Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Virker som om ting begynner å skje ja faktisk. Én ting som kanskje kan ses på som litt positivt med cannabispartiet og alt det der er jo at saken faktisk blir belyst og åpnet for debatt. Det er jo lengre enn vi har kommet på altfor lang tid. Og når det blir mer sosialt akseptert så vil legalisering skje en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant, ihvertfall forholdet mellom forskning og politikk. Noe som er grunnleggende feil, synes jeg ihvertfall da forskning bør ha ett nøytralt standpunkt som politikk bør forholde seg til. Nå har forholdet mellom forskning og politikk blitt nevnt flere ganger i dette emne...

Forskning har vell ikke så mye å si, da politikken påvirkes av andre faktorer (what a surprise!? Kansje for noen...) Men men, når noen er imot legalisering uten å vite eller utdype hvorfor sier vell at politikken osv har fungert slik det skal, eller?.. Tenker å kvinnen de møtte på gaten, men ho er langt ifra den eneste som har en slik innstilling.

Lenke til kommentar

Jeg blir egentlig mest forundret over SIRUS som mener at man ikke bør innføre enda et rusmiddel på bred basis da det ikke har noen positive egenskaper. Men da kan de da vel umulig ha satt seg inn i saken? Merkelig nok, siden de er rusforskere?

 

Vet de f. eks ingenting om CDB? Og hvor mye mer usikkert cannabis er når det er ulovlig? Siden man umulig kan kontrollere hva som finnes i cannabis da? Og at det skader mye mer enn om det hadde vært lov?

 

En annen ting er jo at en dekriminalisering i den formen at det ikke er lov, men man slipper å straffeforfølges for bestittelse og bruk. Er dette samme form som de har i Amsterdam? Hvem er det som forsyner dem med cannabis? Og hvem er det som ville forsynet oss med cannabis om det samme hadde skjedd i Norge?

 

Hvis man ikke kutter markedet fra langerne og forbrukerne så er jo nesten hele poenget borte etter min mening.

Lenke til kommentar

Når SIRUS sier at man ikke bør innføre enda et rusmiddel på bred basis så blir jeg litt oppgitt.. når det kommer til cannabis så er det allerede et rusmiddel på bred basis, det er ikke som å skape et nytt et og legge ut, for det er der faktisk fra før. så det blir egentlig ikke innført. vi slipper bare den jævla kriminaliteten rundt det!

 

Dekriminalisering er greit nok, men hva er poenget med å dekriminalisere et rusmiddel, la det spre seg og selges svart og dermed ha null kontroll over økonomien rundt det, når staten kan fullstendig legalisere cannabis og tjene store store mengder av penger som kan gå til alt fra veier til eldreomsorg? Ja, nei hvorfor det enda ikke har skjedd skjønner virkelig ikke jeg!

Lenke til kommentar

Si at det er kjekt å trolle for tiden..Kom med noe konstruktivt istedenfor de meningsløse og tåpelige innleggene! Når man skriver slike innlegg uten begrunnelser tyder på dumskap, lite kunnskap eller enkelt og greit man mener noe uten å vite hvorfor. Ikke minst, man er ett trist forumtroll.. Hva passer deg best?

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Hoy.

 

Jeg lurer på hvor mange av forumbrukerne som vil legalisere cannabis.

Jeg vet vi har en tråd oppe, men på den er topic om cannabis er farlig eller ikke *klikk*

 

-------------------------------------

 

Flere og flere normenn bruker i dag cannabis, et stoff som er mye mindre skadelig enn visse andre rusmidler som er lovlig i norge i dag. *klikk**klikk*

 

Mange mener at en legalisering vil øke missbruket av cannabis, og andre rusmidler.

Det er ikke tilfellet. En libelarisering har vist til mindre bruk. folk bruker stoffet mindre hvis det blir lovlig.

 

Staten kaster også bort masse penger, på ljug.

De går rundt på skoler, lager kampanjer og sier at cannabis er farlig, noe som det så absolutt ikke er. *klikk**Klikk*

 

Hvorfor skal ikke voksne mennesker få bestemme selv hva de skal ha i seg?

Hvorfor kan jeg ikke ha valget om et "farlig" rusmiddel, og et av de minst skadelige vi har? *klikketiklikk*

 

Vi har også de som av forskjellige sykdommer røyker cannabis, fordi de greier ikke ellers å leve et normalt liv. skal disse betegnes som kriminelle?

Hvorfor skal en medisin som fungerer være ulovlig, og brukerne straffes?

 

Dagens narkotika politikk fungerer heller ikke, hvis noen meer det motsatte må de gjerne si ifra :)

En narkotikapolitikk der "alt" er forbudt er umulig å opprettholde. skal de det, må hver enkel person av norges befolkning være under oppsyn 24/7, og grensene overvåket hver cm.

Med en gang et forbud dukker opp, vil det svarte markedet blomstre, en vil da støtte opp om terrorisme og andre skumle ting.

 

En legalisering, og regulering, der staten dyrker og selger cannabis i f.eks "coffeshops" vil man bli kvitt mange fremtidige rusmissbrukere, da man nå om dagen må innom det "kriminelle" miljøet for å få tak i noe. Da kan det også hende fra tid til annen, at dealeren vil prøve å pushe på deg noe andre stoffer. "Første gangen er gratis" er det noe som heter, og mange bruker den.

 

Burde vi, eller ikke legalisere cannabis?

 

Og vær så snill, og skriv hvorfor du stemmer ja-total legalisering/nei/ja- til medisinsk bruk :)

 

Edit: Da fikk vi en poll ja :)

 

Jeg er veldig usikker, men går for legalisering. Mener IKKE at cannabis er bra, men det er så mye dritt som kommer i kjølevannet av at det er ulovelig. Egentlig er jeg for legalisering av alle rusmiddler. Det er skadelig (i større eller mindre grad), men alikevel. Det blir så mye penger i det og så mye kriminalitet. Synes heller ikke at cannabis er verre en alkohol. De er farlige på forskjellige måter. Man KAN bli gal av cannabis første gangen (kjenner faktisk noen som ble det ;/) og du blir sløv over lengre tid. Alkohol ødlegger hjernen og er farlig for deg selv og omgielsene når du er full.

 

Skulle helst sett at folk ikke var så dumme at de helte eller røykte i seg gift, men sånn er det. Imens synes jeg legalisering er på sin plass.

Lenke til kommentar
Fra VG i linken et par poster oppe:
Antall stemmer: 471
69.gif69.21% At ingen reagerer på dette?

Angående voten: Det gir jo ikke noe bilde. De som ikke er for legalisering lar det ligge med det, de som er for legalisering sprer linken rundt omkring for og få folk til å stemme for. Ganske få som har stemt i tillegg. :)

 

Men morsomt hvordan tollerene mener de har gjort en god jobb. Jeg tror det heller er det at det er mer som transporteres inn i landet, men prosentvis tar de så og si nøyaktig like mye som før. Det har hvertfall i 2009, kontra 2008 og 2007, ikke vært noen "tørke" på verken Cannabis eller Heroin.

Lenke til kommentar

Drar opp noen gamle poster nå, men spørsmål jeg misset tidligere. :)

 

Eneste som har gitt meg en sterkere virking enn det grønne er ren olje.

Hva mener du når du sier sterkere virkning? Kan du presisere?

Det er utrolig vanskelig å forklare, men effekten blir mer "ren". Når du røyker hasj, grønt, blader eller hva du nå enn foretrekker får du i deg en del andre ting. Olje inneholder fra 40-90% rent psykoaktive stoffer, mao. du får kun det du er ute etter. ( Med mindre du er en "kjenner", og som meg liker smaken av grønt eller en godt preparert klump hasj. ) Eneste jeg kan sammenligne rusen med er høy-kvalitets grønt, selvom det ofte gir en svakt "tunghet" i rusen pga. bladrester mm.

 

Var også en som spurte hvordan man inntar olje, rotet bort posten desverre og finner den ikke igjen, men her er hvertfall svaret:

 

Smør er en gjenganger, selvom jeg selv synes det er mye bedre å bruke oljen i små mengder til det meste i en middag. Da saus, litt på kjøttet, litt i risen etc. Ikke ta store mengder, det gir fort en svakt bitter smak hvis du bruker for mye. Synes dette er den beste måten, da rusen kommer gradvis og er veldig behagelig.

Det kan smøres på en vanlig røyk, eller for mer effekt en joint.

Kan brennes i en vaporizer eller en hjemmelaget versjon, og røyk innhalert på den måten.

Den metoden slik jeg har forstått det er vanligst er å smøre innsiden av en bong eller brønn med oljen, så enten røyke den rent eller ha opp i mekk som vanlig å røyke for ekstra effekt.

 

Jeg anbefaler ikke at det røykes rent, da oljen ofte har en bitter ettersmak. Bland gjerne med frukttobakk som fjerner spissen av smaken, eller med mat. "Softis" funker også men bitterheten forsvinner ikke, den blir bare forsinket og kommer mer gradvis.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...