meg friheten til å faktisk lese litt mellom linjene, og slik jeg tolket spørsmålet hans så lurte han på om vanlig bruk av en 13,3" blir for lite. Derav mitt svar... Men ja, jeg mener 15" er altfor stort, sitter på en 15 tommer på fanget nå, svært uoversiktlig, tung er den og!! :) Derfor liker jeg mindre maskiner MYE bedre.

 

edit: Men hvis man er på jakt etter en laptop som skal stå rolig over lengre perioder, så er jeg enig at en 15" er det beste valget.

Endret av kesse
Lenke til kommentar
Ja, går ann å kjøpe en skjerm som jeg kan ha på skrivepulten min :) Men det må nok bli etter at jeg får inn litt penger.

 

Finnes det PC skjermer med HDMI ingang? :p

ja, det gjør det.. men dette er da bare på de litt større skjermene som 22"-30"

her er en meget god en:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344098 24" 3000kr

om man skal over 24" koster skjermene fra 6000-7000 og oppover..

utenom dette er det da VGA som gjelder siden m1330 ikke har DVI ut.

tror ikke det finnes noen switsh heller, bare andre veien; VGA-DVI. men er ikke sikker..

Lenke til kommentar
Jeg synes 15 blir for stort igjen, 13,3" er perfekt, kunne kanskje hatt helt ned i 12". Så det blir som du skjønner veldig subjektivt :)

til vanelig web surfing, når str/vekt ikke har av betydning.??!!?

hva sitter u på nå?

noe mellom 15"-19" ville jeg tro. om ja: plager dette deg, hver gang du surfer rundt, skulle du ønske u hadde en mindre skjerm for di da har for mye plass.?

 

Hmm. om det ovenfor stemmer med ditt tilfelle er jeg litt overrasket..

 

Nå tok jeg meg friheten til å faktisk lese litt mellom linjene, og slik jeg tolket spørsmålet hans så lurte han på om vanlig bruk av en 13,3" blir for lite. Derav mitt svar... Men ja, jeg mener 15" er altfor stort, sitter på en 15 tommer på fanget nå, svært uoversiktlig, tung er den og!! :) Derfor liker jeg mindre maskiner MYE bedre.

 

edit: Men hvis man er på jakt etter en laptop som skal stå rolig over lengre perioder, så er jeg enig at en 15" er det beste valget.

 

men om den skal stå fast på ett bord uten og flyttes rundt på..

syntes du da at 15 er for stort?

i mitt tilfelle er da 15 ett absoluttminimum. helst oppe i 19"+

mer desktop plass øker produktiviteten til en vet du. evt to skjermer.

Lenke til kommentar
Så dyrt??? :p

 

Men kan jo hende at en 13`` blir like fint å sitte å se på som en 15`` eller større :)

jaja. men om u bare vil ha en sekndær skjerm for surfing, musikk, video o.l tenger du jo ikke HDMI.

du får en 17"-22" til under 1800kr

17" meget bra bilde http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328394 1500kr, sitter på denne selv nå og bilde er meget bra..

samme modell 19" http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328258 legg på 100 og få wide screen.

22" wide http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341416 1800kr har bestillt denne selv. meget bra bilde osv..

Lenke til kommentar

Nei, som jeg skrev så er jeg enig i at hvis du ikke er avhengig av å ta med deg maskinen på skolen eller andre ting feks. Men skal ha en bærbar "stasjonær" så er en 15 eller 17" gode valg. Det var ikke det at jeg sliter med å sitte på maskinen hvis skjermen er stor, jeg mente selvsagt dette med portabilitet.

Lenke til kommentar
Beklager, men gikk i gjennom biosen, og fant ikke noe info om revisjon av hovedkort.

 

Ikke så rart at du ikke fant noe info der. Etter hva jeg har finne ut så står revnr. på hovedkortet under minnebank 1. Det er også noen som sier at et av klistremerkene på selve maskinen avslører hva slags version av hovedkort det er. Er det A01 eller A04 så står det på et av klistremerkene. Men i hvilken sammenheng vet jeg ikke. Det snakkes om "base sticker". Så med denne informasjonen; er det noen som har fått levert maskin de 2-3 siste ukene som kan fortelle meg om de har A01 eller A04 version av hovedkort?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...