Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen som vet vennligst gi meg en KORT guide på hvordan jeg sjekker ordrestatusen min hos Schenker manuelt? Hvilken nummer jeg skal bruke osv, link...

Jeg er så spennt på hvor ordren min er... Please anyone?!

Mange sa at jeg skulle gjøre det manuelt, men ingen vill fortelle meg hvordan! Hjelp en mann i nød! :D

Lenke til kommentar
Til de av dere som har 9 cellers batteri, hvor lenge holder det ved vanlig nettbruk?

 

Noen som spiller BF2 på denne maskinen som kan si om det flyter greit?

9 celleren holder cirka 3,5 timer med lett bruk.

Klarer å skive inntil 5 timer med wifi og bluetooth av og skjermlyset på det laveste.

 

3,5 timer? Det klarer jeg nesten på 6 cells-batteriet med surfing etc. (spørs selvfølgelig hva du definerer som lett bruk da). Jeg har ikke prøvd 9 cellsbatteriet noe særlig så jeg vet ikke hva det klarer.

 

Det er forresten med skjermlyset på nest høyeste og W-LAN og bluetooth på (bt i strømsparingsmodus da seff.).

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det er ikke tilfeldigvis noen her inne som vil bytte batteri til en XPS M1330?

 

Jeg fikk med et 4 cellers batteri da jeg kjøpte den for 2 mnd siden. Dette var en missforståelse fra min side. Jeg skulle hatt et 9 cellers. Så nå har jeg et 6 cellers jeg bruker og et 4 cellers som ikke er pakket ut engang. Er det er noen som har motsatt problem, bare si ifra :)

Endret av _Kosh_
Lenke til kommentar
Kan noen som vet vennligst gi meg en KORT guide på hvordan jeg sjekker ordrestatusen min hos Schenker manuelt? Hvilken nummer jeg skal bruke osv, link...

Jeg er så spennt på hvor ordren min er... Please anyone?!

Mange sa at jeg skulle gjøre det manuelt, men ingen vill fortelle meg hvordan! Hjelp en mann i nød! :D

 

 

http://www.schenker.no/15367/no/main_node_17251.html

 

Paste inn det 6XXXXX nummeret

Lenke til kommentar

Hey!

 

Bare lurte paa om noen har faatt en XPS m1330 i det siste? Evt hvor lang tid det tok?

Jeg bestilte en XPS med folgende specs 13des ( skal bare brukes til skole, og litt spilling en skjelden gang):

LED skjerm

CPU T5250

Nvidia 8400

2GB ram

160gb 5200rpm

 

Selv om jeg har "kjedelige" komponenter ser jeg at de enda ikke har faatt inn komponentene (fase 2) saa det er vel aa se langt etter og faa denne til jul.. :-( Noen som har noe peil paa hvor lang tid man maa vente?

 

Mvh

 

Jarl

Lenke til kommentar
Kan noen som vet vennligst gi meg en KORT guide på hvordan jeg sjekker ordrestatusen min hos Schenker manuelt? Hvilken nummer jeg skal bruke osv, link...

Jeg er så spennt på hvor ordren min er... Please anyone?!

Mange sa at jeg skulle gjøre det manuelt, men ingen vill fortelle meg hvordan! Hjelp en mann i nød! :D

 

 

http://www.schenker.no/15367/no/main_node_17251.html

 

Paste inn det 6XXXXX nummeret

Ordrenummeret? Hvis jeg bruker det får jeg følgende melding; *Må fylles ut, søket ga ingen resultater :(

Lenke til kommentar
Du kan få 5.1 ut i fra minijack portene i front ved å putte en minijack->2x Rca i mic porten, da vil det poppe opp en meny hvor du kan velge at de skal være høytalerne bak, men dette blir analogt signal, og du får ikke spdif digitalt signal ut i fra minijack i front.

 

En løsning om du vil få digitalt signal ut i fra M1330 kan være en slik, men jeg har ikke sett noen med annet enn optisk spdif ut (har ikke søkt spesielt mye etter det enda heller vel å merke), alle de jeg har sett er med optisk tos-link kontakt.

 

En annen kan være noe jeg ser omtalt på diverse forum, en slik hdmi splitter, men hører det er dyrt og veit ikke om tilgjengeligheten i norge.

 

Så, afaik, kan du kjøre lyd og bilde over hdmi til f.eks en tv, jeg har gjort dette sjøl, men har begredelige høyttalere i tv'n og overfører bare bilde over hdmi kabelen.

 

Du kan selvfølgelig tappe stereo analog lyd ut i fra hodetelefonportene, f.eks med en minijack->2x RCA, noe jeg gjør for å få lyden til hjemmekinoanlegget mitt.

 

Eller du kan få 5.1 lyd ut i fra minijack portene, dog analogt signal.

 

Jeg har ikke sett/lest noe sted at man får digitalt signal ut fra M1330 uten ved bruk av f.eks en hdmi-splitter eller eget lydkort alla den jeg linka.

 

Om noen leser noe annet, post!

 

Jeg fant denne:

 

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=651926

 

Bla litt nedover, så finner dere en som sier at den høyre lyd ut blir digital når en velger HDMI ut. Noen kommentarer? Jeg har ikke digital mini-jack til RCA, så har ikke fått testa enda.

Lenke til kommentar
Du kan få 5.1 ut i fra minijack portene i front ved å putte en minijack->2x Rca i mic porten, da vil det poppe opp en meny hvor du kan velge at de skal være høytalerne bak, men dette blir analogt signal, og du får ikke spdif digitalt signal ut i fra minijack i front.

 

En løsning om du vil få digitalt signal ut i fra M1330 kan være en slik, men jeg har ikke sett noen med annet enn optisk spdif ut (har ikke søkt spesielt mye etter det enda heller vel å merke), alle de jeg har sett er med optisk tos-link kontakt.

 

En annen kan være noe jeg ser omtalt på diverse forum, en slik hdmi splitter, men hører det er dyrt og veit ikke om tilgjengeligheten i norge.

 

Så, afaik, kan du kjøre lyd og bilde over hdmi til f.eks en tv, jeg har gjort dette sjøl, men har begredelige høyttalere i tv'n og overfører bare bilde over hdmi kabelen.

 

Du kan selvfølgelig tappe stereo analog lyd ut i fra hodetelefonportene, f.eks med en minijack->2x RCA, noe jeg gjør for å få lyden til hjemmekinoanlegget mitt.

 

Eller du kan få 5.1 lyd ut i fra minijack portene, dog analogt signal.

 

Jeg har ikke sett/lest noe sted at man får digitalt signal ut fra M1330 uten ved bruk av f.eks en hdmi-splitter eller eget lydkort alla den jeg linka.

 

Om noen leser noe annet, post!

 

Jeg fant denne:

 

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=651926

 

Bla litt nedover, så finner dere en som sier at den høyre lyd ut blir digital når en velger HDMI ut. Noen kommentarer? Jeg har ikke digital mini-jack til RCA, så har ikke fått testa enda.

Så HDMI kontaken støtter ikke 5.1/7.1 inch signaler? DTS Master HD og Dolby True HD er jo bare å glemme da...

 

Angående Digital Jack til RCA; Hvorfor? Du får ikke surround via RCA, du må ha Digital Jack til TOSLINK kontakt (Optisk) også kalt SPDIF.

Lenke til kommentar
Til de av dere som har 9 cellers batteri, hvor lenge holder det ved vanlig nettbruk?

 

Noen som spiller BF2 på denne maskinen som kan si om det flyter greit?

9 celleren holder cirka 3,5 timer med lett bruk.

Klarer å skive inntil 5 timer med wifi og bluetooth av og skjermlyset på det laveste.

 

3,5 timer? Det klarer jeg nesten på 6 cells-batteriet med surfing etc. (spørs selvfølgelig hva du definerer som lett bruk da). Jeg har ikke prøvd 9 cellsbatteriet noe særlig så jeg vet ikke hva det klarer.

 

Det er forresten med skjermlyset på nest høyeste og W-LAN og bluetooth på (bt i strømsparingsmodus da seff.).

 

Hadde bøgga versjon av firefox oppe da jeg målte. Jeg får mellom 4,5 til 5 timer med lett bruk av maskinen (internett, wifi på, bluetooth på, skjermlyset på maks, litt openoffice/itunes) med bruk av 9 cellers batteriet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...