Gå til innhold

Dagligdags fotografering med Canon EOS 350D


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et EOS 350D som jeg ikke har brukt så altfor mye,

men nå som sommeren er her er det på sin plass

at jeg virkelig benytter meg av kameraet.

 

Jeg er totalt nybegynner innen fotografering, er fortsatt

på "manual" stadiet kan man vel si. :hmm:

 

Problemet mitt som jeg sliter litt med, er at bildet blir

uskarpt og utydelig når jeg tar bilder uten blits.

Jeg bruker for det meste AF, så det er ikke noe med fokuseringen,

men heller lukkertiden. Det jeg ikke forstår er, hvordan forebygge slik

utydelighet? Merker at lukkeren til tider er veldig treg om det er mørkt der jeg ønsker

å ta bilde. Men på en annen side, om jeg bruker blitz, så blir alt totalt overbelyst.

 

Er som sagt en helt fersk nybegynner, alle råd er velkommne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet mitt som jeg sliter litt med, er at bildet blir

uskarpt og utydelig når jeg tar bilder uten blits.

Jeg bruker for det meste AF, så det er ikke noe med fokuseringen,

men heller lukkertiden. Det jeg ikke forstår er, hvordan forebygge slik

utydelighet? Merker at lukkeren til tider er veldig treg om det er mørkt der jeg ønsker

å ta bilde. Men på en annen side, om jeg bruker blitz, så blir alt totalt overbelyst.

Det første jeg synes du skal gjøre, er å lese fotokompendiet som er linket til her på forumet et sted, der er det mye nyttig informasjon som attpåtil er gratis :o)