Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Imponerende batterilevetid! Jeg har 6 cellers med i konfigurasjonen, og som sagt tidligere får jeg ett 9 cellers ekstra gratis ^^

 

Noe man må gjøre første gangen det lades? Ikke skru på pcn før den har ladet 24 timer eller? Eller er det bare å kjøre på og ha laderen plugget i ett døgn? Eller 9 timer?

 

PCn min er i alnabru i Oslo om jeg husker rett, mest sansynelig i Tromsø på Fredag :D Herregud det hadde vært så perfekt timing... de 3 siste dagene før jul bruker å være lange; Nå kan de bli ufattelig korte! :)

 

 

Tror dere min maskin klarer å drive Red Orchestra: Ostfront 41-45?

 

2 Ghz Core 2 duo

2 GB Ram DDR2

128 MB Nvidia Gforce 8400GS

 

?? :)

Endret av Harmony
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes, da har jeg endelig fått lagt inn bestilling :new_woot:

Pengene fra avbestillingen jeg gjorde på fredag kom ikke tilbake på kontoen min før i dag, så jeg begynte å bli nervøs for at jeg ikke skulle rekke å bestille på nytt igjen før tilbudet går ut...

 

Sånn endte det hvertfall:

 

-Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz)

-2GB ram

-128 MB GeForce® 8400M GS

-320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

-Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

-Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa

-Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support

-Bluetooth

-6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

-Biometrisk fingeravtrykksleser

-Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

-LED-skjerm (300 nit) med TrueLife™

 

 

Total:

11 262,50 kr

 

Så får jeg bare krysse fingrene og håpe at det ikke kommer et supertilbud i januar igjen :thumbup:

Endret av Ane-Rikke
Lenke til kommentar
På "ordrestatursiden" til Dell er det forskjellige "faser" om hvor pcen din er i systemet. Noen som vet hvor mange faser det er?? :)

 

5 faser

 

 

Ordrestatus står lengst på fase 2. Her venter du i køen på alle pc-er som skal bygges

 

fase 3-5 går "kjapt", som er produksjonen, testing og leveringen.

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar
På "ordrestatursiden" til Dell er det forskjellige "faser" om hvor pcen din er i systemet. Noen som vet hvor mange faser det er?? :)

 

5 faser

 

 

Ordrestatus står lengst på fase 2. Her venter du i køen på alle pc-er som skal bygges

 

fase 3-5 går "kjapt", som er produksjonen, testing og leveringen.

 

Takk for svar!

 

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før den er i fase 5 før den faktisk kommer til Norge ?

Lenke til kommentar
På "ordrestatursiden" til Dell er det forskjellige "faser" om hvor pcen din er i systemet. Noen som vet hvor mange faser det er?? :)

 

5 faser

 

 

Ordrestatus står lengst på fase 2. Her venter du i køen på alle pc-er som skal bygges

 

fase 3-5 går "kjapt", som er produksjonen, testing og leveringen.

 

Takk for svar!

 

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før den er i fase 5 før den faktisk kommer til Norge ?

Min PC nådde fase 5 (Ekspedert) 13/12, og ankom Alnabru (Norge - Oslo) idag/igår 18/12 :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder å sette inn SD-kort til bruk for Readyboost i Vista, merker man forskjell på 4 GB og 8GB?

Prisforskjellen er jo ikke så stor, og bl.a. Kingston og Sandisk har 8 GB class 6 SD-kort.

Du bør bruke FAT32 og ikke NTFS på en USB-drive med readyboost. Det kommer av at NTFS skriver mer til brikken, blant annet "last access time", og vil derfor slite ut minnebrikken raskere enn med FAT32. Så da begrenser readyboost seg til en fil på 4GB, og om du setter inn en 8GB brikke vil ikke resten bli benyttet, men du kan jo bruke det til filer du vil transportere da.

Jeg har satt inn et 4GB SDHC-kort permanent i maskinen for readyboost, og denne uken får jeg et 1GB Intel Turbo Memory-kort for ekstra boost (readydrive og readyboost tror jeg) på notebooken, og en 4GB rask Sandisk Cruizer minnepinne for readyboost på den stasjonære PC-en min. Har også planer om å sette inn en større disk med 7200rpm i notebooken.

Lenke til kommentar

Wow Dell!

 

Jeg bestilte på kvelden den 14/12 og nå i dag den 19 er PC-en pakket og levert!

Og det i "julestria". Dem beregnet levering den 8 januar. men schenker har den nå..

Er jeg heldig kanskje den kommer frem til jul! Eller til i romjula! :D

 

Nå gleder jeg meg skikkelig til jul. Komme meg hjem etter 1 mnd eksamensperiode, og i tillegg så får jeg en XPS på døra! :D

 

Nei, dette blir en fin jul!

Lenke til kommentar

Da har jeg også bestilt :D

 

PROSESSOR: Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

FARGEVALG: Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

LCD: Tynn og lett 13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) med TrueLife™

MINNE: 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM

HARDDISK: 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

GRAFIKKORT: 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

 

+ 3 års uhellsforsikring

 

Alt dette til en sum på 12 300 kr.

 

Nå tenker jeg det blir en fin start på nyåret :)

Lenke til kommentar

Man kan få et bra tilbud på m1330 i dag ja! ut dagen er det 1000kr rabatt+ 2000kr til om man bruker rabattkoden postet lenger opp( 006QLHM41?MZ0J ).. Så da får man den største versjonen til 11 000kr ;) Det betyr også at man får en fullt specca 1530 med blu-ray til 12 500kr.. Og det er veldig bra =)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Hehe litt dumt at jeg har hatt maskinen i halvannen måned allerede, ellers kunne jeg kanskje fått litt ekstra rabatter jeg også. Betalte like i overkant av 12000 for min konfig listet i signaturen min.

Men men, i løpet av tiden jeg har hatt maskinen er jeg kommet langt, har fått gjort mye arbeid på maskinen, og tweaket den for en nær optimal ytelse. Denne tweakingen, eller rettere sagt hva som gir bedre ytelse, er sånt som vi som har hatt maskinen en stund gjerne forteller om her på forumet, til nytte for nye brukere da.

Gratulerer dere nye med et godt kjøp. Det var et godt kjøp da jeg kjøpte min, og er blitt et enda bedre kjøp siden.

Lenke til kommentar
Hei

 

Hva er normal behandlings tid hos Dell??

Dvs hvor lenge går det fra en bestiller til en får ordrebekreftelsen (Ikke Internettkvitteringen)

 

Bestilling foretatt 17.12, ennå ingen ordrebekreftelse mottatt

 

På forhånd takk for svar

 

PesA :!:

 

Ja , dette lurer jeg også på...

 

Jeg bestilte i går, og jeg har ennå ikke fått ordrebekreftelse... Trodde dette var noe man mottok rett etter man hadde bestilt jeg? (man må jo ha denne for å kunne følge med på ordren :dontgetit: )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...