Gå til innhold

Age of Conan VS Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Sånne ting hører du aldri om hehe

 

hehe nei veldig sant det. Var litt sånn i starten av wow, men kom veldig fort bort og ble erstatet av tallent/gear diskusjoner å sånn.

 

Noen som vet akkurat hvordan dette med at du kan slå i 5 forskjellige retninger fungerer? Altså det jeg mener er hvordan velger du disse retningen, er det med taster på tastaturet(a=high left etc) eller er det med musa eller hva? Ikke sett noe godt svar på dette.

8820105[/snapback]

 

Du kan gjøre dette på flere forskjellige måter.

 

1. Det er noen symboler nederst på skjermen, hvor du kan trykke på de forskjellige retningene du vil slå med din mus.

 

2. Du bruker knapper som du binder selv på tastaturet ettersom hva du liker best.

Orginalt er disse knappene A,S,D,W for styring og angreps knappene er satt til Q,1,2,3,E som jo ligger rundt de du bruker for å styre karakteren din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også veldig spent på hvordan de kommer til å gjøre caster classene. Siden casting skal foregå i 1.person med sikting å slik. Høres veldig interesant ut, og mye mer utfordrende enn lignende klasser i wow.

 

Men igjen må det bli fyktelig vanskelig å treffe bevegelige mål? Som i PvP, hvis du skyter å pila/spellen går i rett linje, og det tar noen sekunder før den kommer frem. Så vil det jo være veldig vanskelig å treffe noen?

Lenke til kommentar

Det er vel også slik at alle defensive moves (shield-block, dodge, parry) styres ikke av deg, men er basert på stats og "dice rolls". Noe som er forståelig med tanke på at det er i en online verden, og ikke på en lokal server.

 

Eller, du har jo den "hoppe-til-siden" funksjonen de har vist. Er sikkert det eneste defensive man kan gjøre, utenom å snu og løpe :p

Lenke til kommentar
Det er vel også slik at alle defensive moves (shield-block, dodge, parry) styres ikke av deg, men er basert på stats og "dice rolls". Noe som er forståelig med tanke på at det er i en online verden, og ikke på en lokal server.

 

Stemmer det at dodge, parry og block er serveren som regner ut for deg. Hadde vært umulig å ha dette med real-time med tenke på latenzy. Signalet hadde bare ikke gått fort nok frem og tilbake mellom de to som er involvert i kampen.

Lenke til kommentar
Ojojoj. Dere sier det er få filmer med gameplay på ? Jeg har sett MYE av dette.

Er en del av de, men man ser ikke stort mer enn character creation, standatd PvE melee combat og litt heste løping. Man får jo såklart se hvor flott spillet ser ut, men man får vite veldig lite om hvordan de faktsike interesante tingene fungerer.

Jeg ser mange også påpeker at populariteten til WARHAMMER er større. Dette er kanskje ikke så rart når selskapet har EA, verdens største spillselskap i ryggen. Dette gir jo følgelig et stort markedsføringsbudsjett, noe som gjør at de får større popularitet før utgivelsen. Etter utgivelsen av AOC og WAR vil dette mest sannsynlig forandre seg. Personlig foretrekker jeg AoC:

Jeg vil nå tørre å påstå at populæriteten sank da EA tok over. Utrolig mange hater EA som pesten. Og vi har sett lite eller ingen markedsføring fra EA sin side. Det som er skremmende med EA er at de klarer å få spill som NFS: Carbon - som er tidenes værste bilspill - til å bli en enormsuksess. Hvordan? Jo, markedsføring. Jeg ser aldri på TV og til og med jeg fikk med meg den reklamen. Kan ikke se for meg at WAR får mindre markedsføring. Om det er en bra ting at spillet får et utall brukere er jeg ikke sikker på, men sikkert er det at EA kan skape salgstall uten et kvalitetsprodukt.

 

- Man kan sloss fra hesteryggen.

Ang. det... Har de sagt noe om mounted combat i PvP?

 

- Barn og førpubertale gutter blir luket ut og vil fort gå lei spillet, ettersom de aller fleste ikke vil beherske kampsystemet i den grad de selv ønsker.

Lite trolig, derimot så appelerer det generellt til en høyere aldersgruppe, noe som trolig vil skape en høyere subscrivermasse.

- Muligheten til flott grafikk samtidig som man kan sette ned grafikken, slik at jeg også får spilt spillet på min bærbar. (minstekrav er ikke lagt ut enda, de sjekker denne nå i betatestene, men de har sagt at minstekravet skal være oerkommelig for de aller aller fleste).

Får håpe det er sant. Men jeg skal se det før jeg tror det.

- Kampsystemet er "lett å lære, men vanskelig å mestre"

Unikt.

- For nesten første gang i MMO- historien vil vi få store slag som kan minne sterkt om ringenes herre slag:  Rangere i bakgrunnen som skyter piler, en front med soldater som hakker og slår, et hestekavaleri som kommer susende inn i klyngen, mager som driver med spells og assasinators som sniker og tar de svakeste motspillerne som prester, mager, rangere og folk som healer seg.

Ikke veldig nytt, men ok. Gøy blir det sikkert.

 

- Du har 40 sliders til å tilpasse din character. Du kan justere muskler, høyde, nesen, arr, tatoos, hår, munn osv. Det første spillet hvor man faktisk kan kjenne igjen kameraten sin ved å bare se han!

Har jo vært veldig mange spill som har slike muligheter, og på samtlige av disse spillene, så må man veldig nærmt for å kunne se detaljene.

 

- blir for lett. Man kan sammelikne gameplayen her med WoW.

Eller et hvilket som helt annet MMO. Mythic er ikke tilbakestående, de vet at Wow suger. Blizzard fikk brukermasse av helt andre grunner. Men ja, hvem vet. På dette tidspunketet kan man bare gå utifra hva mythic har sagt og hva de har gjrodt før (DAoC (som hadde meget høy vanskelighetsgrad på comabt)), og håpe på det beste. Vi vet like lite om hvor vanskelig AoC faktisk vil bli. Spekuler det dere vil, svaret kommer ikke før spillet er ute.

 

 

- Barnslig grafikk. Bedre enn wow riktignok, men like barnslig. Se på trailers fra ingame play, så ser dere hva jeg mener.

Om din definisjon av barnslig er sann til looken til miniatyrene så ok. Det er jo en helt annen stil enn AoC, liten tvil om det.

WHnt_06.jpg.

Lenke til kommentar
Det er vel også slik at alle defensive moves (shield-block, dodge, parry) styres ikke av deg, men er basert på stats og "dice rolls". Noe som er forståelig med tanke på at det er i en online verden, og ikke på en lokal server.

 

Stemmer det at dodge, parry og block er serveren som regner ut for deg. Hadde vært umulig å ha dette med real-time med tenke på latenzy. Signalet hadde bare ikke gått fort nok frem og tilbake mellom de to som er involvert i kampen.

8820956[/snapback]

 

"Dodge" blir jo selvfølgelig ikke regnet ut. Om en person bommer på en motspiller, kan man jo kalle dette "dodge", men om man klarer å dodge et attack i AoC, er dette ofte et resultat av egne ferdigheter eller mangel på ferdigheter hos motstanderen. Det er jo derfor det kalles Real-time combat. Det du beskriver er jo WoW, ikke Aoc.

 

Dette er altså det dere betegner som "dodge". Det er slik som utviklerne har uttalt seg ikke sannsynlig at dodge blir et resultat av en slags "stats" som i wow, men at det heller er et resultat av egne ferdigheter.

 

Når det kommer til "Parry" og "block" fra shield, vet jeg lite. Det er likevel nærliggende å tro at dette også avhenger av spillerens handlinger under en kamp. Det er jo nettopp dette utviklerne er så stolte av! At spillernes handlinger er såpass utslagsgivende. Dette er et innovativt tiltak, noe som gjør at det rettes stor skepsis mot det. Gutta fra Funcom er svært flinke, og jeg tror at de med deres faglige dyktighet og kjærlighet til yrket, kommer til å klare dette svært bra.

 

Ha en fin lørdagskveld!

 

Kan svare på kritikk og evt. spørsmål til innlegget i morgen.

Lenke til kommentar

Ojoj, nå eksploderte i tråden, som har vært sovende noen dager.

 

Bra du signet opp CyBerrRiFle, og velkommen!

Fint å se litt flere dybdeinnlegg på gamer.no

 

[klipp]

- Det er få hindringer i hvor man kan gå. Fjell er ikke hinder i AoC. I motsetning til andre spill kan man her gå over dem isteden.

Jepp! Kult ikke sant! :)

 

- Barn og førpubertale gutter blir luket ut og vil fort gå lei spillet, ettersom de aller fleste ikke vil beherske kampsystemet i den grad de selv ønsker.
Hvorfor tror du det? Håper selvsagt det er riktig... Men "skeptisk", for å sitere Posten. De unge har jo gamepad refleksene mye mer på stell enn oss gamle.

Hvordan blir de luket ut?

 

[klipp](minstekrav er ikke lagt ut enda, de sjekker denne nå i betatestene, men de har sagt at minstekravet skal være oerkommelig for de aller aller fleste).
Vel minstekravene er vel lagt ut indirekte. De har sagt, kan du kjøre Oblivion kan du kjøre AoC. Så da er det vel bare å sjekke minimuskravene til Oblivion

 

- For nesten første gang i MMO- historien vil vi få store slag som kan minne sterkt om ringenes herre slag: 
Som om jeg skulle sagt det selv :)

 

Rangere i bakgrunnen som skyter piler, en front med soldater som hakker og slår, et hestekavaleri som kommer susende inn i klyngen, mager som driver med spells og assasinators som sniker og tar de svakeste motspillerne som prester, mager, rangere og folk som healer seg.
Jepp på papiret ser dette meget bra ut- Håper intenst at FunCom lykkes med det. Husk at Blizzard sa det samme om hvordan Alterac Valley skulle bli (minus dette med kavaleri ;) ). Vi vet hvordan det gikk, bare tidvis ser jeg glimt av det.

 

For at dette skal klaffe, er det endel faktorer som skal må på plass.

1. FunCom må bygge gameplayet slik at det er mulig.

2. Landskapet må være åpent (som FunCom nevnte i siste developer vid). Ved trangt landskap vill ikke hærene kunne operere med taktikken sin.

3. Guildene må ønske å utføre combat på denne måten. Og dette er nok det viktigste punktet. Hvis guildene vil kan de jo alltids kjøre den kjipe zerge-taktikken. Håper ikke å se for mye av den på den servere jeg joiner.

4. Guildene må øve inn taktikk og faktisk ikke gi opp hvis den ikke sitter på første forsøk. Vil anbefale folk som søker slik combat (og er over 18år) å søke seg til guild som fokuserer på taktikk.

 

- Praktfulle byer og fantistisk landskap
Jepp, virkelig!

 

[klipp]

- Foreløpig 14 klasser som i tillegg kan tilpasses etter eget ønske.

Krysser fingre på at det blir balansert. Tror FunCom gjorde noe veldig lurt når de slo sammen klasser. Om de ikke blir balansert er dette også ok, da blir det enda viktigere med formasjoner etc.

 

[klipp]

En klar forbedring fra wow. [klipp]

- blir for lett. Man kan sammelikne gameplayen her med WoW.

Vel, man kan kanskje sammenligne gameplayet med det fra WoW. Men etter det jeg har sett sålangt, har WoW mer sofistikert og "immersive" combat.

Lenke til kommentar
Store slag. Høres bra ut. Men jeg tviler sterkt at det blir så veldig kult. Store slag med Npc'er = utrolig kjedelig, og en major turnoff for meg.
Jepp jeg liker heller ikke når det dukker opp npc'er blander seg inn combat i battlegrounds o.l.. Håper FunCom styrer unna det.

 

Avean, AoC har overhode ingen mulighet til å bli større enn World of Warcraft. Det appalerer rett og slett ikke til så mange, det er tenkt for folk 18+, målgruppen er 25-26 åringer, Conan er ikke "SÅ" stort, lite marketing og om folk liker spillet avhenger veldig av at de liker kampsystemet. Jeg tror heller ikke Funcom ønsker å lage en Wow killer.

8819250[/snapback]

Hrmpff! Ikke ta fra oss illusjonen da! ;) *hihi*

Selvsagt har du rett. Men, tror nok ikke FunCom har noe imot det om de skulle bli en "killer"... hehe

Lenke til kommentar
Og det er vell ikke bare snakk om store mengder med NPC folk vell?

Hoved greia er jo store sieges i The Border Kingdom, der man møter andre guilds for store slag. Dog, jeg vil nok tru siege greiene mot Player Citien vil være nokså spennendes og nytt det også.

8819433[/snapback]

Ah, kan det ha blitt en aldri så liten misforståelse her tro..? Jeg er klar over at Oophus vet dette, men jeg vil bare utdype det litt siden han toucher på noe viktig i den sammenheng.

 

Det er altså to forskjellige "siege combat". Det som ble nevnt her, er mot PVE byen til guildet, aka Player City. Player City kan bli angrepet av npc'er, og av npc'er bare. Dette kan minne litt om singleplayer rts hvor computeren styrer det andre "laget". Dette er hva FunCom kaller Hiving.

 

Den andre siege combat'en, er mot det som kalles Keep. Keep kan bare bygges i Border Kingdoms og kan angripes av spillere.

 

Det er altså i sistnevnte combat at jeg ikke håper det dukker opp npc'er som kjemper, vakter etc..

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

En god quote fra Mark Jacobs (president (eller lignende) i Mythic):

I don't want nor expect people to believe the hype but simply to judge the game for themselves over the remainder of its development and when it goes LIVE.  I'm actually one of the least hype-believing guys in the industry and that's why I stay away from that kind of talk myself.  See, play and judge for yourself and then decide what it's worth to you to play this kind of game.

Noe omtrent alle i denne tråden bør ta til seg. Inklusiv meg selv. Ikke ta alt dere vet om WAR og AoC som fakta, men med en bøtte med salt.

 

Jeg regner med at alle har fått noe hypet opp i skyene, som aldri ble som du hadde forventet. Se på det developers sier som oppspinn og tro det først når dere blir servert kalde, harde fakta.

Lenke til kommentar
Takk maanemann.

Jeg var vell litt kort med svaret mitt.

 

@zappy:

 

Slik er det nok med alt.

 

Uansett så er det jo litt av sjarmen det å bli litt hypet for ett spill/film osv.

Ha noe å glede seg til og se frem mot samt å kunne diskutere litt, som her på forumet :p

8827413[/snapback]

Det er vel sant. :)

Lenke til kommentar

alt tilsier at warhammer burde bli best, mythic har lagd daoc(kanskje beste pvp mmorpg til nå) funcom ao..

warhammer er lagd med pvp basis fra grunnen av aoc ser ut til å få mer begrensa pvp.

på den andre siden ser conan veldig bra ut, selvom alt står og faller på om kamp systemet holder mål.

Lenke til kommentar
alt tilsier at warhammer burde bli best, mythic har lagd daoc(kanskje beste pvp mmorpg til nå) funcom ao..

warhammer er lagd med pvp basis fra grunnen av aoc ser ut til å få mer begrensa pvp.

på den andre siden ser conan veldig bra ut, selvom alt står og faller på om kamp systemet holder mål.

8827886[/snapback]

Det att AoC får begrenset PvP må du nok begrunne trur jeg.

 

AoC har helt fra starten av vært laget om og rundt PvP.

WAR og AoC har vell så og si samme PvP oppsett der PvE foregår på ett sted og PvP på ett annet? Sant?

 

Det som det viser seg er at AoC vil få totalt FFA PvP baserte "realms". Hvor PvP foregår overalt..

 

Om WAR har server "rulesets" hvor man har FFA PvP aner jeg ikke, det får dere som har lest og fulgt med der isåfall si ifra om.

 

Det jeg egentlig lurte på asimov:

Du må begrunne hvorfor AoC får begrenset PvP, for det er jeg litt interisert i å lese om.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

I W.A.R er pvp og pve knyttet tett sammen.

 

F.eks vil du får "pve" quest som ber deg ødelegge et eller annet, samtidig vil motstanderen får et lignende quest som dreier seg om å beskytte det du skal drepe/ødelegge.

 

Alt du gjør av pve og pvp vil regnes med i den store konflikten. Så i W.A.R er pvp og RvsR alltid en del av det du gjør.

 

Men du kan såklart også avstå helt fra pvp eller pve om du vil det. Men om du spiller slik utviklerne har "tenkt" vil du alltid ha en blanding av pvp og pve.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar
Hjelper fint lite med at utviklerne har PvP erfaring når kampsystemet ikke er realtime i Warhammer. Da faller alt på stats og items uansett og du får ett ræva MMORPG.

8827954[/snapback]

Du snakker ut av ræven. Ikke realtime? Alt faller på stats? Hvor dement er du? Jeg håper for din del at du bare sier det der for å "fremme" AoC. Hva MMORPGer har du spillt? For deg så er ordet "auto-attack" definisjonen på combat systemet i alle dagens MMOer. Og hva er det som ikke er realtime med systemet?

 

Du skal ha en ting, og det er at du har forstått at skill er viktig og at gear farming etc. stinker. Men skill finnes i flere former enn twitch gameplay, der teamplay og taktikk er de viktigste. Faktisk så er twitch skill noe jeg kan klare meg fint uten i MMOer.

 

I daoc så har omtrent alle det samme gearet, og alt tilsier at det vil bli noe av det samme i WAR. Om AoC vil bli sånn er vanskelig å si, men det kan fint svinge begge veier.

 

 

Om WAR har server "rulesets" hvor man har FFA PvP aner jeg ikke, det får dere som har lest og fulgt med der isåfall si ifra om.

 

De har ikke sagt noe om FFA PVP, noe jeg håper at de aldri finner på. Av flere grunner, der en av grunnene til at jeg tror de ikke vil gjøre det er at det strider mot Warhammer lore. Det er kanskje mye betrayal og backstabbing, men ikke all out caos uten noe form for allianser.

 

Dessuten er WAR lagd for RvR og ikke for FFA PvP. Det hadde blitt dårlige greier.

 

F.eks vil du får "pve" quest som ber deg ødelegge et eller annet, samtidig vil motstanderen får et lignende quest som dreier seg om å beskytte det du skal drepe/ødelegge.

 

Er det et pve quest? Høres ut som et pvp quest for meg men.

 

PS: Kverulering, I know :D

8830921[/snapback]

Faktisk så er ikke skillet så obvious. De har snakket om PvE quester som også vil også hjelpe din side i PvP, uten at du sloss mot fienden.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...