Gå til innhold

hva er den ultimate hybel middagen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

her er en jeg bruker å lage. den er billig, og bedre enn strikk. beste jeg veit bortsett fra mammas julemiddag.

 

1. kok spaghetti for 1pers (ja husk på litt salt oppi)

2. hakk opp en halv mediumsize løk og putt i en skål

3. dryss over løken et tynt lag pepper, tynt lag basilikum, en spiseskjei soya/matolje, og en dæsj balsamicoeddik (eddiken er viktig, ta sånn 2-3 spiseskjeier)

4. ta stekesmør i ei panne og steik kjøttdeig. ca. en halv 400g pakke. mye smør er bra!

5. ta spaghettien på et fat og ha over litt RØMME! du kan ta noen (dvs 4-5) flate spiseskeier og klæsje på.

6. tøm over løkblandinga fra skåla

7. spis til krampa tar deg

 

fant oppskriften på matprat for en god stund siden. de har også med minitomater på toppen, men det var litt poengløst syns jeg, medmindre du liker å pynte maten din hehe

Lenke til kommentar

En enda enklere variant: Kjøp en pose med spaghettisaus (pulver), brun ei pakke kjøttdeig, hell pulveret over og tilsett vann (4dl eller noe sånt). La alt sammen koke litt i steikepanna. Samtidig med dette koker du spaghetti i ei kjele ved siden av. Lite oppvask, utrolig enkelt og godt er det også.

 

Pytt-i-panne med speilegg (event også ei brødskive eller to under) er også en klassiker.

Lenke til kommentar

Nudler i seg selv er vel kanskje ikke det beste du kan spise, men man fort gjøre det om til en nuddelsuppe. Bare tilsett grønnsaker, krydder/urter, buljong og/eller kjøtt etter eget forgodtbefinnende.

 

Blir vanligvis to middiger, men holder seg ganske godt til neste dag. Bare sett hele kasserolloen inn i kjøleskapet etter det har fått avkjølt seg litt.

 

En favoritt hos meg var vakuumpakkede fiskefilèer. Klipp de opp enkeltposjoner og varm de opp i vannbad med plasten på (da blir de ikke "vasse"). Jeg brukte samme vannbad/kasserolle som grønnsakene. Med litt ris og en eller annen ferdig saus (jeg brukte i hovedsak en s&s chilli-saus på flaske) har de en middag som er like lett å lage som fjordland, men til halve prisen.

 

 

har du en like lett middag som fra fjordland, men til halve prisen.

Lenke til kommentar

Kyllingfillet er sunt, godt og kan brukes til mye ;) Ikke så alt for dyrt heller hvis du kjøper frossen. (2 kg til 159 kr)

 

Et forslag:

 

Du trenger:

1-2 kyllingfillet

Salat etter eget ønske

Pitabrød

Olje/smør til steking

 

 

Fremgangsmåte:

Skjær opp kyllingfilleten i strimler evt biter hvis du vil ha det.

Stek den på midels varme i panna med litt olje eller smør i ca 5-10 min til den er gyllenbrun.

Lag salat mens den steker

Varm pitabrødene i ovnen etter anvisning på pakka. (husk og sette på stekovnen så den er varm :p )

 

Bland alt i pitabrødet og spis!

 

 

Tips:

Kebabdressing er veldig godt sammen med dette

Du kan også kryddre kyllingfilletene med krydder før du steker de hvis du vil variere på smaken ;)

 

Pris på denne middagen er vel ca 50 kr avhengig av hva du velger av salat ;)

Endret av Rhyth
Lenke til kommentar
50spenn? jeg trodde poenget med hybelmat var at det skulle koste mindre enn fjordland. hvis det koster detsamma er det jo bare å kjøpe fjordland :D

 

Jeg skrev ca da ;)

 

F.eks:

2 stk Kyllingfillet 26,50 kr

2 stk Pitabrød 7 kr

1 boks mais 4 kr

Sum: 37,50 kr

 

Er ikke så mye billigere enn fjorland nei, men tenkte det kunne være godt med litt forandring jeg :p Uansett er det jo bare ett forslag da ;)

Lenke til kommentar

couscoussalat!

 

couscous er laget av hvete, og har ca samme næringsinnhold som spagetti(dvs ingenting), er billig og superlett å tilberede. Du finner det i de fleste dagligvarer, om enn litt unnagjemt...

Du koker vann, og heller i en bolle med like deler couscous(1:1), og la trekke 5 min.

Skjær opp grønnsaker etter eget ønske.Jeg foretrekker purre, parika, tomat, agurk, gulrot, chili og broccoli. Ha også oppi salat.

Lag en god dressing av 2 deler nøytral olje, 1 del balsamicoeddik, 1-2 hvitløksfedd, salt, pepper, og evt sennep og urter. lag gjerne masse, masse dressing =). Hell over.

 

Billig, sunt og nesten ikkeno oppvask =) og det beste tilslutt - kjempegodt som lunch dagen etter!

 

enjoy!

Lenke til kommentar

Denne er sunn, meget rask å lage uten mye søl. Minuset er at den er så som så når det kommer til smak. Etter veldig harde treningsøkter hender det jeg tar denne for å fylle lagrene igjen så fort som mulig.

 

Spaghetti med Makrell i tomat!

-Kok opp spaghetti, legg på tallerken og ta på litt smør.

-Legg en boks med Makrell i tomat over og rør det inn.

-Vent i et par minutter slik at fisken kan bli litt varm.

 

Nytes gjerne med litt tomater osv ved siden av. Retten må ikke spises for ofte da en lett blir lei etter 1/2 - 3/4 porsjon. Det er også en meget energirik rett, så moderate mengder kan lønne seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...