Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor lang tid pleier Schenker å bruke på å levere ca? Bestilte min laptop 3/1 og i går (4/1) var laptopen kommet i fase 5: Ekspedert.

 

Men får ikke trackingen hos Schenker til å fungere (error 205).

tror vi alle får den errore..

bare prøv og ring dem(ha dette 60xxxxxxxx nummeret klart)

tlf nummer ligger på sidene dems.

om du bor i oslo området er nr :22882799

 

-PixlFace

 

Edit: en mulighet er at du har fått en annen persons maskin.en som hadde samme specs men ombestemte seg før maskinen var fremkommet og ville heller ha en annen verson med disse nye tilbudene..

pga jeg tviler starkt på at den kommer seg til fase 5 så kjapt..

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar
Så det er ikke lenger så laaang leverings tid på 1330? :D

 

Tydeligvis ikke.

 

Regner med det er litt tidlig å begynne å mase på Schenker enda, men bør jeg forvente at det tar et par uker eller noen dager? (Trondheim)

om shenkers kontor/lager ligger i nærheten der du bor kan du hente den selv og få pakken 2-4 dager tidligere.

ring dem og hør om den er inne og når den evt kommer til og være det..

husk og ha 60xxxxxxxx nummeret.

Lenke til kommentar
Hei : )

Jeg vurderer å kjøpe bærbar pc. Valget står mellom XPS 1330 eller 1530. Jeg har ikke bestemt meg enda, men jeg lurer på åssen LED- skjermen er i forhold til CRT- skjermen. Hva er forskjellen? Har lest at LED-skjermen er mer lys sterk, bruker mindre strøm og at PC-en blir tynnere. Blir skjermen mye "tøyligere" med LED. Hvilken pc ville dere ha gått for? Skal ikke bruke pcen til spilling idet hele tatt. Håper på svar, på forhånd takk : )

 

LCD-LED skjermen på m1330 er i forhold til en CRT-skjerm bærbar. Du slipper lysrør og skjermflimmer, samt at maskinen inkl. skjerm veier under 2 kg, noe en CRT-skjerm alene, sjelden gjør. Dessverre kan du oppleve noe ghosting på LCD-skjermer, da bildet oppdateres på en annen måte enn ved den gamle CRT-teknologien, (les: http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_crysta...splay#Drawbacks ) For øvrig anbefaler jeg å få levert den bærbare maskinen med LCD-skjerm, og da helst LCD-white-LED, da den gir bedre kontrast, bedre lysstyrke og lavere strømforbruk, samt at den tar opp litt mindre plass og litt mindre vekt.

Lenke til kommentar

Fant en fin side som handler om 1330`n :)

 

Link!

 

Det som kanskje er mest intereangt der(ivertfall for min del) er hvordan enn inntalerer XP på den :)

 

Noen som hvet om det er noen funskjoner som ikke funker med XP på den?

 

F.eks fjernkontroll, hurtigknapper, media direct, OSV?

 

 

edit: Følger det med Vista CD eller slik recovery partisjon?

Endret av Sempron
Lenke til kommentar
jeg sitter på xps'en nå. fikk den i dag, og må si meg meget fornøyd.

selv med 2 gb går den utrolig kjapt, bare man får avinstalert det dere security senteret.

har instalert avg.

 

venter på svar fra dell anngående noen form for kompensasjon.

 

Jeg fikk min på døra i går, og er også foreløpig fornøyd :)

 

Jeg har avinstallert McAffee jeg også, men når jeg skal legge inn AVG får jeg beskjed om at jeg allerede har antivirusprogram på PC-en, og at det kan bli trøbbel hvis jeg legger inn to stk... noen forslag til hva jeg kan gjøre? Finner ikke McAffee når jeg går inn for å fjerne det...

 

Og forresten; alle knappene på tastaturet er veldig greie og lydløse...bortsett fra space-knappen, den lager skikkelig lyd når jeg trykker på den, noen flere med samme problem?

Lenke til kommentar
Fant en fin side som handler om 1330`n :)

 

Link!

 

Det som kanskje er mest intereangt der(ivertfall for min del) er hvordan enn inntalerer XP på den :)

 

Noen som hvet om det er noen funskjoner som ikke funker med XP på den?

 

F.eks fjernkontroll, hurtigknapper, media direct, OSV?

 

 

edit: Følger det med Vista CD eller slik recovery partisjon?

 

Alt skal fungere helt glimrende i XP etter det jeg har lest på utallige forum.

Synes ikke den guiden om å installere XP var så veldig god. Bla. mister du jo støtten for SATA.

Satser selv på å gjøre det som dette: http://www.dellcommunity.com/supportforums...ding&page=1

Bare at jeg har slipstreamet driverne til SATA inn på en XP-cd.

Lenke til kommentar

Jeg var å prøvde PC-en hos en kompis idag. Og jeg har et spm, ikonene på skrivebordet var så store. Går det ikke an å få de mindre? Han hadde skjerminstillingene på 1280x800 og det er jo det som er max. Hva synes dere om skjermstørrelsen? Jeg er så usikker om jeg skal velge 1330 eller 1530.

Endret av 900
Lenke til kommentar
Jeg var å prøvde PC-en hos en kompis idag. Og jeg har et spm, ikonene på skrivebordet var så store. Går det ikke an å få de mindre? Han hadde skjerminstillingene på 1280x800 og det er jo det som er max. Hva synes dere om skjermstørrelsen? Jeg er så usikker om jeg skal velge 1330 eller 1530.

de kan stilles mindre.

no problemo. velg m1530 om du ikke er hyper-avhengig av og kunne ta den med deg ofte...

Lenke til kommentar
Hvordan da? Vi prøvde.... Men fikk det ikke til? Hadde 1530 kommet med LED skjerm så hadde valget vært enkelt : )

den kommer med det i februar eller noe..

endre icon str gjøres ved og gå til skrive bordet, høyere klikker, utseende, avansert, rullgardin ned til ikoner, setter størrelse.

detter er på XP jeg er ikke sikker på om det er helt det samme på vista men sånn ca ville jeg tro.

 

-PixlFace

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...