Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et spørsmål ang hovedkort P5K PRemium WiFi-AP.

 

Jeg sliter utrolig med WiFi funksjonaliteten. Har satt den i AP mode. Jeg får den en sjelden gang til å virke og så hopper internett tilgangen av slik at det kun er en lokal tilkobling igjen for de pcene jeg kobler til AP på dette kortet altså.

 

Er det noen som vet hva dette kan være?

 

På forhånd takk for hjelpen

 

Hilsen

Mats

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har satt wifi til access point modus?

 

Sett det til infrastruktur modus.

 

Takk for tilbakemeldingen.

 

Ja, det har jeg.

 

P5K kortet er det jeg har koblet til internett og ønsker å sende trådløse signaler til min andre Laptop.

 

Har satt det i infrastructure mode, men blir ikke det feil når jeg skal levere nett fra P5K kortet? Jeg var mulig litt uklar i min først post.

Lenke til kommentar

takk for svaret

 

ja, jeg begynner å lure på kvaliteten på ap mode.

 

ok, så løsningsforslag nr 2. det er jo 2 Lan moduler på dette kortet. den ene har jeg koblet til internett og så kan jeg jo koble den andre til laptoppen men da må jeg lage et opplegg via nettverksinstillingene. er du kjent med hvordan man gjør dette?

får det ikke til å fungere

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Heisann.

 

Jeg vet kortet i utgangspunktet bare støtter crossfire, men er det noe mulighet for SLI med noen tweakede drivere? Mener å ha lest noe slikt om et annet kort...

Dette var støttet for lenge siden, i noen 7x.xx-drivere, som kun støttet 7-serien(GF7900 o.l). Etter det "krypterte" nVidia driverne sine, og siden har ingen klart å cracke til å få SLi til å fungere på Intel-chipset.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja 2mmy91, det er bare å legge en utpakket bios.rom fil på en FAT device. Så starter man EZ flash feks fra tools menyen i bios, og bruker piltaster/enter for å bla seg frem til filen. Den blir sjekket, også bekrefter man at man vil oppgradere og følger anvisning. Generelt er det alltid lurt å gjøre dette med en uklokket maskin, som du sikkert vet kan det gå veldig galt hvis noe skjer underveis i oppgraderingen.

 

Vedrørende nettverkskort, så vet jeg ikke helt (vet ikke om jeg skjønner helt hva du vil heller) men det er støtte for Wake On Lan, og da er det i og for seg strøm på nettverkskortet og lampe lyser selv om maskinen er av slik at maskinen kan vekkes over nettverk. Men hvis du tenker på deling eller annen bruk vet jeg ikke. Men jeg tviler på at det gjør, eller kan gjøre, noe annet enn å vente på en "vekke pakke". :)

Lenke til kommentar

Ok, da skjønner jeg hva du vil frem til 2mmy91, og det går nok ikke. Men hvis du står over lørdagsgodt og kinderegg 2 helger har du en ny switch da...

Ser det er å få fra 128 kroner og oppover. Hvis du ikke er avhengig av GB hastighet funker det vel greit med noe billig rask, og det kan vel til og med hende du kjenner noen som har en gammel ruter du kan få. ;)

Lenke til kommentar
Men men, man trenger jo lørdagsgodt :dontgetit:

Dagens ungdom altså... :hmm:

 

Men slik er det altså, du må nok velge. Med mindre du feks har en annen maskin som står på hele tiden, og som du kan sette et nettverkskort til i.

 

@2bb1,

for de fleste er det som du sier ikke noen stor nødvendighet med GB lan. Men for meg (som vel er litt nerdete..) er det snakk om å spare tid ved flytting og overføring av store filer, enten det er et backup image, en film, et spill, eller hva som helst. Så jeg har da en GB switch som binder lokale maskiner sammen i hjemmenettverk, og et trådløst N tilgangspunkt for laptop. Dette gir ca en halvering i overføringstid trådløst, og med kablet nettverk går det så fort som harddiskene klarer å levere/ta imot.

Så om jeg feks skal legge masse data midlertidig et sted går det fryktelig mye fortere å kjøre det over på "serveren" enn å feks bruke en usb-disk. For bruk mot internett har det overhodet ingen betydning.

 

HD film skal det forresten være fint mulig å streame over vanlig 100Mb, i alle fall i teorien. Men teori og praksis er vel kanskje ikke alltid nøvendigvis helt i sync... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...